wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 6,751 tot 6,775 (van in totaal 13,528)
  • Auteur
    Berichten
  • #17438926
    jraaf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2008

      Yep ze staan er nog http://gtssignum.forumup.org/about1655-0-asc-0-gtssignum.html

      Is met een H7R set veren voorste aslast 1065, zit je ook gelijk goed met je geweten:afro In de kilo’s….

      Safe driving.

      #17438927
      McLambo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        hehe, ja die heb ik al zien staan ja. maar dat is me net te gek.

        zowel qua prijs als qua tuning.

        De GTS rijdt standaard echt heel goed, en daar wil ik niet zo heel veel aan veranderen.
        Dus het wordt enkel een pro-setje veren in …. jawel… 1065 kg

        #17438928
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          [rquote=1855062&tid=96170&author=McLambo]hehe, ja die heb ik al zien staan ja. maar dat is me net te gek.

          zowel qua prijs als qua tuning.

          De GTS rijdt standaard echt heel goed, en daar wil ik niet zo heel veel aan veranderen.
          Dus het wordt enkel een pro-setje veren in …. jawel… 1065 kg[/rquote]

          Knopen doorhakken! Goed bezig.
          Safe driving Jurgen.

          #17438929
          McLambo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            [rquote=1855075&tid=96170&author=jraaf][rquote=1855062&tid=96170&author=McLambo]hehe, ja die heb ik al zien staan ja. maar dat is me net te gek.

            zowel qua prijs als qua tuning.

            De GTS rijdt standaard echt heel goed, en daar wil ik niet zo heel veel aan veranderen.
            Dus het wordt enkel een pro-setje veren in …. jawel… 1065 kg[/rquote]

            Knopen doorhakken! Goed bezig.
            Safe driving Jurgen.[/rquote]

            babysteps… ;-) :jerry

            ik ben echt iemand die geen keuzes kan maken idd. :angel

            #17438930
            VectraDennis
              Lid sinds:
              13 August 2004

              volgens mij als je een hogere aslast neemt, zakken de veren minder in.
              dit omdat ze harder en stijver zijn, om meer gewicht te dragen.

              #17438931
              Erwin1987
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 September 2009

                euhm krabben alweer:hmmz.

                Erwin

                #17438932
                Seth
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 September 2009

                  Vandaag het dashboard eruit gehaald om een van de dagen een ander in te steken ;)

                  #17438933
                  gwriemersma
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 December 2010

                    Gereedschap achterin gegooid overal erbij en naar St jacobaparochie gereden
                    Gereedschap eruit overal aan sleutelen aan een leeuw 604 td
                    lekke olie leiding vervangen bakje koffie gedaan en weer terug naar Groningen

                    Heb terug weg heerlijk genoten van mijn vec rustig aan gedaan van het uitzicht genoten en toen ik thuis kwam ff mijn bc bekeken :angel verbruik 5.0ltr/100 km:angel

                    Netjes dacht ik :D

                    #17438934
                    vectra208v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 January 2006

                      [rquote=1855340&tid=96170&author=Seth]Vandaag het dashboard eruit gehaald om een van de dagen een ander in te steken ;)[/rquote]

                      wat is er mis het huidige dashbord dan??

                      #17438935
                      yzf1kr
                        Lid sinds:
                        3 January 2005

                        Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden.

                        Als ik Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro

                        Nu spreek je je zelf al tegen.

                        En als die Eibachs werkelijk maar 70.000km garanderen, dan moet ik om de 1,5 jaar nieuwe veren. :o

                        #17438936
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          [rquote=1855459&tid=96170&author=yzf1kr]

                          Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden.

                          Als ik Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro

                          Nu spreek je je zelf al tegen.

                          En als die Eibachs werkelijk maar 70.000km garanderen, dan moet ik om de 1,5 jaar nieuwe veren. :o

                          [/rquote]

                          Koni heeft levenslange garantie.

                          #17438937
                          McLambo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 September 2004

                            [rquote=1855055&tid=96170&author=jraaf]Yep ze staan er nog http://gtssignum.forumup.org/about1655-0-asc-0-gtssignum.html

                            Is met een H7R set veren voorste aslast 1065, zit je ook gelijk goed met je geweten:afro In de kilo’s….

                            Safe driving.[/rquote]

                            Ik heb hier eens even grondig over nagedacht; prijs is zeker aantrekkelijk, maar op internet heb ik alleen maar ervaringsbevindingen kunnen vinden van mensen die de B12 set er naar 30/60, zelfs een na 90d km er weer onderuit hebben gehaald.

                            Reden: TE oncomfortabel. 1 persoon liep zelfs schade op aan overige onderdelen van de ophanging (rubbers, fuse’s) vanwege het grote verschil in stijfheid van de schokbrekers tov de rest van de ophanging.

                            dus, no go

                            #17438938
                            McLambo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 September 2004

                              [rquote=1855507&tid=96170&author=arjontje][rquote=1855459&tid=96170&author=yzf1kr]

                              Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden.

                              Als ik Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro

                              Nu spreek je je zelf al tegen.

                              En als die Eibachs werkelijk maar 70.000km garanderen, dan moet ik om de 1,5 jaar nieuwe veren. :o

                              [/rquote]

                              Koni heeft levenslange garantie.[/rquote]

                              Alleen voor de 1e aantoonbare eigenaar :-) :vertag

                              #17438939
                              arjontje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 March 2006

                                [rquote=1855509&tid=96170&author=McLambo][rquote=1855507&tid=96170&author=arjontje][rquote=1855459&tid=96170&author=yzf1kr]

                                Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden.

                                Als ik Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro

                                Nu spreek je je zelf al tegen.
                                En als die Eibachs werkelijk maar 70.000km garanderen, dan moet ik om de 1,5 jaar nieuwe veren. :o
                                [/rquote]

                                Koni heeft levenslange garantie.[/rquote]
                                Alleen voor de 1e aantoonbare eigenaar :-) :vertag[/rquote]

                                Dat klopt maar dat is voor alle levenslange dingen.

                                #17438940
                                McLambo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 September 2004

                                  Dat blijkt in de praktijk toch onhandig te zijn. Ten eerste; een product waar levenslange garantie opzit, heeft doorgaans een dermate lang leven dat het zeer waarschijnlijk is, dat het ook een 2e eigenaar krijgt. Hoezo zou die geen recht hebben op garantie? (op alleen bv productiefouten dan nog)

                                  #17438941
                                  lemmuh
                                    Lid sinds:
                                    29 July 2005

                                    [rquote=1855015&tid=96170&author=jraaf][rquote=1854916&tid=96170&author=lemmuh]Vandaag setje Eibach veren besteld voor mijn 4×4 turbo projectje…

                                    Overigens… iemand ervaring met bilstein B8 schokdempers? Ben toch sterk aan het overwegen een setje aan te schaffen…

                                    Jeroen[/rquote]

                                    Zodra ik de centen heb doe ik dat zonder nadenken:thumbup Maar dan dien je wel al verlaagde veren (kortere) te hebben anders kun je beter de B6 nemen.

                                    Safe driving Jurgen[/rquote]

                                    Nou, die eibach veren zijn al 25-30mm lager als origineel. En zo hoe ik heb kunne vinden zijn die Bilstein B8 vanaf 20mm verlaging aan te raden.

                                    Jeroen

                                    #17438942
                                    lemmuh
                                      Lid sinds:
                                      29 July 2005

                                      Hmmmm… ik ben zelf geen koni fan.
                                      Half jaar geleden een schokdemper van mn FK schroefset met koni dempers aan de voorkant stuk gehad. Na een hoop gedoe dan toch 50% vergoed gekregen. En nu… 10.000 km verder… weer demper dood… dus het getouwtrek kan weer beginnen…

                                      Jeroen

                                      #17438943
                                      vectra2004gts
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 August 2007

                                        de binnen kant ff grondig schoon gemaakt en gezogen was weer veel te lang geleden en was er ff mooi weer voor

                                        :D:D:D

                                        #17438944
                                        nova….
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Naar De meern geweest!:D

                                          #17438945
                                          jraaf
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 January 2008

                                            [rquote=1855507&tid=96170&author=arjontje][rquote=1855459&tid=96170&author=yzf1kr]

                                            Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden.

                                            Als ik Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro

                                            Nu spreek je je zelf al tegen.

                                            En als die Eibachs werkelijk maar 70.000km garanderen, dan moet ik om de 1,5 jaar nieuwe veren. :o

                                            [/rquote]

                                            Koni heeft levenslange garantie.[/rquote]

                                            Yep,

                                            Het verhaal over na een paar dagen inzakken vind ik dubieus en heb ik praktijk ondervindelijk nog niet mee gemaakt. Eibach test die dingen en brengt de sets die niet door de keuring heen komen niet op de markt. En idd alleen de eerste eigenaar krijgt die garantie:afro

                                            Dus ik spreek mij zelf tegen…….:hmmz

                                            Safe driving Jurgen

                                            #17438946
                                            jraaf
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 January 2008

                                              Vandaag eerst naar de Meern geweest om de VTN eens te aanschouwen.:cool: Paar mooie B’s gezien en 2 GTS met de zelfde twee kleurige bekleding. Erg mooi van binnen:afro Daarna mijn nieuwe MTEC 6000 K er in gezet. Opmerkelijke was dat ik ze gekocht had zijnde 8000 K met warning cancelers. Nu ging toch netjes mijn BC af met de melding dat ik dim rechts voor moest vervangen. En bij het openschroeven haalde ik er 6000 K uit:hmmz Maar goed, beide lampen vervangen, wat een kut gepriegel met die adapters:mad: Alles weer piekobello in orde. Gelijk maar ff mijn ledere bekleding een schoonmaak beurt gegeven.

                                              Safe driving Jurgen

                                              #17438947
                                              hawk45
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 June 2009

                                                mijn gepoetste en uitgezogen vectra bekeken vanuit mijn slaapkamer raam snif snuit hoest proest. :cry
                                                hij stond helemaal klaar voor de Meern volgende keer ga ik gewoon ziek wat stonden er mooie veccies tussen kwijl.

                                                :angel

                                                #17438948
                                                Peer010
                                                  Lid sinds:
                                                  5 January 2011

                                                  Naar de Meern geweest in me Veccie
                                                  TRING wat stonden er mooie tussen
                                                  dikke zilveren i500 check de pic in het VTN topic
                                                  alleen lijkt me in de zomer toch een stuk cooler:hmmz
                                                  terwijl het nu erg koud was :P:hmmz
                                                  je snapt wel wat ik bedoel
                                                  Maar lekker stukkie gereden vanuit Rotterdam was wel tof

                                                  #17438949
                                                  Silverspeed
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    15 June 2009

                                                    Vandaag niet mijn vectra gewassen omdat het te koud was en had er geen tijd meer voor (wou de gezelligheid niet missen) heb het heel lang aan moeten horen van iedereen dus volgende keer zal er een schone vectra van mij staan :D

                                                    #17438950
                                                    McLambo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 September 2004

                                                      Nou, de veren zijn bijna besteld. Bij mijn oude veren zaten er van die sokken om de laatste winding heen.
                                                      Helaas heb ik ze er niet heel af kunnen halen… Is dit een speciaal onderdeel? Of kan ik ook gewoon een stuk gewapend slang er om heen doen met tie-wraps?

                                                      Ik heb op het vauxhal forum een heel stuk gelezen, waar mensen met de 1.9CDTI in dubio zaten welk setje er onder moest. Hier schrijft Eibach ook weer 2 setjes voor.

                                                      Op de een of andere manier stond daar ook vermeld dat het setje van bv: 1060 kg is voor auto’s met een as-last van 1060 kg t/m 1160 kg, dus is dus een ruime marge..

                                                      Nou ja, eibach een mailtje gestuurd voor opheldering..

                                                      Hello,

                                                      I’m looking to buy an Eibach Pro-kit spring-kit for my Vectra C, however I can’t decide which set I need.

                                                      The Vectra was built in 2003, and has the z1.8XE engine.
                                                      From the product finder on your webpage, I see that the following 2 kits are available for my car:

                                                      1.8 16V 08.2002 – E10-65-007-01-22 F11-65-007-01-VA F11-65-007-01-HA n/a 1060 kg 1035 kg 30 mm 30 mm Find Dealer Note —
                                                      1.8 16V 08.2002 – E10-65-007-05-22 F11-65-007-05-VA F11-65-007-01-HA n/a 965 kg 1035 kg 30 mm 30 mm Find Dealer Note —

                                                      The only difference being that one of the two can handle 95 kg more on the front axle.

                                                      I’ve looked on the vehicle identification label of my car, and it’s indicated that I have 955kg from axle load, and 980 rear axle load.

                                                      My gut feeling tells me to buy the the E10-65-007-01-22 (1060kg), however I don’t want the car to stick it’s nose in the air, because of the increased front axle load this set can handle.

                                                      HOWEVER; the car I’m driving is an Elegance edition, which has full automatic Airco installed, and I have got a larger battery then normal.
                                                      Also the car is outfitted with LPG gas system, which has a 70l ring tank in the spare tire space, behind the rear axle.
                                                      There is also a tow bar installed (27 kg’s)
                                                      The weight of a full tank of LPG is around 65 kg’s, and I’ve already needed to install helper springs in the rear to prevent the car from hanging on it’s behind :-)

                                                      so in short:

                                                      Standard Vectra GTS 1.8 16v

                                                      front axle load :955 kg + 10kg battery + 10 kg’s LPG installation system + 35 kg’s automatic airco = 1010kg
                                                      rear axle load: 980 kg + 27 kg towbar + +/- 65 kg extra LPG tank + (some other stuff I’m always dragging round = +/- 1100kg

                                                      So I was thinking : Would it be a smart idea to install the E10-65-011-01-22(this is for a caravan, not a GTS), which can take a rear axle load up to 1215 kg, and a front axle to 1060 kg? That way I could get rid of the helpers springs as well. Or would this bring up the height of the rear end to unacceptable proportions?
                                                      Since the Eibach pro-kit lowers the car around 30 mm, I would still have the same as it is now (GTS is +/- 25mm lowered compared to SEDAN, or CARAVAN)

                                                      I am hoping you can help me out, and I’m looking forward to your advice!

                                                      Best regards,

                                                    25 berichten aan het bekijken - 6,751 tot 6,775 (van in totaal 13,528)
                                                    • Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.