Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2012 om 14:29 #17441417
Ik zou wel graag deze ‘look’ (verlaging) op mijn vec willen hebben.
Maar wat heb je daar voor nodig? Dien je dan zo een coil over set of hoe heet zo iets te nemen? Of een schroefset, maar dan ga je volgens mij lager dan de 30 mm. Deze op de foto ligt voor volgens mij niet echt veel lager dan de mijne maar de wielen zitten duidelijk dieper in de kasten en dat krijg je niet alleen door de 19 inch.
Iemand een idee. Heb nu een eibach 30 mm voor in combi met 225X40X18.
Safe driving Jurgen19 januari 2012 om 14:35 #17441418Ik denk dat je dan aan de B12 moet.
Maar looks zijn ook niet alles. Je volgende aanschaf zal dan waarschijnlijk een setje niergordels zijn.
Zeker als je ook nog eens powerflex rubbers gaat monteren.
19 januari 2012 om 14:51 #17441419B12, de korte Bilsteins of te wel de B8 in combi met de Eibach die ik nu heb. Powerflex komt er zeker en die B12 set staat ook op de wens lijst maar een niergordelset :hmmz :hmmz Ik rijd alleen op de snelweg :afro
Die staat dan ook niet op de wenslijst. Vraag mij alleen af of de B12 deze look brengt.
Safe driving Jurgen20 januari 2012 om 09:12 #17441420Sorry. Het moet inderdaad B14 zijn, die is verstelbaar.
Maar op je foto staat de vec op 20″ dat scheelt ook.
In het verleden vaker met dat soort autos gereden, skyline’s, celicas en meer van dat soort spul. Daarmee was uitvoegen over de blokken belijning al pijnlijk.
22 januari 2012 om 10:12 #17441421Zomervelgen met custom-made centreerringen eronder gestoken :)
22 januari 2012 om 12:48 #17441423:wtf Betrap mij zelf er steeds vaker op dat ik naar een Volvo V70 R loop te kijken. :hmmz
Diesel gaat er misschien uit om dat al dat stil staan mijn portemonnee en de Vec geen goed doen heb ik het idee. Hij loopt nog maar 10.000 per jaar :hmmz
Heb de laatste 4 maanden die 2.8 in de vec eens flink onder de loep genomen en proef gereden. Tot dat ik laatst in zo een 5 in lijn met turbo van Volvo terecht kwam…Pfffff Wel heel lekker hoor zo een 5 in lijn.Safe driving Jurgen
22 januari 2012 om 19:35 #17441424Totdat je storingen krijgt, dan kan je de Knip trekken bij die Zweden…..
Ik heb ook lopen snuffelen, leek me wel wat 250pk in een station, totdat ik eens gevolgd heb wat de zwakke punten waren, en dat waren er VEEEEEELLLLLLLLLLLLLLL
Willem
22 januari 2012 om 22:32 #17441425@wim-v6 wrote:
Totdat je storingen krijgt, dan kan je de Knip trekken bij die Zweden…..
Ik heb ook lopen snuffelen, leek me wel wat 250pk in een station, totdat ik eens gevolgd heb wat de zwakke punten waren, en dat waren er VEEEEEELLLLLLLLLLLLLLL
Willem
Voor mij dus geen volvo. OPEL POWEEEEEEEERRRRRR!!!!
22 januari 2012 om 22:37 #17441426Zo’n Volvo is net een Opel Omega..
De Bestuurders blijven er zakken geld in gooien, en zeggen dan ook altijd, maarrrr…………. Hij Rijdt Zo Lekker!!
Willem
23 januari 2012 om 07:00 #17441427@wim-v6 wrote:
Totdat je storingen krijgt, dan kan je de Knip trekken bij die Zweden…..
Ik heb ook lopen snuffelen, leek me wel wat 250pk in een station, totdat ik eens gevolgd heb wat de zwakke punten waren, en dat waren er VEEEEEELLLLLLLLLLLLLLL
Willem
Valt toch wel mee??
alleen de gasklep. even naar ac tronics en je hebt er geen last meer van.
ashoezen in de gaten houden en de stuur kogels.
draag armpje komt wel eens.Altans dat zijn de dingen die ik vaak tegen kwam bij de V70.
23 januari 2012 om 10:45 #17441428ik blijf gewoon het liest bij OPEL (POWWWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) of een andere Duitse merk, behalve VW. Die kost veel en krijgt er weining voor terug(MENING).
IEMAND: Nog tips voor een knipperled.
23 januari 2012 om 12:59 #17441429Zaterdag nieuwe remblokken gemonteerd aan de achterzijde..Gelijk alles even helemaal schoon gemaakt en in het vet gezet.
Grt
23 januari 2012 om 13:32 #17441430Vandaag een APK geprobeerd te halen, bleek de veerpoot rechtsvoor gebroken te zijn en de handrem niet goed genoeg.
Kosten € 400,-
Ik vraag me af of dat niet een beetje goedkoper kan!
23 januari 2012 om 15:03 #17441431@GRLWBNL wrote:
Vandaag een APK geprobeerd te halen, bleek de veerpoot rechtsvoor gebroken te zijn en de handrem niet goed genoeg.
Kosten € 400,-
Ik vraag me af of dat niet een beetje goedkoper kan!
Ik had het soortgelijke (zie eerdere post) lokale APK-boer vroeg incl. btw en reparatie €350,-. Me broek zakte ervan af toen ik een kennis vroeg hoeveel het me zou kosten en ik was met dik 100 euro goedkoper af.
Let op prijzen kunnen/zijn afhankelijk bij wie je het laat keuren e/o repareren. VOD is in mijn optiek gewoon :swear DE DUURSTE! Tot nu toe ben ik altijd goedkoper uitgeweest om of zelf de reparaties te doen (:lees alleen lampjes verwisselen :D :thumbup ) of door kennis die er meer gedetailleerde kennis ervan in huis hebben.
23 januari 2012 om 15:58 #17441432@arjontje wrote:
@wim-v6 wrote:
Totdat je storingen krijgt, dan kan je de Knip trekken bij die Zweden…..
Ik heb ook lopen snuffelen, leek me wel wat 250pk in een station, totdat ik eens gevolgd heb wat de zwakke punten waren, en dat waren er VEEEEEELLLLLLLLLLLLLLL
Willem
Valt toch wel mee??
alleen de gasklep. even naar ac tronics en je hebt er geen last meer van.
ashoezen in de gaten houden en de stuur kogels.
draag armpje komt wel eens.Altans dat zijn de dingen die ik vaak tegen kwam bij de V70.
Benzinedrukregelaars
Luchtmassameters
Turbo’s
Voorwielnaven (alu wielbouten V70)
Lambda sondes
Benzine pompenWillem
23 januari 2012 om 16:32 #17441433Daarjuist de Vec eens goed gestofzuigd, zetels afgekuist met een klamme doek, de achterbank vlekvrij gemaakt (de kids he..)
en dan het dashboard en alle plastic onderdelen behandeld met Turtle Wax Cockpit Shine :thumb23 januari 2012 om 21:21 #17441434@DOCTOR007 wrote:
@GRLWBNL wrote:
Vandaag een APK geprobeerd te halen, bleek de veerpoot rechtsvoor gebroken te zijn en de handrem niet goed genoeg.
Kosten € 400,-
Ik vraag me af of dat niet een beetje goedkoper kan!
Ik had het soortgelijke (zie eerdere post) lokale APK-boer vroeg incl. btw en reparatie €350,-. Me broek zakte ervan af toen ik een kennis vroeg hoeveel het me zou kosten en ik was met dik 100 euro goedkoper af.
Let op prijzen kunnen/zijn afhankelijk bij wie je het laat keuren e/o repareren. VOD is in mijn optiek gewoon :swear DE DUURSTE! Tot nu toe ben ik altijd goedkoper uitgeweest om of zelf de reparaties te doen (:lees alleen lampjes verwisselen :D :thumbup ) of door kennis die er meer gedetailleerde kennis ervan in huis hebben.
Ik heb het inmiddels ook via iemand anders kunnen regelen. Morgen wordt het allemaal in orde gemaakt voor € 175,-. Dat is toch een heel ander verhaal.
Dat krijg je met die garages die heel goedkoop APK’s aanbieden. De andere kant van de medaille is wel dat ze je van alles aansmeren om nog enigszins winst te maken.
24 januari 2012 om 10:59 #17441435@wim-v6 wrote:
@arjontje wrote:
@wim-v6 wrote:
Totdat je storingen krijgt, dan kan je de Knip trekken bij die Zweden…..
Ik heb ook lopen snuffelen, leek me wel wat 250pk in een station, totdat ik eens gevolgd heb wat de zwakke punten waren, en dat waren er VEEEEEELLLLLLLLLLLLLLL
Willem
Benzinedrukregelaars
Luchtmassameters
Turbo’s
Voorwielnaven (alu wielbouten V70)
Lambda sondes
Benzine pompenWillem
Schijnt idd vanaf 2000 model zo te zijn. één uit 98 of 99 schijnt nog een ‘echte’te zijn. Je dient ook voor de 2.3 te gaan volgens de kenners. de 2.5 schijnt idd bagger te zijn. Maar goed ik rijd dan wel geen Omega maar heb in mijn C aan reparaties een lkein fortuin gespenddert aan onderdelen. Elk merk heeft wel z’n aandachtspunten. Wat er uiteindelijk overblijft is die dikke glimlach op je gezicht als je er in zit en aan het genieten bent.
Safe driving Jurgen.
24 januari 2012 om 11:06 #17441436De vraag is natuurlijk in hoeverre dat fortuin aan modificaties, heeft bijgedragen aan alle defecten.
24 januari 2012 om 17:53 #17441437Vanmiddag eindelijk de “puff” gehad om me raam eens te maken , 3 maanden terug hoorde ik tijdens het dichtgaan PANG!! en me raam viel scheef weg ..
dit bleek dus een geleider die eruit geschoten was [ en beetje krom zat dus recht gebogen ] zat allemaal nog tape aan van broekhuis auto’s haha dus ze zijn er al een keer eerder bij geweest
foto
trouwens voor de kenners …. dat is toch geen standaard speaker?
24 januari 2012 om 18:05 #17441438Idd de standaard speakers zijn van karton en hebben een :puke -kleur
;) Leuk als je de moed vindt om eraan te beginnen. :thumb
24 januari 2012 om 21:52 #17441439haha ja inderdaad de moed vinden :thumb jij snapt hem!
nu twijfel ik nog ik heb namelijk nog een rockford compo set liggen uit me eerste auto [ Corsa B /adapters voor 16.5 speakers ] zal ik die erin zetten nu ik toch weet hoe het allemaal zit :hmmz
24 januari 2012 om 21:57 #17441440Als alles al uit elkaar is zou ik geen seconde twijfelen want geloof me, de moed om hem nog een tweede keer uit elkaar te vijzen vind je niet meer. Ik ben ben nl ook nog steeds op zoek :lol:
25 januari 2012 om 14:37 #17441441Auto naar de garage voor APK en eens naar m’n brandstofprobleem laten kijken.
APK was geen probleem, maar radiator was doorgeroest en pakking van het kleppendeksel lekte. Typische `lang-stilstaan-in-vochtige-garage’ problemen. Samen met schoonmaken brandstoftank, vervangen pomp en filter behoorlijk gepeperde rekening. Maargoed, nu kan ie weer even mee.
26 januari 2012 om 10:34 #17441442@yzf1kr wrote:
De vraag is natuurlijk in hoeverre dat fortuin aan modificaties, heeft bijgedragen aan alle defecten.
ff goed lezen :agent Ik heb een fortuin gespendeerd aan reparaties:
Inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, turbo, gasklephuis, egr, thermostaat, subframe, dynamo, startmotor en ga zo maar door.
Dat andere fortuin wat ik heb gespendeerd aan de modificaties:DVD 90 nav, Bilstein schokbrekers, eibach veren, C2 neus, OPC spoiler pakket, Irmscher velgen, OPC big brake kit etc, lijkt mij op de EDS aanpassing na weinig tot geen invloed te hebben op de velen defecten die mijn vec heeft mogen ondervinden.
Maar goed, auto’s blijven nu eenmaal gebruiksvoorwerpen en staan niet thuis in de vitrine kast onder een lampje :ass
Vandaag het schade rapport van mij auto terug, remember er was een malloot midden in de nacht tegen 3 geparkeerde auto’s geknald waar onder de mijn.Krijg een hele nieuwe deur + het benodigde spuitwerk. Gast is gelukkig goed verzekerd.
Safe driving Jurgen. -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.