Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2010 om 16:43 #17436942
warm gelopen . . . 116 graden op de Opcom.
De fan slaat dus niet aan.morgen maar eens kiek’n hoe het met mn temp sensor zit :swear
11 augustus 2010 om 17:04 #17436943origineel gepost door DOCTOR007
Weet iemand trouwens om de hoeveel KM je de motorolie zou moeten vervangen? Krijg je daar een melding van iets in de geest van een service-interval melding???Als het contact van uit is en je drukt op de resetknop van je dagtellen zou je moeten zien hoeveel km je nog kan rijden tot de volgende oliewissel.
Afhankelijk van welke olie en je rijpatroon kan je met een diesel maximaal 50.000 km tussen oliewissels.
Pagina 253: http://vectra-c.swi.hu/VectraManual.pdf
11 augustus 2010 om 17:06 #17436944AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door sw_reijnders
volgens mij wel.Ligt eraan welke olie je hebt.
de nieuwste motoren lopen tegenwoordig op Longlife olie. Die moet je om de 30.000 km vervangen (echt RETE duur dat spul :o)
de iets oudere motoren ververs je zo rond de 15.000 km.Ik ververs gewoon elk jaar, omdat olie ook verzuurt, ook door stil staan. Dus vervang het om de 3000km.
12 augustus 2010 om 13:26 #17436945Tnx voor de info allemaal.
Verder ben ik van plan om de bandenspanningsensoren uit te laten schakelen. Kan iemand mij vertellen of ik hieraan goed doe en het geen problemen zal opleveren???
12 augustus 2010 om 16:03 #17436946Zojuist klaar: de mistlampen via een relais aan het grote licht gekoppeld. Als ik nu het grote licht aan doe dan gaan de mistlampen mee aan. En als ik een lichtsignaal geef dan doen de mistlampen mee.
Ik heb, omdat ik niet zeker weet of dit bij de APK is toegestaan, er een zwevende zekering in gezet zodat ik het altijd uit kan schakelen.12 augustus 2010 om 17:11 #17436947origineel gepost door Navy
Zojuist klaar: de mistlampen via een relais aan het grote licht gekoppeld. Als ik nu het grote licht aan doe dan gaan de mistlampen mee aan. En als ik een lichtsignaal geef dan doen de mistlampen mee.
Ik heb, omdat ik niet zeker weet of dit bij de APK is toegestaan, er een zwevende zekering in gezet zodat ik het altijd uit kan schakelen.mistlampen + grootlicht mogen niet tegelijk branden met APK
Dus met de APK de zekering er maar ff uit halen12 augustus 2010 om 17:30 #17436948origineel gepost door DOCTOR007
Weet iemand trouwens om de hoeveel KM je de motorolie zou moeten vervangen? Krijg je daar een melding van iets in de geest van een service-interval melding???ligt eraan welke vectra je hebt maar als je een c uitvoering hebt kan je het zien bij elke keer dat je hem start op je teller.
dan geeft hij aan hoeveel km je nog kan rijden tot de volgende beurtgr hans:thumbup
12 augustus 2010 om 18:17 #17436949me remblokken voor vervangen voor ferodo blokken.
ik had pas al me einddemper vervangen voor een sebring, kzal eens proberen als ik me auto weer gewassen heb om er een fototje van te maken.12 augustus 2010 om 19:01 #17436950origineel gepost door hans-01
origineel gepost door DOCTOR007
Weet iemand trouwens om de hoeveel KM je de motorolie zou moeten vervangen? Krijg je daar een melding van iets in de geest van een service-interval melding???ligt eraan welke vectra je hebt maar als je een c uitvoering hebt kan je het zien bij elke keer dat je hem start op je teller.
dan geeft hij aan hoeveel km je nog kan rijden tot de volgende beurtgr hans:thumbup
Ik rijd een Vectra 2K4 Sedan C maar hij geeft niks weer op de manier hoe jij het me vertelt. Is het dan een afwijking van de model???
12 augustus 2010 om 19:40 #17436951origineel gepost door DOCTOR007
Tnx voor de info allemaal.Verder ben ik van plan om de bandenspanningsensoren uit te laten schakelen. Kan iemand mij vertellen of ik hieraan goed doe en het geen problemen zal opleveren???
Waarom zou je dit willen ?
13 augustus 2010 om 06:59 #17436952origineel gepost door DOCTOR007
Ik rijd een Vectra 2K4 Sedan C maar hij geeft niks weer op de manier hoe jij het me vertelt. Is het dan een afwijking van de model???
Zou kunnen dat er verschil zit tussen de DTI en CDTI motoren. Ik weet in ieder geval dat bij de CDTI motoren je twee opties hebt die de VOD in kan schakelen. 1 is de service interval op de snsoren, dan meet ie wanneer er een service beurt aan zit te komen en geeft dit via de boardcomputer aan. de andere optie is een vaste interval (30 K) Deze kan je op de eerder beschreven manier uitlezen in het schermpje van je toerenteller. Of dit ook bij een dti kan moet je ff vragen aan de VOD.
Safe driving Jurgen
13 augustus 2010 om 07:31 #17436953origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door hans-01
Nogmaals:
Als het contact uit is en je drukt op de resetknop van je dagteller kan je zien hoeveel km je nog kan rijden tot de volgende oliewissel.
13 augustus 2010 om 07:44 #17436954van deze naafkappen:
naar deze:
13 augustus 2010 om 08:02 #17436955origineel gepost door vectra208v
origineel gepost door Navy
Zojuist klaar: de mistlampen via een relais aan het grote licht gekoppeld. Als ik nu het grote licht aan doe dan gaan de mistlampen mee aan. En als ik een lichtsignaal geef dan doen de mistlampen mee.
Ik heb, omdat ik niet zeker weet of dit bij de APK is toegestaan, er een zwevende zekering in gezet zodat ik het altijd uit kan schakelen.mistlampen + grootlicht mogen niet tegelijk branden met APK
Dus met de APK de zekering er maar ff uit halenJa, dat zei iemand anders ook al. Ik heb inmiddels een bestand van 7,5MP gedownload en geïnstalleerd. ‘t Is het handboek waarin alles over de APK staat. Ik heb het zo’n beetje doorgelezen maar wel extra goed alles over verlichting en keuringseisen. Ben heel wat wijzer geworden. Er staat nergens dat mistlampen níet tegelijkertijd mogen branden met je grootlicht (dus niet dimlicht). Maar ik kan de zekering verwijderen als het nodig is. :D
En het is ook meer een gadget, want ik rij heel erg weinig met mijn grote lichten aan.
13 augustus 2010 om 14:18 #17436956:jerry:jerry:jerry
MORGEN IS HET ZOVER DAN MAAK IK MIJN HOBBY VECTRA WEER COMPLEET
13 augustus 2010 om 14:21 #17436957origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door hans-01
dan geeft hij aan hoeveel km je nog kan rijden tot de volgende beurt:hmmz das vreemd want ik heb mijn 2 de vectra nu en zowel bij de c1 als bij de c2 word het aangegeven zodra ik hem start misschien ff langs de garage rijden om het ff te laten chekken dan weet je het zeker:thumbup:thumbup
gr hans:thumbup
13 augustus 2010 om 16:21 #17436958Vandaag ff bij :fy1KVOD:fy1 42,45 afgerekend voor een uurtje kijken naar de autoking:. Men elek. raam linksvoor en zij spiegel doen het niet. Echter als ik de linker zijspiegel wil instellen reageert de rechter zijspiegel.:wtf
Zekeringen zijn goed wel is die van de 12V sig.aansl. defect, wat al zo een tijdje is:P. Maar de raam e.d. deed het tot vandaag het wel.
Ik heb enkel in de zekeringkastje de boel nagekeken en alles blijkt in orde te zijn,op die 12V na dan.:thumbupTIjdens het zoeken naar de defecte zekering van de 12V sig.aansl. trok ik wel per abuis de verkeerde die van de raam gebeuren.:( Zou dat dan het oorzaak zijn. De voertuig was 100% uit.:)
Iemand nog tips?:thumbup
13 augustus 2010 om 16:22 #17436959YOEHOEEE!!! Ben nu senior member:D na 500post al;)
13 augustus 2010 om 17:27 #17436960origineel gepost door DOCTOR007 Echter als ik de linker zijspiegel wil instellen reageert de rechter zijspiegel.:wtf
Staat gewoon in het tips en weetjes topic hoor.
13 augustus 2010 om 18:11 #17436961en anders haal je tegen de tijd dat je vec gekeurd moet worden toch alleen de lampjes eruit kunnen ze ook nie afgekeurd worden
groetjes berry
13 augustus 2010 om 18:13 #17436962origineel gepost door DOCTOR007
Echter als ik de linker zijspiegel wil instellen reageert de rechter zijspiegel.:wtfJa nogal logisch, dat hoort ook zo!!:jerry:jerry
13 augustus 2010 om 19:18 #17436963origineel gepost door Edvries
Echter als ik de linker zijspiegel wil instellen reageert de rechter zijspiegel.:wtfJa nogal logisch, dat hoort ook zo!!:jerry:jerry
:hmmz:hmmz:hmmz
13 augustus 2010 om 20:00 #17436964oja….
vandaag van binnen en buiten schoongemaakt.
mischien morgen nog stoeien met men nieuwe poetsmachine:hmmz
13 augustus 2010 om 20:12 #17436965origineel gepost door gts power
oja….vandaag van binnen en buiten schoongemaakt.
Een swiffer????
13 augustus 2010 om 20:28 #17436966origineel gepost door opel-limbo
origineel gepost door gts power
oja….vandaag van binnen en buiten schoongemaakt.
Een swiffer????
Nee een swaffel…
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.