wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 7,651 tot 7,675 (van in totaal 13,528)
  • Auteur
    Berichten
  • #17439849
    arjontje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 March 2006

      Vandaag met de vectra terug gekomen van uit Medebach (nabij Winterberg) Duitsland.
      Dus lekker stukje gereden :D

      #17439850
      nova….
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Heb een halve middag rond gereden voor banden voor de achterste velgen.begonnnen in Veldhoven op een adres nix te vinden .. ja alleen nieuw! Toen ff bij moeder geeten…. en verder gegaan naar Best ook nix zelfde verhaal…. vandaar uit door naar All tyrecenter,en weer door naar Banden service daar kwam ik uit op een band van Fulda 225 45 17 120e de 2 4mm profiel:o Te weinig!!! was toch aan het rijden ben ik door gereden naar Lafaire banden en kwam daar een paar Michelin s pilot primacy 225-45-17 tegen 5,5-6mm profiel voor 70e de 2.. toen ff 2 nieuwe ventielen gekocht bij de autozaak. toen weer terug naar lafaire autobanden en daar de banden op de velgen laten plaatsen.. Maarja nu komt hij het kom de banden niet opblazen.. lucht vloog eruit:hmmz raar?? maar heb de banden wel gekregen voor 30e de 2:D

        weet iemand hoe dit komt?

        #17439851
        vectra208v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 January 2006

          met oppompen moet je soms de band wat omhoog trekken,dus tegen de rand van de velg tillen, maar kan ook een andere oorzaak hebben.

          #17439852
          Seth
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 September 2009

            [rquote=1899326&tid=96170&author=DOCTOR007][rquote=1899265&tid=96170&author=vectra208v][rquote=1899120&tid=96170&author=DOCTOR007][rquote=1899087&tid=96170&author=vectra208v]de test was duidelijk in januari maar gistere waren we toch wel verrast in het ziekenhuis (gynacoloog ook:D)[/rquote]

            Je gaat me niet zeggen dat je een Zafiera gaat aanschaffen omdat je een 2-ling krijgt:P:D is btw ook een goede zaak en bezigheid:D:thumbup

            EDIT: ff naar de VECTRA gekeken vanaf de 2e etage. Damn die VECCIE ziet er erg donker en smerig uit. (VOGELPOEP):swear[/rquote]mijn vectra bekeken of uhh ik niet snappe nu:wtf

            en jep mijn vrouwtje is idd in verwachting van een tweeling:wors.

            Daarom moet de vec helaas weg en komt er als het mee zit een Zafira of Sintra voor terug.
            We hebben al 2 kids dus vandaar te weinig zitplaatsen en 1 in de kofferbak is geen optie.

            ben er nog niet helemaal over uit welke van de 2 maar heb nog ff tijd om dat te bedenken.
            De Sintra is gunstig in de aanschaf prijs maar weer erg duur qua gewicht en de zafira net andersom dus vrij prijzig in aanschaf (voor ons dan) maar weer gunstiger qua gewicht.

            Gr.Paul[/rquote]

            Op het moment dat ik het bericht poste dat ik ff naar me Vectra keek was ik aan het werk in een gebouw op de 2e etage. En daar waar het geparkeerd stond kon je het zien dat er A weinig verlichting erom was eb B dat er een grote witte vlek op het dak was die er eerder niet was. VOGEL POEP dus:(:swear

            PS mijn keuze zou naar een Zafiera gaan. Behalve dat de naam mooi klinkt en ook is. Biedt het naar mijn smaak meer keuzes in uitvoeringen e.d. uhmm… moet wel bekennen dat ik niet eerder v.e. Sintra gehoord heb.[/rquote]

            Mijn ouders hebben een Opel Sintra 2.2 16v gehad waar ik zelf ook mee heb gereden en ik moet eerlijk bekennen, het is een vinnig bakje. Pas aan de 50 km/u schakelen in 3e zonder sportief te rijden. Die van ons had 1 noodzakelijke optie en dat was de achteruitrijdalarm.

            Het is idd goedkoop in aankoop, duurder in wegenbelasting en verzekering maar het is een GEWELDIGE wagen, zeer ruim, schuifdeuren (altijd gemakkelijk met kinderen), hoge zitting, relatief weinig verstook (ong. 7-8 liter), duurzaam in onderhoud, …
            Minpunt is wel de wegverhoging: die moet je wel degelijk met 40 km/u of minder nemen omdat de onderlip onder de bumper er anders wel tegen schuurt.

            Overal ik heb zeer veel plezier beleeft aan die wagen maar onze pa heeft ie weggedaan op 72.000km omdat de kinderen allebei eigen wagen hadden, het huis uit waren, etc.

            Grtz Seth

            PS: als je hem wil uitbouwen (wat wel mogelijk is) heb je tenminste een wagen die zeker niet iedereen heeft.

            #17439853
            Seth
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 September 2009

              [rquote=1899686&tid=96170&author=nova….]Heb een halve middag rond gereden voor banden voor de achterste velgen.begonnnen in Veldhoven op een adres nix te vinden .. ja alleen nieuw! Toen ff bij moeder geeten…. en verder gegaan naar Best ook nix zelfde verhaal…. vandaar uit door naar All tyrecenter,en weer door naar Banden service daar kwam ik uit op een band van Fulda 225 45 17 120e de 2 4mm profiel:o Te weinig!!! was toch aan het rijden ben ik door gereden naar Lafaire banden en kwam daar een paar Michelin s pilot primacy 225-45-17 tegen 5,5-6mm profiel voor 70e de 2.. toen ff 2 nieuwe ventielen gekocht bij de autozaak. toen weer terug naar lafaire autobanden en daar de banden op de velgen laten plaatsen.. Maarja nu komt hij het kom de banden niet opblazen.. lucht vloog eruit:hmmz raar?? maar heb de banden wel gekregen voor 30e de 2:D

              weet iemand hoe dit komt?[/rquote]

              Slechte band? Heb dit ook al een keer meegemaakt met 2ehands banden te kopen in de bandencentrale. Gelukkig gaven de mensen wel de garantie en kreeg ik 2 nieuwe banden zonder iets te moeten opleggen als excuses voor de overlast. :D

              #17439854
              1985
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2006

                fotos gekeken van ‘vroeger’ toen ik nog een vectra had ;):cry

                #17439855
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  nou . . . dan weet je wat je moet doen :P

                  #17439856
                  vectra208v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 January 2006

                    @seth:

                    Ik ga toch voor de Zafira omdat die lichter is dan de Sintra.

                    Enige nadeel vind ik van de zafira t.o.v. de Sintra:
                    -met de 2e zitrij omhoog–weinig bagage ruimte
                    -vrij prijzig in aanschaf maar is te overzien

                    voordelen:
                    -je ziet ze veel rijden
                    -genoeg voor te krijgen
                    -niet veel zwaarder dan de vectra (+/- 1350kg)
                    -genoeg ruimte voor de kkids
                    -hoge instap
                    -leuke styling setjes te verkrijgen om er een strakke familie wagen van te maken

                    nadeel Sintra:
                    -Duur in de wegenbelasting (1784kg)
                    -duur in verbruik (v6)
                    -niet voor niks uit de productie gehaald door OPEL zelf door tegenvallende crashtest (ook niet onbelangrijk met 4 kids aan boord)
                    -te onbekend

                    voordeel:
                    -genoeg ruimte voor de kids en bagage
                    -198pk (v6)
                    -wel wat leuks van te maken qua hobby/styling

                    #17439857
                    1985
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2006

                      [rquote=1899734&tid=96170&author=sw_reijnders]nou . . . dan weet je wat je moet doen :P

                      [/rquote]

                      Jah ik weet, meer geld verdienen om weer een benzine slurpende vectra te halen :D:jerry

                      #17439858
                      vectra208v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 January 2006

                        [rquote=1899768&tid=96170&author=1985][rquote=1899734&tid=96170&author=sw_reijnders]nou . . . dan weet je wat je moet doen :P

                        [/rquote]

                        Jah ik weet, meer geld verdienen om weer een benzine slurpende vectra te halen :D:jerry[/rquote]

                        Ik weet er misschien nog wel 1:P

                        #17439859
                        1985
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 January 2006

                          [rquote=1899771&tid=96170&author=vectra208v][rquote=1899768&tid=96170&author=1985][rquote=1899734&tid=96170&author=sw_reijnders]nou . . . dan weet je wat je moet doen :P

                          [/rquote]

                          Jah ik weet, meer geld verdienen om weer een benzine slurpende vectra te halen :D:jerry[/rquote]

                          Ik weet er misschien nog wel 1:P[/rquote]

                          hehe, jullie gaan ruzie krijgen met mijn vriendiiiihhhiiiiinnnnnnnn :jerry

                          Voor jullie eigen best wil: STOP STOP STOP :P:D

                          *hebben in augustus net een hagel nieuwe 206+ gehaald :wub

                          #17439860
                          arjontje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 March 2006

                            [rquote=1899758&tid=96170&author=vectra208v]@seth:

                            Ik ga toch voor de Zafira omdat die lichter is dan de Sintra.

                            Enige nadeel vind ik van de zafira t.o.v. de Sintra:
                            -met de 2e zitrij omhoog–weinig bagage ruimte
                            -vrij prijzig in aanschaf maar is te overzien

                            voordelen:
                            -je ziet ze veel rijden
                            -genoeg voor te krijgen
                            -niet veel zwaarder dan de vectra (+/- 1350kg)
                            -genoeg ruimte voor de kkids
                            -hoge instap
                            -leuke styling setjes te verkrijgen om er een strakke familie wagen van te maken

                            nadeel Sintra:
                            -Duur in de wegenbelasting (1784kg)
                            -duur in verbruik (v6)
                            -niet voor niks uit de productie gehaald door OPEL zelf door tegenvallende crashtest (ook niet onbelangrijk met 4 kids aan boord)
                            -te onbekend

                            voordeel:
                            -genoeg ruimte voor de kids en bagage
                            -198pk (v6)
                            -wel wat leuks van te maken qua hobby/styling
                            [/rquote]

                            Wat we met de sintra gehad hebben is er maar 1 conclusie:NOOIT AANSCHAFFEN.
                            Wat is dat een waardeloos hok zeg.

                            De sintra van mijn vader stond vaker bij de dealer dan op de oprit.

                            #17439861
                            GTS Power
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 May 2008

                              Vandaag men vec gewassen en ik zag tijdens het wassen van men linkerspiegel het glas een paar mm bewegen:o
                              Heb direct het glas eruit gepakt dus die is gelukkig nog heel:cool:het rechterglas zit nog muurvast maar ik ga het toch nog maar een paar keer chekken de komende tijd:agent
                              Ik moest direct denken aan de spiegelregen van vorig jaar bij de vec C ‘s

                              Dus heb ik net het spiegelglas er weer in gelijmd met polymax.

                              #17439862
                              tuinmeubel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 April 2010

                                Net even Bosch Aerotwin ruitenwissers erop gezet. Ziet er stoer uit. Nu alleen nog wachten op een regenbui… (Zeg ik dit echt… ?)

                                #17439863
                                ahrend
                                  Lid sinds:
                                  31 December 2005

                                  [rquote=1899830&tid=96170&author=tuinmeubel]Net even Bosch Aerotwin ruitenwissers erop gezet. Ziet er stoer uit. Nu alleen nog wachten op een regenbui… (Zeg ik dit echt… ?) [/rquote]

                                  Ja dat zeg je echt:swear,een gieter doet ook wonderen:D en dan houden wij het met z’n allen droog :thumbup

                                  #17439864
                                  Edwin1104
                                    Lid sinds:
                                    1 November 2010

                                    Ook even gekeken voor de gein of niet naar een Zafira.
                                    Maar wat ik dan wil is er 1 op gas G3.
                                    Deze is dan net zo zwaar als mijn huidige auto op gas G3 zie foto en onderstaande.
                                    Maar ja deze vindt je nergens voor een goede prijs.
                                    Verder kijken dus :(:(:(:(:(:(:(

                                    #17439865
                                    vectra208v
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 January 2006

                                      ik heb al een zoek opdracht gegeven via http://www.vaartland.nl en die beste man belde mij gistere over de inruilwaarde van de vec wat ik vrij hoog vond dus ik denk dat hij een “nieuwe” Zafira in gedachten had:D

                                      hellaas heb ik daar het geld niet voor dus heb hem even het een en ander uitgelecht en wat wij kunnen bij betalen.

                                      Hij is dus nu opzoek naar een geschikte Zafira dus dat wacht ik even af en hou het zelf ok in de gaten.

                                      Ik wil nog wat dingen vervangen aan de vec omdat ik vind dat als ik hem verkoop dat die echt goed is.

                                      dus dit ga ik nog vervangen:

                                      -remschijven en blokken voor
                                      -remblokken achter
                                      -4 bussen bij de achtewiel ophanging
                                      -stuurkogels r+l
                                      -2 nieuwe achterbanden (reeds bestelt en onderweg)
                                      -uitlijnen
                                      -dakspoiler plaatsen

                                      wat ik al gedaan heb sins ik hem heb:

                                      -verse olie + filters (3 maanden geleden)
                                      -bougies + kabels (3 maanden geleden)
                                      -gasklephuis schoongemaakt +ventilatie gaatje opgeboord
                                      -nieuwe voorbanden (half jaar oud)

                                      als het boven genoemde gedaan is wee ik zeker dat er niks aan mankeerd en kan ik een betrouwbare auto verkopen.

                                      nu kun je zeggen: warom inversteren in een auto de toch weg gaat?

                                      Omdat ik dan de prijs ervoor kan vragen die ik er voor wil vragen (neeeeeeee geen $$$$$$$$ tekens:D) en ik weet ook dat wat ik er aan uitgeef nooit terug krijg alleen weet ik iets meer dan de koper:D

                                      #17439866
                                      sw_reijnders
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 October 2005

                                        [rquote=1899775&tid=96170&author=1985][rquote=1899771&tid=96170&author=vectra208v][rquote=1899768&tid=96170&author=1985][rquote=1899734&tid=96170&author=sw_reijnders]nou . . . dan weet je wat je moet doen :P

                                        [/rquote]

                                        Jah ik weet, meer geld verdienen om weer een benzine slurpende vectra te halen :D:jerry[/rquote]

                                        Ik weet er misschien nog wel 1:P[/rquote]

                                        hehe, jullie gaan ruzie krijgen met mijn vriendiiiihhhiiiiinnnnnnnn :jerry

                                        Voor jullie eigen best wil: STOP STOP STOP :P:D

                                        *hebben in augustus net een hagel nieuwe 206+ gehaald :wub[/rquote]

                                        hagelnieuw :hmmz

                                        207 is volgens mij al een tijdje uit hoor :angel

                                        en verbruik ligt grotendeels aan je rechtervoet :sleeping

                                        #17439867
                                        arjontje
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 March 2006

                                          [rquote=1899902&tid=96170&author=sw_reijnders][rquote=1899775&tid=96170&author=1985][rquote=1899771&tid=96170&author=vectra208v][rquote=1899768&tid=96170&author=1985][rquote=1899734&tid=96170&author=sw_reijnders]nou . . . dan weet je wat je moet doen :P

                                          [/rquote]

                                          Jah ik weet, meer geld verdienen om weer een benzine slurpende vectra te halen :D:jerry[/rquote]

                                          Ik weet er misschien nog wel 1:P[/rquote]

                                          hehe, jullie gaan ruzie krijgen met mijn vriendiiiihhhiiiiinnnnnnnn :jerry

                                          Voor jullie eigen best wil: STOP STOP STOP :P:D

                                          *hebben in augustus net een hagel nieuwe 206+ gehaald :wub[/rquote]

                                          hagelnieuw :hmmz

                                          207 is volgens mij al een tijdje uit hoor :angel

                                          en verbruik ligt grotendeels aan je rechtervoet :sleeping[/rquote]
                                          nee de 206 leeft nog even voort als de 206+

                                          #17439868
                                          1985
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 January 2006

                                            [rquote=1899914&tid=96170&author=arjontje]
                                            nee de 206 leeft nog even voort als de 206+[/rquote]

                                            Jazeker :)

                                            Om het netjes te houden zal ik alleen de link naar de fotos plaatsen en niet de foto’s zelf plaatsen :wub

                                            http://img696.imageshack.us/img696/594/14082010171.jpg
                                            http://img94.imageshack.us/img94/382/14082010172.jpg
                                            http://img245.imageshack.us/img245/2649/14082010173.jpg
                                            http://img830.imageshack.us/img830/4718/14082010174.jpg


                                            @sw_reijnders
                                            : De 207 (1400) kan je qua gewicht vergelijken met een Opel G-Astra, (1050/1100 kilo) waar de 206+ onder de 950 kilo is (met 1400)

                                            Daarmee is de 206+ vergelijkbaar aan een Agila qua kilometer prijs en wegenbelasting maar in zijn klasse heeft de 206+ in mijn beleving een comfortabelere/luxere opzet (persoonlijke mening :P)

                                            #17439869
                                            afterburner27
                                              Lid sinds:
                                              9 September 2010

                                              [rquote=1899942&tid=96170&author=1985][rquote=1899914&tid=96170&author=arjontje]
                                              nee de 206 leeft nog even voort als de 206+[/rquote]

                                              Jazeker :)

                                              Om het netjes te houden zal ik alleen de link naar de fotos plaatsen en niet de foto’s zelf plaatsen :wub

                                              http://img696.imageshack.us/img696/594/14082010171.jpg
                                              http://img94.imageshack.us/img94/382/14082010172.jpg
                                              http://img245.imageshack.us/img245/2649/14082010173.jpg
                                              http://img830.imageshack.us/img830/4718/14082010174.jpg


                                              @sw_reijnders
                                              : De 207 (1400) kan je qua gewicht vergelijken met een Opel G-Astra, (1050/1100 kilo) waar de 206+ onder de 950 kilo is (met 1400)

                                              Daarmee is de 206+ vergelijkbaar aan een Agila qua kilometer prijs en wegenbelasting maar in zijn klasse heeft de 206+ in mijn beleving een comfortabelere/luxere opzet (persoonlijke mening :P)
                                              [/rquote]

                                              Doe je goed…nice ride:thumbup

                                              #17439870
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Weer niks…

                                                Willem

                                                #17439871
                                                tuinmeubel
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 April 2010

                                                  [rquote=1899840&tid=96170&author=ahrend][rquote=1899830&tid=96170&author=tuinmeubel]Net even Bosch Aerotwin ruitenwissers erop gezet. Ziet er stoer uit. Nu alleen nog wachten op een regenbui… (Zeg ik dit echt… ?) [/rquote]

                                                  Ja dat zeg je echt:swear,een gieter doet ook wonderen:D en dan houden wij het met z’n allen droog :thumbup[/rquote]

                                                  Van Almere naar Amsterdam gereden vanmorgen. “Helaas” regende het wat en heb de nieuwe ruitenwissers kunnen testen. Die doen het goed ! In één keer het raam droog, maar wat me het meeste opviel, geen windgeruis ! :o Meestal hoorde ik tijdens het wissen de wind door de wissers gieren, maar nu dus helemaal niks. Ben er dus wel blij mee ! :D

                                                  #17439872
                                                  1985
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 January 2006

                                                    [rquote=1900169&tid=96170&author=tuinmeubel][rquote=1899840&tid=96170&author=ahrend][rquote=1899830&tid=96170&author=tuinmeubel]Net even Bosch Aerotwin ruitenwissers erop gezet. Ziet er stoer uit. Nu alleen nog wachten op een regenbui… (Zeg ik dit echt… ?) [/rquote]

                                                    Ja dat zeg je echt:swear,een gieter doet ook wonderen:D en dan houden wij het met z’n allen droog :thumbup[/rquote]

                                                    Van Almere naar Amsterdam gereden vanmorgen. “Helaas” regende het wat en heb de nieuwe ruitenwissers kunnen testen. Die doen het goed ! In één keer het raam droog, maar wat me het meeste opviel, geen windgeruis ! :o Meestal hoorde ik tijdens het wissen de wind door de wissers gieren, maar nu dus helemaal niks. Ben er dus wel blij mee ! :D[/rquote]

                                                    Ik zou zeggen: Daar mag reclame voor gemaakt worden!!! Euh, advies voor gegeven worden :angel

                                                    Wat is het merk en type ruitenwissers ? :kewlpics

                                                    #17439873
                                                    Erwin1987
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      15 September 2009

                                                      [rquote=1899830&tid=96170&author=tuinmeubel]Net even Bosch Aerotwin ruitenwissers erop gezet. Ziet er stoer uit. Nu alleen nog wachten op een regenbui… (Zeg ik dit echt… ?) [/rquote]

                                                      uhuh bosch aerotwin?

                                                      Erwin

                                                    25 berichten aan het bekijken - 7,651 tot 7,675 (van in totaal 13,528)
                                                    • Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.