Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2010 om 16:12 #17437545
origineel gepost door Droeftoeter
Paar H&R DRA 20 mm spoor verbreders gemonteerd achter.:
Ziet er inderdaad dik uit:thumbup maar wat is de ET waarde van je velgen eigenlijk?
Jan
1 oktober 2010 om 16:17 #17437546Twee vervelende plekken bijgewerkt. Deze waren een stukje lichter geworden nadat ik met Commandant iets teveel was doorgegaan. Nu met goede was het mooie zwart weer terug kunnen halen.
1 oktober 2010 om 16:23 #17437547@ Jan ET35
1 oktober 2010 om 16:33 #17437548ET35 en dan nog 20 mm spacers :o
dan zit je inmiddels op ET15 . . . en raken je wielkasten niet op drempels of met een paar potige kerels achterin?
1 oktober 2010 om 16:49 #17437549Ik vind het ook nogal wat:hmmz
Heb zelf trouwens net mijn Vec weer eens gewassen (blijft toch een mooie bak Haha), moet alleen de velgen nog doen (van binnen en buiten)
Jan
1 oktober 2010 om 17:14 #17437550origineel gepost door sw_reijnders
ET35 en dan nog 20 mm spacers :odan zit je inmiddels op ET15 . . . en raken je wielkasten niet op drempels of met een paar potige kerels achterin?
Die heb ik nog niet achter in gehad. Wel half vliegend over een paar heftige verkeers drempels. Maar geen last loopt allemaal vrij. Zondag wel een test dan moet ik met 5 man in de auto. Dan weet ik het pas echt.aar h&r geeft een unter ET grenze von 5 :o
1 oktober 2010 om 17:26 #17437551origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door sw_reijnders
ET35 en dan nog 20 mm spacers :odan zit je inmiddels op ET15 . . . en raken je wielkasten niet op drempels of met een paar potige kerels achterin?
Die heb ik nog niet achter in gehad. Wel half vliegend over een paar heftige verkeers drempels. Maar geen last loopt allemaal vrij. Zondag wel een test dan moet ik met 5 man in de auto. Dan weet ik het pas echt.aar h&r geeft een unter ET grenze von 5 :o
Krijg je nu niet meer slijtage van de lagers omdat ze niet meer in het centrum belast worden?
1 oktober 2010 om 17:44 #17437552@ Erwin. Kan ik nog niks van zeggen. Maar theoretisch als je naar buiten gaat met je velg dmv lagere ET komt het hart van de velg meer naar het hart van het lager, kijk maar eens op een doorsnede tekening het ligt er ook aan hoe diep de rand aan de buitenkant is. Maar het zal idd anders belast worden dan normaal, maar ik houd jullie op de hoogte
1 oktober 2010 om 18:31 #17437553Ben eruit wat ik wil doen met de velgen… Verklaar me voor gek maar ik laat de boutjes zitten ik ben met een dremel alle boutjes schoon te maken met een mini staal borsteltje rondom en
ze allemaal dof te maken endan ga ik ze spuiten…Maar nu niet met welke kleuren ik het grijs (moonland grijs) te kan combineren.. wie heeft er een idee? :thumbup
1 oktober 2010 om 19:58 #17437554origineel gepost door Erwin
origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door sw_reijnders
ET35 en dan nog 20 mm spacers :odan zit je inmiddels op ET15 . . . en raken je wielkasten niet op drempels of met een paar potige kerels achterin?
Die heb ik nog niet achter in gehad. Wel half vliegend over een paar heftige verkeers drempels. Maar geen last loopt allemaal vrij. Zondag wel een test dan moet ik met 5 man in de auto. Dan weet ik het pas echt.aar h&r geeft een unter ET grenze von 5 :o
Krijg je nu niet meer slijtage van de lagers omdat ze niet meer in het centrum belast worden?
Bij normaal gebruik zal het wel meevallen denk ik,maar als je vaak met gewicht achterin zit of bv een aanhanger/caravan dan komen de problemen vanzelf.
Jan
1 oktober 2010 om 20:49 #17437555origineel gepost door Droeftoeter
@ Erwin. Kan ik nog niks van zeggen. Maar theoretisch als je naar buiten gaat met je velg dmv lagere ET komt het hart van de velg meer naar het hart van het lager, kijk maar eens op een doorsnede tekening het ligt er ook aan hoe diep de rand aan de buitenkant is. Maar het zal idd anders belast worden dan normaal, maar ik houd jullie op de hoogteDie redenatie klopt niet.
De fabrikant houdt een bepaalde ET waarde aan om zo het hart van de velg precies boven het lager te plaatsen.
Dus als je de ET waarde verlaagd door een andere velg en spacers komt het hart van de velg naast het hart van de lagers te liggen.
Dit is natuurlijk afhankelijk van de breedte van de velg, maar zo ver ik kan vinden heeft een standaard 19″ OPC velg voor de Vec een ET van 43 (17″ heeft 41). Theoretisch ligt het hart van jouw velg nu dus 28mm naast het hart van het lager.
Dat gaan je lagers op lange duur niet leuk vinden. :hmmz
2 oktober 2010 om 10:30 #17437556Vandaag in alle vroegte naar het zuidwesten des land gereden om daar een spiksplinternieuwe set EVO STAR’s op te halen in de maat et 35 J7.5 18″ 4 stuks nieuw in de doos voor een schijntje. Haha, soms zit ‘t mee. Volgende week mijn winterbanden onder m’n huidig EVO’s en de zomer jongens om deze nieuwe set. Dan ook nog efkes Naar Kampen ergens volgende week voor nog meer leuke dingen:afro
Pica bij het praatje
Safe driving Jurgen
2 oktober 2010 om 11:56 #17437557origineel gepost door jraaf
Vandaag in alle vroegte naar het zuidwesten des land gereden om daar een spiksplinternieuwe set EVO STAR’s op te halen in de maat et 35 J7.5 18″ 4 stuks nieuw in de doos voor een schijntje. Haha, soms zit ‘t mee. Volgende week mijn winterbanden onder m’n huidig EVO’s en de zomer jongens om deze nieuwe set. Dan ook nog efkes Naar Kampen ergens volgende week voor nog meer leuke dingen:afroPica bij het praatje
Kijk goed bezig :thumbup
Safe driving Jurgen
Kijk goed bezig :thumbup:thumbup:thumbup ben alleen nieuwsgierig naar leuke dingen in kampen… kom zeg op:D
2 oktober 2010 om 15:37 #17437558origineel gepost door Droeftoeter
Kijk goed bezig :thumbup:thumbup:thumbup ben alleen nieuwsgierig naar leuke dingen in kampen… kom zeg op:D [/quote]
Hahaha, ben zelf ook benieuwd hoe het er uit komt te zien, maar het lijkt in de verte een beetje op een kruiwagen, :D
Safe driving Jurgen
2 oktober 2010 om 15:54 #17437559zo meneer de Raaf!!!!!!!
dat heb je netjes gefixt!!!!! :wors
en dan kom je niet even langs Bergen op Zoom :jerryzet die nieuwe velgen gelijk even goed in de Rimwax . . . nu zijn ze nieuw, schoon en kun je overal goed bij.
en met een goede laag wax erop, kleeft er niet zoveel vuil aan!!2 oktober 2010 om 19:03 #17437560met niels mee een testrit gemaaakt met me vectra :thumbup:thumbup
2 oktober 2010 om 19:51 #17437561Mooie set Jurgen !
2 oktober 2010 om 23:10 #17437562mooie irmshers:vertag
2 oktober 2010 om 23:13 #17437563origineel gepost door nova….
Ben eruit wat ik wil doen met de velgen… Verklaar me voor gek maar ik laat de boutjes zitten ik ben met een dremel alle boutjes schoon te maken met een mini staal borsteltje rondom en
ze allemaal dof te maken endan ga ik ze spuiten…Is er nu echt niemand die me voor gek verklaard?:hmmz:D
Maar nu niet met welke kleuren ik het grijs (moonland grijs) te kan combineren.. wie heeft er een idee? :thumbup
3 oktober 2010 om 06:47 #17437564@nova….
_In gedachten vast wel,
_Of ze vinden dat je heel erg creatief bezig bent ofzo.:jerry3 oktober 2010 om 08:47 #17437565origineel gepost door sw_reijnders
zo meneer de Raaf!!!!!!!dat heb je netjes gefixt!!!!! :wors
en dan kom je niet even langs Bergen op Zoom :jerryzet die nieuwe velgen gelijk even goed in de Rimwax . . . nu zijn ze nieuw, schoon en kun je overal goed bij.
en met een goede laag wax erop, kleeft er niet zoveel vuil aan!!Thanks voor de tip,
Gaat ik doen.Safe driving Jurgen
3 oktober 2010 om 11:14 #17437566Nieuwe Valeo Silencio XTRM Flatblades gemonteerd.
De oude zijn nu ruim 3.5 jaar oud, en wissen opzich nog prima.
maar nieuwe kan geen kwaad.
zo kon ik de oude gelijk pas maken voor op de Combo. (1 flatblade ingekort).
3 oktober 2010 om 11:32 #17437567en hoe maak je de flatblades van een Vectra-B pas op een Combo-B:
Lekker lopen Budget tunen:
Wissers van een Vectra-B passend maken op een Combo-B (Corsa-B)
Ik heb vandaag de wissers van de Vectra-B vervangen, omdat deze 3.5 jaar oud zijn (Valeo Silencio XTRM flatblades), voor dezelfde maar dan nieuw
maar daar de oude wissers beter wissen dan de al Cheapo flatblades op de combo altijd gedaan hadden heb ik die van de Vectra maar op de combo gezet, moest wel aangepast worden.
Probleem met de oude flatbledes (waarvan de bijrijders kant al korter was dan de betstuurderskant):
dat probleem was met de Vectra wissers nog erger, daar de bijrijders kant even lang is als de bestuurders kant.
die liep ook aan tegen het raamrubber namelijk
wat doe je dan, je kort aan bijde kanten de flatblade is zodat ze wel past:
zie het verschil, de wissers waren even lang:
nu het verschil met de al kortere bijrijders wisser:
en zo zit het erop (mooi strak langs mekaar):
Willem
4 oktober 2010 om 10:57 #17437569origineel gepost door sw_reijnders
ET35 en dan nog 20 mm spacers :odan zit je inmiddels op ET15 . . . en raken je wielkasten niet op drempels of met een paar potige kerels achterin?
Heb hem getest met 5 mensen, liep idd een beetje aan. Maar niet tegen het scherm maar tegen de spatkuip. Heb nu dus een klein stukje spat kuip weg gesneden van ong. 2.5 bij 2.5 cm precies bij hoek bumper waar de bumper vast zit aan het achterscherm. Het aanlopen is nu helemaal weg king:
4 oktober 2010 om 20:18 #17437570vandaag maar eens gekeken naar kofferbak van de vec, deze was na de afgelopen dagen regen behoorlijk nat geworden, wat natuurlijk niet kan, dus tuin sproeier erop en kijken waar de lekage zit, net aan de zijkanten waar de achterlichten zitten zit een naat, en daar lekt hij doorheen, dus morgen op het werk maar even afkitten.
Daarna de auto maar even een was beurd gegeven, was toch al op weg:P
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.