wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 7,376 tot 7,400 (van in totaal 13,528)
  • Auteur
    Berichten
  • #17439567
    DOCTOR007
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 November 2008

      [rquote=1887045&tid=96170&author=Erwin1987]ja je moet idd bijna een professor zijn om te vinden wat je zoekt haha.
      voor de rest heb ik de schema’s van de stoelverwarming en bc inbouw van mij vectra er ook ingevonden.

      Erwin[/rquote]

      bijna een uur later en ik heb wel het e.e.a. gevonden wat intressant was om te lezen. maar niet gevonden wat ik zocht.

      #17439568
      Erwin1987
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 September 2009

        haha zei ik toch :P

        na een tijdje snap je de logica iets beter maar nog steeds is het niet makkelijk!

        Erwin

        #17439569
        DOCTOR007
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 November 2008

          @Erwin1987: als je een paar posts terug gaat dan zie dat ik een plaatje v.e. 2 tal kabels met stekkers e aan. Weet jij toevallig waarvoor ze dienen. Ze komen onder de bekerhouden vandaan als je deze verwijdert hebt. En ze gaan helemaal door naar achter, dat zie je op de 2e plaatje. Ik heb algemeen gekeken naar de soort bekabling en het lijkt op een beetje van speakerkabels.

          #17439570
          j.pons
            Lid sinds:
            6 January 2007

            Zijn het geen kabels voor achterbankverwarming?

            [rquote=1887094&tid=96170&author=DOCTOR007]@Erwin1987: als je een paar posts terug gaat dan zie dat ik een plaatje v.e. 2 tal kabels met stekkers e aan. Weet jij toevallig waarvoor ze dienen. Ze komen onder de bekerhouden vandaan als je deze verwijdert hebt. En ze gaan helemaal door naar achter, dat zie je op de 2e plaatje. Ik heb algemeen gekeken naar de soort bekabling en het lijkt op een beetje van speakerkabels.[/rquote]

            #17439571
            DOCTOR007
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 November 2008

              Nee dat denk ik niet maar het zou best kunnen. Wel raar om ik geen soortgelijke kabels onder de voorstoelen niet gezien heb. Tenzij ze of over het hoofd zie of god verstopt zijn. Ik zal er een nog betere HQ HD foto maken wellicht staat er wat op de stekkers vermeld. En dat we a.d. daarvan verder kunnen.

              #17439572
              Vbootje
                Lid sinds:
                2 August 2010

                Gisteren de auto laten keuren + grote beurt. Gelukkig weer goedgekeurd :wors na een reparatie. Achterveer was gebroken, gelijk een zwaardere verenset laten monteren voor het rijden met de caravan :D

                #17439573
                vectra208v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 January 2006

                  Het is de laatste tijd wel raak met die veren.

                  er waren er nog een paar met gebroken veren (mclambo bv.)

                  #17439574
                  Edwin1104
                    Lid sinds:
                    1 November 2010

                    En bij mij hebben ze ook verkeerde veren gemonteerd. Nou ja veren,ze hebben 1 dus vervangen. En dat kun je natuurlijk zien helemaal als ze een verkeerde plaatsen. En dat is bij mij natuurlijk weer het geval.

                    #17439575
                    opelfreak1975
                      Lid sinds:
                      12 September 2009

                      bij mij vectra vandaag de cilinderkop er af gehaald en weg gebracht voor reparatie vrijdag weer ophalen en dan zaterdag monteren en dan fijn cruizen met de vectra

                      #17439576
                      Erwin1987
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 September 2009

                        [rquote=1887189&tid=96170&author=j.pons]Zijn het geen kabels voor achterbankverwarming?

                        [rquote=1887094&tid=96170&author=DOCTOR007]@Erwin1987: als je een paar posts terug gaat dan zie dat ik een plaatje v.e. 2 tal kabels met stekkers e aan. Weet jij toevallig waarvoor ze dienen. Ze komen onder de bekerhouden vandaan als je deze verwijdert hebt. En ze gaan helemaal door naar achter, dat zie je op de 2e plaatje. Ik heb algemeen gekeken naar de soort bekabling en het lijkt op een beetje van speakerkabels.[/rquote][/rquote]

                        ben helaas nog niet thuis in de vectra -c.

                        Erwin

                        #17439577
                        jraaf
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2008

                          Vandaag op onderzoek uitgeweest in het magazijn van m’n vod:afro

                          Wilde weten of de Vectra C OPC (C2) uitvoering dikkere stabi’s heeft als de niet OPC uitvoering. Wat een lol. Hier enkele bevindingen:

                          Voor stabi: Geen specifieke aanduiding voor OPC, wel een identcode:

                          CM = 24mm
                          CN = 24.2mm
                          CL – 25,2mm

                          Deze gelden voor chassi >2006 Zal je wel goed merken die ene milimeter:o

                          AH = 24mm
                          AD = 24,2
                          AE = 25,2

                          Deze gelden voor chassi <2006

                          Achter is het een heel ander verhaal:

                          Gaat van 16 mm oplopend tot 19 mm waarbij er af en aan de volgende vermeldingen worden gemaakt:

                          Zonder sport onderstel
                          Met sport onderstel
                          Zonder chassi protectie kit (wazdah???)
                          Met chassi protectie kit
                          Niet voor politie uitvoering
                          Wel voor politie uitvoering
                          Wel OPC
                          Niet OPC
                          Slecht wegdek optie pakket (?!)

                          Gekke is alleen dat de diesels gebruik maken van de 17mm tot en met de 19mm
                          Dus in sommige gevallen ook de zelfde als de OPC (altijd 19mm)
                          Politie uitvoeringen daar in tegen maken soms gebruik van 18 mm in combi met automaat en 19 mm zonder automaat.

                          Er is bijna geen touw aan vast te knopen:hmmz
                          Hoe ik er nu achter ga komen welke ik heb is alleen door ze op te meten. Eindconclusie is dat het voor de 260 euro voor z’n stabi aan de voorkant niet waard is. Gaat tenslotte in het beste geval om 1 mm en achter wordt het kopen en gokken of ie gaat passen. De uiteinden hebben wel de zelfde windingen maar of de overige konnect punten op de zelfde plek zitten is van af de tekening moeilijk te bepalen…:hmmz

                          Dit modje leg ik dus maar ff terzijde. Dan maar gewoon de hele santekraam een keer vernieuwen voor de reguliere die er onder zitten.

                          Voorts nog wel wat leuke interieur spulletjes bestelt bij de vod en op Ebay:sleeping Hoop dat het snel binne komt. Oja, en mijn DVD90 laten updaten met de nieuwste SW via de tech II;)
                          Safe driving Jurgen

                          #17439578
                          crazijbertje
                            Lid sinds:
                            11 April 2006

                            mijn dagrijverlichtingrelay aan gesloten…

                            werkt grappig..

                            heb hem aleen anders aan gesloten gaan pas uit als ik gedempt groot licht aan zet…

                            lijkt leuker als de engel oogjes aan zijn :-D :-D

                            gr bertje 8)

                            #17439580
                            c-dett16v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 March 2005

                              [rquote=1888031&tid=96170&author=jraaf]Vandaag op onderzoek uitgeweest in het magazijn van m’n vod:afro

                              Wilde weten of de Vectra C OPC (C2) uitvoering dikkere stabi’s heeft als de niet OPC uitvoering. Wat een lol. Hier enkele bevindingen:

                              Voor stabi: Geen specifieke aanduiding voor OPC, wel een identcode:

                              CM = 24mm
                              CN = 24.2mm
                              CL – 25,2mm

                              Deze gelden voor chassi >2006 Zal je wel goed merken die ene milimeter:o

                              AH = 24mm
                              AD = 24,2
                              AE = 25,2

                              Deze gelden voor chassi <2006

                              Achter is het een heel ander verhaal:

                              Gaat van 16 mm oplopend tot 19 mm waarbij er af en aan de volgende vermeldingen worden gemaakt:

                              Zonder sport onderstel
                              Met sport onderstel
                              Zonder chassi protectie kit (wazdah???)
                              Met chassi protectie kit
                              Niet voor politie uitvoering
                              Wel voor politie uitvoering
                              Wel OPC
                              Niet OPC
                              Slecht wegdek optie pakket (?!)

                              Gekke is alleen dat de diesels gebruik maken van de 17mm tot en met de 19mm
                              Dus in sommige gevallen ook de zelfde als de OPC (altijd 19mm)
                              Politie uitvoeringen daar in tegen maken soms gebruik van 18 mm in combi met automaat en 19 mm zonder automaat.

                              Er is bijna geen touw aan vast te knopen:hmmz
                              Hoe ik er nu achter ga komen welke ik heb is alleen door ze op te meten. Eindconclusie is dat het voor de 260 euro voor z’n stabi aan de voorkant niet waard is. Gaat tenslotte in het beste geval om 1 mm en achter wordt het kopen en gokken of ie gaat passen. De uiteinden hebben wel de zelfde windingen maar of de overige konnect punten op de zelfde plek zitten is van af de tekening moeilijk te bepalen…:hmmz

                              Dit modje leg ik dus maar ff terzijde. Dan maar gewoon de hele santekraam een keer vernieuwen voor de reguliere die er onder zitten.

                              Voorts nog wel wat leuke interieur spulletjes bestelt bij de vod en op Ebay:sleeping Hoop dat het snel binne komt. Oja, en mijn DVD90 laten updaten met de nieuwste SW via de tech II;)
                              Safe driving Jurgen[/rquote]

                              heb je je matten al binnen?

                              (of heb ik wat gemist?)

                              #17439581
                              vectra208v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 January 2006

                                vec ff afgespoelt in de wasbox en ondekt dat mijn linker achterband scheef is afgesleten :swear

                                dus moet ff een nieuwe band bestellen en monteren binnenkort

                                iemand toevallig een idee hoeveel uitlijnen kost:hmmz

                                #17439582
                                c-dett16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 March 2005

                                  [rquote=1888850&tid=96170&author=vectra208v]vec ff afgespoelt in de wasbox en ondekt dat mijn linker achterband scheef is afgesleten :swear

                                  dus moet ff een nieuwe band bestellen en monteren binnenkort

                                  iemand toevallig een idee hoeveel uitlijnen kost:hmmz[/rquote]

                                  waar ik het doe 50,-

                                  #17439583
                                  jraaf
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 January 2008

                                    [rquote=1888780&tid=96170&author=c-dett16v]

                                    heb je je matten al binnen?

                                    (of heb ik wat gemist?)[/rquote]
                                    :afro Nope nog niet binnen. hahaha. geduld is een schone zaak.
                                    Heb nog meer interieur spulletjes per post onderweg(:sleeping:hmmz I hope) Verzamel ‘t en als alles binnen is ga ik het plaatsen en dan post ik ‘t.

                                    Ben alleen altijd bezig in het vooruit met de volgende mod en ga dan op onderzoek uit. Spulletjes verzamelen op ebay en op de sloop is een leuk onderdeel van het modden. Soort van bezigheidstherapy LOL:P

                                    Safe driving Jurgen

                                    #17439585
                                    CAlberts
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 December 2010

                                      Vandaag mijn chromenachterstrip verwijderd en gepolijst. Mn Vectra letters zijn er door de wasstraat af gegaan, alleen je bleef nog vaag het woord Vectra zien. Dit weggepollijst, alleen hebben de letters helaas ook kleine stukjes chroom meegenomen… :(

                                      Verder de achterdeur panelen verwijderd om mijn speakers aan te passen… Pff was nog een heel gevecht met de raamslinger… Toen kwam ik er uiteindelijk achter dat de andere speakers niet passen…
                                      Maar wel vast een stukje van de vergrendelingspin afgezaagd ivm de verzonken deurpinnen. Zakken ze nog een klein stukje verder.

                                      Tenslotte SilverVisions geplaatst voorin, maar het effect valt me eerlijk gezegd tegen… En dat voor bijna € 20,00 :(

                                      #17439586
                                      GTS Power
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 May 2008

                                        vandaag men vec gewassen en de zomerwielen er weer onder gelegd:wub

                                        #17439587
                                        D3nnis_
                                          Lid sinds:
                                          14 July 2010

                                          Vandaag 4 nieuwe banden gemonteerd :).
                                          Het compleet inlaat traject (filter t/m gasklep) los gehaald en gereinigd.
                                          Nu de EGR uitgeschakeld is werd het tijd om alles te reinigen, man wat was dit smerig!
                                          Tevens gelijk met OP-COM de gasklep gereset.
                                          Wat rijd de auto weer heerlijk!

                                          Nu alleen nog olie+filter, benzine filter, distributie + toebehoren en waterpomp vervangen en de auto kan er weer volledig tegen aan.

                                          #17439588
                                          nova….
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            [rquote=1888903&tid=96170&author=c-dett16v][rquote=1888850&tid=96170&author=vectra208v]vec ff afgespoelt in de wasbox en ondekt dat mijn linker achterband scheef is afgesleten :swear

                                            dus moet ff een nieuwe band bestellen en monteren binnenkort

                                            iemand toevallig een idee hoeveel uitlijnen kost:hmmz[/rquote]

                                            waar ik het doe 50,-[/rquote]

                                            dass nog goeie koop.. waar ik het doe meestal kost het 84 euro s.

                                            #17439589
                                            DOCTOR007
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 November 2008

                                              Veccie gewassen en stofgezogen. Dat laatste was zeer dringend nodig. Verder baal ik als een stekker dat ik geen GTS armsteun kan vinden. De aftermaket opbouw modellen vind je v.a. 14.95 tot zo rond 60 euro. KVOD wilt eerst dat ik langs kom (kost extra brandstof) dan vooraf bestel en aanbetaal wat neerkomt op 89,95 (excl. brandstofkosten). Ik moet ook nog een mattenset hebben. Enig idee wat dat kosten mag?

                                              #17439590
                                              ashok1978
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                7 November 2010

                                                net gewassen en gestofzuigt.
                                                moest ook wel want hij gaat de verkoop in…helaas

                                                #17439591
                                                DOCTOR007
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 November 2008

                                                  @ashok1978: waarom gaat ie dan weg???

                                                  #17439592
                                                  speaker
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 March 2007

                                                    [rquote=1890305&tid=96170&author=DOCTOR007]Veccie gewassen en stofgezogen. Dat laatste was zeer dringend nodig. Verder baal ik als een stekker dat ik geen GTS armsteun kan vinden. De aftermaket opbouw modellen vind je v.a. 14.95 tot zo rond 60 euro. KVOD wilt eerst dat ik langs kom (kost extra brandstof) dan vooraf bestel en aanbetaal wat neerkomt op 89,95 (excl. brandstofkosten). Ik moet ook nog een mattenset hebben. Enig idee wat dat kosten mag?

                                                    [/rquote]

                                                    Een matten set kost bij v Voorden 18,00 euro voor 4 matten ( Fine-rib ) Dus helemaal niet duur.
                                                    Wat voor kleur armsteun zoek je?? En had je al een armsteun of wordt dit de eerste??

                                                    #17439593
                                                    DOCTOR007
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 November 2008

                                                      [rquote=1890383&tid=96170&author=speaker][rquote=1890305&tid=96170&author=DOCTOR007]Veccie gewassen en stofgezogen. Dat laatste was zeer dringend nodig. Verder baal ik als een stekker dat ik geen GTS armsteun kan vinden. De aftermaket opbouw modellen vind je v.a. 14.95 tot zo rond 60 euro. KVOD wilt eerst dat ik langs kom (kost extra brandstof) dan vooraf bestel en aanbetaal wat neerkomt op 89,95 (excl. brandstofkosten). Ik moet ook nog een mattenset hebben. Enig idee wat dat kosten mag?

                                                      [/rquote]

                                                      Een matten set kost bij v Voorden 18,00 euro voor 4 matten ( Fine-rib ) Dus helemaal niet duur.
                                                      Wat voor kleur armsteun zoek je?? En had je al een armsteun of wordt dit de eerste??

                                                      [/rquote]

                                                      Oke die matten worden een der dagen dus opgehaald bij de KVOD. Ik zoek een grijskleurige armsteun. Ik had er al een en dat was een opbouw gevalletje. En je hebt het kunnen bewonderen (en nog steeds als je een paar posts terug blikt) die ik per abuis kapot heb gemaakt tijdens het stofzuigen toen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 7,376 tot 7,400 (van in totaal 13,528)
                                                    • Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.