Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2011 om 21:07 #17439053
[rquote=1859562&tid=96170&author=Seth]Heb ik met mijn vorige vectra A ook gehad: 1600s omgebouwd naar een 1600i met chiptuning, sportuitlaat van vanvoor naar achter, sportfilter, neon intern en extern, kerstboomverlichting vanvoor, ICE-tuning, + 17″ velgen die veel breder waren, …
Als ik met alles aan over de weg reed ging er gemakkelijk 15 liter per 100 km door. Dacht ook eerst aan een afstelling maar men zei dat dit normaal was. Hoe meer je verbruikt aan energie hoe meer ie drinkt.
Ga in deze Vec proberen een 1800i of 1600 met 100pk in te steken want idd een 1600i met 75pk is een te lichte motor voor 1250 kg. Dat merk je hard aan het optrekken van de wagen.
Greetz Seth[/rquote]
is het dan niet makkelijker/goedkoper om deze weg te doen en een x18xe te kopen?
de B1’tjes worden op dit moment met bosjes aangeboden met een 1800 motortje.of een x20xev, dan heb je nog 5-gaats naven ook.
heeft jouw auto overigens rondom schijfremmen?
in NL heeft de 1.6 8v namelijk achter remtrommels.3 februari 2011 om 21:10 #17439054Gaaf zeg,zo ben ik zelf al een hele tijd op zoek naar een paar van die rood/witte achterlichten die jij er nu uit gaat halen
3 februari 2011 om 21:12 #17439055Ja alleen word er in België vrij veel gevraagd vanaf een 1800i ofwel hebben ze meer dan 120000 km’s en dat wil ik echt vermijden.
Er moeten voor mij zo weinig mogelijk opties aan zitten :D Een bestuurdersairbag is bij mij al den boze omdat je deze niet mag verwijderen. En daarom zou ik een wagen al niet moeten hebben :P
Over de opties en kleur ben ik een gemakkelijke maar voor de rest niet erg :D en ik heb maar een kleine €1200 op de moment staan dus daar kan ik niets mee :)
Grtz Seth
3 februari 2011 om 21:16 #17439056pff België weet ik niet hoe dat werkt, hoorde dat in Nederland het wel mag als je maar niet naar meer cilinders gaat. dan moet hij wel op nieuw gekeurd worden. (dit hoorde ik)
wil er namelijk zelf wel een v6 bij mij inleggen.
3 februari 2011 om 21:48 #17439057nope
in NL staat het motortype op je kenteken.dus zodra je dat wisselt, moet je naar de RDW volgens mij.
3 februari 2011 om 22:07 #17439058Ik zelf weinig maar ben vandaag even bij de VOD geweest voor dat krakende rammelende geluid Voor en achter nu blijkt linksvoor de veer gebroken te zijn het krakende en knarsende geluid en achter een ophangbreugel van de uitlaat afgebroken das dus de rammel word maandag gemaakt en dan kunnen we weer genieten van een geluidloze vec
4 februari 2011 om 09:36 #17439059[rquote=1859641&tid=96170&author=sw_reijnders]nope
in NL staat het motortype op je kenteken.dus zodra je dat wisselt, moet je naar de RDW volgens mij.[/rquote]
daar heb je gelijk in dat je naar het rdw moet.
maar dat is voor het kenteken bewijs te veranderen.
als de auto ook een type goedkeuring bewijs heeft voor die motor
dan mag het, mits je dan ook niet meer dan 40%vermogen winst hebt.
Anders moet je naar het TCL in Lelystad voor herkeuring.4 februari 2011 om 09:39 #17439060De Astra F velgen met Kadett D kapjes op mijn Vectra A gepoetst.:D
4 februari 2011 om 09:45 #17439062[rquote=1859569&tid=96170&author=Seth]Dan toch voor een 1800i gaan misschien:hmmz Maar ik weet niet of ik in België zomaar van motor mag wisselen als het een andere cc-inhoud heeft. Moet dit niet door een EOD gebeuren? Of mag dit ook gewoon door iemand anders gedaan worden?
Mvg,
Seth[/rquote]
ik heb even na gevraagd en hoorde dat ze in België. kijken naar de fiscale pk`s. ze dachten dat je maar tot de 2200cc mag ,en dat de BIV stijgt naar aantal kw/pk. dus ja das k@ut geregeld in belgie.
dus meer pk is meer betalen.
4 februari 2011 om 10:21 #17439063ik heb heumel niks gedaan aan de vectra vandaag.
Erwin
4 februari 2011 om 10:38 #17439064[rquote=1859833&tid=96170&author=Erwin1987]ik heb heumel niks gedaan aan de vectra vandaag.
Erwin[/rquote]
Kan nog wel komen, de dag is nog lang!!:jerry
4 februari 2011 om 10:45 #17439065ja maar moet zo werken;)
Erwin
4 februari 2011 om 14:37 #17439067Xenon in de vec gezet en omgezet naar xenon met de opcom. Met dank aan afterbunner voor het filmpje. Scheelde een hoop gezoek.
4 februari 2011 om 15:12 #17439068[rquote=1859970&tid=96170&author=Edvries]Xenon in de vec gezet en omgezet naar xenon met de opcom. Met dank aan afterbunner voor het filmpje. Scheelde een hoop gezoek. [/rquote]
Maakt het wat uit of dit in OP-COM goed staat? Waar dient het voor?
4 februari 2011 om 15:34 #17439069[rquote=1859813&tid=96170&author=dondevo][rquote=1859569&tid=96170&author=Seth]Dan toch voor een 1800i gaan misschien:hmmz Maar ik weet niet of ik in België zomaar van motor mag wisselen als het een andere cc-inhoud heeft. Moet dit niet door een EOD gebeuren? Of mag dit ook gewoon door iemand anders gedaan worden?
Mvg,
Seth[/rquote]
ik heb even na gevraagd en hoorde dat ze in België. kijken naar de fiscale pk`s. ze dachten dat je maar tot de 2200cc mag ,en dat de BIV stijgt naar aantal kw/pk. dus ja das k@ut geregeld in belgie.
dus meer pk is meer betalen.[/rquote]
Ja uiteraard, maar dan zou ik (mits meer betaling en een herkeuring) een nieuwe, zwaardere motor mogen steken? Ga dit echt nogmaals navragen want dat zou echt de max zijn :D
Seth
4 februari 2011 om 15:40 #17439070[rquote=1859986&tid=96170&author=CAlberts][rquote=1859970&tid=96170&author=Edvries]Xenon in de vec gezet en omgezet naar xenon met de opcom. Met dank aan afterbunner voor het filmpje. Scheelde een hoop gezoek. [/rquote]
Maakt het wat uit of dit in OP-COM goed staat? Waar dient het voor?[/rquote]
Jazeker. Anders krijg je steeds foutmeldingen in je display en nu niet.
4 februari 2011 om 15:49 #17439071Ik krijg geen foutmelding hoor! Heel enkel wel dat m’n dimlicht kapot is, maar dat is na paar tellen dan weg. Dit is eens in de zoveel tijd. Is dat de melding die je bedoelt?
4 februari 2011 om 16:12 #17439072[rquote=1860018&tid=96170&author=CAlberts]Ik krijg geen foutmelding hoor! Heel enkel wel dat m’n dimlicht kapot is, maar dat is na paar tellen dan weg. Dit is eens in de zoveel tijd. Is dat de melding die je bedoelt?[/rquote]
Ik kreeg m direct. Pas na de op com ging en bleef ie weg. Mijne zijn wel zonder cancellers gemonteerd hoor. Misschien verschil tussen half / full can bus?
4 februari 2011 om 16:21 #17439073als je een beetje pech hebt, gaan zelfs je xenon lampen knipperen…
Optie aanzetten werkt het beste… en zonder warning canclers4 februari 2011 om 16:37 #17439074[rquote=1860048&tid=96170&author=afterburner27]als je een beetje pech hebt, gaan zelfs je xenon lampen knipperen…
Optie aanzetten werkt het beste… en zonder warning canclers[/rquote]Had ik ook, eentje viel zelfs helemaal uit. *slik*, dacht ik, maar na de opcom aangesloten te hebben, en de optie in de computer goed, werkte weer alles! oef!
4 februari 2011 om 16:46 #17439075Ja idd. Begonnen als gekken te knipperen. Na de opcom sessie alles in orde.
4 februari 2011 om 16:53 #17439076Nah, wat raar! Heb nergens last van m’n opcom is echt niet aangepast! Het is Aga set.
4 februari 2011 om 17:20 #17439077[rquote=1860079&tid=96170&author=CAlberts]Nah, wat raar! Heb nergens last van m’n opcom is echt niet aangepast! Het is Aga set. [/rquote]
Je moet je opcom ook niet aanpassen, maar met je opcom je lichten op xenon programmeren. Met je opcom pas je dus de software aan.
4 februari 2011 om 17:27 #17439078That’s what I ment… ;)
4 februari 2011 om 18:08 #17439079Not what you wrote! :P
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.