Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2010 om 21:59 #17437245
origineel gepost door sw_reijnders
te klein :Djij zegt het :P
7 september 2010 om 04:06 #17437246origineel gepost door raymon16v
Ik heb vandaag mn vectra maar weer eens goed schoongemaakt. Mn auto staat dagelijks op een kleine afstand van Corus (hoogovens) waar alles binnen een week vies is, dus het werd wel weer eens tijd. Het blijft toch altijd een lastig klusje om m goed schoon een glanzend te krijgen, maar ik ben best tevreden over het resultaat.
2 keer http:// is teveel van het goede. Heb de foto er even uitgehaald:
7 september 2010 om 14:13 #17437247Oke bedankt. Ik heb dit ff snel via mn telefoon moeten doen want ik kan niet bij mn computer. Maar bedankt.
7 september 2010 om 18:46 #17437248:jerry ziet er weer top uit toch :wors:wors:wors:cool::cool::cool: [/quote]
welke maat wielen en banden zitten er onder :o [/quote]
Tjee hij glimt inderdaad goed maar die wielen zijn wel ERRUG klein :o:o dat moet toch een afwijking op je teller geven ,lijkt me
8 september 2010 om 10:10 #17437249Vanmorgen ff bandjes vervangen. Nieuwe bandjes voor een de “oude” bandjes naar achter want die waren echt op. Het rijdt meteen weer een stuk beter met veel minder gehobbel van achteruit. Beetje jammer dat het weer niet mee zit om ze ff lekker in te rijden.
Raymon16v
8 september 2010 om 10:32 #17437250Spullen klaar gelegd voor morgen :
Inlaatspruitstuk
En meteen ook maar de distributieriem+spanrollen + waterpomp !Ben benieuwd !
8 september 2010 om 12:06 #17437251origineel gepost door raymon16v
Vanmorgen ff bandjes vervangen. Nieuwe bandjes voor een de “oude” bandjes naar achter want die waren echt op. Het rijdt meteen weer een stuk beter met veel minder gehobbel van achteruit. Beetje jammer dat het weer niet mee zit om ze ff lekker in te rijden.Raymon16v
Fout!
De beste banden moet je achter, en dus níet voor leggen!
Reden is dat je achter met meer profiel niet zo snel in de problemen komt (uitbreekt) als het wat glibberig wordt.
Want als je met een voorwielaandrijver uitbreekt dan valt er weinig meer te redden. Minder profiel betekent dus meer risico!
Bovendien compenseert het gewicht van de motor voor ruim voldoende om het met ietsje minder profiel prima te doen.8 september 2010 om 14:45 #17437252AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag mn xenonlichtschakelaar binnen gekregen en er in gedrukt. Nu alleen nog ff de mistlampen origineel zien te krijgen
8 september 2010 om 15:08 #17437253origineel gepost door vectra208v
origineel gepost door DOCTOR007
hmm… veel van die dingen kun je ook zelf (laten) doen. anders kosten die beurten je onnodig euries.mijn vec komt alleen bij de garage voor de APK:cool: de rest doe ik allemaal zelf.
Het scheelt echt bergen geld.
gr.Paul
Mee eens Paul! Ik heb een kennis die goed is met auto’s. En die doet het allemaal voor EXTREEM LAGE prijs.
8 september 2010 om 15:13 #17437254origineel gepost door GTS2.2DTI
Heb vandaag de Vec te koop gezet. Ik ga terug naar een benzine auto want ik rijdt op dit moment net iets meer dan 10.000KM per jaar.Staat in het te koop gedeelte..
:wtfNaar mijn geweten ben je dan een dief:o in je eigen portomonaie. Een diesel is “enkel” duurder in wegenbelasting:fy1. Brandstof is goedkoper en je kunt er gemiddeld 10% :Dmeer KM op rijden dan benzine.
8 september 2010 om 15:14 #17437255origineel gepost door sw_reijnders
Ich bin so schön . . . ich bin so toll . . . jah ich bin der Roel aus Tirol!!!!! :hmmz :jerryUnd schöne Bilder machen von der Vec ja!!!
Viel spaß!!
und vergessen sie nicht die Lederhosen an zu ziehen jah
uuuuuuuuh . . . wil ik dat zien . . . :hmmz . . . denk het niet eigenlijk :o
Nu in het NL aub:P
8 september 2010 om 15:16 #17437256origineel gepost door Droeftoeter
Vandaag de vectra -30 mm verlaagd met Eibach veren;)VOOR
NA
Op komst 19 inch OPC/ Chromen deurklinken/ Ramen blinderen vanaf B stijl.
Nice ride & avatar:kewlpics
8 september 2010 om 15:21 #17437257origineel gepost door speaker
Niks aan m’n vec gedaan .. wel met de vec op pad geweest..
Naar de VOD wel te verstaan. ff een distributie-set besteld en een waterpomp, want…. als volgende week toch het nieuwe inlaatspruitstuk er op gaat… dan meteen alles maar nieuw er omheen !! ( hoeft ie maar 1x open ! )EN…………………… ff in de nieuwe Meriva gezeten ( was net nieuw binnengekomen vanmiddag) , maareh………………………. wat een geinig bakkie zeg !! Leuk dashboard ( Insignia look a like ) heel glazen dak etc. etc. !!
Maarja… blijf toch bij m’n veccie !!
IDD de nieuwe Meriva is een leuk bakkie. Waarom moet bijna iedereen een nieuwe waterpomp plaatsen? En wat doet ie dan?
8 september 2010 om 15:22 #17437258origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door 2000
origineel gepost door DOCTOR007
hmm… veel van die dingen kun je ook zelf (laten) doen. anders kosten die beurten je onnodig euries.Ik kan alles zelf, maar heb met mezelf afgesproken dat ik er niet of nauwelijks wat aan doe. Ik heb al een 33 jaar oud sleutel project, heb geen zin in nog één erbij. Moet wel zeggen dat ik bijv. de remmen/uitlaat zelf zou doen. Maar ik was 550 euro kwijt, viel me mee, had gerekend op het dubbele :thumbup
En dan hebben we het over een kleine of grote beurt??? Met apk of reparaties?
Ik heb het over kleine en middel grote rep.’s:D
8 september 2010 om 15:24 #17437259origineel gepost door 2000
origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door 2000
origineel gepost door DOCTOR007
hmm… veel van die dingen kun je ook zelf (laten) doen. anders kosten die beurten je onnodig euries.Ik kan alles zelf, maar heb met mezelf afgesproken dat ik er niet of nauwelijks wat aan doe. Ik heb al een 33 jaar oud sleutel project, heb geen zin in nog één erbij. Moet wel zeggen dat ik bijv. de remmen/uitlaat zelf zou doen. Maar ik was 550 euro kwijt, viel me mee, had gerekend op het dubbele :thumbup
En dan hebben we het over een kleine of grote beurt??? Met apk of reparaties?
Apk, alle filters vervangen, gehele achtervering verwijderd en schoongemaakt (werd gek van het gekraak) Distributie ketting gecheckt via verwijderd kleppendeksel, olie+filter, aircocheck, kenteken verlichting gemaakt, front van de originele radio vervangen (zeer netjes, opeldealer wilde me een nieuwe verkopen) rondom nieuwe blokken, beugels van de uitlaat gelast,gordel gerepareerd, en ben vast wel wat vergeten.
Dus al met al een net bedrag, en vandaar dat ik voor die garage 50 km om rij, is in mijn beleving de moeite. De garage is altijd zeer netjes, tarieven “normaal”, en in opel gespecialiseerd. Dat durf ik van de gemiddelde opeldealer niet eens te zeggenBegrijp ik het goed: je doet je eigen aircocheck?
8 september 2010 om 15:37 #17437260origineel gepost door nova….
Wafelzekerring vernieuwd was 100 ampere nu 125:wtf is een Wafelzekerring?
8 september 2010 om 15:41 #17437261origineel gepost door martklanderman
Vandaag mn xenonlichtschakelaar binnen gekregen en er in gedrukt. Nu alleen nog ff de mistlampen origineel zien te krijgenNu nog een :kewlpics. Ik ken het product namelijk niet.
8 september 2010 om 15:50 #17437262Stadslichten afdeksels nagekeken. Linker koplamp heeft nog steeds last van vocht.
ToDo: zodra er wat warmere dagen aanbreken de unit loskoppelen en alles opnieuw kitten. Ook die afdek platen ga ik voorzien van een DIKKE kitlaag. VOD kan geen rubbers ervoor leveren. Die probeerden mij nieuwe deksels/platen te verkopen.
8 september 2010 om 16:12 #17437263Ik ken ze niet, maar als de afdichting met een rubberen ring is dan kun je de afdichting weer goed krijgen door er een enkele stroomdraad onder te stoppen: rubberen ring eruit, stroomdraad erin en pas op maat knippen als hij er bijna helemaal in zit, en dan de rubberen ring er weer in. De rubberen ring zit dan een stukje hoger en sluit voortaan perfect af.
8 september 2010 om 16:40 #17437264origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door speaker
Niks aan m’n vec gedaan .. wel met de vec op pad geweest..
Naar de VOD wel te verstaan. ff een distributie-set besteld en een waterpomp, want…. als volgende week toch het nieuwe inlaatspruitstuk er op gaat… dan meteen alles maar nieuw er omheen !! ( hoeft ie maar 1x open ! )EN…………………… ff in de nieuwe Meriva gezeten ( was net nieuw binnengekomen vanmiddag) , maareh………………………. wat een geinig bakkie zeg !! Leuk dashboard ( Insignia look a like ) heel glazen dak etc. etc. !!
Maarja… blijf toch bij m’n veccie !!
IDD de nieuwe Meriva is een leuk bakkie. Waarom moet bijna iedereen een nieuwe waterpomp plaatsen? En wat doet ie dan?
Hij pompt water !!:angel
En ik kan hem beter nu meteen vervangen , ik verwacht niet dat ie 150Dkm meegaat ( zoals de nieuwe distributieriem ) en moet ie daarvoor weer apart open ! vandaar !
8 september 2010 om 16:51 #17437265origineel gepost door DOCTOR007Waarom moet bijna iedereen een nieuwe waterpomp plaatsen? En wat doet ie dan?
Dat moet iedereen doen als de distributieriem wordt vervangen. De reden is dat als je de oude waterpomp laat zitten, je gegarandeerd problemen krijgt met de lagers ervan. Dat komt omdat de nieuwe riem strakker zit en meer druk uitoefent op die lagers. Gevolg is dan dat je weer voor een hoop (onnodige) onkosten komt te zitten als hij alsnog vervangen moet worden. En de kosten van een nieuwe waterpomp wegen niet op tegen het vervangen ervan achteraf, aangezien je de hele boel dan toch al los hebt liggen. Beter alles in één keer goed. Scheelt je uiteindelijk een paar honderd euri.
8 september 2010 om 17:10 #17437266origineel gepost door Navy
origineel gepost door DOCTOR007Waarom moet bijna iedereen een nieuwe waterpomp plaatsen? En wat doet ie dan?
Dat moet iedereen doen als de distributieriem wordt vervangen. De reden is dat als je de oude waterpomp laat zitten, je gegarandeerd problemen krijgt met de lagers ervan. Dat komt omdat de nieuwe riem strakker zit en meer druk uitoefent op die lagers. Gevolg is dan dat je weer voor een hoop (onnodige) onkosten komt te zitten als hij alsnog vervangen moet worden. En de kosten van een nieuwe waterpomp wegen niet op tegen het vervangen ervan achteraf, aangezien je de hele boel dan toch al los hebt liggen. Beter alles in één keer goed. Scheelt je uiteindelijk een paar honderd euri.
Als je de oude waterpomp lat zitten is de kans ook groter dat de distributie riem knapt. omdat de tandjes ook vaak zijn ingesleten op oude riem.
Dus ALTIJD nieuwe riem?? NIEUWE POMP!!
GR>paul
8 september 2010 om 17:24 #17437267origineel gepost door Navy
origineel gepost door DOCTOR007Waarom moet bijna iedereen een nieuwe waterpomp plaatsen? En wat doet ie dan?
Dat moet iedereen doen als de distributieriem wordt vervangen. De reden is dat als je de oude waterpomp laat zitten, je gegarandeerd problemen krijgt met de lagers ervan. Dat komt omdat de nieuwe riem strakker zit en meer druk uitoefent op die lagers. Gevolg is dan dat je weer voor een hoop (onnodige) onkosten komt te zitten als hij alsnog vervangen moet worden. En de kosten van een nieuwe waterpomp wegen niet op tegen het vervangen ervan achteraf, aangezien je de hele boel dan toch al los hebt liggen. Beter alles in één keer goed. Scheelt je uiteindelijk een paar honderd euri.
Iedereen bedankt voor de uitleg. Overigens ik heb geen rubbere riem maar een ketting. Natuurlijk weet ik ook dat die op zijn tijd moet vervangen worden. Wanneer weet ik niet. Zover ik het gelezen heb in de onderhoudsboekje is dat tot op heden niet gebeurt. De motor heeft al middels iets meer dan als 240DKM gelopen. En loopt vrijwel maandelijks toch iets meer als een KM of 2700.
@NAVY: die tip van je kan ik pas uitvoeren als het droog en warm weer is dan kan ik de huidige vocht eruit laten “dampen”.
@SPEAKER: zoiets had ik ook al begrepen.:)8 september 2010 om 19:17 #17437268origineel gepost door vectra208v
Als je de oude waterpomp lat zitten is de kans ook groter dat de distributie riem knapt. omdat de tandjes ook vaak zijn ingesleten op oude riem.
Dus ALTIJD nieuwe riem?? NIEUWE POMP!!
GR>paul
In dit geval niet Paul. Zoals je op de foto kan zien is het een waterpomp die aan de achterkant van de D-riem zit… dus heeft geen tanden ! :thumbup
8 september 2010 om 20:03 #17437269dat zag ik later ook :D was me niet meteen opgevallen maarja.
bij veel auto’s word de waterpomp nog wel met een tandriem aangedreven en dan moet je met het vervangen van de distributie riem altijd je waterpomp vervangen.
zowiezoe vind ik het ook verstandig om hem te vervangen als je toch bezig bent.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.