Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2010 om 17:50 #17437370
ja kan gebeuren, ander bakkie is voordeliger..
Willem
19 september 2010 om 19:59 #17437371origineel gepost door sw_reijnders
ik heb laatst gekeken bij de dealer wat een Vectra B CID schermpje kost . . . 2200 euro . . . EX BTW!!!!! :oJullie mogen gerust weten dat ik er 250 euro (helemaal compleet dus) voor betaald heb hoor. Nieuw istie 1600 euro….. en alleen al de RGB kabel kost 80 euro als je die los moet kopen, dus ik vind het een koopie! Ik heb het scherm tweedehands nog nooit goedkoper zien vertrekken van een Ebay of Marktplaats..
Belachelijke nieuwprijzen overigens….
Mvgr,
LeeriC
19 september 2010 om 22:08 #17437372mooi prijsje eric!!!!
echt een goedkoopje!!
20 september 2010 om 05:30 #17437373origineel gepost door Edvries
origineel gepost door sw_reijnders
ik heb laatst gekeken bij de dealer wat een Vectra B CID schermpje kost . . . 2200 euro . . . EX BTW!!!!! :oJullie mogen gerust weten dat ik er 250 euro (helemaal compleet dus) voor betaald heb hoor. Nieuw istie 1600 euro….. en alleen al de RGB kabel kost 80 euro als je die los moet kopen, dus ik vind het een koopie! Ik heb het scherm tweedehands nog nooit goedkoper zien vertrekken van een Ebay of Marktplaats..
Belachelijke nieuwprijzen overigens….
Mvgr,
LeeriC
:o
€250 euro is echt een koopje. De meeste 2e hands CID’s gaan voor rond de 300 en dan zonder kabel en ventilatie rooster.
Als je er nog eens zo een tegenkomt dan heb ik ook wel interesse. :)
20 september 2010 om 06:47 #17437374origineel gepost door sw_reijnders
ik heb laatst gekeken bij de dealer wat een Vectra B CID schermpje kost . . . :o:o2200:o:o euro . . . EX BTW!!!!! :o:fy1:swear… voor een paar honderd euries;) meer heb je een nieuwe (2e hands:thumbup) vectra!:thumbup
Update: Koelvloeistof: Gisteren nog in Lelystad:sleeping de vloeistof niveau bekeken, bleek het nog goed te staan:thumbup. Dus niet bijgevuld. :P
Voertuig staat momenteel stil&nat:P in het parkeervak en de ondergrond is vrij vlak. Dus zometeen ff kijke of de niveau wel of niet gezakt is.;)
20 september 2010 om 08:19 #17437375origineel gepost door tuinmeubel
Ik heb vanmorgen ook weer koelvloeistof bijgevuld. Kreeg ook die melding. De laatste tijd moet ik dit om de ongeveer 3 weken doen, dus er zit toch ergens een lekje. Komende week maar even naar de VOD.Kreeg vanmorgen ook een dimlicht kapot melding. Hier ben ik niet zo blij mee. Ik ga zo eerst maar even kijken hoe ik die het beste kan vervangen. Linksvoor. Ik vrees dat ik er nogal wat uit moet halen om er bij te kunnen… :thumbdown :mad:
Update: lamp vervangen was makkelijker dan ik dacht.
1. kap accu omhoog klappen
2. kap zekeringbox omhoog en eraf gehaadl
3. hals ruitensproeier reservoir eraf getrokken
4. kap lamp eraf
5. lamp module linksom gedraaid
6. lampje vervangen en alles weer gemonteerd.
Half uurtje werk. :thumbupVerder heb ik ook geen koelvloeistof bijgevuld. Peil stond nog goed. Gek dat het dan ineens zomaar kan zakken waardoor het controle lampje gaat branden… :hmmz
20 september 2010 om 11:03 #17437376origineel gepost door sw_reijnders
mooi prijsje eric!!!!echt een goedkoopje!!
Ja toch, niet dan! ;)
20 september 2010 om 11:10 #17437377origineel gepost door tuinmeubel
origineel gepost door tuinmeubel
Ik heb vanmorgen ook weer koelvloeistof bijgevuld. Kreeg ook die melding. De laatste tijd moet ik dit om de ongeveer 3 weken doen, dus er zit toch ergens een lekje. Komende week maar even naar de VOD.Kreeg vanmorgen ook een dimlicht kapot melding. Hier ben ik niet zo blij mee. Ik ga zo eerst maar even kijken hoe ik die het beste kan vervangen. Linksvoor. Ik vrees dat ik er nogal wat uit moet halen om er bij te kunnen… :thumbdown :mad:
4. kap lamp eraf
Half uurtje werk. :thumbupVerder heb ik ook geen koelvloeistof bijgevuld. Peil stond nog goed. Gek dat het dan ineens zomaar kan zakken waardoor het controle lampje gaat branden… :hmmz
kijk . . . paniek voor niets geweest :jerry
20 september 2010 om 14:31 #17437378origineel gepost door wim-v6
ja kan gebeuren, ander bakkie is voordeliger..Willem
Heb ook een filmpje dat een kijk geeft in het diferentieel
20 september 2010 om 16:04 #17437379origineel gepost door sw_reijnders
4. kap lamp eraf
kijk . . . paniek voor niets geweest :jerry
Nou… niet helemaal. Over drie weken is het peil wel weer te laag gezakt. Dan rkijg ik het controle lampje weer. Op zich nou ook weer geen probleem, ik weet het. Maar normaal lijkt het me niet…. Toch ? :(
20 september 2010 om 16:17 #17437380Winterbanden besteld, en de velgen naar de bandenman gebracht zodat als ik ze nodig heb ze er meteen op kunnen.
Erwin
20 september 2010 om 17:20 #17437381vandaag maar weer eens langs de dealer geweest.
Iedere morgen als ik mijn auto start, ruik ik een irritante diesel lucht(onverbande diesel).
Zelf even op onderzoek uitgegaan. 1 5mm diesel slang die op een t-stuk zit richting verstuivers ziet er een beetje nat uit. Maar kan nooit de gewenste geur opleveren.
Ook nog eens, de top cover waar 4 rubbers normaal in zitten , zitten er maar 3 in (dat wist ik, maar eens kijken wat de dealer daarmee doet)
Laatst spruitstuk laten vervangen, en een dikke servicebeurt wat al eerder beschreven mij 2100 eurie koste. En wat denk je!! ipv een nieuw rubbertje te plaatsen , zetten ze het voorste gedeelte van de topcover vast met een tywrap.( moet niet gekker worden)
Ik dus terug naar de dealer vandaag, vanwegen de diesel lucht..
Rijden ze de auto naar binnen , en komt hij 5 minuten later were naar buiten rijden, en zegt al te weten wat het is.De betreffende monteur die het spruitstuk heeft vervangen, had de dieselpomp in de cover gelegd voor het lekken, tijdens het plaatsen van het spruitstuk..
Dus wat gebeurt er dan, je raad het al, de bekleding aan de binnekant van de cover zit vol met diesel.
Hij heeft de bekleding er uit gehaald, en zou deze reinigen, ik noest van de week maar even langs rijden om hem terug te laten zetten..Totdat ik de opmerking maakte over dat kaaiwerk met dat rubbertje (gaatje in de voorkant van de cover geboort) en een tywrap er doorheen.
De beste man werd een beetje wit, en verklaarde een nieuw rubbertje te bestellen , en die direkt bij het terugplaatsen van de coverbekleding te monteren.Jammer genoeg ruik ik het nogsteeds, ben benieuwd of dat van de week ook nog is…!!!
mvgr Nico
20 september 2010 om 17:26 #17437382Laat ze meteen je interieurfilter mee vervangen.
Als de dieselgeur eenmaal daar in zit, duurt het wel even voordat het er weer uit is.
20 september 2010 om 17:26 #17437383origineel gepost door speaker
origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door Edvries
Vandaag eindelijk een CID op de kop kunnen tikken voor weinig,(met dank aan Speaker:thumbup ) met RGB kabel en Rooster. Als nieuw. Nu nog tijd vinden om het erin te (laten ;)) zetten! Zo goed als nieuw met originele verpakking er nog bij. Deze upgrade stond al een jaar op mijn lijstje!goed bezig eric!!
wordt deze ook geinstalleerd met TV module ;)?
Die heb ik ook ergens zien staan, met doos erbij…
Maar vond hem niet erg goedkoop…tenzij hij de eigenaar kent…
Was ook opo zoek naar een kompleet systeem…echter nog niet kunnen vinden jammer genoeg,…Lekker bezig Eer ! ( ik zie je morgenochtend wel ! )
@ afterbruner: wat vind jij goedkoop dan?? Zo’n schermpje kost bij de dealert toch meer dan een rug !
Jij praat nu gelijk over dealer prijzen, daar heeft hij hem toch ook niet vandaan…??
Ik heb dat display zien staan voor om en nabij 400 euro..en dat vind ik best geld.
Laatst stond er een kompleet systeem met cd70 , ook alles erbij voor 550,- kijk dan heb je ook gelijk alles..nu moet er nog een cd70 of een dvd90 bij…en die kan zijn prijskaartje nog wel eens hebben…dat bedoelde ik ermee.
Ik had hem ook wel willen hebben voor 250 eurie, met kabels erbij…niks te duur…maar dan moet je het nog wel treffen dat je een navi voor weinig ergens kunt kopen…nico
20 september 2010 om 17:28 #17437384origineel gepost door yzf1kr
Laat ze meteen je interieurfilter mee vervangen.Als de dieselgeur eenmaal daar in zit, duurt het wel even voordat het er weer uit is.
Hee , dat is zerke reen goed idee…dat kunnen ze mooi van de week gelijk ff doen lijkt mij…
Bedankt voor de tip….probleem is immers door hun veroorzaakt..voorheen had ik nergens geen last van namelijk….nico
20 september 2010 om 17:51 #17437385AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag afspraak gemaakt voor een nieuwe Map bij EDS. 21 oktober is het zover:thumbup
20 september 2010 om 17:58 #17437386Vandaag ff de schade laten taxeren.. had een ree tegen mn auto gehad :(.. beetje jammer
Ik hoop dat ik goed uitbetaald krijg…
20 september 2010 om 18:26 #17437387origineel gepost door afterburner27
vandaag maar weer eens langs de dealer geweest.
Iedere morgen als ik mijn auto start, ruik ik een irritante diesel lucht(onverbande diesel).
Zelf even op onderzoek uitgegaan. 1 5mm diesel slang die op een t-stuk zit richting verstuivers ziet er een beetje nat uit. Maar kan nooit de gewenste geur opleveren.
Ook nog eens, de top cover waar 4 rubbers normaal in zitten , zitten er maar 3 in (dat wist ik, maar eens kijken wat de dealer daarmee doet)
Laatst spruitstuk laten vervangen, en een dikke servicebeurt wat al eerder beschreven mij 2100 eurie koste. En wat denk je!! ipv een nieuw rubbertje te plaatsen , zetten ze het voorste gedeelte van de topcover vast met een tywrap.( moet niet gekker worden)
Ik dus terug naar de dealer vandaag, vanwegen de diesel lucht..
Rijden ze de auto naar binnen , en komt hij 5 minuten later were naar buiten rijden, en zegt al te weten wat het is.De betreffende monteur die het spruitstuk heeft vervangen, had de dieselpomp in de cover gelegd voor het lekken, tijdens het plaatsen van het spruitstuk..
Dus wat gebeurt er dan, je raad het al, de bekleding aan de binnekant van de cover zit vol met diesel.
Hij heeft de bekleding er uit gehaald, en zou deze reinigen, ik noest van de week maar even langs rijden om hem terug te laten zetten..Totdat ik de opmerking maakte over dat kaaiwerk met dat rubbertje (gaatje in de voorkant van de cover geboort) en een tywrap er doorheen.
De beste man werd een beetje wit, en verklaarde een nieuw rubbertje te bestellen , en die direkt bij het terugplaatsen van de coverbekleding te monteren.Jammer genoeg ruik ik het nogsteeds, ben benieuwd of dat van de week ook nog is…!!!
mvgr Nicowel een beetje een beun manier met een Tywrap de boel vast te zetten en dat bij een vod. :thumbdown
20 september 2010 om 18:48 #17437388net een momontsleutel besteld voor de 2 jaarlijkse wielenwissel.
ik ben het zat om elke keer bij een garage te vragen of ik het effe mag ‘chekken’21 september 2010 om 07:59 #17437389origineel gepost door gts power
net een momontsleutel besteld voor de 2 jaarlijkse wielenwissel.
ik ben het zat om elke keer bij een garage te vragen of ik het effe mag ‘chekken’Oh. Dat is idd wel handig:thumbup Heb ik eigenlijk ook wel nodig aangezien ik twee auto’s heb. Wat was je kwijt en tot hoever gaat de moment sleutel??
21 september 2010 om 11:23 #17437390AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag mn opcom binnen gekregen! Duurde lang zeg, bijna 3 weken:angel
21 september 2010 om 12:00 #17437391origineel gepost door martklanderman
Vandaag mn opcom binnen gekregen! Duurde lang zeg, bijna 3 weken:angelDat is inderdaad lang, die van mij was er binnen 5 dagen, en daar zat ook nog eens een weekend bij…
grt Nico
21 september 2010 om 13:06 #17437392Vandaag op-com besteld:angel
21 september 2010 om 14:01 #17437393AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door martklanderman
Vandaag mn opcom binnen gekregen! Duurde lang zeg, bijna 3 weken:angelDat is inderdaad lang, die van mij was er binnen 5 dagen, en daar zat ook nog eens een weekend bij…
grt Nico
Ja volgens mij moest er iemand helemaal van hong kong hier heen fietsen:hmmz Moet zeggen dat versie 1.39 goed werkt!
21 september 2010 om 14:11 #17437394net alleen die chinees die dat stuk moet fietsen . . . maar het moet hier ook nog langs de douane ;)
daar zijn ze ook niet de vlotste. -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.