Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2011 om 18:58 #17440922
Echt netjes tuinmeubel!
20 augustus 2011 om 20:22 #17440923Interieur geplaatst van een 1998 CDX.
Willem
20 augustus 2011 om 20:53 #17440924de vectra vandaag even helemaal goed aangepakt met spul van mequairs, eerste een kleibeurt, daarna alle swirls weg gepoetst, en daarna met de gold wax erover heen, glimt als een malle nu :thumb
20 augustus 2011 om 21:04 #17440925Slang van koplampsproeiers ingekort eerste stuk was poreus,lekte een beetje.
Erwin
21 augustus 2011 om 08:06 #17440926@tuinmeubel wrote:
Daglicht lampen gemonteerd door de VOD:
Zodra de motor draait:
mooi werk!!!
ziet er erg netjes uit :thumbup
21 augustus 2011 om 08:16 #17440927@aapje1963 wrote:
Vraagje hoe zit de box eigenlijk bevestigd aan je imperial, buren van me hebben er ook een maar ze hebben een zafira met dakrail dus dragers worden incl box zo in de schuur gezet tot volgend jaar, lijkt me met de GTS niet echt te kunnen, heb hier een GTS en imperial….maar er nog nooit opgehad(sorry Marcel28) maar indien het aankomende een auto vakantie wordt heb ik ook een dakkoffer nodig…in Star Zilver
Heb je er een fototje van de bevesiging aan de dragers, ik heb dezelfde dragers hier..
En welk type heb je als Dakkoffer ik zie er veel bij hapro…@GTS Power wrote:
@DOCTOR007 wrote:
ben benieuwd hoe het in zijn geheel eruit zal zien.
nou, bij deze!!!
Dit is een Hapro carver 6.4 (black magic)
ik heb de box gewoon zonder dragers opgehangen boven op zolder (in de nok) met 4 bandjes met beugels eraan die in de sponning vallen.
de koffer zit in het T profiel vast van de dakdrager met adapters waar weer een dop op wordt gedraaid binnen in de koffer.
dit werkt zeer eenvoudig.21 augustus 2011 om 11:40 #17440928@jraaf wrote:
Het is weer eens zover :swear :swear :swear Vanochtend de Vec warm gerede op de A27 richting Hilversum en weer terug voor de wekelijkse boodschappen.
Schapjes ingeladen en gestart….. Komt er onder de 2000 toeren een geluid uit de motor ruimte, :wtf Lijkt wel of je een ballon heel langzamm leeg laat lopen. Een zeer hoog gillend en piepend geluid! Boven de 2000 toeren wordt het minder en als je gewoon cruised hoor je ‘m niet meer. Ik denk multiriem of V-snaar die warm is of iets dergelijks :hmmz Gelijk door gereden naar m’n VOD, die hebben zaterdag dienst tot 12.00. :swear Ze denken dat het de turbo slang is of iets dergelijks. Vec heeft echter wel nog z’n volle vermogen. Het geluid komt weg precies tussen je luchtkastfilter en je luchtinlaat naar het blok. Vec heeft afgelopen mei nieuwe distributie, spanrollen en waterpomp er op gekregen! Vind dat mijn koelwater wel erg snel gaat borrelen, tempmeter staat toch stief niet hoger dan 90 graden, maar het overdruk systeem van et koelwater reservoir is al veelvuldig gebruikt zie ik, aangekoekte koelvloeistof aan de buitenkant op het randje. Zou het kunnen dat ‘t m’n fan is? Al hoewel die toch niet reageert op et gas geven?Iemand een idee wat dit kan zijn?
a.s. donderdag gaat ie onder het ‘mes’, zal wel weer wat mogen kosten :crySafe driving Jurgen
Looprol van de multiriem? Die worden niet altijd meevervangen.
21 augustus 2011 om 11:55 #17440929tuinmeubel wrote:Daglicht lampen gemonteerd door de VOD:Zodra de motor draait:
(Als je alleen het contact aandoet, gaan ze eventjes branden en daarna uit)De lampen gaan uit als je het gewone licht aandoet:
Dat laatste snap ik niet. Zover ik het of gelezen had op de verpakking wat bij de (K)VOD in de etalage staat zou het gedimd moeten blijven branden(of ik vergis me). Die set koste als ik me niet vergis zo rond de €169,-
Zou het het dan verschillen omdat somming VECCIES canbus hebben en dat het daarmee conflicten gaan ontstaan?? Enne… gaan ze niet knipperen als je een canbus systeem hebt zoals sommige stadsledjes dat doen??Verder de auto weer vies gereden. 1 Spinnetje verwijdert.
21 augustus 2011 om 12:17 #17440930@DOCTOR007 wrote:
@tuinmeubel wrote:
Zodra de motor draait:
(Als je alleen het contact aandoet, gaan ze eventjes branden en daarna uit)De lampen gaan uit als je het gewone licht aandoet:
Dat laatste snap ik niet. Zover ik het of gelezen had op de verpakking wat bij de (K)VOD in de etalage staat zou het gedimd moeten blijven branden(of ik vergis me). Die set koste als ik me niet vergis zo rond de €169,-
Zou het het dan verschillen omdat somming VECCIES canbus hebben en dat het daarmee conflicten gaan ontstaan?? Enne… gaan ze niet knipperen als je een canbus systeem hebt zoals sommige stadsledjes dat doen??Ze kosten bij mijn VOD € 159,- en op de verpakking staat dat ze uit gaan als de normale lampen aangaan. Op deze site staat het ook:
http://www.dagrijverlichting.info/Philips-Dagrijverlichting/Philips-Dagrijverlichting-5-LED/flypage_new.tpl.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Voor zover ik het zien kan, lopen de kabels naar de accubak. Daar ligt een klein Philips kastje en één draad gaat naar een zekering voet. De andere naar de parkeerlicht en dan twee naar de leds.
Foto’s:
Monteur heeft nog gezegd dat ze het canbus systeem hiermee omzeilen. Ze knipperen niet.
21 augustus 2011 om 12:37 #17440931Beetje ingewikkeld allemaal :(
21 augustus 2011 om 14:26 #17440932@Spacejam wrote:
@jraaf wrote:
Het is weer eens zover :swear :swear :swear Vanochtend de Vec warm gerede op de A27 richting Hilversum en weer terug voor de wekelijkse boodschappen.
Schapjes ingeladen en gestart….. Komt er onder de 2000 toeren een geluid uit de motor ruimte, :wtf Lijkt wel of je een ballon heel langzamm leeg laat lopen. Een zeer hoog gillend en piepend geluid! Boven de 2000 toeren wordt het minder en als je gewoon cruised hoor je ‘m niet meer. Ik denk multiriem of V-snaar die warm is of iets dergelijks :hmmz Gelijk door gereden naar m’n VOD, die hebben zaterdag dienst tot 12.00. :swear Ze denken dat het de turbo slang is of iets dergelijks. Vec heeft echter wel nog z’n volle vermogen. Het geluid komt weg precies tussen je luchtkastfilter en je luchtinlaat naar het blok. Vec heeft afgelopen mei nieuwe distributie, spanrollen en waterpomp er op gekregen! Vind dat mijn koelwater wel erg snel gaat borrelen, tempmeter staat toch stief niet hoger dan 90 graden, maar het overdruk systeem van et koelwater reservoir is al veelvuldig gebruikt zie ik, aangekoekte koelvloeistof aan de buitenkant op het randje. Zou het kunnen dat ‘t m’n fan is? Al hoewel die toch niet reageert op et gas geven?Iemand een idee wat dit kan zijn?
a.s. donderdag gaat ie onder het ‘mes’, zal wel weer wat mogen kosten :crySafe driving Jurgen
Looprol van de multiriem? Die worden niet altijd meevervangen.
Ow! dat zou wel fijn zijn als dat het is. Dat zal een hoop geld schelen.
Laat ‘t nog wel weten.Safe driving Jurgen.
21 augustus 2011 om 17:20 #17440933@tuinmeubel wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@tuinmeubel wrote:
Zodra de motor draait:
(Als je alleen het contact aandoet, gaan ze eventjes branden en daarna uit)Dat laatste snap ik niet. Zover ik het of gelezen had op de verpakking wat bij de (K)VOD in de etalage staat zou het gedimd moeten blijven branden(of ik vergis me). Die set koste als ik me niet vergis zo rond de €169,-
Zou het het dan verschillen omdat somming VECCIES canbus hebben en dat het daarmee conflicten gaan ontstaan?? Enne… gaan ze niet knipperen als je een canbus systeem hebt zoals sommige stadsledjes dat doen??Ze kosten bij mijn VOD € 159,- en op de verpakking staat dat ze uit gaan als de normale lampen aangaan. Op deze site staat het ook:
http://www.dagrijverlichting.info/Philips-Dagrijverlichting/Philips-Dagrijverlichting-5-LED/flypage_new.tpl.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Monteur heeft nog gezegd dat ze het canbus systeem hiermee omzeilen. Ze knipperen niet.
Jullie VOD is dezelfde !!
Vond het nog al duur. Omdat die set van Philips op internet voor 99 euro aangeboden wordt !21 augustus 2011 om 17:37 #17440934mijn vec gewassen gister. nou kort plezier van gehad.
vanochtend was de vec al weer geel. klote regen. :(En vandaag maar weer te tank vol gegoten.
21 augustus 2011 om 18:20 #17440935Vandaag de Vec helemaal gewassen en in de wax gezet. Bling. bling! king: king: Ook nog even strips weer mooi zwart gemaakt en een plekje bijgewerkt… :swear . Beetje jammer dat er hier en daar toch wat blaasjes komen. Overspuiten heb ik geen zin in :vertag . Gelukkig is het nog in de hand te houden en is de enige zichtbare plek op de motorkap.
21 augustus 2011 om 19:01 #17440936heb geprobeerd mijn elektrische spiegels aan te sluiten zonder succes :(
Weet iemand nog een goede en goedkope spuiterij die wat plekjes kan bijwerken en de regio van eindhoven? wordt nu namenlijk echt tijd :D21 augustus 2011 om 20:47 #17440937@drempelvrees wrote:
@nova…. wrote:
@ahrend wrote:
Het is -offtopic ,dat weet ik,maar als ik nou die klei aanschaf ,welke wax kan ik daar dan het beste bij aanschaffen en kan dat met de hand of is z’n poetsapparaat een must ?
Heb klei en spray van Turtle wax en heb het met de hand gedaan maar blinkt goed :thumbup en het waxen heb ik ook met de hand gedaan… maar en denk als je het waxen machinaal doet dat die dan nog dieper kan blinken/glanzen
Machinaal waxen maakt geen zak uit, wil je hem harder laten blinken dan moet je hem polijsten, waxen is alleen voor de bescherming van de lak en werkt niet als polijstmiddel.
ok ;)
21 augustus 2011 om 20:56 #17440938@kevin_vectra wrote:
heb geprobeerd mijn elektrische spiegels aan te sluiten zonder succes :(
Weet iemand nog een goede en goedkope spuiterij die wat plekjes kan bijwerken en de regio van eindhoven? wordt nu namenlijk echt tijd :DProbeer het is bij saiko.
heb er is een bumper en een scherm laten spuiten.22 augustus 2011 om 07:56 #17440939Weet iemand een goede (en goedkope) spuiter in de regio haarlem? Wil misschien toch eens wat plekjes laten doen en de motorkap overspuiten.
22 augustus 2011 om 09:58 #17440940@jaapnr1 wrote:
Weet iemand een goede (en goedkope) spuiter in de regio haarlem? Wil misschien toch eens wat plekjes laten doen en de motorkap overspuiten.
dat is een combinatie die nooit goed samen gaat “goed” en “goedkoop”
500 euro ben je al snel kwijt.22 augustus 2011 om 10:07 #17440941@sw_reijnders wrote:
@jaapnr1 wrote:
Weet iemand een goede (en goedkope) spuiter in de regio haarlem? Wil misschien toch eens wat plekjes laten doen en de motorkap overspuiten.
dat is een combinatie die nooit goed samen gaat “goed” en “goedkoop”
500 euro ben je al snel kwijt.500 euro vind ik niet duur hoor… ik hoorde van een spuiter dat het met mika-lak zo’n 1000 euro gaat kosten. Dat heb ik er gewoon niet voor over. Ik ga nog ongeveer drie jaar met deze auto doen voordat er een ‘nieuwe’ Vectra C of wellicht Signum (droom, droom :wub ) komt.
Is het mogelijk spot-repair te doen ofzo?
22 augustus 2011 om 14:31 #17440942Mijn Vectra te koop gezet op Marktplaats, ik wil nu toch wel een keertje iets anders. Rij nu bijna 5 jaar in twee verschillende GTSen. Ondanks dat ze prima bevallen wil ik nu wel een keertje iets heel anders.
22 augustus 2011 om 15:52 #17440944En wat moet het worden?
22 augustus 2011 om 15:55 #17440945@GTS Power wrote:
En wat moet het worden?
Grote kans dat het een Hyundai Tucson gaat worden. Hoewel een A3 ook op mijn verlanglijstje staat te pronken. Heb lange tijd zitten denken aan een Astra GTC maar die gaat het niet worden. Dus geen Opel meer denk ik..
22 augustus 2011 om 17:25 #17440947Vandaag is de airco aan de beurt geweest voor totaal onderhoud.
Leeg getrokken en opnieuw vers afgevuld incl olie voor smering en gedesinfecteerd..
Kan deze er weer tegen
22 augustus 2011 om 17:30 #17440948@GTS2.2DTI wrote:
@GTS Power wrote:
En wat moet het worden?
Grote kans dat het een Hyundai Tucson gaat worden. Hoewel een A3 ook op mijn verlanglijstje staat te pronken. Heb lange tijd zitten denken aan een Astra GTC maar die gaat het niet worden. Dus geen Opel meer denk ik..
Doc neemt gauw ff een kiekje :D
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.