Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2011 om 15:42 #17438712
:( Geconstateerd dat na 3 jaar dienst een xenon lamp het heeft begeven. Dat wordt dus een nieuwe set kopen:D
Safe driving Jurgen13 januari 2011 om 15:46 #17438713[rquote=1841025&tid=96170&author=jraaf]:( Geconstateerd dat na 3 jaar dienst een xenon lamp het heeft begeven. Dat wordt dus een nieuwe set kopen:D
Safe driving Jurgen[/rquote]Kun je niet alleen de bulbs vervangen? Sommige sites op ebay verkopen die ook los (hoef je geen nieuwe ballasten en starters te nemen)
13 januari 2011 om 16:57 #17438714[rquote=1841030&tid=96170&author=McLambo][rquote=1841025&tid=96170&author=jraaf]:( Geconstateerd dat na 3 jaar dienst een xenon lamp het heeft begeven. Dat wordt dus een nieuwe set kopen:D
Safe driving Jurgen[/rquote]Kun je niet alleen de bulbs vervangen? Sommige sites op ebay verkopen die ook los (hoef je geen nieuwe ballasten en starters te nemen)[/rquote]
waarschijnlijk bedoelt ie een set lampen ;)
13 januari 2011 om 17:58 #17438715Hele set incl ballasten is vaak net zo duur. dus alles nieuw :)
Ik keek vanmiddag naar mijn koplampen, en wordt er echt helemaal ziek van.. zit helemaal vol dikke water druppels aan de binnekant..
Alleen de rechter koplamp heeft daar last van.
Als ik ergens een hekel aan heb , is het wel koplampen met water binnen in.
Al eens een keer eerder gemeld, alleen nu is het echt erg…. f.ck Zooi…13 januari 2011 om 18:02 #17438716[rquote=1841030&tid=96170&author=McLambo][rquote=1841025&tid=96170&author=jraaf]:( Geconstateerd dat na 3 jaar dienst een xenon lamp het heeft begeven. Dat wordt dus een nieuwe set kopen:D
Safe driving Jurgen[/rquote]Kun je niet alleen de bulbs vervangen? Sommige sites op ebay verkopen die ook los (hoef je geen nieuwe ballasten en starters te nemen)[/rquote]
ballasten en starters apart. heb je D1S lampen dan?
Daar zitten de starters aan de lamp vast, andere versies ken ik alleen als ballast met starter in 1.
Heb hier ook nog 2 philips ballasten liggen voor D1s of D1R lampen, lampen er wel bij, maar zijn ooit uit de voet gehaald om er een H4 van te maken.. Toen hadden er nog weinig xenon in de auto, ja alleen mercedes en volkswagen, de duurdere modellen.13 januari 2011 om 18:43 #17438717vandaag een lekke (winter) band:mad::mad::mad:
nu dus druk aan het zoeken naar een vervanger of 2 andere om op de dezelfde as te laten leggen
vind het een beetje jammer om er 1 nieuwe op de laten leggen omdat die andere banden al 3 seizoenen meegaan(nog wel ruim profiel)het is een semperit 205 55 16” winterband.
het is dus een dilemma:hmmz
13 januari 2011 om 18:44 #17438718nou het was me dagje wel ik ben vanmorgen begonnen om het gaskleppen huis uit te bouwen om hem schoon te maken, en kijken hoe ik cc er aan ging koppelen,.
nou het is gelukt.
toen was ik klaar even starten en poef zo`n mooi geel lampje ging aan,
P0110 – Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuittoch nog wat vergeten :D
13 januari 2011 om 18:56 #17438719[rquote=1841221&tid=96170&author=dondevo]nou het was me dagje wel ik ben vanmorgen begonnen om het gaskleppen huis uit te bouwen om hem schoon te maken, en kijken hoe ik cc er aan ging koppelen,.
nou het is gelukt.
toen was ik klaar even starten en poef zo`n mooi geel lampje ging aan,
P0110 – Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuittoch nog wat vergeten :D[/rquote]
haha jij ook al wat vergeten??
Ik was de stekker van de stationair regelklep vergeten erop te drukken:sleeping hij lag er gewoon bovenop dus dacht dat die vast zat haha.
bij mij is de boel ook weer lekker schoon met verse olie en filter,bougies en brandstof filter.
13 januari 2011 om 18:59 #17438720[rquote=1841182&tid=96170&author=afterburner27][rquote=1841030&tid=96170&author=McLambo][rquote=1841025&tid=96170&author=jraaf]:( Geconstateerd dat na 3 jaar dienst een xenon lamp het heeft begeven. Dat wordt dus een nieuwe set kopen:D
Safe driving Jurgen[/rquote]Kun je niet alleen de bulbs vervangen? Sommige sites op ebay verkopen die ook los (hoef je geen nieuwe ballasten en starters te nemen)[/rquote]
ballasten en starters apart. heb je D1S lampen dan?
Daar zitten de starters aan de lamp vast, andere versies ken ik alleen als ballast met starter in 1.
Heb hier ook nog 2 philips ballasten liggen voor D1s of D1R lampen, lampen er wel bij, maar zijn ooit uit de voet gehaald om er een H4 van te maken.. Toen hadden er nog weinig xenon in de auto, ja alleen mercedes en volkswagen, de duurdere modellen.
[/rquote]nee, gewoon aftermarket kitje met slim balasts.
Waar ik het kitje heb gekocht, verkopen ze losse setjes lampen:
Is toch een aanzienlijk stuk goedkoper dan een hele nieuwe set.
Zeer degelijk allemaal, vectra is er vandaag mee door de keuring gekomen (Althans: Vec is afgekeurd, maar niet op de xenon set ):hmmz
13 januari 2011 om 19:02 #17438721ja ik schrok al dat er wat kapot was gegaan, ik snel even een vriend met tech2 gebeld maar gelukkig was het niks
pffffff….
13 januari 2011 om 19:03 #17438722t10 led lampjes geplaats in m’n stadsverlichting en kentekenverlichting.
staat heel geinig alleen nu geef hij steeds foutmelding op de boordcom.
nu blijkt dat je een storingskabel ertussen moet hebben.
dan krijg je geen foutmeldingen meer op het scherm.maar het komt goed
gr Dave
13 januari 2011 om 20:49 #17438723[rquote=1841232&tid=96170&author=McLambo][rquote=1841182&tid=96170&author=afterburner27][rquote=1841030&tid=96170&author=McLambo][rquote=1841025&tid=96170&author=jraaf]:( Geconstateerd dat na 3 jaar dienst een xenon lamp het heeft begeven. Dat wordt dus een nieuwe set kopen:D
Safe driving Jurgen[/rquote]Kun je niet alleen de bulbs vervangen? Sommige sites op ebay verkopen die ook los (hoef je geen nieuwe ballasten en starters te nemen)[/rquote]
ballasten en starters apart. heb je D1S lampen dan?
Daar zitten de starters aan de lamp vast, andere versies ken ik alleen als ballast met starter in 1.
Heb hier ook nog 2 philips ballasten liggen voor D1s of D1R lampen, lampen er wel bij, maar zijn ooit uit de voet gehaald om er een H4 van te maken.. Toen hadden er nog weinig xenon in de auto, ja alleen mercedes en volkswagen, de duurdere modellen.
[/rquote]nee, gewoon aftermarket kitje met slim balasts.
Waar ik het kitje heb gekocht, verkopen ze losse setjes lampen:
Is toch een aanzienlijk stuk goedkoper dan een hele nieuwe set.
Zeer degelijk allemaal, vectra is er vandaag mee door de keuring gekomen (Althans: Vec is afgekeurd, maar niet op de xenon set ):hmmz[/rquote]
Slim ballasten, Pilot toevallig…die heb ik er toen wel ingezet..vanwegen de garantie.
Heb hier ook nog zo’n china setje liggen H4 bixenon.
Maar dan met 1 xenon bulb, geen halo ernaast.
Heeft ook altijd goed gewerkt moet ik zeggen.Maar zullen bij mij wel niet meer slijten ben ik bang voor..
zag vanmiddag de teller op 174760 staan…
Heb hem gekocht met 172000 op de teller… Nou en dan een half jaar verder:hmmz Zou je dan diesel moeten rijden denk je…:o Zoals ik al zeg , xenon slijt hier niet zo hard…:wors13 januari 2011 om 23:48 #17438724[rquote=1841220&tid=96170&author=gts power]vandaag een lekke (winter) band:mad::mad::mad:
nu dus druk aan het zoeken naar een vervanger of 2 andere om op de dezelfde as te laten leggen
vind het een beetje jammer om er 1 nieuwe op de laten leggen omdat die andere banden al 3 seizoenen meegaan(nog wel ruim profiel)het is een semperit 205 55 16” winterband.
het is dus een dilemma:hmmz[/rquote]
kunnen ze hem niet meer maken dan ?
prop erin of iets dergelijks?Erwin
14 januari 2011 om 06:04 #17438725[rquote=1840920&tid=96170&author=McLambo]Net even bij brezan gekeken; voorveer per stuk: 99 euro!
Daar koop ik dus een mooi setje eibach pro voor. Aangezien mijn GTS (1.8 16V) een LPG installatie heeft, heb ik op de achterhas hulpveren zitten, anders hangt de auto te veel op zijn kont.
Nu zit ik er over te denken om een setje eibachs te nemen voor 1 type zwaarder (2.2 16v), omdat deze ook een hogere voor-as last kunnen hebben, dan is de stugheid misschien water beter in balans?
Zou dat kunnen?
Ze hebben 4 setjes beschikbaar met voor-as lasten van max:
965 kilo: http://www.tvhautoteile.de/shop/wbc.php?sid=32977731f700&tpl=produktdetail.html&pid=59852&rid=8840&recno=1
1060 kilo: http://www.tvhautoteile.de/shop/wbc.php?sid=32977731f700&tpl=produktdetail.html&pid=59850&rid=8836&recno=1
1135 kilo: http://www.tvhautoteile.de/shop/wbc.php?sid=32977731f700&tpl=produktdetail.html&pid=59851&rid=8838&recno=1
1230 kilo: http://www.tvhautoteile.de/shop/wbc.php?sid=32977731f700&tpl=produktdetail.html&pid=59853&rid=8842&recno=1Gooi er denk ik gelijk Bilstein B4s onder. Vec is nu 8 jaar oud, en een setje frisse schokbrekers kan nooit kwaad na 8 jaar toch?
Hoe kun je overigens testen of de schokbrekers de beste tijd gehad hebben (zonder ze dan te demonteren natuurlijk ) :P
[/rquote]Iemand die hier ff mee kan denken? :wors
14 januari 2011 om 08:19 #17438726[rquote=1841474&tid=96170&author=McLambo][rquote=1840920&tid=96170&author=McLambo]Net even bij brezan gekeken; voorveer per stuk: 99 euro!
Daar koop ik dus een mooi setje eibach pro voor. Aangezien mijn GTS (1.8 16V) een LPG installatie heeft, heb ik op de achterhas hulpveren zitten, anders hangt de auto te veel op zijn kont.
Nu zit ik er over te denken om een setje eibachs te nemen voor 1 type zwaarder (2.2 16v), omdat deze ook een hogere voor-as last kunnen hebben, dan is de stugheid misschien water beter in balans?
Zou dat kunnen?
Ze hebben 4 setjes beschikbaar met voor-as lasten van max:
965 kilo: http://www.tvhautoteile.de/shop/wbc.php?sid=32977731f700&tpl=produktdetail.html&pid=59852&rid=8840&recno=1
1060 kilo: http://www.tvhautoteile.de/shop/wbc.php?sid=32977731f700&tpl=produktdetail.html&pid=59850&rid=8836&recno=1
1135 kilo: http://www.tvhautoteile.de/shop/wbc.php?sid=32977731f700&tpl=produktdetail.html&pid=59851&rid=8838&recno=1
1230 kilo: http://www.tvhautoteile.de/shop/wbc.php?sid=32977731f700&tpl=produktdetail.html&pid=59853&rid=8842&recno=1Gooi er denk ik gelijk Bilstein B4s onder. Vec is nu 8 jaar oud, en een setje frisse schokbrekers kan nooit kwaad na 8 jaar toch?
Hoe kun je overigens testen of de schokbrekers de beste tijd gehad hebben (zonder ze dan te demonteren natuurlijk ) :P
[/rquote]Iemand die hier ff mee kan denken? :wors[/rquote]
Je kan niet testen of de schokbrekers goed of slechts zijn zonder ze te demonteren.
Ik dacht dat de mijne op waren. Zet ik er andere onder …blijkt dat de oude nog prima zijn !!Wat betreft de eibach veren. ff op je deurstijl-sticker kijken wat je aslast is. Dan weet je welke je moet hebben !
14 januari 2011 om 08:26 #17438727testen van schokbrekers kan door de wagen hand (of voet)matig te laten dansen, wanneer je stopt met druk uit te oefenen mag hij max 1 maal dansen en mss nog een heel klein beetje de tweede keer. Blijft hij lichtjes op en neer gaan den zijn de schokdempers versleten. Je kan dit ook uitlokken door bij het rijden (niet te snel ) snel het stuur heen en weer te draaien, bij terug in rechtuitstand gaan moet de wagen dadelijk terug stabiel zijn.
Wat je ook kan doen is even een slecht wegdek opzoeken (kasseien ) de auto mag achteraan niet beginnen te springen.
Komt erop neer dat als je je auto een beetje aanvoelt, je onmiddelijk weet of ze versleten zijn of niet.14 januari 2011 om 08:49 #17438728Die test heb ik laatst nog eens gedaan, door precies boven het voorwiel op de rand van het spatscherm te drukken.
Auto komt in 1x terug en deint niet, ook achter is het nog in orde.Verder hobbelt hij ook niet na, bij het afrijden van een drempel, en ligt hij als een tank op de weg in bochten.
Dus dit wordt een goedkopie denk ik. Geen bilsteins en eibachs.. ach, heb ik weer wat meer geld om aan de Ascona….. ik bedoel de kinderen te besteden! :angel
14 januari 2011 om 09:16 #17438729[rquote=1841510&tid=96170&author=jorisverbaeten]testen van schokbrekers kan door de wagen hand (of voet)matig te laten dansen, wanneer je stopt met druk uit te oefenen mag hij max 1 maal dansen en mss nog een heel klein beetje de tweede keer. Blijft hij lichtjes op en neer gaan den zijn de schokdempers versleten. Je kan dit ook uitlokken door bij het rijden (niet te snel ) snel het stuur heen en weer te draaien, bij terug in rechtuitstand gaan moet de wagen dadelijk terug stabiel zijn.
Wat je ook kan doen is even een slecht wegdek opzoeken (kasseien ) de auto mag achteraan niet beginnen te springen.
Komt erop neer dat als je je auto een beetje aanvoelt, je onmiddelijk weet of ze versleten zijn of niet.[/rquote]Toch heb je dan nog geen 100% zekerheid !
14 januari 2011 om 10:02 #17438730even een velg gepast voor het nieuwe seisoen
14 januari 2011 om 10:05 #17438731[rquote=1841549&tid=96170&author=teungts]even een velg gepast voor het nieuwe seisoen
[/rquote]
Hallo,
Dat ziet er goed uit, die zou ik ook wel willen :)
Groetjes, Joche
14 januari 2011 om 10:12 #17438732[rquote=1841553&tid=96170&author=Opel4all][rquote=1841549&tid=96170&author=teungts]even een velg gepast voor het nieuwe seisoen
[/rquote]
Hallo,
Dat ziet er goed uit, die zou ik ook wel willen :)
Groetjes, Joche[/rquote]
Wel een sniekie foto maar ben benieuwd hoe het totaal plaatje is.
Gr.Paul
14 januari 2011 om 10:16 #17438733noemen ze zoiets nou SNEAKPEAK:D
14 januari 2011 om 14:21 #17438734Originele antenne vervangen door een chromen, gemaakt door Afterburner27:
Leuk, die chromen details !
14 januari 2011 om 16:36 #17438735[rquote=1841558&tid=96170&author=afterburner27]noemen ze zoiets nou SNEAKPEAK:D[/rquote]
Altijd mooi zo`n sneakpeak:D verassing zullen we maar zeggen..
Komt bij mij ook nog de velgen liggen bij de velgenhersteller.
14 januari 2011 om 16:38 #17438736[rquote=1841708&tid=96170&author=tuinmeubel]Originele antenne vervangen door een chromen, gemaakt door Afterburner27:
Leuk, die chromen details ![/rquote]
Ziet er mooi uit :thumbup
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.