Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
28 januari 2011 om 17:21 #17438901
Verwarmde sproeierkopjes binnengekregen. Thans Peet. Morgen even monteren.
Greetz Roel met een C.
28 januari 2011 om 18:22 #17438902AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1853649&tid=96170&author=Erwin1987]merk je verschil als die stoffen kap eraf is geluid of trillingen ofzo?
Erwin[/rquote]
Nee merk er weinig van, maar mijn motor maakt sowieso al veel geluid;) Mn kap is wel eerder ontdooit:P
28 januari 2011 om 20:14 #17438903Vanmiddag de hele middag voor de kat zijn k*t aan het sleutelen geweest :fy1:argue
1 van mijn voorveren was afgebroken, en hierdoor is de Vectra afgekeurd.
Nu had ik 2 nieuwe veren besteld van Coldax, lekker goedkoop.
Voordat we de veren gingen vervangen, hoogte spatboardrand gemeten: 67cm bij de voorwielen. (goede veer)
Toen we de nog goede veer los eraf hadden gehaald de nieuwe ernaast gehouden….. hmm deze was toch iets langer, maar de windingen liepen iets anders, dus wie weet.
Eenmaal weer gemonteerd, even naar buiten gereden om te kijken… toch wel hoog… 68.5 cm! Okay, kan kan, metaalmoeheid van de oude enz enz.
Voor de zekerheid het typenummer cxs4222 opgezocht, en stond inderdaad voor de GTS voorgeschreven…. . maar ook voor de Sedan… hmmm. :hmmz
Voordeel van de twijfel; ook de andere kant vervangen. Eenmaal dat alles terug onder de auto zat, even goed op de dorpels staan hossen en over een paar drempels heen gescheurd, maar ik kreeg hem niet lager dan 69.5cm., 70cm aan de andere zeide
Oordeel zelf; is dit goed voor een GTS? of te hoog op de poten?
Tijdens het proefritje had ik het gevoel dat de neus een heel stuk de hoogte in stond.Sideskirt zit aan de voorkant 20 cm boven de grond, en bij de achterwielen 16/17.
Het is maar 3 cm, maar ik wil het gewoon goed hebben.. :mad:
29 januari 2011 om 08:55 #17438904ik weet dat toen ik, nieuwe veren onder mijn corsa had gezet dat het een paar dagen duurde voordat ze helemaal op op de juiste hoogte waren gezakt.
Erwin
29 januari 2011 om 10:16 #17438905hmm, dat is nou net wat ik niet wilde horen eigenlijk :(
Maar toch vreemd dat ze voor de SEDAN en GTS dezelfde veren voorschrijven, terwijl Opel zegt dat dit verschillende moeten zijn?
Uiteindelijk hebben we de hele zooi er onder uit gehaald, en het oude weer terug gezet, nu ga ik even op zoek naar andere veren.29 januari 2011 om 10:18 #17438906dus je hebt de gebroken veer er terug onder gezet, en de nieuwe die iets te hoog staat, er onder vandaan gehaald terwijl je toch nieuwe gaat halen, dan had ik die andere toch laten zitten.
Erwin
29 januari 2011 om 10:21 #17438907nee, want die moesten terug naar de leverancier, anders kon ik naar mijn 120 euro fluiten :P ik had meerdere setjes mee op leen-basis
29 januari 2011 om 10:22 #17438908aah zo:P
ik dacht al. maar die zei ook niet dat ze nog moesten inzakken.Erwin
29 januari 2011 om 10:25 #17438909Zit ff bij Eibach te kijken. Op mijn type auto komen 2 setjes veren terug. Eentje met 965kg vooras druk, en eentje met 1050 kg vooras druk.
In de deur van de auto staat op het type plaatje 950 kg vooras druk.
Toch neig ik er naar het 1050kg setje te nemen, aangezien de wagen bij drempels e.d. vaak helemaal inveert. Verder heb ik een ECC, en LPG installatie ingebouwd.
Zouden ze bij het 1050 kg setje langeren of juist dikkere veren leveren.
Denken jullie dat het een goed idee is om voor het 1050kg setje te gaan? Mag van mij best iets stugger van voren, als die maar niet omhoog komt :o
29 januari 2011 om 10:26 #17438910[rquote=1854637&tid=96170&author=Erwin1987]aah zo:P
ik dacht al. maar die zei ook niet dat ze nog moesten inzakken.Erwin[/rquote]
Maandag gaan de veren pas terug.
Door het hele debakel wilde ik eigenlijk zowiezo die veren niet meer. Hier op het forum heb ik al verschillende GTS rijders gezien die met eibach veren rijden, tot grote tevredenheid. Aangezien een complete set maar een paar tientjes meer kost, ga ik denk ik hier maar voor..
29 januari 2011 om 10:31 #17438911verstandig!
Erwin
29 januari 2011 om 11:42 #17438912de aslast heeft te maken met het gewicht van de auto.
de 1050 kg variant zal voor de diesels zijn, denk ik.29 januari 2011 om 11:45 #17438913Nee, Diesels hebben nog weer een zwaardere aslast.
Ze hebben voor meerdere modellen 2 type voorveren staan.
Kijk hier maar voor de 1.8 16v:
Model Year Pro-Kit
Part-No. Stamping front Stamping rear attachment parts front axle load rear axle load approx. Lowering
front approx. Lowering
rear Dealers Notes Homologation Fitting
Instruction
1.8 16V 08.2002 – E10-65-007-01-22 F11-65-007-01-VA F11-65-007-01-HA n/a 1060 kg 1035 kg 30 mm 30 mm Find Dealer Note —
1.8 16V 08.2002 – E10-65-007-05-22 F11-65-007-05-VA F11-65-007-01-HA n/a 965 kg 1035 kg 30 mm 30 mm Find Dealer Note —29 januari 2011 om 15:24 #17438914Zo vandaag heel de vec schoongemaakt en gepoetst….klaar voor morgen:P
Heb d’r zin in kijken wat voor mooie Opeltjes er allemaal komen:D
2andere bandjes op de vooras gegooit (had namelijk voor en achter verschillende maten)voor 2055016 en achter 2055516 nu heb ik allemaal 2055516 mooier gezicht ook.
Nou Vectra rijders ik zie jullie morgen in Utrecht ….;)
later groeten Peertje29 januari 2011 om 16:59 #17438915Vandaag setje Eibach veren besteld voor mijn 4×4 turbo projectje…
Overigens… iemand ervaring met bilstein B8 schokdempers? Ben toch sterk aan het overwegen een setje aan te schaffen…
Jeroen
29 januari 2011 om 17:06 #17438916@ McLambo De veren moeten eerst een paar dagen de tijd hebben om zijn werking te hebben,
Na een paar dagen zit de auto gewoon goed in de veren en zou dus ook nog gaan zakken,
Maar ja je heb ze er nu al weer onder vandaan gehaald maar hou hier rekening mee.29 januari 2011 om 18:38 #17438917Ok, dat kan, maar toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat veel fabrikanten van aftermarket veren voor zowel de GTS als de Sedan dezelfde veer voorschrijven.
Vanmorgen weer de VOD aan de lijn gehad, en zelfs voor originele veren zijn er 2 verschillende onderdeel nummers. Bij de GTS wordt zelfs vermeld: sport onderstel… :hmmz
29 januari 2011 om 18:50 #17438918[rquote=1854995&tid=96170&author=McLambo]Ok, dat kan, maar toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat veel fabrikanten van aftermarket veren voor zowel de GTS als de Sedan dezelfde veer voorschrijven.
Vanmorgen weer de VOD aan de lijn gehad, en zelfs voor originele veren zijn er 2 verschillende onderdeel nummers. Bij de GTS wordt zelfs vermeld: sport onderstel… :hmmz[/rquote]
Ik zou zeker de aslast aanhouden en een eibach set nemen. Die heb ik ook, en dat werkt perfect. De GTS set is wel degelijk een andere dan de Sedan set. Dit omdat de GTS af fabriek lager ligt dan de Sedan. Je gas tank ligt achterin en daar zijn de waarde van de verschillende sets navenant het zelfde. Voor gaat het juist om de motorisering en airco unit. Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden. Heb nu de eibach set in combinatie met Bilsteins 4 er volgens mij iets van een krappe 2 jaar onder zitten en ze zijn geen steek verder ingezakt. Zou met kwaliteitsveren volgens mij ook niet mogen. Als k Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro Ik zou gewoon niet voor goedkoop gaan met je demping, vering en ophanging. Is echt het verschil tussen op de weg en er naast staan:agent
Safe drivng Jurgen
29 januari 2011 om 18:52 #17438919[rquote=1854916&tid=96170&author=lemmuh]Vandaag setje Eibach veren besteld voor mijn 4×4 turbo projectje…
Overigens… iemand ervaring met bilstein B8 schokdempers? Ben toch sterk aan het overwegen een setje aan te schaffen…
Jeroen[/rquote]
Zodra ik de centen heb doe ik dat zonder nadenken:thumbup Maar dan dien je wel al verlaagde veren (kortere) te hebben anders kun je beter de B6 nemen.
Safe driving Jurgen
29 januari 2011 om 18:55 #17438920[rquote=1854707&tid=96170&author=VectraDennis]de aslast heeft te maken met het gewicht van de auto.
de 1050 kg variant zal voor de diesels zijn, denk ik.[/rquote]Mijn diesel Z1.9DTH heeft een aslast voor van 1100 kilo daar heeft Eibach weer een andere set voor.
Safe driving Jurgen.29 januari 2011 om 19:00 #17438921@ malambo, voor een goede meting dien je volgens mij de onderste rand van de wielkast te meten tot op de rand van de velghoorn of tot het hart van het wiel.
En dan dient je vec op een vlakke ondergrond te staan, alleen zo kun je beide zeide controleren op gelijkheid. Het verschil tussen voor en achter op de foto vind ik erg veel lijken. Voor zou ie zeker 2 cm omlaag kunnen. Denk als je een eibach set koopt met de juiste aslast je veel beter kwa looks maar ook kwa strafheid uitkomt.Safe driving Jurgen
29 januari 2011 om 19:02 #17438922[rquote=1855013&tid=96170&author=jraaf][rquote=1854995&tid=96170&author=McLambo]Ok, dat kan, maar toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat veel fabrikanten van aftermarket veren voor zowel de GTS als de Sedan dezelfde veer voorschrijven.
Vanmorgen weer de VOD aan de lijn gehad, en zelfs voor originele veren zijn er 2 verschillende onderdeel nummers. Bij de GTS wordt zelfs vermeld: sport onderstel… :hmmz[/rquote]
Ik zou zeker de aslast aanhouden en een eibach set nemen. Die heb ik ook, en dat werkt perfect. De GTS set is wel degelijk een andere dan de Sedan set. Dit omdat de GTS af fabriek lager ligt dan de Sedan. Je gas tank ligt achterin en daar zijn de waarde van de verschillende sets navenant het zelfde. Voor gaat het juist om de motorisering en airco unit. Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden. Heb nu de eibach set in combinatie met Bilsteins 4 er volgens mij iets van een krappe 2 jaar onder zitten en ze zijn geen steek verder ingezakt. Zou met kwaliteitsveren volgens mij ook niet mogen. Als k Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro Ik zou gewoon niet voor goedkoop gaan met je demping, vering en ophanging. Is echt het verschil tussen op de weg en er naast staan:agent
Safe drivng Jurgen[/rquote]
Okay…. om het verhaal nog moeilijker te maken… let op:
Op het plaatje bij de bijrijdersdeur staat inderdaad 955 kg.
ECHTER: in de handleiding van Opel staat: Totaalgewicht = leeggewicht + accesoirces + Airco unit.Als ik dat allemaal bij elkaar op tel, kom ik op 1005 kg uit.
Dus vandaag dat ik toch het 1055 kg setje neem. Ik weeg zelf ook 105 kilo, en als dat er ook nog eens opgeteld word :o29 januari 2011 om 19:04 #17438923[rquote=1855032&tid=96170&author=McLambo][rquote=1855013&tid=96170&author=jraaf][rquote=1854995&tid=96170&author=McLambo]Ok, dat kan, maar toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat veel fabrikanten van aftermarket veren voor zowel de GTS als de Sedan dezelfde veer voorschrijven.
Vanmorgen weer de VOD aan de lijn gehad, en zelfs voor originele veren zijn er 2 verschillende onderdeel nummers. Bij de GTS wordt zelfs vermeld: sport onderstel… :hmmz[/rquote]
Ik zou zeker de aslast aanhouden en een eibach set nemen. Die heb ik ook, en dat werkt perfect. De GTS set is wel degelijk een andere dan de Sedan set. Dit omdat de GTS af fabriek lager ligt dan de Sedan. Je gas tank ligt achterin en daar zijn de waarde van de verschillende sets navenant het zelfde. Voor gaat het juist om de motorisering en airco unit. Dat verhaal over zetten of inzetten van veren blijf ik altijd dubieus vinden. Heb nu de eibach set in combinatie met Bilsteins 4 er volgens mij iets van een krappe 2 jaar onder zitten en ze zijn geen steek verder ingezakt. Zou met kwaliteitsveren volgens mij ook niet mogen. Als k Eibach moet geloven (en dat doe ik) testen ze die dingen op een testbank juist om metaalmoeheid en slapheid aan te te tonen. Die dingen komen in een bepaalde gradatie stugheid die Eibach garandeerd tot 70.000km:afro Ik zou gewoon niet voor goedkoop gaan met je demping, vering en ophanging. Is echt het verschil tussen op de weg en er naast staan:agent
Safe drivng Jurgen[/rquote]
Okay…. om het verhaal nog moeilijker te maken… let op:
Op het plaatje bij de bijrijdersdeur staat inderdaad 955 kg.
ECHTER: in de handleiding van Opel staat: Totaalgewicht = leeggewicht + accesoirces + Airco unit.Als ik dat allemaal bij elkaar op tel, kom ik op 1005 kg uit.
Dus vandaag dat ik toch het 1055 kg setje neem. Ik weeg zelf ook 105 kilo, en als dat er ook nog eens opgeteld word :o[/rquote]Wat is volgens je boekje dan het totaal gewicht? En reken je dan bij voorbeeld ook de 60 liter in je tank mee?Mijn vec weegt volgens het boekje 1505 kilo. Aslast voor en achter is beide 1100 volgens mijn deurplaatje. Eibach geeft aan dat ze alles afstemmen op de aangegeven aslast. Het totaal gewicht is feitelijk iets heel anders dan de aslast volgens mij:hmmz Maar ben een LEEK:afro
29 januari 2011 om 19:14 #17438924Ik moet eerlijk zeggen dat ik de bomen door het bos een beetje uit het zicht begin te verliezen….
29 januari 2011 om 19:27 #17438925[rquote=1855045&tid=96170&author=McLambo]Ik moet eerlijk zeggen dat ik de bomen door het bos een beetje uit het zicht begin te verliezen….[/rquote]
Naar mijn mening zit je goed als je de aslast neemt die staat op je passagier deurplaatje. en deze bij Eibach bestelt. Zo heb ik de mijne ook gekocht via ebay. Geen moment spijt van gehad.Als je voor voor en achter gaat dien je dus voor beide opgegeven aslast een set te bestellen. Mocht je het niet zeker weten, kun je ze rustig een mail sturen. Heb ik ook gedaan toen ik een B12 set die ik op het belgische forum goedkoop kon krijgen wilde kopen. Had binnen een week antwoord. Wat mij overigens aan het denke zet. Volgens mij is die B12 set nog te koop op dat forum. Vraagprijs was toen 350 euro voor 4 veren en 4 B8 schokbrkers. Voor een GTS:o
www. vectra-c.be ……
Safe driving Jurgen
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.