Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2012 om 22:20 #17441685AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb even een foto van google gehaald voor het idee. weet niet of deze foto van een opel is maar het principe is gelijk. Aan de carroserie kant zit deze met 1 boutje vast m10 dacht ik en de rest van de deurvangen zit natuurlijk in de deur zit met 2 moertjes of boutjes vast. als je dat los maakt pak je em der zo uit. pas wel op als je de deurvanger lost heb dat je de deur niet openzwiept
2 maart 2012 om 06:39 #17441686Even aan vullen op de foto hier boven.
Je ziet daar een boutjes en om dat boutje zit een plastic hulsje.
Dat hulsje slijt. vervang dat hulsje en zet het goed in het vet, dan zou het knaken weg moeten zijn.Als je pech hebt kan het zijn dat de bevestiging van de deur vanger gescheurd is.
2 maart 2012 om 16:44 #17441687Vandaag me vec B x25xe v6 1999 bij garage gebracht 162.000 km erop ,
Me bougies. Bougiekabels. Vervangen was wel nodig vooral als de achterste 3 bougies er slechter aan toe zijn en bosch+ en voorste 3 ngk beetje vreemd waarsch vorige eigenaar gedaan en omdat alles er toch af lag
Gelijk een nieuwe bobine erop
En ze loopt nog mooier dan voorheen merk ook met optrekken dat t allemaal
Veel lekkerder doorschiet :thumb heb eventueel voor de liefhebber
De bobine die eraf kwam te koop 5 tientjes incl verzenden ophalen mag ook evt komt van een vectra b X25xe v6 is 1000% werkend eraf gekomen vandaag .2 maart 2012 om 20:19 #17441688nokkenassensor vervangen, en eergister distributieriem, spanrol looprollen, waterpomp, thermostaat+sensor en de bougies.
alleen ik lijkt het net alsof ik wat minder snel optrek nu?2 maart 2012 om 20:28 #17441689Heb je al geprobeerd om je accu ff 10 min los te koppelen en daarna ff stukje rijden km of 15
Ken de ecu ff resetten en daarna tijdens t rijden opnieuw alle gegevens instellen heeft bij mij al een aantal keer gewerkt . :thumb
Loskoppelen. Rood + daarna zwart – en vastmaken omgekeerd
Het proberen waard en de goedkoopste oplossing
Succes2 maart 2012 om 20:42 #17441690AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vanmorgen mijn auto laten uitlijnen. Schade viel mee nadat hij 3 cm is gezakt :thumbup
2 maart 2012 om 20:46 #17441691Mooi foto van je vectra zo op de brug met uitlijnen. :thumb
2 maart 2012 om 20:47 #17441692dat valt mee.. ik heb die van mij 3 weken geleden laten lijnen toen ze nieuwe bnden erop hebben gelegd, maar nu hebben ze pas nieuwe schijfremmen erop gezet en mn stuur staat weer een beetje scheef..
2 maart 2012 om 20:54 #17441693AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn Vectra trok een klein beetje naar rechts na het verlagen. Nu mooi rechtdoor :thumb
3 maart 2012 om 08:21 #17441694@Helmer opelfan wrote:
Vanmorgen mijn auto laten uitlijnen. Schade viel mee nadat hij 3 cm is gezakt :thumbup
Zo de tering die heeft negatieve camber achter.
Waarom is dat niet gesteld?
En de camber voor kon hij die ook niet beter krijgen??
Camber voor staat meer dan een halve graad verkeerd.
Stond de camber anders om verkeerd dan is het geen probleem.
De wegen lopen namelijk bol afSorry voor de negativiteit maar valt mij als uitlijner op.
@usbstick wrote:
dat valt mee.. ik heb die van mij 3 weken geleden laten lijnen toen ze nieuwe bnden erop hebben gelegd, maar nu hebben ze pas nieuwe schijfremmen erop gezet en mn stuur staat weer een beetje scheef..
Velgen niet schoon gemaakt aan de binnen kant, De schijven zijn nu mooi vlak.
Op de velgen zit corrosie daar door komt de velg minimaal schuin op de naaf te staan.
Of ze hebben te hard op de schijf geramd om hem los te krijgen.3 maart 2012 om 09:22 #17441695AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo arjontje, das niet negatief. Gezonde kritiek. Waarom ze dat niet gedaan hebben weet ik niet. Ik neem aan dat ze bij profile daar goede kennis van hebben. Ik zou zeggen lijn jij mijn auto maar uit. Je komt vast niet uit de omgeving groningen :D
3 maart 2012 om 09:50 #17441696@Helmer opelfan wrote:
Hallo arjontje, das niet negatief. Gezonde kritiek. Waarom ze dat niet gedaan hebben weet ik niet. Ik neem aan dat ze bij profile daar goede kennis van hebben. Ik zou zeggen lijn jij mijn auto maar uit. Je komt vast niet uit de omgeving groningen :D
Nee helaas mijn bedrijf staat In Huissen. (In de buurt van Arnhem)
3 maart 2012 om 10:36 #17441697de zomerwielen er maar opgezet.
ik was het zat om als hummer rond te rijden.
goed weekend
3 maart 2012 om 11:02 #17441698Net even naar de carwash gereden en me nu aan het klaarmaken om m’n achterramen te tinten met folie en zomersloefen eronder te leggen :thumb Alleen krijg ik m’n deurpaneel er vanachter niet af …. Heb alle vijsjes losgemaakt en de klikjes gelost, krijg hem enkel er niet af nu :wtf Moet ik het paneel naar boven schijven of horizontaal naar mij toe trekken, want krijg er geen beweging in ….
3 maart 2012 om 11:15 #17441699@tommyboy82 wrote:
Net even naar de carwash gereden en me nu aan het klaarmaken om m’n achterramen te tinten met folie en zomersloefen eronder te leggen :thumb Alleen krijg ik m’n deurpaneel er vanachter niet af …. Heb alle vijsjes losgemaakt en de klikjes gelost, krijg hem enkel er niet af nu :wtf Moet ik het paneel naar boven schijven of horizontaal naar mij toe trekken, want krijg er geen beweging in ….
Je moet hem omhoog trekken. Het deur panneel zit tussen het raam en de deur geklemt.
3 maart 2012 om 12:21 #17441700paneel heb ik er nu verwijdert, thanx alvast, nu stuit ik op het volgende probleem …. Hoe krijg ik de raam los van het plastieken stuk?
3 maart 2012 om 12:43 #17441701@arjontje wrote:
@Helmer opelfan wrote:
Vanmorgen mijn auto laten uitlijnen. Schade viel mee nadat hij 3 cm is gezakt :thumbup
Zo de tering die heeft negatieve camber achter.
Waarom is dat niet gesteld?
En de camber voor kon hij die ook niet beter krijgen??
Camber voor staat meer dan een halve graad verkeerd.
Stond de camber anders om verkeerd dan is het geen probleem.
De wegen lopen namelijk bol afSorry voor de negativiteit maar valt mij als uitlijner op.
@usbstick wrote:
dat valt mee.. ik heb die van mij 3 weken geleden laten lijnen toen ze nieuwe bnden erop hebben gelegd, maar nu hebben ze pas nieuwe schijfremmen erop gezet en mn stuur staat weer een beetje scheef..
Dat viel mij als bandenspecialist/uiltijner ook als direct op, dat is gewoon te stellen bij een C vectra,
Ik zou er even over bellen of ze het hebben verstelt ofniet, of dat hij uitgesteld is en ze hem niet mooier konden krijgen, Ben je bent er de hele tijd bij geweest ?voor de rest staat hij netjes. :thumb
3 maart 2012 om 14:40 #17441702Als ik het als LEEK eens goed bekijk hebben ze aan de achterkant helemaal niks gedaan of je moet die + 0.01 rechtsachter als positie beschouwen. Die is namelijk van -1.55 naar -1.56 gegaan. Ik heb mijn Vec C SW ook wel eens uit laten lijnen bij zo een franchise onderneming. Kreeg ‘m teru met een recht stuur maar de boel begon te trekken naar rechts als ik ging remmen. Toen maar weer naar mijn vertouwde adres in Tiel gegaan. Bleek dat achter zelfs een paar bouten gewoon niet goed vast zaten :swear Sinds dien pak ik 2 maal per jaar die 90 km heen en weer voor lief.
Groet jraaf
3 maart 2012 om 16:59 #17441703@jraaf wrote:
Als ik het als LEEK eens goed bekijk hebben ze aan de achterkant helemaal niks gedaan of je moet die + 0.01 rechtsachter als positie beschouwen. Die is namelijk van -1.55 naar -1.56 gegaan. Ik heb mijn Vec C SW ook wel eens uit laten lijnen bij zo een franchise onderneming. Kreeg ‘m teru met een recht stuur maar de boel begon te trekken naar rechts als ik ging remmen. Toen maar weer naar mijn vertouwde adres in Tiel gegaan. Bleek dat achter zelfs een paar bouten gewoon niet goed vast zaten :swear Sinds dien pak ik 2 maal per jaar die 90 km heen en weer voor lief.
Groet jraaf
Nee daar is niks aan gesteld. het is normaal dat de waarde met 1 minut verspringt.
3 maart 2012 om 17:05 #17441704AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee ben er niet de hele tijd bijgeweest, Ik was (voor mij gewoon) veels te vroeg mag graag optijd zijn. En voor ik het wist stond mijn auto al binnen. Ben de garage ingelopen. En de monteur was net bezig om de uitlijn apparatuur aan het bevestigen. Toen vroeg hij of ik in de ‘kantine’ wilde wachten en hij zou mij halen als hij klaar was met het invoeren van de gegevens in de computer. Zo gezegt zo gedaan. Aan de achterkant is niks gedaan. Hij heeft de voorwielen weer inlijn gezet en verder is niks aan de stand van de wielen gebeurt
@vanieba wrote:
@arjontje wrote:
@Helmer opelfan wrote:
Vanmorgen mijn auto laten uitlijnen. Schade viel mee nadat hij 3 cm is gezakt :thumbup
Zo de tering die heeft negatieve camber achter.
Waarom is dat niet gesteld?
En de camber voor kon hij die ook niet beter krijgen??
Camber voor staat meer dan een halve graad verkeerd.
Stond de camber anders om verkeerd dan is het geen probleem.
De wegen lopen namelijk bol afSorry voor de negativiteit maar valt mij als uitlijner op.
@usbstick wrote:
dat valt mee.. ik heb die van mij 3 weken geleden laten lijnen toen ze nieuwe bnden erop hebben gelegd, maar nu hebben ze pas nieuwe schijfremmen erop gezet en mn stuur staat weer een beetje scheef..
Dat viel mij als bandenspecialist/uiltijner ook als direct op, dat is gewoon te stellen bij een C vectra,
Ik zou er even over bellen of ze het hebben verstelt ofniet, of dat hij uitgesteld is en ze hem niet mooier konden krijgen, Ben je bent er de hele tijd bij geweest ?voor de rest staat hij netjes. :thumb
3 maart 2012 om 17:26 #17441705stofzuig koning uitgehangen, poets en was expert geweest, kenteken verlichting vervangen met ledjes en mn interieurverlichting weer vervangen met fabrieks ipv led. binnekort alle intrumenten lichtjes veranderen van kleur! :)
3 maart 2012 om 19:14 #17441706@arjontje wrote:
Even aan vullen op de foto hier boven.
Je ziet daar een boutjes en om dat boutje zit een plastic hulsje.
Dat hulsje slijt. vervang dat hulsje en zet het goed in het vet, dan zou het knaken weg moeten zijn.Als je pech hebt kan het zijn dat de bevestiging van de deur vanger gescheurd is.
Ik heb even gekeken, zitten inderdaad 2 moertjes/boutjes in de deur zelf.. Hier hoef ik hopelijk niet de bekleding voor los te halen toch?
3 maart 2012 om 19:58 #17441707AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee als het goed is boutjes los dan pak je zo de deurvanger eruit
4 maart 2012 om 12:24 #17441708Heb vanmorgen even me gasklephuis gereinigd
Was wel nodig ook. Ziet er weer uit als nieuw vanaf de inlaatkant dan :hmmz
Alleen zit ik er nog mee dat hij volgens mij nog niet hellemaal
100% is. Loopt wel perfect en optrekken ook. Alleen bij boven
De 4000 toeren lijkt t nog steeds wel of tie op zn max en gaat een flink hoop herrie meer maken. En als je dan
Op youtube x25xe kijkt div filmpjes van optrekken dan zie en hoor je dat deze
Allemaal netje doortrekken naar de 6a7000 toeren zonder te lijken
Of hij op het maximaal zit . Iemand een idee ??? Of zit t tussen me oren :hmmz4 maart 2012 om 12:37 #17441709Voila, zo zag hij er uit in wintermodus :
En zo staat hij sinds vandaag in Zomermodus (ander sloefkes eronder, donker kleedje voor de achterramen :D )
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.