Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2010 om 09:51 #17437977
origineel gepost door Henk042
origineel gepost door wim-v6
– Met moeite door de uitstoot test…
Willem
Bij mijn bolide klopt de lambda waarde nooit.
Ze zoeken zich altijd een ongeluk naar een lek
in het uitlaatsysteem. Wordt echter nooit gevonden.
Wordt dan goedgekeurd met de mededeling:
“zal bij deze motor wel zo horen”.mijne moet voor 1 dec voor de APK dus zal mij benieuwe hoe dat bij mijn vec is.
9van de 10 keer wordt het bij mij nooit gemeten.gr.Paul
4 november 2010 om 10:39 #17437978origineel gepost door Henk042
Willem
“zal bij deze motor wel zo horen”.Zal dan wel…
Ondanks de mijn over het algmeen te rijk loopt.
Blijft de uitlaat angstvallig schoon vanbinnen en ruiken de uitlaatgassen bij stationair voor het stoplicht naar de scherpe geur van en te arm mengsel.
De motor loopt alleen op vollast mooi in balans qua uitstoot..
Bij mij is dan ook de katalysator al vervangen, lambda’s zijn gewisseld, injcetoren getest, Lmm uitgewisseld met een jong exemplaar, etc etc.
Je zou bijna gaan denken dat het bij deze motor gaat horen.
Ik moet echt voor de apk een goeie rit maken, op hoog toeren om er doorheen te komen, uitlaatgassen moeten zo heet zijn dat je je klauwen eraan brand als je de meter erin schuift, wil deze goed zijn qua uitstoot.
meestal zit ie dan alsnog rond de 0,4% Co op toeren (4gas meting), en word ie toch maar goedgekeurd.
als je gaat meten met een koude uitlaat loopt de Co op toeren tot zo’n 0,8 a 1,0%
Stationair is ie altijd goed, zelfs als de motor de 60graden nog niet heeft bereikt.
zo ziet wimpies uitlaat er vanbinnen uit, en dat in tegensetlling tot veel andere V6-en:
Lange of korte ritten maakt hierbij zelfs geen ene ruk uit.
en dan klagen dat ie veel uitstoot, roeten doet ie niet iig..
Lijkt haast wel of ik op LPG rijdt, en die vraag heb ik al een paar keer naar mijn hoofd gehad, van zowel APK meesters als mensen met redelijke kennis van auto’sWillem
4 november 2010 om 12:46 #17437979Ziet er mooi uit willem, die uitlaat.
Die van mij is best wel bruinig van binnen.
Zelf ben ik stiekum al een tijdje bang dat mijn
uitlaatspruitstuk een scheurtje vertoont of iets dergelijks.
Als ik voor de stoplichten sta krijg ik regelmatig een
vleugje mee van uitlaatgassen. Kan natuurlijk ook van een auto vóór
mij zijn.4 november 2010 om 15:43 #17437980Heb de vectra weer voor de deur staan… en hopelijk geen lekkages meer endergelijke:hmmz radiatorset is niet vernieuwd daar zat geen lek… scheelde me weer 254e:D
dus ik ben weer blij:wors
grtz
4 november 2010 om 19:58 #17437981AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag 4 nieuwe vredesteins snowtrac 3 winterbandjes gekocht voor de vectra! Nu nog 4 leuke lichtmetalen velgjes erbij:angel
4 november 2010 om 20:09 #17437982Vandaag iets moois gevonden op ebay voor mijn dvd mod wat mij wellicht 350 euri gaat uitsparen. Mot alleen ff geduld hebben. Eerst uitzoeken of ik gelijk heb en ondertussen hopen dat niemand dat ding voor mijn neus weg kaapt. Daarnaast een gps antenne met 5 meter kabel plus fakra aansluiting en een rgb kabel gescored. Nu wachten op de post want heb de centen gelijk de deur uit gedaan.
Safe driving Jurgen
4 november 2010 om 21:08 #17437983Nou,daar gaan we. Brandstoffilter vervangen,en de remblokken voorzijde (zaten nog de eerste op) warmtewisselaar pakking vervangen dus alles was los ook maar meteen een nieuwe thermostaat en 6 nieuwe bougies , castrol olie en filter en nog wat kleine dingen, vec is bijna weer gereed:P Oh ja en alvast winter set gemonteerd (hoop dat we geen sneeuw krijgen):hmmz
Gr. Gts32v6
4 november 2010 om 21:19 #17437984origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Henk042
Willem
“zal bij deze motor wel zo horen”.Zal dan wel…
Ondanks de mijn over het algmeen te rijk loopt.
Blijft de uitlaat angstvallig schoon vanbinnen en ruiken de uitlaatgassen bij stationair voor het stoplicht naar de scherpe geur van en te arm mengsel.
De motor loopt alleen op vollast mooi in balans qua uitstoot..
Bij mij is dan ook de katalysator al vervangen, lambda’s zijn gewisseld, injcetoren getest, Lmm uitgewisseld met een jong exemplaar, etc etc.
Je zou bijna gaan denken dat het bij deze motor gaat horen.
Ik moet echt voor de apk een goeie rit maken, op hoog toeren om er doorheen te komen, uitlaatgassen moeten zo heet zijn dat je je klauwen eraan brand als je de meter erin schuift, wil deze goed zijn qua uitstoot.
meestal zit ie dan alsnog rond de 0,4% Co op toeren (4gas meting), en word ie toch maar goedgekeurd.
als je gaat meten met een koude uitlaat loopt de Co op toeren tot zo’n 0,8 a 1,0%
Stationair is ie altijd goed, zelfs als de motor de 60graden nog niet heeft bereikt.
zo ziet wimpies uitlaat er vanbinnen uit, en dat in tegensetlling tot veel andere V6-en:
Lange of korte ritten maakt hierbij zelfs geen ene ruk uit.
en dan klagen dat ie veel uitstoot, roeten doet ie niet iig..
Lijkt haast wel of ik op LPG rijdt, en die vraag heb ik al een paar keer naar mijn hoofd gehad, van zowel APK meesters als mensen met redelijke kennis van auto’sWillem
Meten ze hem met stappen van 100 toeren (vanaf 2200.
Of is het gewoon tussen 2200-3000toeren houden.Je mag namelijk een toerental zoeken dat hij een goede waarde geeft.
Er is voor deze motoren geen schrijven dat hij een afwijkende waarde mag hebben.
4 november 2010 om 21:22 #17437985gewoon rond de 2500 a 3000 toeren..
Willem
5 november 2010 om 09:51 #17437986origineel gepost door martklanderman
Vandaag 4 nieuwe vredesteins snowtrac 3 winterbandjes gekocht voor de vectra! Nu nog 4 leuke lichtmetalen velgjes erbij:angelIk heb dezelfde sindskort!
op orgineel opel lichtmetaal.Erwin
5 november 2010 om 17:26 #17437987Zo, Veccie opgehaald bij een goede vriend van me…die m”n koppeling heeft gemonteerd met speciaal gereedschap…
Maakt geen herrie meer , en loopt perfect…
Oude vliegwiel zag er erg slecht uit…aan alle kanten flinke speling. Plaat zelf, zag er nog nieuw uit..drukgroep ook.
Maar druklager was echt dood…viel al van ellende uit elkaar…en lekte ook nog…
In ieder geval, alles enkeltje kliko gegeven. EN gewoon alles nieuw laten monteren…!!!!Ik ben weer in de juiste stemming….:D:D:D
5 november 2010 om 17:45 #17437988net men vec gewassen voor morgen:angel
5 november 2010 om 18:51 #17437989net men vec volgeladen met bier voor morgen:angel
5 november 2010 om 19:08 #17437990origineel gepost door janneman vectra c
net men vec volgeladen met bier voor morgen:angelis er morgen iets te doen dan???
5 november 2010 om 21:05 #17437991Vandaag mn vectra een beauty arrangement gegeven, oftewel compleet gepolijst en van binnen en buiten gepoetst, was wel nodig pffff, van 9.45 tot 17.30 bezig geweest om hem mooi te krijgen.
5 november 2010 om 21:07 #17437992origineel gepost door drempelvrees
Vandaag mn vectra een beauty arrangement gegeven, oftewel compleet gepolijst en van binnen en buiten gepoetst, was wel nodig pffff, van 9.45 tot 17.30 bezig geweest om hem mooi te krijgen.Ik denk dat ik die van mij ook maar eens langs moet brengen dan…:wors:wors:wors
5 november 2010 om 21:17 #17437993origineel gepost door vectra208v
origineel gepost door janneman vectra c
net men vec volgeladen met bier voor morgen:angelis er morgen iets te doen dan???
:sleeping opel testdag hahahaha maar om daarvoor je auto vol met bier te laden:hmmz
Als ik ff tijd heb ga ik ff naar de lokale dealer in Roden
eerst de vec wassen en poetsen voor zondag en blauwe ledjes in de km teller zetten:P
gr.Paul
5 november 2010 om 22:47 #17437994origineel gepost door vectra208v
Yep feestje bij mij thuis en jullie zijn niet uitgenodigd:P
Jan p.s bier is er al weer uit (ligt in de koelkast)
5 november 2010 om 23:25 #17437995origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door vectra208v
Yep feestje bij mij thuis en jullie zijn niet uitgenodigd:P
Jan p.s bier is er al weer uit (ligt in de koelkast)
In een station kan heel wat bier dus zal wel een leuk feestje worden :thumbup have fun:D
gr.Paul
6 november 2010 om 07:17 #17437996Thanks Paul:thumbup
Ik ga nu naar de dealer effuh testen:D
Jan
6 november 2010 om 08:22 #17437997origineel gepost door janneman vectra c
Thanks Paul:thumbupIk ga nu naar de dealer effuh testen:D
Jan
bier testen:jerry:jerry nee grapje
ik ga straks misschien ook ff heen
Gr.Paul
6 november 2010 om 08:26 #17437998origineel gepost door drempelvrees
Vandaag mn vectra een beauty arrangement gegeven, oftewel compleet gepolijst en van binnen en buiten gepoetst, was wel nodig pffff, van 9.45 tot 17.30 bezig geweest om hem mooi te krijgen.kan je die van ons ook niet doen;) prijs ? :D
Alleen de buitenkant renee6 november 2010 om 10:47 #17437999origineel gepost door nova….
origineel gepost door drempelvrees
Vandaag mn vectra een beauty arrangement gegeven, oftewel compleet gepolijst en van binnen en buiten gepoetst, was wel nodig pffff, van 9.45 tot 17.30 bezig geweest om hem mooi te krijgen.kan je die van ons ook niet doen;) prijs ? :D
Alleen de buitenkant reneeBeroepsmatig doe ik geen auto’s meer poetsen John, maar ik ben het gelukkig nog niet verleerd:agent:agent
Grt René
6 november 2010 om 18:19 #17438000AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag nieuwe velgen uit gezocht voor de vectra. Levertijd 5 tot 10 werkdagen:(
6 november 2010 om 18:22 #17438001origineel gepost door martklanderman
Vandaag nieuwe velgen uit gezocht voor de vectra. Levertijd 5 tot 10 werkdagen:(Dat is best lang.
Speciale velgen??
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.