Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2009 om 12:06 #17432877
interieurverlichting aangepast
zometeen wassen2 maart 2009 om 15:20 #17432878retourleidingen vervangen !!
Wilde hem wassen , maar is er toch weer niet van gekomen !2 maart 2009 om 18:31 #17432879Wielen uit gebalanceerd, Man dat plaklood is niks waard :puke Gaat nu echt super dicht langs mijn rem klauw. Die 15″ers zijn misschien toch niet idiaal. Hoop gekloot om het allemaal goed te krijgen…
Normaal trilde ie bij de 160 pas.. maar volgens mij nu bij de 100… Toch nog maar een keer kijken morgen.En nieuw ruitensproeier kopje gemonteerd.
2 maart 2009 om 18:49 #17432880origineel gepost door Melvivio
Wielen uit gebalanceerd, Man dat plaklood is niks waard :puke Gaat nu echt super dicht langs mijn rem klauw. Die 15″ers zijn misschien toch niet idiaal. Hoop gekloot om het allemaal goed te krijgen…
Normaal trilde ie bij de 160 pas.. maar volgens mij nu bij de 100… Toch nog maar een keer kijken morgen.En nieuw ruitensproeier kopje gemonteerd.
Toch iets fout gegaan?? met balanceren.
2 maart 2009 om 19:45 #17432881gok het, of dat een loodje de klauw heeft geraakt er af is gegaan, snapte het ook al niet waarom ze loodjes aan de buitenkant hadden gedaan, maar moet ik misschien nu ook nog maar weer doen…
3 maart 2009 om 18:11 #17432882Pfff…. vandaag druk in de weer geweest met wassen en poetsen,ben rond de middag begonnen en kruip nu net achter de laptop…
De auto is altijd goed schoon gehouden,maar had wel last vd bekende swirls enzo.
Ook zaten er rondom minimale krasjes op en 1 wat diepere,de lichte krasjes en die diepere zijn en heel stuk minder zichtbaar nu
Wat een machtig mooi spul dat Mequiar’s zeg!
Ben begonnen met de auto af te spuiten en daarna de auto gewassen met Gold wash en gedroogd met een droogdoek.
Daarna ben ik aan het kleien geslagen,wat een spul haal je daar nog mee af zeg,ongelofelijk!
Er zaten onder rondom de auto allemaal hele kleine (zwarte) puntjes,deze zijn nagenoeg allemaal verdwenen en de auto voelde weer lekker glad aan.
Toen begonnen met step 1 (paint cleaner),toen step 2 (polisher)en alles afgerond met step 3 (Carnauba wax),was net klaar toen het donker begon te worden.
Morgen de banden nog even insmeren met spul wat m’n broer van z’n werk mee heeft genomen (hij is autopoetser) en als er tijd is de binnenkant even afnemen en uitzuigen.
Ik heb helaas geen voor foto’s,maar zal morgen (mits ik ‘t niet vergeet) een aantal foto’s schieten van hoe hij er nu bij staat,het was net te donker om nog goede duidelijke foto’s te maken,maar een ding staat vast..ik ben verkocht aan de middelen van Mequiar’s!3 maart 2009 om 18:37 #17432883origineel gepost door Markie-Mark
Pfff…. vandaag druk in de weer geweest met wassen en poetsen,ben rond de middag begonnen en kruip nu net achter de laptop…
De auto is altijd goed schoon gehouden,maar had wel last vd bekende swirls enzo.
Ook zaten er rondom minimale krasjes op en 1 wat diepere,de lichte krasjes en die diepere zijn en heel stuk minder zichtbaar nu
Wat een machtig mooi spul dat Mequiar’s zeg!
Ben begonnen met de auto af te spuiten en daarna de auto gewassen met Gold wash en gedroogd met een droogdoek.
Daarna ben ik aan het kleien geslagen,wat een spul haal je daar nog mee af zeg,ongelofelijk!
Er zaten onder rondom de auto allemaal hele kleine (zwarte) puntjes,deze zijn nagenoeg allemaal verdwenen en de auto voelde weer lekker glad aan.
Toen begonnen met step 1 (paint cleaner),toen step 2 (polisher)en alles afgerond met step 3 (Carnauba wax),was net klaar toen het donker begon te worden.
Morgen de banden nog even insmeren met spul wat m’n broer van z’n werk mee heeft genomen (hij is autopoetser) en als er tijd is de binnenkant even afnemen en uitzuigen.
Ik heb helaas geen voor foto’s,maar zal morgen (mits ik ‘t niet vergeet) een aantal foto’s schieten van hoe hij er nu bij staat,het was net te donker om nog goede duidelijke foto’s te maken,maar een ding staat vast..ik ben verkocht aan de middelen van Mequiar’s!Mooi spul he. Ik heb een keer een proef monster gekregen.
en een keer op de auto van mijn ma geprobeerd (had toen nog geen auto) En met allen de wax was er al een enorm verschil te zien.
En sinds dien gebruik ik mequiar’s.3 maart 2009 om 18:57 #17432884origineel gepost door arjontje
Mooi spul he. Ik heb een keer een proef monster gekregen.
en een keer op de auto van mijn ma geprobeerd (had toen nog geen auto) En met allen de wax was er al een enorm verschil te zien.
En sinds dien gebruik ik mequiar’s.Zeker mooi spul,ik vind het niet te vergelijken met andere produkten (heb in het verleden div. merken gehad).
Het is zeer eenvoudig te verwerken en het resultaat is super,’t is alsof er nu een nieuwe Vectra station voor de deur staat.;)
Ik heb laatst samen met m’n ouwe een heel pakket besteld via het Mequair’s forum en heb nu alles in huis om het gehele 5 stappenplan van hun uit te voeren,dit vandaag voor het eerst gedan en nu een kwestie van bijhouden.3 maart 2009 om 19:12 #17432885Ff een bijlage vd produkten die ik vandaag gebruikt hebt…
3 maart 2009 om 20:11 #17432886origineel gepost door Silver
origineel gepost door gts power
hier nog een minishoot van men chroomen mistlampomlijsting:thumbupSupermooie strakke auto, lekker sjiek en niet overdreven getuned.
zou zo van mij kunnen zijn:vertag [over een jaar of 2]is 4 a 5 jaar ook goed:D
dan hoop ik over te gaan op de insignia:wub:jerry
3 maart 2009 om 21:05 #17432887Heb zo juist mijn tellers vervangen heb nu eindelijk een toerenteller :D
Alleen niet alle lampjes werken die het zouden moeten doen dat fix ik binnen kort wel weet nu hoe het moet
Weet iemand toevallig waar ik nieuwe teller platen kan krijgen?
4 maart 2009 om 01:39 #17432888origineel gepost door gts power
origineel gepost door Silver
origineel gepost door gts power
hier nog een minishoot van men chroomen mistlampomlijsting:thumbupSupermooie strakke auto, lekker sjiek en niet overdreven getuned.
zou zo van mij kunnen zijn:vertag [over een jaar of 2]is 4 a 5 jaar ook goed:D
dan hoop ik over te gaan op de insignia:wub:jerry
hahaha, ja 4 jaar is ook goed mijn huidige Vectra heeft pas 108.000km gelopen dus die moet nog wel ff mee gaan.
en nog wat, ik vind dit type Vectra C, met de oude neus, VEEL mooier dan die nieuwe met opgeplakte Astra neus.
deze heeft tenminste een eigen gezicht.4 maart 2009 om 08:24 #17432889origineel gepost door Markie-Mark
Pfff…. vandaag druk in de weer geweest met wassen en poetsen,ben rond de middag begonnen en kruip nu net achter de laptop…
De auto is altijd goed schoon gehouden,maar had wel last vd bekende swirls enzo.
Ook zaten er rondom minimale krasjes op en 1 wat diepere,de lichte krasjes en die diepere zijn en heel stuk minder zichtbaar nu
Wat een machtig mooi spul dat Mequiar’s zeg!
Ben begonnen met de auto af te spuiten en daarna de auto gewassen met Gold wash en gedroogd met een droogdoek.
Daarna ben ik aan het kleien geslagen,wat een spul haal je daar nog mee af zeg,ongelofelijk!
Er zaten onder rondom de auto allemaal hele kleine (zwarte) puntjes,deze zijn nagenoeg allemaal verdwenen en de auto voelde weer lekker glad aan.
Toen begonnen met step 1 (paint cleaner),toen step 2 (polisher)en alles afgerond met step 3 (Carnauba wax),was net klaar toen het donker begon te worden.
Morgen de banden nog even insmeren met spul wat m’n broer van z’n werk mee heeft genomen (hij is autopoetser) en als er tijd is de binnenkant even afnemen en uitzuigen.
Ik heb helaas geen voor foto’s,maar zal morgen (mits ik ‘t niet vergeet) een aantal foto’s schieten van hoe hij er nu bij staat,het was net te donker om nog goede duidelijke foto’s te maken,maar een ding staat vast..ik ben verkocht aan de middelen van Mequiar’s!Hier de foto’s:
4 maart 2009 om 09:16 #17432890Ziet er goed uit.:thumbup
4 maart 2009 om 11:45 #17432891Vanmorgen de binnenkant aangepakt:
4 maart 2009 om 14:44 #17432892LED binnenverlichting gezet, 8 powerleds in plaats van dat buislampje. geeft echt een bak lichtking:
4 maart 2009 om 15:08 #17432893Deze week voor de 2e keer naar de garage ivm veel lawaai. Eerste keer dachten ze dat het aan m’n banden lag. Dus banden verwisseld. Auto weer opgehaald. Vandaag weer heengeweest, hebben ze er andere wielen eronder gehad, maar geluid bleef. Toch maar es naar de wiellager gekeken, maar die was al voor de 2e keer vervangen, 8 en 6 maanden geleden (constructiefout wiellager). Maar nu was ie weer kapot. Gelukkig garantie, maar wel veel ellende. Maar alles is weer goed…..Hij staat er weer mooi bij
4 maart 2009 om 15:40 #17432894Zo’n powerled lijkt mij maar niks. Ik vind de binnenverlichting al erg scherp aan je ogen, als je in het donker instapt.
Gister reed ik weg, deed mijn hele dashboard incl. alle lampjes en knipperlichten etc. het niet meer. Bleek dat er 1 zekering stuk was. FF vervangen, en alles doet het weer.
4 maart 2009 om 16:29 #17432895origineel gepost door Pert
Zo’n powerled lijkt mij maar niks. Ik vind de binnenverlichting al erg scherp aan je ogen, als je in het donker instapt.Ja meen je dat nou? ik vindt de originele binnenverlichting niet echt veel voorstellen.
ledjes geven ook een mooie lichtblauwe kleur.4 maart 2009 om 16:55 #17432896origineel gepost door Markie-Mark
origineel gepost door Markie-Mark
Pfff…. vandaag druk in de weer geweest met wassen en poetsen,ben rond de middag begonnen en kruip nu net achter de laptop…
De auto is altijd goed schoon gehouden,maar had wel last vd bekende swirls enzo.
Ook zaten er rondom minimale krasjes op en 1 wat diepere,de lichte krasjes en die diepere zijn en heel stuk minder zichtbaar nu
Wat een machtig mooi spul dat Mequiar’s zeg!
Ben begonnen met de auto af te spuiten en daarna de auto gewassen met Gold wash en gedroogd met een droogdoek.
Daarna ben ik aan het kleien geslagen,wat een spul haal je daar nog mee af zeg,ongelofelijk!
Er zaten onder rondom de auto allemaal hele kleine (zwarte) puntjes,deze zijn nagenoeg allemaal verdwenen en de auto voelde weer lekker glad aan.
Toen begonnen met step 1 (paint cleaner),toen step 2 (polisher)en alles afgerond met step 3 (Carnauba wax),was net klaar toen het donker begon te worden.
Morgen de banden nog even insmeren met spul wat m’n broer van z’n werk mee heeft genomen (hij is autopoetser) en als er tijd is de binnenkant even afnemen en uitzuigen.
Ik heb helaas geen voor foto’s,maar zal morgen (mits ik ‘t niet vergeet) een aantal foto’s schieten van hoe hij er nu bij staat,het was net te donker om nog goede duidelijke foto’s te maken,maar een ding staat vast..ik ben verkocht aan de middelen van Mequiar’s!Hier de foto’s:
zeer netjes weer allemaal:thumbup
wil men auto ook nog een keer poetsen maar ben ontmoedigd door een spuiter die ik ken,want die zei dat ik het beter kon laten doen omdat ik een pikzwarte auto heb en daar alle “foutjes” direct op te zien zijn:hmmzmaar wat is nu het verschil tussen poetsen en in de was zetten dan?
4 maart 2009 om 17:55 #17432897Op donkere auto’s zie je volgens mij inderdaad sneller was swirls enzo (al weet ik dit niet helemaal zeker),maar met dit spul dat ik gebruikt heb is de kans op krasjes minimaal tot nihil.
Ik heb ‘m eerst gewassen met het 2 emmer systeem (1 met autoshampoo en 1 zonder om de washand schoen in uit te spoelen zodat er geen vuil in achter blijft wat kan gaan krassen),toen de gehele auto gekleid,toen een diepte reiniger gebruikt (paint cleaner) om de poriën goed te reinigen en de glans weer naar boven te brengen,toen een polisher gebruikt over de hele auto (een voeder) en alles verzegeld zeg maar met (carnauba) wax.4 maart 2009 om 18:03 #17432898origineel gepost door havdveen
Deze week voor de 2e keer naar de garage ivm veel lawaai. Eerste keer dachten ze dat het aan m’n banden lag. Dus banden verwisseld. Auto weer opgehaald. Vandaag weer heengeweest, hebben ze er andere wielen eronder gehad, maar geluid bleef. Toch maar es naar de wiellager gekeken, maar die was al voor de 2e keer vervangen, 8 en 6 maanden geleden (constructiefout wiellager). Maar nu was ie weer kapot. Gelukkig garantie, maar wel veel ellende. Maar alles is weer goed…..Hij staat er weer mooi bijSoms zit het mee, meestal zit het tegen….Erg mooie foto trouwens :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
4 maart 2009 om 18:04 #17432899Ik werk zelf bij een spuiterij alleen dan wel van meubels. En ik heb het er ook met een spuiter overgehad.
Het probleem is je kan ook te veel willen poetsen en dat is ook niet goed voor je lak dan kan die dof worden.
Maarja poetsen is wel goed koper dan spuiten ik zou het zelf persoonlijk wel eerst proberen met poetsen
4 maart 2009 om 18:27 #17432900Mooie foto havdveen ! zou bijna niet geloven dat het nederland is? Ergens in het hogere noorden? of waar is het?
Over poetsen Er zijn veel gebruikten termen voor maar de beste vind ik pollijsten. Dit aangezien er echt zeer groot verschil is tussen dit en wassen.
Pollijsten doe je meestal machinaal, en wat het doet is botweg je blanke finish lak laag wegschuren door middel van machinaal tollen met een pasta. Deze staat meeste bloot aan alle weer omstandigheden en zand wat er langs afschaaft, kortom, heeft veel te voorduren.
De spullen die je gaat gebruiken kunnen prijzig zijn. Ik heb hier thuis 4 potten van 3M staan. In mijn ogen het fijnste merk qua pasta. (grof, middel, fijn + vet en easy polish ) Alle 4, 50 euro ex.
Dit is een tijdrovend werkje. Je moet ook nog eens goed weten, welke sponsen (hard, grof fijn zacht wafel vorm ) je gebruikt op je machine, en heel belangrijk met welk toerental je tolt.
Zoals je ziet hopen factoren die waar het wel ergens fout zou kunnen gaan.
Maar wanneer je het goed doet, dan zie je het meteen. De lak is weer helemaal op kleur, en glimt ontsettend hard weer!Als het alles gelezen hebt zie je dat een van de laatste stappen van het pollijsten is, de lak die open ligt ( alle kleur pigmenten ) met een vet in te smeren dat weer de toplaag vormt die alle kleur goed door geeft.
Wassen is spreekt voor zich, vuil verwijderen
Wax of in de was zetten, is actieve vetlaag aanbrengen voor glans en behoud van blanke lak of je gepollijste deelHopelijk is het een beetje duidelijk zo! Wanneer mensen dus zeggen, heb mijn auto gepoets. Nou vraag het altijd meteen hoe, want meeste mensen gebruiken dus niet de juisten termen :P
4 maart 2009 om 20:01 #17432901origineel gepost door Melvivio
Mooie foto havdveen ! zou bijna niet geloven dat het nederland is? Ergens in het hogere noorden? of waar is het?Over poetsen Er zijn veel gebruikten termen voor maar de beste vind ik pollijsten. Dit aangezien er echt zeer groot verschil is tussen dit en wassen.
Pollijsten doe je meestal machinaal, en wat het doet is botweg je blanke finish lak laag wegschuren door middel van machinaal tollen met een pasta. Deze staat meeste bloot aan alle weer omstandigheden en zand wat er langs afschaaft, kortom, heeft veel te voorduren.
De spullen die je gaat gebruiken kunnen prijzig zijn. Ik heb hier thuis 4 potten van 3M staan. In mijn ogen het fijnste merk qua pasta. (grof, middel, fijn + vet en easy polish ) Alle 4, 50 euro ex.
Dit is een tijdrovend werkje. Je moet ook nog eens goed weten, welke sponsen (hard, grof fijn zacht wafel vorm ) je gebruikt op je machine, en heel belangrijk met welk toerental je tolt.
Zoals je ziet hopen factoren die waar het wel ergens fout zou kunnen gaan.
Maar wanneer je het goed doet, dan zie je het meteen. De lak is weer helemaal op kleur, en glimt ontsettend hard weer!Als het alles gelezen hebt zie je dat een van de laatste stappen van het pollijsten is, de lak die open ligt ( alle kleur pigmenten ) met een vet in te smeren dat weer de toplaag vormt die alle kleur goed door geeft.
Wassen is spreekt voor zich, vuil verwijderen
Wax of in de was zetten, is actieve vetlaag aanbrengen voor glans en behoud van blanke lak of je gepollijste deelHopelijk is het een beetje duidelijk zo! Wanneer mensen dus zeggen, heb mijn auto gepoets. Nou vraag het altijd meteen hoe, want meeste mensen gebruiken dus niet de juisten termen :P
helemaal duidelijk:thumbup
ik ga dus niet men auto POETSEN want dat is mij te link:agent:P
heb er geen trek in om ”perongeluk” men vec te vern*uken:thumbdownbedankt voor de uitleg:thumbup
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.