Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2011 om 09:55 #17440366
@DOCTOR007 wrote:
@Navy wrote:
Kijk, zo’n hendeltje erin prutsen is nog te doen, maar een BC? :hmmz
En wat dat vroege vogel betreft: ik moest vanmorgen een krantenwijk overnemen voor 1 ochtend. 3 kranten, onbekend terrein, dus ben 4½ uur bezig geweest.:wtf Krantenwijk kan ik begrijpen, maar 3 kranten bezorgen in 4,5 uur is wel erg lang. Maar goed je hebt het gered.
Peet is niet meer een van de jongste !! en KIJK WAAR IE WOONT !! :angel
26 mei 2011 om 10:32 #17440367@speaker wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@Navy wrote:
En wat dat vroege vogel betreft: ik moest vanmorgen een krantenwijk overnemen voor 1 ochtend. 3 kranten, onbekend terrein, dus ben 4½ uur bezig geweest.:wtf Krantenwijk kan ik begrijpen, maar 3 kranten bezorgen in 4,5 uur is wel erg lang. Maar goed je hebt het gered.
Dude jij woont in mijn omgeving hij in 4lingsbeek oid/ waar dat ook mag zijn. Maar zo groot zal het toch niet zijn. Hij heeft een vette vectra die hij hiervoor had kunnen benutten.
26 mei 2011 om 10:52 #17440368@DOCTOR007 wrote:
@speaker wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@Navy wrote:
Dude jij woont in mijn omgeving hij in 4lingsbeek oid/ waar dat ook mag zijn. Maar zo groot zal het toch niet zijn. Hij heeft een vette vectra die hij hiervoor had kunnen benutten.
Peter kennende heeft ie die ook benut, maar als je 3 kranten op 3 verschillende plekken in the middle of nowhere moet bezorgen dan ben je aardig lang bezig.
( ik had vroeger een krantenwijkje van 30 kranten , waar ik 1,5 uur mee bezig was op de fiets ! )
26 mei 2011 om 10:58 #17440369Contactblok besteld bij de dealer net…komt morgen binnen!
26 mei 2011 om 11:00 #17440370Nova contactblok voor je sleutels/oid?
26 mei 2011 om 11:11 #17440371@speaker wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@speaker wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@Navy wrote:
Peter kennende heeft ie die ook benut, maar als je 3 kranten op 3 verschillende plekken in the middle of nowhere moet bezorgen dan ben je aardig lang bezig.
( ik had vroeger een krantenwijkje van 30 kranten , waar ik 1,5 uur mee bezig was op de fiets ! )
Ik zou dan gewoon men TT benutten waarbij ik de adressen vooraf geprogrammeerd zou hebben.
26 mei 2011 om 16:37 #17440373Vandaag mijn Vectra weer opgehaald bij de garage, nieuwe distributieriem set en waterpomp laten monteren.
26 mei 2011 om 20:10 #17440374:wtf Wat is het toch met (bijna) iedereen, men leest hier regelmatig dat ze de waterpomp: hmmz (laten) vervangen! Wat mankeert er aan die dingen dat men dit vervangt?
27 mei 2011 om 03:21 #17440375@DOCTOR007 wrote:
@speaker wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@speaker wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@Navy wrote:
Ik zou dan gewoon men TT benutten waarbij ik de adressen vooraf geprogrammeerd zou hebben.
De adressen en route van 2 kranten kende ik al, maar die 3de krant erbij deed me de das om.
Doe je de hele wijk van 3 kranten in een keer goed dan rij je nog bijna 50 kilometer. (Weet ik van de vaste bezorgster.) Voorbeeld: bus 1 > bus 2 = 4,2 km, > bus 3 = 3,6 km, > bus 4 =2,8 km. Niet alles is zo natuurlijk, maar het zijn wel meer dan 160 kranten.Maar we dwalen af. :angel
27 mei 2011 om 03:27 #17440376@DOCTOR007 wrote:
:wtf Wat is het toch met (bijna) iedereen, men leest hier regelmatig dat ze de waterpomp: hmmz (laten) vervangen! Wat mankeert er aan die dingen dat men dit vervangt?
Waterpomp kost laten we maar zeggen 50 euro.
Als je de distributieriem vervangt inclusief spanrol dan komt de nieuwe riem een stuk strakker te liggen als de oude. Aangezien de waterpomp ook niet meer de jongste is, wordt aangeraden ook de waterpomp mee te wisselen.
Doe je dit niet dan loop je een groot risico, en daar zijn voorbeelden te over van, dat na korte tijd de waterpomplagers kapot gaan.
Mag je weer je portemonnee trekken, en dan voor een bedrag dat echt een stuk hoger ligt dan 50 euro!
Die paar tientjes extra blijken daarom een hele goede en verstandige investering te zijn.27 mei 2011 om 06:59 #17440377NAVY: tnx voor de toelichting. Ik heb een ketting ipv riem, maakt het dan wat uit als je het of niet mee vervangt?
27 mei 2011 om 13:53 #17440379Gisteravond m’n Veccie weer opgehaald :afro
Rijdt weer heerlijk en het gerammel voor is ook weg. Dat waren de frictiestangetjes tussen de schokbrekers en de stabistang.
Subframe is ook vervangen, alles loopt weer zoals het hoort. Met dank aan m’n VOD te Utrecht. :thumbupNu opzoek naar donkere C2 koplampen voor weinig.
Safe driving Jurgen27 mei 2011 om 15:07 #17440380@DOCTOR007 wrote:
Nova contactblok voor je sleutels/oid?
Ja dat klopt voor de sleutel.
heb het blok al liggen hier nu ff kijken voor wat tijd om het in te bouwen…27 mei 2011 om 15:28 #17440381@nova…. wrote:
@DOCTOR007 wrote:
heb het blok al liggen hier nu ff kijken voor wat tijd om het in te bouwen…Klinkt spannend. Zelf heb ik nooit zo een vervanging/reparatie gezien, dus :kewlpics (aub) zou wel op zijn plaats zijn (tnx/ :thumbup ).
27 mei 2011 om 17:26 #17440382@DOCTOR007 wrote:
NAVY: tnx voor de toelichting. Ik heb een ketting ipv riem, maakt het dan wat uit als je het of niet mee vervangt?
Vervangen wanneer deze lekken gaat, kan bij deze motor ook, loopt verfer niks kapot.
Willem
27 mei 2011 om 18:11 #17440383Gister met Wim aan het klussen geweest, m’n aircoleiding vervangen…
Ouwe:
Nieuwe:
En nu maar hopen dat dit de enige lekkage is
28 mei 2011 om 16:47 #17440386al bijna 2 weken wachten op een nieuw verwarmd rechter buitenspiegelglas van ARTA parts :swear
En het is nog maar de vraag of ARTA de spiegel volgende week leveren kan(na gemaild te hebben) :agent
Nu weet je pas hoe vaak je in die spiegel kijkt!
28 mei 2011 om 18:26 #17440387@DOCTOR007 wrote:
@nova…. wrote:
@DOCTOR007 wrote:
heb het blok al liggen hier nu ff kijken voor wat tijd om het in te bouwen…Klinkt spannend. Zelf heb ik nooit zo een vervanging/reparatie gezien, dus :kewlpics (aub) zou wel op zijn plaats zijn (tnx/ :thumbup ).
zal wa foto s maken als ik er mee bezig ben Doctor
28 mei 2011 om 18:32 #17440388Strax de mistlampen vervangen van de vectra door heldere lampen.. en meteen wat schoongemaakt achter de voorbumper ook het glas van de mistlampen weer laten blinken een aan de zijkant bij de ruitensproeier…zat een kleine zandbak! Daarna ff gewassen en de kia van moeders ook maar.
Hij blinkt weer een voor een paar dagen :vertag
28 mei 2011 om 18:34 #17440389om men vec te verwennen, weer wat bij carclean besteld:thumbup
Meguiars – Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax – 311g
Meguiars – Ultimate Compound – 450ml (was zo dun als water geworden :hmmz )
Hi-Tech Foam Applicator28 mei 2011 om 19:16 #17440390Gisteren nieuwe stabilisatorstangen laten steken bij de dealer, geklop is weg en die 360 euro’s ook.
en dan nog zelf een remlicht vervangen, wel het contact echt HEEL GOED moeten afschuren, dit gaf niet meer door.
Ah ja het is een vec c sw 200428 mei 2011 om 20:22 #17440391@nova…. wrote:
@DOCTOR007 wrote:
@nova…. wrote:
@DOCTOR007 wrote:
zal wa foto s maken als ik er mee bezig ben Doctor
TNX
28 mei 2011 om 20:26 #17440392@jorisverbaeten wrote:
Gisteren nieuwe stabilisatorstangen laten steken bij de dealer, geklop is weg en die 360 euro’s ook.
en dan nog zelf een remlicht vervangen, wel het contact echt HEEL GOED moeten afschuren, dit gaf niet meer door.
Ah ja het is een vec c sw 2004:!: Beste, of de Vec > of < is dan 2K4 maakt in mijn ogen niets uit. Corrosie kan altijd optreden (als je dit bedoeld met goed schuren).
28 mei 2011 om 20:27 #17440393net klaar met de auto verlagen. heb er een fk highsport schroefset eronder gezet.
morgen even proefrijden, wassen en foto’s maken. ik zal ze morgen plaatsen.
gr. william
29 mei 2011 om 05:40 #17440394@GTS Power wrote:
al bijna 2 weken wachten op een nieuw verwarmd rechter buitenspiegelglas van ARTA parts :swear
En het is nog maar de vraag of ARTA de spiegel volgende week leveren kan(na gemaild te hebben) :agent
Nu weet je pas hoe vaak je in die spiegel kijkt!
Ik zou de nu de order annuleren, en nu voor 2 tientjes een spiegel op Ebay.de bestellen.
Dan heb je heb je hem woensdag in huis. -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.