Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2011 om 19:30 #17438926
Yep ze staan er nog http://gtssignum.forumup.org/about1655-0-asc-0-gtssignum.html
Is met een H7R set veren voorste aslast 1065, zit je ook gelijk goed met je geweten:afro In de kilo’s….
Safe driving.
29 januari 2011 om 19:38 #17438927hehe, ja die heb ik al zien staan ja. maar dat is me net te gek.
zowel qua prijs als qua tuning.
De GTS rijdt standaard echt heel goed, en daar wil ik niet zo heel veel aan veranderen.
Dus het wordt enkel een pro-setje veren in …. jawel… 1065 kg29 januari 2011 om 19:44 #17438928[rquote=1855062&tid=96170&author=McLambo]hehe, ja die heb ik al zien staan ja. maar dat is me net te gek.
zowel qua prijs als qua tuning.
De GTS rijdt standaard echt heel goed, en daar wil ik niet zo heel veel aan veranderen.
Dus het wordt enkel een pro-setje veren in …. jawel… 1065 kg[/rquote]Knopen doorhakken! Goed bezig.
Safe driving Jurgen.29 januari 2011 om 20:19 #17438929[rquote=1855075&tid=96170&author=jraaf][rquote=1855062&tid=96170&author=McLambo]hehe, ja die heb ik al zien staan ja. maar dat is me net te gek.
zowel qua prijs als qua tuning.
De GTS rijdt standaard echt heel goed, en daar wil ik niet zo heel veel aan veranderen.
Dus het wordt enkel een pro-setje veren in …. jawel… 1065 kg[/rquote]Knopen doorhakken! Goed bezig.
Safe driving Jurgen.[/rquote]babysteps… :jerry
ik ben echt iemand die geen keuzes kan maken idd. :angel
29 januari 2011 om 22:37 #17438930volgens mij als je een hogere aslast neemt, zakken de veren minder in.
dit omdat ze harder en stijver zijn, om meer gewicht te dragen.29 januari 2011 om 23:02 #17438931euhm krabben alweer:hmmz.
Erwin
30 januari 2011 om 01:06 #17438932Vandaag het dashboard eruit gehaald om een van de dagen een ander in te steken ;)
30 januari 2011 om 09:54 #17438933Gereedschap achterin gegooid overal erbij en naar St jacobaparochie gereden
Gereedschap eruit overal aan sleutelen aan een leeuw 604 td
lekke olie leiding vervangen bakje koffie gedaan en weer terug naar GroningenHeb terug weg heerlijk genoten van mijn vec rustig aan gedaan van het uitzicht genoten en toen ik thuis kwam ff mijn bc bekeken :angel verbruik 5.0ltr/100 km:angel
Netjes dacht ik :D
30 januari 2011 om 10:51 #17438934[rquote=1855340&tid=96170&author=Seth]Vandaag het dashboard eruit gehaald om een van de dagen een ander in te steken ;)[/rquote]
wat is er mis het huidige dashbord dan??
30 januari 2011 om 11:35 #17438935Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden.
Als ik Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro
Nu spreek je je zelf al tegen.
En als die Eibachs werkelijk maar 70.000km garanderen, dan moet ik om de 1,5 jaar nieuwe veren. :o
30 januari 2011 om 12:37 #17438936[rquote=1855459&tid=96170&author=yzf1kr]
Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden.
Als ik Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro
Nu spreek je je zelf al tegen.
En als die Eibachs werkelijk maar 70.000km garanderen, dan moet ik om de 1,5 jaar nieuwe veren. :o
[/rquote]
Koni heeft levenslange garantie.
30 januari 2011 om 12:42 #17438937[rquote=1855055&tid=96170&author=jraaf]Yep ze staan er nog http://gtssignum.forumup.org/about1655-0-asc-0-gtssignum.html
Is met een H7R set veren voorste aslast 1065, zit je ook gelijk goed met je geweten:afro In de kilo’s….
Safe driving.[/rquote]
Ik heb hier eens even grondig over nagedacht; prijs is zeker aantrekkelijk, maar op internet heb ik alleen maar ervaringsbevindingen kunnen vinden van mensen die de B12 set er naar 30/60, zelfs een na 90d km er weer onderuit hebben gehaald.
Reden: TE oncomfortabel. 1 persoon liep zelfs schade op aan overige onderdelen van de ophanging (rubbers, fuse’s) vanwege het grote verschil in stijfheid van de schokbrekers tov de rest van de ophanging.
dus, no go
30 januari 2011 om 12:43 #17438938[rquote=1855507&tid=96170&author=arjontje][rquote=1855459&tid=96170&author=yzf1kr]
Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden.
Als ik Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro
Nu spreek je je zelf al tegen.
En als die Eibachs werkelijk maar 70.000km garanderen, dan moet ik om de 1,5 jaar nieuwe veren. :o
[/rquote]
Koni heeft levenslange garantie.[/rquote]
Alleen voor de 1e aantoonbare eigenaar :vertag
30 januari 2011 om 13:06 #17438939[rquote=1855509&tid=96170&author=McLambo][rquote=1855507&tid=96170&author=arjontje][rquote=1855459&tid=96170&author=yzf1kr]
Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden.
Als ik Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro
Nu spreek je je zelf al tegen.
En als die Eibachs werkelijk maar 70.000km garanderen, dan moet ik om de 1,5 jaar nieuwe veren. :o
[/rquote]Koni heeft levenslange garantie.[/rquote]
Alleen voor de 1e aantoonbare eigenaar :vertag[/rquote]Dat klopt maar dat is voor alle levenslange dingen.
30 januari 2011 om 13:18 #17438940Dat blijkt in de praktijk toch onhandig te zijn. Ten eerste; een product waar levenslange garantie opzit, heeft doorgaans een dermate lang leven dat het zeer waarschijnlijk is, dat het ook een 2e eigenaar krijgt. Hoezo zou die geen recht hebben op garantie? (op alleen bv productiefouten dan nog)
30 januari 2011 om 14:12 #17438941[rquote=1855015&tid=96170&author=jraaf][rquote=1854916&tid=96170&author=lemmuh]Vandaag setje Eibach veren besteld voor mijn 4×4 turbo projectje…
Overigens… iemand ervaring met bilstein B8 schokdempers? Ben toch sterk aan het overwegen een setje aan te schaffen…
Jeroen[/rquote]
Zodra ik de centen heb doe ik dat zonder nadenken:thumbup Maar dan dien je wel al verlaagde veren (kortere) te hebben anders kun je beter de B6 nemen.
Safe driving Jurgen[/rquote]
Nou, die eibach veren zijn al 25-30mm lager als origineel. En zo hoe ik heb kunne vinden zijn die Bilstein B8 vanaf 20mm verlaging aan te raden.
Jeroen
30 januari 2011 om 14:16 #17438942Hmmmm… ik ben zelf geen koni fan.
Half jaar geleden een schokdemper van mn FK schroefset met koni dempers aan de voorkant stuk gehad. Na een hoop gedoe dan toch 50% vergoed gekregen. En nu… 10.000 km verder… weer demper dood… dus het getouwtrek kan weer beginnen…Jeroen
30 januari 2011 om 15:18 #17438943de binnen kant ff grondig schoon gemaakt en gezogen was weer veel te lang geleden en was er ff mooi weer voor
:D:D:D
30 januari 2011 om 15:31 #17438944Naar De meern geweest!:D
30 januari 2011 om 15:53 #17438945[rquote=1855507&tid=96170&author=arjontje][rquote=1855459&tid=96170&author=yzf1kr]
Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden.
Als ik Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro
Nu spreek je je zelf al tegen.
En als die Eibachs werkelijk maar 70.000km garanderen, dan moet ik om de 1,5 jaar nieuwe veren. :o
[/rquote]
Koni heeft levenslange garantie.[/rquote]
Yep,
Het verhaal over na een paar dagen inzakken vind ik dubieus en heb ik praktijk ondervindelijk nog niet mee gemaakt. Eibach test die dingen en brengt de sets die niet door de keuring heen komen niet op de markt. En idd alleen de eerste eigenaar krijgt die garantie:afro
Dus ik spreek mij zelf tegen…….:hmmz
Safe driving Jurgen
30 januari 2011 om 15:57 #17438946Vandaag eerst naar de Meern geweest om de VTN eens te aanschouwen.:cool: Paar mooie B’s gezien en 2 GTS met de zelfde twee kleurige bekleding. Erg mooi van binnen:afro Daarna mijn nieuwe MTEC 6000 K er in gezet. Opmerkelijke was dat ik ze gekocht had zijnde 8000 K met warning cancelers. Nu ging toch netjes mijn BC af met de melding dat ik dim rechts voor moest vervangen. En bij het openschroeven haalde ik er 6000 K uit:hmmz Maar goed, beide lampen vervangen, wat een kut gepriegel met die adapters:mad: Alles weer piekobello in orde. Gelijk maar ff mijn ledere bekleding een schoonmaak beurt gegeven.
Safe driving Jurgen
30 januari 2011 om 16:18 #17438947mijn gepoetste en uitgezogen vectra bekeken vanuit mijn slaapkamer raam snif snuit hoest proest. :cry
hij stond helemaal klaar voor de Meern volgende keer ga ik gewoon ziek wat stonden er mooie veccies tussen kwijl.:angel
30 januari 2011 om 16:22 #17438948Naar de Meern geweest in me Veccie
TRING wat stonden er mooie tussen
dikke zilveren i500 check de pic in het VTN topic
alleen lijkt me in de zomer toch een stuk cooler:hmmz
terwijl het nu erg koud was :P:hmmz
je snapt wel wat ik bedoel
Maar lekker stukkie gereden vanuit Rotterdam was wel tof30 januari 2011 om 17:03 #17438949Vandaag niet mijn vectra gewassen omdat het te koud was en had er geen tijd meer voor (wou de gezelligheid niet missen) heb het heel lang aan moeten horen van iedereen dus volgende keer zal er een schone vectra van mij staan :D
30 januari 2011 om 18:42 #17438950Nou, de veren zijn bijna besteld. Bij mijn oude veren zaten er van die sokken om de laatste winding heen.
Helaas heb ik ze er niet heel af kunnen halen… Is dit een speciaal onderdeel? Of kan ik ook gewoon een stuk gewapend slang er om heen doen met tie-wraps?Ik heb op het vauxhal forum een heel stuk gelezen, waar mensen met de 1.9CDTI in dubio zaten welk setje er onder moest. Hier schrijft Eibach ook weer 2 setjes voor.
Op de een of andere manier stond daar ook vermeld dat het setje van bv: 1060 kg is voor auto’s met een as-last van 1060 kg t/m 1160 kg, dus is dus een ruime marge..
Nou ja, eibach een mailtje gestuurd voor opheldering..
Hello,
I’m looking to buy an Eibach Pro-kit spring-kit for my Vectra C, however I can’t decide which set I need.
The Vectra was built in 2003, and has the z1.8XE engine.
From the product finder on your webpage, I see that the following 2 kits are available for my car:1.8 16V 08.2002 – E10-65-007-01-22 F11-65-007-01-VA F11-65-007-01-HA n/a 1060 kg 1035 kg 30 mm 30 mm Find Dealer Note —
1.8 16V 08.2002 – E10-65-007-05-22 F11-65-007-05-VA F11-65-007-01-HA n/a 965 kg 1035 kg 30 mm 30 mm Find Dealer Note —The only difference being that one of the two can handle 95 kg more on the front axle.
I’ve looked on the vehicle identification label of my car, and it’s indicated that I have 955kg from axle load, and 980 rear axle load.
My gut feeling tells me to buy the the E10-65-007-01-22 (1060kg), however I don’t want the car to stick it’s nose in the air, because of the increased front axle load this set can handle.
HOWEVER; the car I’m driving is an Elegance edition, which has full automatic Airco installed, and I have got a larger battery then normal.
Also the car is outfitted with LPG gas system, which has a 70l ring tank in the spare tire space, behind the rear axle.
There is also a tow bar installed (27 kg’s)
The weight of a full tank of LPG is around 65 kg’s, and I’ve already needed to install helper springs in the rear to prevent the car from hanging on it’s behindso in short:
Standard Vectra GTS 1.8 16v
front axle load :955 kg + 10kg battery + 10 kg’s LPG installation system + 35 kg’s automatic airco = 1010kg
rear axle load: 980 kg + 27 kg towbar + +/- 65 kg extra LPG tank + (some other stuff I’m always dragging round = +/- 1100kgSo I was thinking : Would it be a smart idea to install the E10-65-011-01-22(this is for a caravan, not a GTS), which can take a rear axle load up to 1215 kg, and a front axle to 1060 kg? That way I could get rid of the helpers springs as well. Or would this bring up the height of the rear end to unacceptable proportions?
Since the Eibach pro-kit lowers the car around 30 mm, I would still have the same as it is now (GTS is +/- 25mm lowered compared to SEDAN, or CARAVAN)I am hoping you can help me out, and I’m looking forward to your advice!
Best regards,
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.