Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2010 om 14:53 #17437395
origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door gts power
net een momontsleutel besteld voor de 2 jaarlijkse wielenwissel.
ik ben het zat om elke keer bij een garage te vragen of ik het effe mag ‘chekken’Oh. Dat is idd wel handig:thumbup Heb ik eigenlijk ook wel nodig aangezien ik twee auto’s heb. Wat was je kwijt en tot hoever gaat de moment sleutel??
ik heb em besteld bij de conrad voor 26,99 euro.
gaat van 28 tot 210 NM:thumbup
21 september 2010 om 15:08 #17437396origineel gepost door gts power
ik ben het zat om elke keer bij een garage te vragen of ik het effe mag ‘chekken’Oh. Dat is idd wel handig:thumbup Heb ik eigenlijk ook wel nodig aangezien ik twee auto’s heb. Wat was je kwijt en tot hoever gaat de moment sleutel??
Voor de hobby zijn ze leuk, maar nauwkeurig zijn ze niet…Dan kom je toch bij een GEDORE, Staalwiele, of soortgelijkmerk uit.
Verwacht er dan ook niet teveel van, en leg hem niet opgespannen weg, want dat klopt de uitlezing na een week al niet meer..Grt Nico
21 september 2010 om 16:14 #17437397origineel gepost door afterburner27
Voor de hobby zijn ze leuk, maar nauwkeurig zijn ze niet…Dan kom je toch bij een GEDORE, Staalwiele, of soortgelijkmerk uit.
Verwacht er dan ook niet teveel van, en leg hem niet opgespannen weg, want dat klopt de uitlezing na een week al niet meer..Grt Nico
dat ze niet extact zijn wil ik wel geloven maar voor een paar wielbouten aandraaien lijkt ie me wel nauwkeurug genoeg;)(dan heb ik een richting in ieder geval)
over het ongespannen wegleggen had ik al gelezen idd:thumbup21 september 2010 om 16:48 #17437398maar waarom zou je je wielbouten met een momentsleutel aandraaien, gewoon met een kruissleutel draai je ze toch veel vaster?
en met hoeeel nm moet je die bouten aandraaien dan?21 september 2010 om 17:16 #17437399origineel gepost door gts power
origineel gepost door afterburner27
dat ze niet extact zijn wil ik wel geloven maar voor een paar wielbouten aandraaien lijkt ie me wel nauwkeurug genoeg;)(dan heb ik een richting in ieder geval)
over het ongespannen wegleggen had ik al gelezen idd:thumbupJe bent in ieder geval goed bezig…
Er zijn mensen bij die aluminium wielen met een luchtsleutel aanberen…niet echt gezond voor je wielen.
En verschillende krachten is ook niet gezond voor je velgen…
Dus hoe dan ook , als hij er 10 nm naast zit maakt niks uit..als ze maar met dezelfde kracht zijn aangestrokken tochking:21 september 2010 om 17:55 #17437400origineel gepost door afterburner27
Je bent in ieder geval goed bezig…
Er zijn mensen bij die aluminium wielen met een luchtsleutel aanberen…niet echt gezond voor je wielen.
En verschillende krachten is ook niet gezond voor je velgen…
Dus hoe dan ook , als hij er 10 nm naast zit maakt niks uit..als ze maar met dezelfde kracht zijn aangestrokken tochking:thanks.
dat idee had ik er ook bij:thumbup
ik lees de laaste tijd veel te veel verhalen over inhalende wielen:P
21 september 2010 om 19:37 #17437401origineel gepost door gts power
over het ongespannen wegleggen had ik al gelezen idd:thumbupGelijk heb je. En het is natuurlijk geen cilinderkop die je aan moet trekken. Het is in iedergeval wel een koopje. Denk dat ik er ook maar één ga kopen:D
21 september 2010 om 19:43 #17437402origineel gepost door rooiepeet
maar waarom zou je je wielbouten met een momentsleutel aandraaien, gewoon met een kruissleutel draai je ze toch veel vaster?
en met hoeeel nm moet je die bouten aandraaien dan?Ja dat is het punt.
met de kruissleutel zet je ze te vast.
en zit je alle bouten nooit gelijk vast.
Dat is bij staat niet een probleem maar bij lm wielen wel.Dit omdat lm wielen veel zachter zijn.
Originele opel wielen lopen nagenoeg nooit los.
dit omdat ze een extra bewerking hebben.
daar zitten stalen schijven in.
die zou je dus iets minder naukeurig vast kunnen zetten.;)21 september 2010 om 19:43 #17437403Ik heb eigenlijk niets gedaan, tenminste: ik zit me wel al 2 weken zeer te ergeren aan het roest wat in de gehele auto+ramen gebrand is. Hoop dat het snel geregeld wordt, zonder al te veel gezeik
21 september 2010 om 19:45 #17437404vandaag niet veel gedaan.
behalve weer een nieuw blaasje in de lak gevonden :cryrot roest.:mad:
21 september 2010 om 19:47 #17437405origineel gepost door 2000
Ik heb eigenlijk niets gedaan, tenminste: ik zit me wel al 2 weken zeer te ergeren aan het roest wat in de gehele auto+ramen gebrand is. Hoop dat het snel geregeld wordt, zonder al te veel gezeikRoest???? hebben ze staan slijpen naast je wagen:hmmz
21 september 2010 om 19:48 #17437406diferentieel deels uitgebouwd, morgen nog de afstel inrichting lossen en klaar
21 september 2010 om 20:39 #17437407Velgen schuren voor de vectra
22 september 2010 om 03:15 #17437408origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door 2000
Ik heb eigenlijk niets gedaan, tenminste: ik zit me wel al 2 weken zeer te ergeren aan het roest wat in de gehele auto+ramen gebrand is. Hoop dat het snel geregeld wordt, zonder al te veel gezeikRoest???? hebben ze staan slijpen naast je wagen:hmmz
2000 = Beverwijk = Hoogovens = ijzerhoudende luchtvervuiling = roest op je auto.
22 september 2010 om 06:32 #17437409Afgelopen maandagavond rond 23 uur teruggekomen uit Oostenrijk. Geweldige vakantie gehad en ons veccie heeft het prima gedaan. Nu eerst eens op het forum verder snuffelen maar dat had ik ook al 2x vanuit ons vakantie-adresje stiekem gedaan. Tsja, liefde voor het merk he!!!!!
Greetz Roel met een C.
22 september 2010 om 06:33 #17437410origineel gepost door Edvries
origineel gepost door sw_reijnders
ik heb laatst gekeken bij de dealer wat een Vectra B CID schermpje kost . . . 2200 euro . . . EX BTW!!!!! :oJullie mogen gerust weten dat ik er 250 euro (helemaal compleet dus) voor betaald heb hoor. Nieuw istie 1600 euro….. en alleen al de RGB kabel kost 80 euro als je die los moet kopen, dus ik vind het een koopie! Ik heb het scherm tweedehands nog nooit goedkoper zien vertrekken van een Ebay of Marktplaats..
Belachelijke nieuwprijzen overigens….
Mvgr,
LeeriC
Scherpe prijs Eric!!!! Goed gedaan!!!!!
Greetz Roel met een C.
22 september 2010 om 07:39 #17437411@ Roel: Welkom terug !
…..De betreffende monteur die het spruitstuk heeft vervangen, had de dieselpomp in de cover gelegd voor het lekken, tijdens het plaatsen van het spruitstuk..
Dus wat gebeurt er dan, je raad het al, de bekleding aan de binnekant van de cover zit vol met diesel.
Hij heeft de bekleding er uit gehaald, en zou deze reinigen, ik noest van de week maar even langs rijden om hem terug te laten zetten..…
Ik heb precies het zelfde…
De pomp tijdens de klus ff iets opzij gehangen en er is wat diesel in de bekleding tegen het schutbord gelopen….
Stinkt idd wel een tijdje !22 september 2010 om 07:57 #17437412origineel gepost door speaker
@ Roel: Welkom terug !origineel gepost door afterburner27
…..De betreffende monteur die het spruitstuk heeft vervangen, had de dieselpomp in de cover gelegd voor het lekken, tijdens het plaatsen van het spruitstuk..
Dus wat gebeurt er dan, je raad het al, de bekleding aan de binnekant van de cover zit vol met diesel.
Hij heeft de bekleding er uit gehaald, en zou deze reinigen, ik noest van de week maar even langs rijden om hem terug te laten zetten..…
Ik heb precies het zelfde…
De pomp tijdens de klus ff iets opzij gehangen en er is wat diesel in de bekleding tegen het schutbord gelopen….
Stinkt idd wel een tijdje !ik rijd nu al 3 dagen zonder dat filter in de top cover…maar ruik het nogsteeds…
Geur is vrij sterk bij een koude start.
Als de kachelfan een tijdje heeft aangestaan word het iets minder..
Heb nog gekeken naar lekkages..maar kan niks meer zien…
Morgen even terug naar de VOD, om dat ding er weer in te laten zetten…en een nieuw cover rubber…(beter dan met een tywrap)ooh ja, ben ook nog gisteren gebeld door opel nederland, over de klachtenafhandeling , je weet wel(coulance spruitstuk) heb het hele verhaal uitgelegd en dat de dealer wel een mooi prijsje zou maken nadat hij gesproken had met opel nederland…. niet dus , kon gewoon nog 2100 euro afrekenen op 20 euro na… lekker mats bedrag…:vertag
:argueDe betreffende medewerker , heeft dit in het dossier gezet, ook van de top cover tywrap, en de diesel in mijn cover.
Ze vroeg of ik het niet erg vondt als er van de week over terug gebeld werd…(natuurlijk, dat vind ik erg…) ik had al gezegd dat ik er niet blij mee was dat opel nederland er geen coulance op geeft, terwijl het toch echt een structurele fout van het systeem is…
Hier kon ze wel in mee gaan, en ging kijken of ze niet alsnog iets kon regelen…Ik denk wel dat de VOD hier een standje krijgt, voor het veroorzaken van een hoop ellende…:swear
ben benieuwd. houd je op de hoogte Peter..
grt Nico
22 september 2010 om 11:11 #17437413Vandaag mijn Chinese rvs wiel stickers op mijn naafkapjes geplakt:
Was wel 2 weken wachten:( … maar wat wil je voor 3 euro incl. verzenden king:
22 september 2010 om 12:02 #17437414netjus! Beter!:kewlpics
22 september 2010 om 12:20 #17437415origineel gepost door Droeftoeter
Vandaag mijn Chinese rvs wiel stickers op mijn naafkapjes geplakt:Was wel 2 weken wachten:( … maar wat wil je voor 3 euro incl. verzenden king:
Mooie velgen Rene,
Om ze nog moier naar voren te laten komen, zou ik de remklauwen in ieder geval een kleur geven die overeen komt met je auto.. en de naaf van je schijven idem..dan ben je van de lelijke roest af, en kijkt gelijk een heel stuk strakker…
Mooie auto hoor, heb hem zelf ook :wors22 september 2010 om 12:22 #17437416origineel gepost door Edvries
netjus! Beter!:kewlpicsThanks, zaten vauxhall stickers op maar dan van die heeeel goedkoop uitziende. Dus die moesten eraf en weg ermee. Ik vond deze op ebay en ik wilde perse zilveren:thumbup
22 september 2010 om 12:30 #17437417origineel gepost door afterburner27
Vandaag mijn Chinese rvs wiel stickers op mijn naafkapjes geplakt:Was wel 2 weken wachten:( … maar wat wil je voor 3 euro incl. verzenden king:
Mooie velgen Rene,
Om ze nog moier naar voren te laten komen, zou ik de remklauwen in ieder geval een kleur geven die overeen komt met je auto.. en de naaf van je schijven idem..dan ben je van de lelijke roest af, en kijkt gelijk een heel stuk strakker…
Mooie auto hoor, heb hem zelf ook :worsThanks, maar ben niet zo handig met verf …hahaha. Je kan mij laten sleutelen, plakken enz enz. Maar als er een pot verf in mijn buurt komt ga ik geheid knoeien. En dat knoeien is dan op de auto. Het is idd wel mooi gekleurde klauwen;)
22 september 2010 om 13:58 #17437418origineel gepost door Droeftoeter
Jammer dat je ze er scheef op hebt geplakt. :P :D
22 september 2010 om 14:16 #17437419origineel gepost door Droeftoeter
Mooie velgen Rene,
Mooie auto hoor, heb hem zelf ook :worsThanks, maar ben niet zo handig met verf …hahaha. Je kan mij laten sleutelen, plakken enz enz. Maar als er een pot verf in mijn buurt komt ga ik geheid knoeien. En dat knoeien is dan op de auto. Het is idd wel mooi gekleurde klauwen;)
Jij bent dus ook zo iemand die z’n rug onder schildert :D
Ik zou gele klauwtjes wel errug mooi vinden onder die auto :wub
maar even serieus . . . als je de boel goed afplakt en je klauw los haalt . . . moet zelfs jij dat toch kunnen?
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.