Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2011 om 15:34 #17441002
Ik kwam er vandaag achter dat de cv rechtsvoor het niet meer deed. Even gebeld naar Kossen in Callantsoog en voor 45 euro een andere. Op het eerste gezicht was de nieuwe cv module hetzelfde als de defecte, ware het niet dat alle pennetjes op de cv module van de vervangende unit geplaatst waren. Op de oude defecte unit zaten er maar drie pennetjes in de connector.
Alles werkt weer alleen heb ik nu iets vaags met het rechter voorraam. Aan de linker voorzijde kan ik het raam in een keer open of dicht laten gaan door het knopje voor de ruit even iets langer ingedrukt te houden. Dit werkt nu dus niet meer aan de rechtervoorzijde, terwijl dit voordat ik de cv unit verving wel zo was. Het zij zo maar vreemd is het wel.
1 september 2011 om 16:42 #17441003Heb je ‘m gereset? Bij een C dien je dan het raam met de knop in de auto helemaal naar beneden te doen en dan als ie open is nog minstens 3 seconden ingdrukt te houden. Dan weer helemaal dicht en ook nog eens 3 seconden ingedrukt te houden. Zo doende is ie opnieuw gereset.
Safe driving Jurgen
1 september 2011 om 18:15 #17441004@jraaf wrote:
Heb je ‘m gereset? Bij een C dien je dan het raam met de knop in de auto helemaal naar beneden te doen en dan als ie open is nog minstens 3 seconden ingedrukt te houden. Dan weer helemaal dicht en ook nog eens 3 seconden ingedrukt te houden. Zo doende is ie opnieuw gereset.
Safe driving Jurgen
Tada, altijd handig zo’n forum. Ik heb even precies gedaan wat je hierboven schreef en het raam doet precies weer wat het voorheen deed. Terwijl ik zojuist even in de auto zat drong het ook tot me door waarom het raammechaniek zo reageerde. Het heeft natuurlijk helemaal niks met de vervangen cv unit te maken. Ik heb de plug op de zijkant van de deur ook nog even losgehaald tijdens het storingzoeken (schakelspanningen meten) en daarmee heb ik ook het raammechanisme spanningsvrij gemaakt.
1 september 2011 om 21:57 #17441005Vandaag verloren van een Ford Mondeo :wtf
Zoiets dus…
2 september 2011 om 04:43 #17441006@Luc Reinders wrote:
Vandaag verloren van een Ford Mondeo :wtf
Zoiets dus…
Euhm… wat bedoel je precies ?
2 september 2011 om 06:01 #17441007@Luc Reinders wrote:
Vandaag verloren van een Ford Mondeo :wtf
Zoiets dus…
Sterkte ermee!!!! (waarmee eigenlijk??)
Greetz Roel met een I
2 september 2011 om 08:35 #17441008Sterkte ermee!!!! (waarmee eigenlijk??)
met een Vectra B 100 X16XEL
2 september 2011 om 08:58 #17441009@Luc Reinders wrote:
Vandaag verloren van een Ford Mondeo :wtf
Zoiets dus…
als een st200 is kan ik het wel begrijpen..
2 september 2011 om 09:30 #17441010Dismodule vervangen.
Motor draait weer súper!!! :D2 september 2011 om 17:44 #17441012@Luc Reinders wrote:
Sterkte ermee!!!! (waarmee eigenlijk??)
met een Vectra B 100 X16XEL
Oeps… Ben blij dat mij dat niet is overkomen… :???: Sterkte hoor ! :thumb ;)
2 september 2011 om 21:41 #17441014@dion87 wrote:
@Luc Reinders wrote:
Vandaag verloren van een Ford Mondeo :wtf
Zoiets dus…
als een st200 is kan ik het wel begrijpen..
de ST200 200pk en die kan ik alsnog voorblijven met een Vec-B 2.5 V6 170pk
pas vanaf de ST220 werd het een leuke sport goed gelijk dus, en dat is dan 170pk tegen 220pk:
Willem
2 september 2011 om 22:38 #17441015Is 170 pk niet wat weinig voor een 2.5 zes cilinder? Mijn pa rijdt een volvo 2.4i vijf cilinder en heeft ook 170 pk :hmmz
2 september 2011 om 22:53 #17441016klopt, alleen die 2.4 5cilinder komt dan ook flink wat koppel en prestaties te kort tov deze OPEL V6, als je mee wil doen moet je misntens met een 2.4t / 2.5t komen (nee niet met de T5, dat is vals spelen).
170pk is een vermogen van een Gentlemens aggreement waaran de duitse fabrkanten onderling mee deden.
Bijna alle duitse 2.5 motoren uit die tijd zijn teruggeschroefd naar 170pk:
deze hadden allen 170pk (uitgaande van bj 1995 t/m 2000)
VW 2.8 12V VR6 motoren (2.9 12V is 192pk)
Opel 2.5 V6 motoren (de i500 motor (2.5 V6) is 195pk)
Ford 2.5 V6 24V motoren (behalve ST200)
BMW 3serie 323i motoren (2.5 6cilnder in-lijn)
Audi 2.8 V6 motoren
Mercedes Benz 2.4 motoren (twinspark)
Volvo 2.5 20V 5cilinder in lijn / 2.4 20V (ook als 140pk leverbaar) 5 cilinder in lijn
Saab 2.5 V6 (zelfde motor als de Opel V6)maar goed, 170pk > 0-100 7,9 > top 255km/u > mag niet klagen denk ik, voor een saaie gezinsbak
de meeste doen wel rond 8 seconden naar 100 op papier maar redden het niet in werkelijkheid, en een top van over de 250 is nog vaker niet dan wel te halen.
let wel, mijn 2.5 was geheel standaard en origineel.
Willem
3 september 2011 om 08:46 #17441017@wim-v6 wrote:
klopt, alleen die 2.4 5cilinder komt dan ook flink wat koppel en prestaties te kort tov deze OPEL V6, als je mee wil doen moet je misntens met een 2.4t / 2.5t komen (nee niet met de T5, dat is vals spelen).
170pk is een vermogen van een Gentlemens aggreement waaran de duitse fabrkanten onderling mee deden.
Bijna alle duitse 2.5 motoren uit die tijd zijn teruggeschroefd naar 170pk:
deze hadden allen 170pk (uitgaande van bj 1995 t/m 2000)
VW 2.8 12V VR6 motoren (2.9 12V is 192pk)
Opel 2.5 V6 motoren (de i500 motor (2.5 V6) is 195pk)
Ford 2.5 V6 24V motoren (behalve ST200)
BMW 3serie 323i motoren (2.5 6cilnder in-lijn)
Audi 2.8 V6 motoren
Mercedes Benz 2.4 motoren (twinspark)
Volvo 2.5 20V 5cilinder in lijn / 2.4 20V (ook als 140pk leverbaar) 5 cilinder in lijn
Saab 2.5 V6 (zelfde motor als de Opel V6)maar goed, 170pk > 0-100 7,9 > top 255km/u > mag niet klagen denk ik, voor een saaie gezinsbak
de meeste doen wel rond 8 seconden naar 100 op papier maar redden het niet in werkelijkheid, en een top van over de 250 is nog vaker niet dan wel te halen.
let wel, mijn 2.5 was geheel standaard en origineel.
Willem
Aha :wors
3 september 2011 om 14:05 #17441020heb vandaag gedaan aan me vectra:de afneembare trekhaak eraf gehaald !!eindelijk van het geklapper af van me uitlaat die er tegen aan kwam en zo een hele deuk erin heeft geslagen,..kan ik eindelijk eens een keer fatsoenlijk overschakelen :agent
3 september 2011 om 18:34 #17441021Vandaag even naar Duitsland gegaan om alle achterramen te laten tinten. Prima gegaan en een topresultaat!!!!
Greetz Roel met een I
3 september 2011 om 19:21 #17441022Moio Roel !! :thumbup
3 september 2011 om 20:19 #17441023Ziet er erg netjes uit zo!
3 september 2011 om 21:46 #17441024Wat kost dat nou Roel ?
3 september 2011 om 22:39 #17441025@tuinmeubel wrote:
Wat kost dat nou Roel ?
€179,00 voor de station. Daar de insignia een dakspoiler heeft wordt het bedrag met €20,00 verhoogt ivm demontage ervan. Prima resultaat moet ik zeggen en niet duur!!
Greetz Roel met een I.
3 september 2011 om 23:44 #17441026Echt mooi….. :wors
4 september 2011 om 08:53 #17441011@opel-limbo wrote:
@tuinmeubel wrote:
Wat kost dat nou Roel ?
€179,00 voor de station. Daar de insignia een dakspoiler heeft wordt het bedrag met €20,00 verhoogt ivm demontage ervan. Prima resultaat moet ik zeggen en niet duur!!
Greetz Roel met een I.
Echt waar ? En waar is dat ? Dan wil ik het ook wel ! :thumb
4 september 2011 om 08:59 #17441028die vraag wou ik ook stellen.
Erwin
6 september 2011 om 11:17 #17441029Vandaag mijn schokdempers achter vervangen en koplampen gecleaned..
Heb nog steeds af en toe een bonk..iemand een idee wat het kan zijn en het zou kosten om te maken..??Ferry
6 september 2011 om 18:24 #17441030@Steevens wrote:
Vandaag mijn schokdempers achter vervangen en koplampen gecleaned..
Heb nog steeds af en toe een bonk..iemand een idee wat het kan zijn en het zou kosten om te maken..??Ferry
Wat zie je in je achteruitkijkspiegel na zo’n bonk ?
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.