Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2010 om 08:21 #17437218
origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door jraaf
Iemand een idee of je van steek 110 naar steek 120 kan??
Zie ze wel naar 130…..Safe driving Jurgen
Thanx, komen nieuw type OPC onder…wel replica’s met 235/35R19 Goodyears.
Die adapters heb je wel van H&R maar deze zijn 50mm dik:hmmz
http://cgi.ebay.nl/H-R-Lochkreisadapter-Opel-Vectra-B-C-5×110-5×120-50mm-/360253103678
Maar ook 4stuks in 20mm
Thanks, 50 mm is idd wel erg veel. Maar die 20mm is goed te doen lijkt mij. Heb jij ervaring met die dingen. zwabberen of iets dergelijks, zou dat passen met de standaard wielkasten of moeten ze dan uitgerold worden?
safe driving Jurgen
Je zal moeten kijken en meten hoeveel je banden nu binnen de wielkasten staan. Uitrollen zou ik persoonlijk zelf niet doen. wat betreft het zwabberen, dat zal wel meevallen omdat die precies centreerd op de naaf. Maar ik weet niet wat de naaf diameter is van de steek 5x 120 daar zal je misschien centreer ringen moeten gebruiken afhankelijk van de 5×120 velg die je wilt monteren.
Gr Rene
Die adapters zijn naar 5×120 met BMW steek . . . die hebben 72.5 mm naafgat
Insignia heeft 67.1 mm naafgat, die velgen ga je dus niet op die adapters krijgen.
Of je moet je naafgat uithonen of je moet je adapters in de draaibank afdraaien.
4 september 2010 om 08:33 #17437219origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door jraaf
Iemand een idee of je van steek 110 naar steek 120 kan??
Zie ze wel naar 130…..Safe driving Jurgen
Thanx, komen nieuw type OPC onder…wel replica’s met 235/35R19 Goodyears.
Die adapters heb je wel van H&R maar deze zijn 50mm dik:hmmz
http://cgi.ebay.nl/H-R-Lochkreisadapter-Opel-Vectra-B-C-5×110-5×120-50mm-/360253103678
Maar ook 4stuks in 20mm
Thanks, 50 mm is idd wel erg veel. Maar die 20mm is goed te doen lijkt mij. Heb jij ervaring met die dingen. zwabberen of iets dergelijks, zou dat passen met de standaard wielkasten of moeten ze dan uitgerold worden?
safe driving Jurgen
Je zal moeten kijken en meten hoeveel je banden nu binnen de wielkasten staan. Uitrollen zou ik persoonlijk zelf niet doen. wat betreft het zwabberen, dat zal wel meevallen omdat die precies centreerd op de naaf. Maar ik weet niet wat de naaf diameter is van de steek 5x 120 daar zal je misschien centreer ringen moeten gebruiken afhankelijk van de 5×120 velg die je wilt monteren.
Gr Rene
Die adapters zijn naar 5×120 met BMW steek . . . die hebben 72.5 mm naafgat
Insignia heeft 67.1 mm naafgat, die velgen ga je dus niet op die adapters krijgen.
Of je moet je naafgat uithonen of je moet je adapters in de draaibank afdraaien.
Kijk, dan zou ik er niet eens aan beginnen. Als het goed gedaan wordt geen probleem, maar voor de meesten onder ons ben je weer afhankelijk van derden. En als ik het zou doen dan de adapters afdraaien als je genoeg matriaal hebt, het naafje moet natuurlijk niet te dun worden;) En natuurlijk de ET waarde van de velgen niet te vergeten.
4 september 2010 om 12:25 #17437220origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door 2000
origineel gepost door DOCTOR007
hmm… veel van die dingen kun je ook zelf (laten) doen. anders kosten die beurten je onnodig euries.Ik kan alles zelf, maar heb met mezelf afgesproken dat ik er niet of nauwelijks wat aan doe. Ik heb al een 33 jaar oud sleutel project, heb geen zin in nog één erbij. Moet wel zeggen dat ik bijv. de remmen/uitlaat zelf zou doen. Maar ik was 550 euro kwijt, viel me mee, had gerekend op het dubbele :thumbup
En dan hebben we het over een kleine of grote beurt??? Met apk of reparaties?
Apk, alle filters vervangen, gehele achtervering verwijderd en schoongemaakt (werd gek van het gekraak) Distributie ketting gecheckt via verwijderd kleppendeksel, olie+filter, aircocheck, kenteken verlichting gemaakt, front van de originele radio vervangen (zeer netjes, opeldealer wilde me een nieuwe verkopen) rondom nieuwe blokken, beugels van de uitlaat gelast,gordel gerepareerd, en ben vast wel wat vergeten.
Dus al met al een net bedrag, en vandaar dat ik voor die garage 50 km om rij, is in mijn beleving de moeite. De garage is altijd zeer netjes, tarieven “normaal”, en in opel gespecialiseerd. Dat durf ik van de gemiddelde opeldealer niet eens te zeggen4 september 2010 om 12:41 #17437221origineel gepost door 2000
origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door 2000
origineel gepost door DOCTOR007
hmm… veel van die dingen kun je ook zelf (laten) doen. anders kosten die beurten je onnodig euries.Ik kan alles zelf, maar heb met mezelf afgesproken dat ik er niet of nauwelijks wat aan doe. Ik heb al een 33 jaar oud sleutel project, heb geen zin in nog één erbij. Moet wel zeggen dat ik bijv. de remmen/uitlaat zelf zou doen. Maar ik was 550 euro kwijt, viel me mee, had gerekend op het dubbele :thumbup
En dan hebben we het over een kleine of grote beurt??? Met apk of reparaties?
Apk, alle filters vervangen, gehele achtervering verwijderd en schoongemaakt (werd gek van het gekraak) Distributie ketting gecheckt via verwijderd kleppendeksel, olie+filter, aircocheck, kenteken verlichting gemaakt, front van de originele radio vervangen (zeer netjes, opeldealer wilde me een nieuwe verkopen) rondom nieuwe blokken, beugels van de uitlaat gelast,gordel gerepareerd, en ben vast wel wat vergeten.
Dus al met al een net bedrag, en vandaar dat ik voor die garage 50 km om rij, is in mijn beleving de moeite. De garage is altijd zeer netjes, tarieven “normaal”, en in opel gespecialiseerd. Dat durf ik van de gemiddelde opeldealer niet eens te zeggenZoooo…. dat is een zeer schappelijke prijs. Daar redt je het idd niet mee bij de opel dealer :wors
4 september 2010 om 14:45 #17437222origineel gepost door sw_reijnders
Die adapters zijn naar 5×120 met BMW steek . . . die hebben 72.5 mm naafgat
Insignia heeft 67.1 mm naafgat, die velgen ga je dus niet op die adapters krijgen.
Of je moet je naafgat uithonen of je moet je adapters in de draaibank afdraaien.
Da’s een uitdaging…. Die ik dan maar nie aanga. @speaker; had idd een mooi neuw opc set op het oog. Gezien de vraag prijs wel een rib uit he lijf maar wel heel erg VET! Maar als ik dat zo lees wat er dan allemaal moet gebeuren voor ik de steek aangepast heb, nee…. Dan blijf ik bij m’n Irmschers in 18′ ben daar ook erg blij mee.
Vandaag nog mijn nieuwe ledere set schoongemaakt en gepoetst. Hoop het er volgend weekend in te zetten.
Safe driving Jurgen
4 september 2010 om 15:27 #174372234 september 2010 om 16:01 #17437224Vandaag nog mijn nieuwe ledere set schoongemaakt en gepoetst. Hoop het er volgend weekend in te zetten.
Safe driving Jurgen
[/quote]Ben blij dat die er bij mij al in zit:D
Wel vet hoor:thumbup
Jan
4 september 2010 om 17:02 #17437226vandaag men vec gewassen en een klein (krassen-bijwerk) poetsbeurtje gedaan
4 september 2010 om 17:03 #17437227origineel gepost door janneman vectra c
Vandaag nog mijn nieuwe ledere set schoongemaakt en gepoetst. Hoop het er volgend weekend in te zetten.
Safe driving Jurgen
Ben blij dat die er bij mij al in zit:D
Wel vet hoor:thumbup
Jan
heb jij er wel alle hoofdsteunen bij jan?
:P
4 september 2010 om 17:33 #17437228origineel gepost door jraaf
origineel gepost door sw_reijnders
Die adapters zijn naar 5×120 met BMW steek . . . die hebben 72.5 mm naafgat
Insignia heeft 67.1 mm naafgat, die velgen ga je dus niet op die adapters krijgen.
Of je moet je naafgat uithonen of je moet je adapters in de draaibank afdraaien.
Da’s een uitdaging…. Die ik dan maar nie aanga. @speaker; had idd een mooi neuw opc set op het oog. Gezien de vraag prijs wel een rib uit he lijf maar wel heel erg VET! Maar als ik dat zo lees wat er dan allemaal moet gebeuren voor ik de steek aangepast heb, nee…. Dan blijf ik bij m’n Irmschers in 18′ ben daar ook erg blij mee.
Vandaag nog mijn nieuwe ledere set schoongemaakt en gepoetst. Hoop het er volgend weekend in te zetten.
Safe driving Jurgen
Kijk… goed bezig zeg en ziet er netjes uit dat leer.:wors Ook stoelverwarming??
4 september 2010 om 18:14 #17437229origineel gepost door gts power
origineel gepost door janneman vectra c
Vandaag nog mijn nieuwe ledere set schoongemaakt en gepoetst. Hoop het er volgend weekend in te zetten.
Safe driving Jurgen
Ben blij dat die er bij mij al in zit:D
Wel vet hoor:thumbup
Jan
heb jij er wel alle hoofdsteunen bij jan?
:P
:jerry
4 september 2010 om 19:37 #17437230Wafelzekerring vernieuwd was 100 ampere nu 125
4 september 2010 om 19:57 #17437231origineel gepost door nova….
Wafelzekerring vernieuwd was 100 ampere nu 125En die heb je nodig voor ?????
4 september 2010 om 20:16 #17437232origineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door nova….
Wafelzekerring vernieuwd was 100 ampere nu 125En die heb je nodig voor ?????
Meestal voor een versterker:jerry
5 september 2010 om 12:19 #17437234vanaf 10 uur tot 1.30 uur bezig geweest met het schoonmaken en laten glimmen van mijn vectra
:jerry ziet er weer top uit toch :wors:wors:wors:cool::cool::cool:
5 september 2010 om 12:26 #17437235Ziet er top:kewlpics uit! Megespotn lip vind ik ‘m erg goed staan.
@GTS Power, Jan en Droeftoeter;….Thanks, ja + stoelverwarming al hoewel ik nog niet weet of dat voorbereid is in mijn vec. Net gekeken onder de stoel maar zie niks wat mij zegt dat die grote stekker die de stoel in gaat is voorbereid. Dash knopjes heb ik ook nog niet maar kom der wel achter als ik het er in zet. Uiteraard heb ik er ook hoofdsteunen bij:P
Safe driving Jurgen
5 september 2010 om 12:45 #17437236iedereen roept over de lip maar dat is gewoon de orginele heb hem alleen ff in kleur gemaakt kijkt veel mooier
:D:D:D:D:D:D:D
5 september 2010 om 12:48 #17437237origineel gepost door hans-01
iedereen roept over de lip maar dat is gewoon de orginele heb hem alleen ff in kleur gemaakt kijkt veel mooier:D:D:D:D:D:D:D
Weten we toch:P Maar ik blijf het een LIP noemen, hij is namelijk buigzaam en da’s best wel handig met parkeren:afro Is alleen niet zo goed voor de lak.
Vandaar dat mijn LIP o steeds blanco is en de rest wel in carros kleur mee gespoten.Safe driving Jurgen
5 september 2010 om 12:54 #17437238alle lak zit er nog steeds op dus tot nu toe gaat het goed:D:D
heb nog wel een vraagje aan jou weet jij waar ik zulke mooie witte knipperlichten voor links en rechts aan kan komen:P (prijs drukken he):P
5 september 2010 om 20:33 #17437239origineel gepost door hans-01
heb nog wel een vraagje aan jou weet jij waar ik zulke mooie witte knipperlichten voor links en rechts aan kan komen:P (prijs drukken he):P
Uhh de mijne zijn momenteel blauw. In november moet ik met de vec langs de keuring. Dus tot die tijd houd ik ze nog even bij mij. Maar op ebay. De staan ze ook.
Safe driving Jurgen
6 september 2010 om 14:41 #17437240Vandaag de linker spiegel maar eens gedemonteerd en weer gemonteerd.
Deze trilde zo irritant….. Nu met een kleine modificatie, weer helemaal goed vast en….. trillingsvrij!!!
Groet Tim.
6 september 2010 om 16:01 #17437241origineel gepost door hans-01
vanaf 10 uur tot 1.30 uur bezig geweest met het schoonmaken en laten glimmen van mijn vectra:jerry ziet er weer top uit toch :wors:wors:wors:cool::cool::cool:
welke maat wielen en banden zitten er onder :o
6 september 2010 om 16:06 #17437242te klein :D
6 september 2010 om 16:08 #17437243origineel gepost door sw_reijnders
te klein :Dmwa…..denk dat de mijne weinig groter zijn;)
maar ieder z’n ding:thumbupmaarre heb mischien nog wel een setje 17” GTS wielen liggen
6 september 2010 om 20:44 #17437244Hey raymond,
je moet de foto’s even uploaden via http://www.photobucket.com en dan de IMG link knippen en plakken in je bericht.
als het niet lukt mag je de foto’s wel mailen.
gr.Paul
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.