Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2010 om 20:32 #17437596
origineel gepost door martklanderman
jep, je kan gewoon de stekker eraf trekken! Maar ik heb hem er helemaal af gehaald, want in combi met mn motor is het echt niet te rijden als die koud is:hmmzik zal ens kijken hoeveel werk het is om hem er tussen weg te halen.
Bij mij loopt de motor ook best klote als die koud is en als dat ding aanstaat. stationair loopt de motor 1100rpm daarna ff een piek van 1400rpm en dan weer normaal 8/900rpm.
Ik haal eerst de stekker even los en dan ff kijken hoe dat gaat,anders gaat die er bij mij ook tussen weg als dat verder geen gevolgen heft voor het blok.
7 oktober 2010 om 20:44 #17437597mijn ruiten wissers vervangen. geen strepen meer.
8 oktober 2010 om 05:43 #17437598origineel gepost door Spacejam
origineel gepost door afterburner27
ja zoiets…ook dat het lijkt alsof hij niet trekt, en ineens een ruk in je rug geeft….(normaal gesproken zou dit verband hebben met de wervelkleppen in je spruitstuk.
Echter is die bij mij helemaal nieuw, (paar weken oud). Ga vrijdag eerst even die pakkingen en blindplaat voor de egr ophalen… Egr is bij mij niet nieuw, maar geeft geen storing.
Ik vindt het allemaal maar een k.t constructie…blindplaat op het spruitstuk en turbo, EGR er af, software uit. dat is een mooie optie…
ff wachten tot die opcom optie er is…wat een bullshit die eisen allemaal….
Kost de automobilist weer een hoop knaken die extra eisen…
:cryIk heb hetzelfde probleem en er zit ook al een gemodificeerd inlaat spruitstuk op, de egr is bij mij softwarematig uitgeschakeld en afgedropt maar ik houd het nog steeds :(
hoezo blinkplaat op de turbo?En de stekkers van je 3e en 4e injector zijn ook al vervangen?
8 oktober 2010 om 09:32 #17437599AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door vectra208v
origineel gepost door martklanderman
jep, je kan gewoon de stekker eraf trekken! Maar ik heb hem er helemaal af gehaald, want in combi met mn motor is het echt niet te rijden als die koud is:hmmzik zal ens kijken hoeveel werk het is om hem er tussen weg te halen.
Bij mij loopt de motor ook best klote als die koud is en als dat ding aanstaat. stationair loopt de motor 1100rpm daarna ff een piek van 1400rpm en dan weer normaal 8/900rpm.
Ik haal eerst de stekker even los en dan ff kijken hoe dat gaat,anders gaat die er bij mij ook tussen weg als dat verder geen gevolgen heft voor het blok.
Het verwijderen stelt niks voor, stekker los halen, 3 boutjes los draaien, accu er even uit halen en dan kan die er zo tussenuit! Alleen het vacuum potje is meer werk. Maar die kan je eventueel ook gewoon laten zitten, dan snij je gewoon een stuk van de slang af en deze dop je af.
9 oktober 2010 om 13:08 #17437600Mn winterbanden er weer onder gelegd :cry
en mn irmscher slotbouten gemold :swear
gelukkig zijn ze er nog NET!!!!!! afgekomen . . . anders had ik een dik probleem gehad :swearBij 1 bout waren de gaatjes waar de pinnetjes van de dop invallen uit gelubberd.
mot ik dus volgend jaar weer nieuwe halen
9 oktober 2010 om 13:32 #17437601Net naar Geldrop geweest voor set winterbanden( met monteren op velg) zijn de banden geen 4x6mm maar 1×4 2×5 1×6,5mm dus voor niets geweest(met de auto v/d zaak)
Ga ik daarna naar de spuiter mijn Vec ophalen (kleur verschil in mijn deur) is het mislukt, nu ziet het er helemaal niet uit en kan ie maandag weer terug:swearJan
9 oktober 2010 om 13:52 #17437602is niet de eerste keer voor nop naar bandjes wezen kijken he jan :angel uhuh opc uhuh :D
en die spuiter . . . wat vond tie dr zelf van.
9 oktober 2010 om 14:15 #17437603Tja tis nie goed en kan het nu niet oplossen dus breng hem maandag maar weer terug.
Of doe hem maar weg Haha:D
Jan
9 oktober 2010 om 14:26 #17437604Ben gisteren naar ede (automat) geweest, en daar een busjes mcguire tecwax gehaald..
Tevens bij de fiat dealer geweest, om het EGR plaatje op te halen…iedereen praat over 14 euro, ik moest €18,83 afrekenen voor dat stukje rvs.In ieder geval net het plaatje gemonteerd met extra pakking. Zit er op dus (wel eerst afgebraamt natuurlijk, dat ding was zo scherp als een slagersmes):mad:
Nadat ik dat gemonteerd had, de auto gestart en laten lopen…
Er lag weer water met roet vermengt onder mijn turbo slang…lekt???ik wet het niet meer.
Pakte de retourslang naar het exp_vat vast, en drukte hem richting het schutboard. komt er gewoon een minuscuul straaltje koelvloeistof mijn richting uit zetten.( gaatje in de retourslang achter de klem.Hebben ze met het monteren van het nieuwe spruitstuk, niet de slangen er af gedraaid maar waarschijnlijk er aan getrokken.
wat een k#$%^^@#@$%^^#@^^#$^^%# KOD. Pff kan ik maandag weer weg voor een nieuwe slang…
Wilde eerst de pilots gaan monteren , echter hier voor op de weg staat zoveel wind, dat ik er hoofdpijn van over heb gehouden.
Ben dus maar even gaan poetsen met mn mcguire poets…
Shiny like hell:thumbupKan er weer tegen, (weekje)
In ieder geval, heb wel mn lekkage achterhaald.daar ben ik al blij om…
:)
9 oktober 2010 om 14:45 #17437605De Vectra zorgvuldig gewassen, inclusief banden, wielkuipranden, uitlaat en onderkant dorpels, allemaal voor de OPN-meeting in Amersfoort.
Morgenvroeg, of in Amersfoort, doe ik de binnenkant motorkap, deur- en klepstijlen, binnenkant deuren en kleppen. Die zijn niet vies, maar de druppelvormige vlekjes even wegpoetsen met een vochtige doek.
Wil er morgen weer tiptop (alhoewel nog steeds met wat schade) bij staan. En misschien ook weer met de Show&Shine meedoen.9 oktober 2010 om 15:52 #17437606Vandaag in Tiel mijn zomerbanden op mijn nieuwe irmschers laten zetten en de winterbanden op mijn huidige irmschers. Wel lekker hoor twee stejes EVO. Rijd nu in de zomer met de pirellis en in de winter met de nokian. Daarnaast de vec laten uitlijnen. Doen ze echt goed daar in Tiel, van Empel banden techniek. Gewoon in 1 keer goed. Da’s hier in Utrecht wel ff anders:swear. Daar moest ik afgelopen winter 3 keer terug voor dat ze het goed hadden, en dan ook nog je velg beschadigen. Overigens was bij mij weer links achter aardig uit het lood bij het uitlijnen:hmmz
Maar goed vec rijdt ligt weer als een zonnetje op de weg. Helaas wel op de terug weg via knooppunt Gorinchem moeten kachelen, pfff 2 uur over gedaan. A2 den bosch Utrecht dicht. Wist ik wel maar dat het z’n drukte zou geven:swear
Morgen gaat ik wassen en poetsen met de turtle.
Save driving Jurgen
9 oktober 2010 om 16:51 #17437607origineel gepost door sw_reijnders
Mn winterbanden er weer onder gelegd :cryen mn irmscher slotbouten gemold :swear
gelukkig zijn ze er nog NET!!!!!! afgekomen . . . anders had ik een dik probleem gehad :swearBij 1 bout waren de gaatjes waar de pinnetjes van de dop invallen uit gelubberd.
mot ik dus volgend jaar weer nieuwe halen
Je bent er vroeg bij met de winterbanden.
9 oktober 2010 om 16:57 #17437608ze lagen in de weg in de achtertuin . . . hij moet volgende week gekeurd worden (eigenlijk al 1 okt :P) en die winterbanden hebben beter profiel.
dus nu gaan ze weer in de schuur op zolder bij mn schoonouders :)
opgeruimd staat netjes :P
9 oktober 2010 om 16:58 #17437609origineel gepost door sw_reijnders
ze lagen in de weg in de achtertuin . . . hij moet volgende week gekeurd worden (eigenlijk al 1 okt :P) en die winterbanden hebben beter profiel.dus nu gaan ze weer in de schuur op zolder bij mn schoonouders :)
opgeruimd staat netjes :P
Ja dat kan ook.
Heb daar geen last van, de mijne liggen lekker op mijn werk in de opslag. :P
9 oktober 2010 om 17:13 #17437610mijn 15 inches heb ik ook een winter in de achtertuin laten liggen . . . dat doe ik dus ook niet meer.
dus die gaan lekker op zolder in die schuur.9 oktober 2010 om 17:48 #17437611De EGR modificatie toegepast, ik was € 16,66 kwijt voor het Fiat plaatje en € 4,17 voor de pakkingen. Was wel een klote job want kon heel moeilijk bij de bouten om alles los te krijgen. Liet ook nog mijn gereedschap vallen tussen mijn motorblok dus dat was weer eens vissen met een magneetje. Gelukkig alles weer retour :P
En omdat ik toch bezig was meteen ff Insignia sproeikopjes erop gezet, die had ik al een tijdje liggen. Is me gelukt zonder mijn ruitenwissers eraf te halen. Was wel ff priegelen, en jee wat zitten die slangen goed vast zeg. Je zou haast denken dat ze gelijmt zitten haha.
9 oktober 2010 om 19:13 #17437612origineel gepost door Lamborghini
De EGR modificatie toegepast, ik was € 16,66 kwijt voor het Fiat plaatje en € 4,17 voor de pakkingen. Was wel een klote job want kon heel moeilijk bij de bouten om alles los te krijgen. Liet ook nog mijn gereedschap vallen tussen mijn motorblok dus dat was weer eens vissen met een magneetje. Gelukkig alles weer retour :PEn omdat ik toch bezig was meteen ff Insignia sproeikopjes erop gezet, die had ik al een tijdje liggen. Is me gelukt zonder mijn ruitenwissers eraf te halen. Was wel ff priegelen, en jee wat zitten die slangen goed vast zeg. Je zou haast denken dat ze gelijmt zitten haha.
vooral het kopje rechtsvoor ging erg moeilijk bij mij:argue
maar wel een leuke update idd:thumbup
9 oktober 2010 om 20:52 #17437613ff wat olie bij gevuld. En dus ook mijn BC het zwijgen opgelegd. :P
10 oktober 2010 om 14:31 #17437614Motor cover getuned…
Vondt hem origineel niet zo mooi..
Vandaar dat m”n airbrush spullen weer uit de kast zijn gekomen.Is inmiddels al droog en zit onder de motorkap.
Morgen nog even weg voor een nieuwe koelslang…prettige zondag aan iedereen..mooi weer!!!
Grt Nico
10 oktober 2010 om 15:16 #17437615Leuk gedaan nico.
Toevallig ligt de mijne in de schuur te drogen. Vond hem ook saai !10 oktober 2010 om 15:21 #17437616ik denk dat we dezelfde gedachten hebben gehad dit weekend hahah
Ach vandaag is het dit morgen weer iets anders….zo blijven we bezig..10 oktober 2010 om 17:06 #17437617Uhmmm Vec op marktplaats gezet:hmmz
Jan
10 oktober 2010 om 17:15 #17437618waarom dat dan????
10 oktober 2010 om 17:25 #17437619Ik heb altijd gezegt dat ik ooit een Dikke E wil rijden en als er nu iemand komt die mijn vec wil kopen voor mijn prijs dan zal die E er snel zijn, maar als het allemaal tegenvalt dan heb ik mijn Vec over 2 jaar nog.
Jan
10 oktober 2010 om 17:28 #17437620origineel gepost door janneman vectra c
Ik heb altijd gezegt dat ik ooit een Dikke E wil rijden en als er nu iemand komt die mijn vec wil kopen voor mijn prijs dan zal die E er snel zijn, maar als het allemaal tegenvalt dan heb ik mijn Vec over 2 jaar nog.Jan
Ja goede reden.
Ooit hoop ik, Dat er ook een E voor mijn deur komt te staan. :wub
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.