Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2011 om 16:17 #17439080
Tussen de boutjes geschuurd van 2 velgen eerst droog daarna 2de ronde nat geschuurd.. pokkewerk. Maar er komt schot in.
vanavond ff de velgen ontvetten en misschien of morgen de boutjes aftapen en dan de velgen in de grijze primer spuiten:agent5 februari 2011 om 16:28 #17439081Nog even terugkomend op het Xenon en OP-COM verhaal….
Bij de VOD bleek dat hij al op Xenon stond. Dat moet dan bij de laatste servicebeurt gedaan zijn.
Toch blijf ik het raar vinden. Nog voordat we keken zij de monteur dat ik hem op halogeen moest laten staan als het aftermarket Xenon was. De instelling in OPCOM heeft schijnbaar te maken met het teruglezen van de spanningen om te zien of de verlichting het nog doet. Zou je originele Xenon hebben en hij staat in OPCOM op halogeen, dan krijg je foutmeldingen, omdat de spanning te hoog (of juist laag?) zou zijn. En andersom. Maar aftermarket Xenon maakt juist gebruik van de standaard spanning van halogeen… Volgens de monteur moest je het dan ook niet anders instellen, omdat je dan juist foutmeldingen zou krijgen…. Maar goed hij stond nu dus wel op Xenon en óók geen foutmeldingen.
Blijft een vreemd verhaal.
5 februari 2011 om 17:09 #17439082Oude radio is er uit.. een goede Pioneer is de vervanger van de standaard Opel radio.. versterker en speakers doen het goed !!
Vandaag me Veccie lekker gewassen van binnen en buiten.. verder nog even lampje vervangen.. hij melde me dat hij nog maar met 1 oog kijken kon :P
nu staat hij weer lekker te glimmen onder de carport! :D
5 februari 2011 om 17:41 #17439083:oWat glimt ie weer lekker
hij heeft z’n wasbeurtje weer gehad:P
vond ie lekker hoor;)5 februari 2011 om 17:49 #17439084[rquote=1860803&tid=96170&author=CAlberts]Nog even terugkomend op het Xenon en OP-COM verhaal….
Bij de VOD bleek dat hij al op Xenon stond. Dat moet dan bij de laatste servicebeurt gedaan zijn.
Toch blijf ik het raar vinden. Nog voordat we keken zij de monteur dat ik hem op halogeen moest laten staan als het aftermarket Xenon was. De instelling in OPCOM heeft schijnbaar te maken met het teruglezen van de spanningen om te zien of de verlichting het nog doet. Zou je originele Xenon hebben en hij staat in OPCOM op halogeen, dan krijg je foutmeldingen, omdat de spanning te hoog (of juist laag?) zou zijn. En andersom. Maar aftermarket Xenon maakt juist gebruik van de standaard spanning van halogeen… Volgens de monteur moest je het dan ook niet anders instellen, omdat je dan juist foutmeldingen zou krijgen…. Maar goed hij stond nu dus wel op Xenon en óók geen foutmeldingen.
Blijft een vreemd verhaal.[/rquote]
Dat verhaal is inderdaad een beetje vreemd..
Ik weet wel , dat als hij op halogeen staat, dat hij juist wel de lampen na meet, of ze nog intakt zijn dmv de stroom meting. Dit kan hij niet bij cascades(xenon) omdat deze een andere weerstand heeft dan halogeen lampen. En de ontsteek stroom bij xenon hoger is dan halogeen, maar lager is dan halogeen als xenon warm is.
Dat varieert teveel met halogeen, daarom zal bij de xenon optie die meting helemaal uitgesloten zijn.5 februari 2011 om 20:15 #17439085[rquote=1860901&tid=96170&author=afterburner27][rquote=1860803&tid=96170&author=CAlberts]Nog even terugkomend op het Xenon en OP-COM verhaal….
Blijft een vreemd verhaal.[/rquote]
Dat verhaal is inderdaad een beetje vreemd..
Ik weet wel , dat als hij op halogeen staat, dat hij juist wel de lampen na meet, of ze nog intakt zijn dmv de stroom meting. Dit kan hij niet bij cascades(xenon) omdat deze een andere weerstand heeft dan halogeen lampen. En de ontsteek stroom bij xenon hoger is dan halogeen, maar lager is dan halogeen als xenon warm is.
Dat varieert teveel met halogeen, daarom zal bij de xenon optie die meting helemaal uitgesloten zijn.[/rquote]In tegendeel. Verhaal van de VOD monteur klopt niet veel van! Ook blijft de meting van de werking van lampen gewoon intakt als je in OPCOM aangeeft Xenon’s te hebben met een aftermarket setje.
Gisteren nog; ik startte de auto (slechte accu) terwijl ik tegelijk de dimlichten aanzetten. Door de lage spanning lukt het 1 xenon niet om te starten. Gelijk een foutmelding op het scherm: Controleer dim-licht rechts voor.
Lampen uit, en weer aan, xenon startte nu wel goed; foutmelding weg! :thumbup
5 februari 2011 om 20:18 #17439086Vandaag de Vectra weer eens grondig gewassen (was weer paar maanden geleden)
Ik kwam er tot mijn schrik achter dat hij aardig aan het roesten is!! Onder de siteskirt, rechts achter bij het wiel. Hier heeft de sideskirt door de jaren heen door de lak geen geschuurd, en dit was gaan roest. Ook binnenkant van de wielkast was hier en daar roestig.
Dus de hele boel losgehaald, schoon gemaakt, geschuurd en in de blauwe anti-roest grondverf gezet. Moet later nog even een klein stukje bij stippen in de goeie kleur, rest zit uit het zicht… Toch slecht, na 8 jaar roesten.. ach ja.. opel.
5 februari 2011 om 22:05 #17439087vectra c?
5 februari 2011 om 23:08 #17439088Ik heb hem ook gewassen, weer ff goed in de was gezet! Leuk werk,met mooi resultaat;)!
Daarna nog ff in de avond naar meeting geweest met de Vec. in Assen (Kloosterveen)! Was zeker wel ff leuk en ideaal met dit weer in een parkeergarage:D!
6 februari 2011 om 10:13 #17439089in een parkeergarage is heel niet zon slecht idee.
Erwin
6 februari 2011 om 10:20 #17439090[rquote=1861324&tid=96170&author=Erwin1987]in een parkeergarage is heel niet zon slecht idee.
Erwin[/rquote]
Een beetje vent staat buiten op een parkeerterrein:D volgende week hier vlakbij..6 februari 2011 om 11:02 #17439091Vrijdag de vectra A.P.K laten keuren .
En ze mag er weer een jaar tegen aan.:thumbup.
Alleen 2 lampjes laten vervangen van de voor knippers dit waren witte inplaats van oranje.
En de koplampen af laten stellen.Gtz Ron.
6 februari 2011 om 11:37 #17439092[rquote=1861127&tid=96170&author=Spacejam]vectra c?[/rquote]
Yep, en ik ben er doorgaans erg zuinig op!
6 februari 2011 om 11:42 #17439093zoeken naar een achter bumper van een b1 het liefst in het groen
6 februari 2011 om 12:08 #17439094men voorbumper grondig geinspecteerd nadat men schoonmoeder met de trekhaak(+fietsendragerbeugels) er tegen aan hing:sleeping
wonder boven wonder nix aan de hand king:
(ik snap nog niet dat ik nix kon vinden:hmmz:D)6 februari 2011 om 12:25 #17439095[rquote=1861423&tid=96170&author=gts power]men voorbumper grondig geinspecteerd nadat men schoonmoeder met de trekhaak(+fietsendragerbeugels) er tegen aan hing:sleeping
(ik snap nog niet dat ik nix kon vinden:hmmz:D)[/rquote]Gisteren met de hele familie d’r in tegen mijn eigen huis aan gereden :fy1
Dit is met vorige auto’s ook wel eens gebeurd, en toen zaten er lelijke krassen kale plekken op. nu.. ff poetsen, niks meer te zien!
oef! :angel
6 februari 2011 om 12:44 #17439096Hoe krijg je dat nou voor elkaar? Er is toch zo’n gezegde? Iets met een ezel en een steen…:hmmz
6 februari 2011 om 12:44 #17439097[rquote=1861437&tid=96170&author=McLambo][rquote=1861423&tid=96170&author=gts power]men voorbumper grondig geinspecteerd nadat men schoonmoeder met de trekhaak(+fietsendragerbeugels) er tegen aan hing:sleeping
(ik snap nog niet dat ik nix kon vinden:hmmz:D)[/rquote]Gisteren met de hele familie d’r in tegen mijn eigen huis aan gereden :fy1
Dit is met vorige auto’s ook wel eens gebeurd, en toen zaten er lelijke krassen kale plekken op. nu.. ff poetsen, niks meer te zien!
oef! :angel[/rquote]
was je huis verschoven:jerry
6 februari 2011 om 12:54 #17439098[rquote=1861398&tid=96170&author=McLambo][rquote=1861127&tid=96170&author=Spacejam]vectra c?[/rquote]
[/rquote]
Ik dacht dat de c’s nooit meer deden roesten.
6 februari 2011 om 13:43 #17439099[rquote=1861331&tid=96170&author=nova….][rquote=1861324&tid=96170&author=Erwin1987]in een parkeergarage is heel niet zon slecht idee.
Erwin[/rquote]
Een beetje vent staat buiten op een parkeerterrein:D volgende week hier vlakbij..[/rquote]Toch was de parkeergarage echt wel prettig met dit weer en de wind! En nog mooi plaatje ook in zijn geheel!
6 februari 2011 om 13:49 #17439100[rquote=1861458&tid=96170&author=Spacejam][rquote=1861398&tid=96170&author=McLambo][rquote=1861127&tid=96170&author=Spacejam]vectra c?[/rquote]
[/rquote]
Ik dacht dat de c’s nooit meer deden roesten. [/rquote]
Mijn GTS roeste al na 5 jaar bij de puntlassen in de deuropening, is hersteld op kosten van Opel:thumbup
Jan
6 februari 2011 om 14:52 #17439101[rquote=1860018&tid=96170&author=CAlberts]Ik krijg geen foutmelding hoor! Heel enkel wel dat m’n dimlicht kapot is, maar dat is na paar tellen dan weg. Dit is eens in de zoveel tijd. Is dat de melding die je bedoelt?[/rquote]
Yep da’s een foutmelding die te maken heeft met je aftermarket xenon. Als je met de tech 2 of opcom over schakelt naar ‘ xenon’ heb je daar geen last meer van.
Safe driving Jurgen
6 februari 2011 om 15:22 #17439102Ik heb vanmorgen mijn deurpanelen verwisselt door met leer bekleed, versnellingspookhoes verwisseld met een leren, sony gewisselt met mijn pioneer (interface komt deze week ;) ) en smoke zijlampjes geplaatst en de storm laat alleen niet toe dat ik um was :mad:
staat zoveel beter
en weer als nieuw
ouwe eruit
nieuwe erin
mooier dan oranje
en dan is het zitten en genieten :sleeping6 februari 2011 om 15:43 #17439104[rquote=1861600&tid=96170&author=hawk45]Ik heb vanmorgen mijn deurpanelen verwisselt door met leer bekleed, versnellingspookhoes verwisseld met een leren, sony gewisselt met mijn pioneer (interface komt deze week ;) ) en smoke zijlampjes geplaatst en de storm laat alleen niet toe dat ik um was :mad:
staat zoveel beter
en weer als nieuw
ouwe eruit
nieuwe erin
mooier dan oranje
en dan is het zitten en genieten :sleeping[/rquote]Zeer netjes:afro
Safe driving Jurgen
6 februari 2011 om 15:46 #17439105Vandaag in het te koop topic geplaatst:
Kenwood Headunit+BT module+stalkmodule+lederen stuur met sturwielbedining+Airbag+CIM.:afro
Safe driving Jurgen.
Safe driving Jurgen
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.