Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2011 om 16:49 #17440663
@aapje1963 wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@aapje1963 wrote:
zie het al Doc jij hebt de serie met gele label….. ;)
Waar heb jij ze gekocht in (kijk naar je eigen?) altijd duur daar hoor..
Wat is Almere toch goedkoop…lol ;)
huh… gele labe serie? :wtf ik zie die gele label naast me op de grond liggen. de matjes heb ik nog niet geplaats. maar wat is er dan mis met die gele label serie?
Zie de knipoogjes is een geintje de papieren stukken van je verpakking…is geel…. ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
In de staat van dat moment had ik het over het hoofd gezien :agent
6 juli 2011 om 18:50 #17440664:swear Vec staat dus weer in de garage, heb zo langzamerhand een abonnement :( Was lekker bezig geweest met de opcom en constateerde dat de DPF weer lekker vol liep en ie niet uit zich zelf ging genereren. Blijkt de dpf sensor kabel helemaal naar de :swear z’n :swear te zijn. Nadeel van de combinatie van een in mijn ogen constructie fout en de verlaging. Kabel loopt namelijk niet boven langs het subfram en het chassie maar er onder door. Laagste punt rechtsvoor van de vec met dpf is dus die kabel welke dan lekker geplet wordt tegen je chassie als je iets over een drempel schuurt. Nieuwe kabel alleen al kost 239 euro :wtf
Hoop da’k morgen weer kan rijden.
Safe driving Jurgen.6 juli 2011 om 18:59 #17440665@jraaf wrote:
:swear Vec staat dus weer in de garage, heb zo langzamerhand een abonnement :( Was lekker bezig geweest met de opcom en constateerde dat de DPF weer lekker vol liep en ie niet uit zich zelf ging genereren. Blijkt de dpf sensor kabel helemaal naar de :swear z’n :swear te zijn. Nadeel van de combinatie van een in mijn ogen constructie fout en de verlaging. Kabel loopt namelijk niet boven langs het subfram en het chassie maar er onder door. Laagste punt rechtsvoor van de vec met dpf is dus die kabel welke dan lekker geplet wordt tegen je chassie als je iets over een drempel schuurt. Nieuwe kabel alleen al kost 239 euro :wtf
Hoop da’k morgen weer kan rijden.
Safe driving Jurgen.Idd :wtf 239 :shock: voor een kabel is wel ERG :swear duur. En ik dan jammeren dat 1 sleutel van 121 duur is.
6 juli 2011 om 19:07 #17440627@SPEAKER: (Of een andere leden met een C1 Klapsleutel
)Zien die klapsleutels er zo ongeveer eruit? Ik weet namelijk niet of jij of een ander forum lid dit kan bevestigen dat dit de juiste is. Als deze de juiste zijn dan kan ik ze bestellen en een setje sleutelbaarden is ook zo geregeld, slijpen bij de sleutelboer, overzetten en klaar is kees… uhhh DOC! ;)Ps ik zou graag eerst de printje willen afmeten bij iemand die het al heeft. Dit biedt mij dan echt een hoop rust. Ik heb namelijk sterk het idee dat dit niet de juiste zijn, vandaar ik gij om gij mening vraag.
7 juli 2011 om 06:25 #17440666@DOCTOR007 wrote:
@SPEAKER: (Of een andere leden met een C1 Klapsleutel
)Zien die klapsleutels er zo ongeveer eruit? Ik weet namelijk niet of jij of een ander forum lid dit kan bevestigen dat dit de juiste is. Als deze de juiste zijn dan kan ik ze bestellen en een setje sleutelbaarden is ook zo geregeld, slijpen bij de sleutelboer, overzetten en klaar is kees… uhhh DOC! ;)Ps ik zou graag eerst de printje willen afmeten bij iemand die het al heeft. Dit biedt mij dan echt een hoop rust. Ik heb namelijk sterk het idee dat dit niet de juiste zijn, vandaar ik gij om gij mening vraag.
Volgens mij zal er niemand met een originele C1 klapsleutel zijn om de simpele reden dat de codering niet ondersteund wordt door de cim serie gebruikt in de C1. Je zult idd door trial and error een aftermarket setje moeten proberen.
Safe driving Jurgen
7 juli 2011 om 06:31 #17440667Toen ik 2 jaar geleden mijn Vec C1 2004 bij de dealer ging ophalen had de verkoper mij een nieuwe sleutel laten maken omdat er 1 sleutel compleet naar de maan was. Die nieuwe klapsleutel heb ik bij de koop dus met veeeeel plezier in ontvangst genomen.
Greetz Roel met een C wachtend op een I
7 juli 2011 om 06:38 #17440668@opel-limbo wrote:
Toen ik 2 jaar geleden mijn Vec C1 2004 bij de dealer ging ophalen had de verkoper mij een nieuwe sleutel laten maken omdat er 1 sleutel compleet naar de maan was. Die nieuwe klapsleutel heb ik bij de koop dus met veeeeel plezier in ontvangst genomen.
Greetz Roel met een C wachtend op een I
:hmmz Zou idd kunnen i.v.m. het overgang model. jij had toch ook al dat stuur met scroll wieltjes? Daar zit namelijk ook het nieuwe type cim in.
Dan zouden we kunnen stellen dat de originele klapsleutl wel gaat werken op de modellen met de stuurwieltje modellen.Safe driving Jurgen
7 juli 2011 om 06:43 #17440669Twee maanden geleden deze laten bijmaken voor 90,00. Ik heb ook een C1, met scroll wieltjes. Compleet zoals op de foto. Moest alleen nog gekoppeld worden aan de auto, maar dat kon met de OP.COM. :thumb
7 juli 2011 om 07:41 #17440670:hmmz Dus ik denk dat het em in de scrollwieletjes en de cim/ :wtf (computer interface module?) ligt.
7 juli 2011 om 11:01 #17440671@DOCTOR007 wrote:
:hmmz Dus ik denk dat het em in de scrollwieletjes en de cim/ :wtf (computer interface module?) ligt.
Ik denk het ook, omdat het contactslot ook in de cim ingelezen wordt. Zal de sleutel er dus ook wel op gaan.
Safe driving Jurgen.7 juli 2011 om 11:04 #17440672Net m’n vec opgehaald. Weer 359 euri lichter maar met een nieuw kabeltje en geen gestotter meer. Thuis uitgelezen DPF saturation 84%
ff heen en weer naar Lelystad gejakkert, thuis uitgelezen, DPF saturation 18% :puke Pffff. gelukkig doet ie het weer.Safe driving Jurgen.
7 juli 2011 om 12:44 #17440673@jraaf wrote:
Net m’n vec opgehaald. Weer 359 euri lichter maar met een nieuw kabeltje en geen gestotter meer. Thuis uitgelezen DPF saturation 84%
ff heen en weer naar Lelystad gejakkert, thuis uitgelezen, DPF saturation 18% :puke Pffff. gelukkig doet ie het weer.Safe driving Jurgen.
Jraaf: :???: je woont in het midden van het land en je jakkert (zover ik het weet) doelloos naar Lelystad? Of was je je auto aan het testen? :???:
7 juli 2011 om 12:48 #17440674Niet aan de Vectra gedaan behalve vies gemaakt met kamikaze insecten en naar werk gereden. Nu werken en dan weer naar huis (jakkeren) rijden ;)
7 juli 2011 om 13:34 #17440675@DOCTOR007 wrote:
@jraaf wrote:
Net m’n vec opgehaald. Weer 359 euri lichter maar met een nieuw kabeltje en geen gestotter meer. Thuis uitgelezen DPF saturation 84%
ff heen en weer naar Lelystad gejakkert, thuis uitgelezen, DPF saturation 18% :puke Pffff. gelukkig doet ie het weer.Safe driving Jurgen.
Jraaf: :???: je woont in het midden van het land en je jakkert (zover ik het weet) doelloos naar Lelystad? Of was je je auto aan het testen? :???:
Dat doet ie om z’n DPF schoon te blazen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
7 juli 2011 om 13:44 #17440676@opel-limbo wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@jraaf wrote:
Net m’n vec opgehaald. Weer 359 euri lichter maar met een nieuw kabeltje en geen gestotter meer. Thuis uitgelezen DPF saturation 84%
ff heen en weer naar Lelystad gejakkert, thuis uitgelezen, DPF saturation 18% :puke Pffff. gelukkig doet ie het weer.Safe driving Jurgen.
Jraaf: :???: je woont in het midden van het land en je jakkert (zover ik het weet) doelloos naar Lelystad? Of was je je auto aan het testen? :???:
Dat doet ie om z’n DPF schoon te blazen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aha.. duidelijk verhaal, maar :wtf is DPF en wat doet het?
ps mijn autokennis is waardeloos. ik mag blij wezen dat ik wat kabeltjes kan trekken en aan wat kan aansluiten. :thumbup
7 juli 2011 om 13:51 #17440677@DOCTOR007 wrote:
@opel-limbo wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@jraaf wrote:
Net m’n vec opgehaald. Weer 359 euri lichter maar met een nieuw kabeltje en geen gestotter meer. Thuis uitgelezen DPF saturation 84%
ff heen en weer naar Lelystad gejakkert, thuis uitgelezen, DPF saturation 18% :puke Pffff. gelukkig doet ie het weer.Safe driving Jurgen.
Jraaf: :???: je woont in het midden van het land en je jakkert (zover ik het weet) doelloos naar Lelystad? Of was je je auto aan het testen? :???:
Dat doet ie om z’n DPF schoon te blazen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aha.. duidelijk verhaal, maar :wtf is DPF en wat doet het?
ps mijn autokennis is waardeloos. ik mag blij wezen dat ik wat kabeltjes kan trekken en aan wat kan aansluiten. :thumbup
Jakkeren is boven de 2000 toeren houden in z’n 6, dus om en nabij stug 10 km te hard rijden op de A6. Was idd voor het DPF en gelukkig niet doelloos. Kleine 100 km heen en weer. Wat doet het DPF? ……
Da’s en linkse hobby! Zogenaamd ter verbetering van de luchtkwaliteit in de omgeving. Roetdeeltjes vangen terwijl je in de stad rijdt en ze er op de snelweg mits je hard genoeg rijdt er weer uit branden. Kost je een slok extra brandstof en op de verkeerde weg een kadootje van Ome Spee.
Safe driving Jurgen
7 juli 2011 om 13:56 #17440678Dat doet een DPF dus Doc!!!!!!!
7 juli 2011 om 14:13 #17440679Cool! Tnx heren voor de uitleg en na het lezen van het verhaal van jraaf weet wist ik wat de afkorting betekende dies partikel filter! :D Nogmaals tnx!
7 juli 2011 om 14:18 #17440680En dan komt Jurgen niet eens ff hier langs???
:wtf
7 juli 2011 om 14:21 #17440681Denk dat Jurgen op hete roetdeeltjes, uhh sorry kolen, zat, om thuis zo snel mogelijk z’n vec uit te lezen om te kijken hoe het met z’n DPF zat!!!!!
Greetz Roel met een C wachtend op een I
7 juli 2011 om 14:50 #17440682@speaker wrote:
En dan komt Jurgen niet eens ff hier langs???
:wtf
Zoiets had ik ook al gedacht, Speaker.
7 juli 2011 om 17:06 #17440683@speaker wrote:
En dan komt Jurgen niet eens ff hier langs???
:wtf
:afro Ik kwam wel langs, zag je mij niet zwaaien? :thumb
Maar was idd enerzijds alleen maar bezig met branden en bermturen en anderzijds m’n verbruiks meter op de BC in de gaten aan’t houden. Heb de adem ingehouden tot ie door schoot naar de 27 op de honderd nog wat :vertag.Safe driving Jurgen
7 juli 2011 om 20:07 #17440684Hey, ben weer terug van weggeweest.
Heb nog steeds geen foto van mijn nieuwe auto :roll:
Heb inmiddels andere matten erin gestopt, flatblade wisserbladen voor,
Nieuwe banden erop (bridstone) en grote beurt gehad.
En de airco weer werkend. Hij staat nu bij de garage voor zijn APK.
Moet jullie helaas nog even in spanning laten:(7 juli 2011 om 20:12 #17440685vanavond men dimbare spiegel op schakelstroom aangesloten en de regensensor geplakt.
nu nog inleren met op-com en dan moet het werken :thumbup
7 juli 2011 om 20:13 #17440686Heb nieuwe draagarmen (origineel GM / rip uit me lijf!!) eronder gezet..
nu nog de veerpoot toprubbers vervangen, dan staan de achterste hoofdad rubbers te wachten.
Willem
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.