Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2012 om 18:31 #17441501
mooi k*t!
6 februari 2012 om 18:34 #17441502@GTS Power wrote:
@vanieba wrote:
Een K&N inleg filter gemonteerd, en het ruitensproeitankje gedemonteerd en ijsvrij gemaakt
en vervolgens verse ruitensproeiervloeistof erin gegoten (tot -26C)merk je nog iets anders met dat filter?(jij hebt ook een 1.8 toch?)
idd ik heb een 1.8 16v,
hij trekt wel iets lekkerder op/door rond de 3000 toeren, kan wel merken dat het iets verschil geeft6 februari 2012 om 19:16 #17441503@wim-v6 wrote:
Gisteren laten afslepen vanuit duitsland, nadat de versnellingsbak kapot gelopen is:
Willem
Dat is :swear
Maar achter een nieuwe motor hoort toch ook een nieuwe bak Willem :angel6 februari 2012 om 20:01 #17441504haha, komt geen nieuwe achter hoor, maar een goede gebruikte..
Willem
6 februari 2012 om 20:16 #17441505een echte DEFECTra he Willem ;)
6 februari 2012 om 20:19 #17441506Jupzz
Kan er niet meer mee rijden inderdaad, tenminste, niet ver…. ze rijdt nog wel…
willem
6 februari 2012 om 20:20 #17441507Wel balen natuurlijk, wat is er precies kapot?
6 februari 2012 om 20:24 #17441508Difflagers liggen nu op straat ongeveer….
Deze bak was niet HEEL best meer, Schakelen was ongeveer soeproeren, en sprong nog wel eens uit de Achteruit…
Vroeger wel eens in het Calibra deel gelezen als een F25 uit de achteruit sprong deze bakken meestal vlot daarna kapot zouden gaan.
Deze heeft t toch nog Dik 6jaar en 100.000km uitgehouden na de 1e keer dat ie bij mij uit de achteruit sprong.. geheel niet gek dus..
Willem
6 februari 2012 om 20:55 #17441509das flink balen! :swear
gelukkig ben je niet bang je handen vies te maken :thumb maarja nu nog een betrouwbare bak kopen kan een f25 makkelijk zoon 3 liter v6 aan?
7 februari 2012 om 07:30 #17441510Niet vandaag maar gisteren ,
de thermostaat vervangen , want werd nu wel nodig tijd . Kan nu weer zeggen dat het lekker warm word in me auto :)Gr,
Bakker7 februari 2012 om 12:36 #17441511Laatste dingen uit vectra halen ,
Dan kan hij zaterdag ingeruild worden ,Laatste kans voor eventuele kopers
7 februari 2012 om 18:49 #17441512@DOCTOR007 wrote:
@Mickel_MV6 wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@Erwin1987 wrote:
Klapsleutel laten maken.
Erwin
Nice. Ik wil ze ook hebben maar ik hoor h.e.e.a. dat het niet mogelijk is. Afhankelijk van bouwjaar en model/uitvoering oid.
Echter had ik onlangs een GTS bj 2003 met klapsleutels gezien op MP. Ik d8 :wtf 2003 en klap sleutels? Ik snap het het niet helemaal maar goed autotechniek is niet mijn ding. Ooit als ik er tijd voor vind zelf die handel bestellen en overzetten, sleutels laten slijpen en dan maar hopen dat ie het ook doet :DMijne is ook van 2003 met klapsleutel.
Heb jij dan een stuurwielbediening met die “scroll” knoppen???
Nee, gewoon normale drukkers. Het is een originele Opel sleutel.
7 februari 2012 om 21:32 #17441514@yentl5552 wrote:
das flink balen! :swear
gelukkig ben je niet bang je handen vies te maken :thumb maarja nu nog een betrouwbare bak kopen kan een f25 makkelijk zoon 3 liter v6 aan?
Ja hoor, kan die zeker wel aan….
Mijn bak is altijd al niet best geweest..
Mijn Vectra is uit 1996 en in dit geval nog met een fase 1 F25 geleverd, welke zeker niet de beste waren…
volgens sommige zou een F25 die uit de achteruit klapt bij achteruitrijden, niet veel langer dan een jaar meer meegaan, deze heeft het nog 110.000km en 6 jaar uitgehouden na de 1e keer uit achteruit springen..
er komt weer een Fase 1 op, maar dan van een Vectra-A / Calibra ivm langere eindtrap.
Willem
7 februari 2012 om 21:47 #17441515Wat is verschil tussen phase 1 en 2 dan. Want voorzover ik weet is een F25 een F25.
Calibra/Vectra A, stang bediend en mechanische drukgroep bedieinng; eind overbrenging 3,82 (84/22) Alpha code WT of QQ
Vectra B, stang bediend en hydraulische drukgroep bediening; eind overbrenging 4,05 (85/21) Alpha code RC
Meer ‘F25-smaken’ zijn er niet. Anders kom je in F23 of F35 uit voor de V6, kabel bediend.
7 februari 2012 om 21:50 #17441516Ze schijnen vanaf 1997 verbeterd te zijn op de Diff lagers, niet dat ik dat ooit heb kunnen Constateren, maargoed…
die F25 lopen toch wel kapot, Getrag Rotzooi, net als de F23 F28 F35 M32…
Valt wel op dat het veelal toch de Getrag bakken zijn bij Opel, die het meest kapot lopen, op de F17 na dan…
Willem
7 februari 2012 om 22:08 #17441517Vind de F25 opzich mee vallen dan nog.
F28 ben ik echt minder over te spreken, veel herrie en rammelen vaak, en kraken doen ze bijna allemaal.
Maar ja punt is met die bakken wel dat uitsluitend in echt een sportieve auto zijn geleverd.7 februari 2012 om 22:10 #17441518Jup, de F25 is ook alleen op V6 motoren geleverd, kan ook meespelen uiteraard..
bij the way, de M32 zou ook verbeterd zijn, maar die lopen ook nog steeds kapot bij ZEER jonge Opels (vooral diesels en vlotte turbo motoren)
Willem
7 februari 2012 om 22:15 #17441383Met die bak voor sportieve auto’s doelde ik op de F28 in een Vectra A/Calibra turbo 4×4.
Een Vectra B CDX of elegance bijvoorbeeld met een vliegwiel met gewicht van een grafsteen icm met F25, met blokjes bekleding, hout inleg en standaard 15″ LM roepen bij mij niet direct sportieve aspiraties op ;)Wat overigens niet weg neemt dat presties wel goed zijn, die zijn prima opzich, maar het is geen sportieve auto.
Ja alles met M in bak codering heb ik (nog) geen ervaring mee. Mij te modern, en zo te horen kan ik me daar beter niet aan wagen ook :jerry
7 februari 2012 om 22:29 #17441519haha, lekker ouwe kneut blijven rijden, ben ik met je eens..
ik moet zeggen dat ie Ix20 ook niet veel soeps was, wat een #%$&@#$&$ auto!!!
Willem
7 februari 2012 om 22:43 #17441520ja idd. Toen ze nog echte auto’s maakte. Met koplampen van glas, en de airconditioning die je gewoon met een knopje aan of uit kan zetten zonder door een menu te scrollen..
Ja die hiijoendaaii was ‘t niet helemaal he. ‘bomvol’ behalve CC
Lees voor de gein de recentie is op AW. grootste klacht; niet vooruit te fikken. Was ‘t eerste wat jij zei volgens mij. :D
Gister ff met ‘t agilaatje 1.2 van me ouders de snelweg op, maar die draait zelfs nog minder toeren bij 120 km/h.. maar ok das wel een automaat dan, niet helemaal eerlijke vergelijking..7 februari 2012 om 22:45 #17441521uitgerekend verbruik van de Hiejoendaai was ook niet om over naar huis te schrijven!!!!
1 op 11 ongeveer….
en hebben we niet gek gedaan, alleen een paar keer met de snelweg op optekken tot 6000 toeren, omdat het MOEST!!!
dat voor een Bleu Efficient uitvoering (volgens mij zo belastingvrij als het maar kan!!!)
Willem
7 februari 2012 om 22:51 #17441522Nog wel belasting vrij ja.
1/11 valt nog tegen idd. maar ja, 90 pk, 1150 kg. hoog hok ook :???:
Maar stond nog niet zoveel op de teller toch ook. Misschien dat verbruik nog zakt (hoop ik voor de mensen die ‘m staks mee krijgen, en de toekomstige eigenaren die een leuke huur/uitleen auto kopen king: )7 februari 2012 om 22:58 #1744152315.000km, mag dan wel hopen dat ie GOED in GETRAPT is, tis tenslotte al zijn hele leven een vervangings auto…
Willem
7 februari 2012 om 23:16 #17441524Oh zoveel al. Dacht minder, maar wist ‘t ook niet meer zeker.
Nee dan moet ‘ie al wel ingereden zijn idd.7 februari 2012 om 23:18 #17441525Tis ook geen nieuwe: 45-RFS-6 mei 2011
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.