Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2010 om 17:32 #17436691
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door ahrend
origineel gepost door jraaf
:swear Ook nog eens voor nop naar de praxis geweest, ook daar geen bolkop schroefies te krijgen.Safe driving Jurgen
Dat moeten toch wel heel bijzondere schroefjes zijn,als je ze nergens aan kan komen :jerry
Wurth, maar die zijn maandag pas weer open, hadden afgelopen vrijdag niet de juiste op voorraad.
Safe driving JurgenWaar ben je naar op zoek dan? Heb hier op zolder nog bakken vol van die ondingen liggen. (Mijn Opa was vroeger timmerman).
5 juli 2010 om 17:37 #17436692origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door speaker
origineel gepost door bjn
gisteren ff een parrot gehaald, die ga ik er morgenaaf ff inbouwen, ik twijfel nog wel even waar ik hem ga plaatsen, dat lelijke ding in mn mooie c vec, mrja…Afgelopen week mn egr afgedopt op advies van dit forum, bevalt super!
ben nu ff op het forum aan het kijken naar chiptuning, ik heb een 1.9 cdti 120pk vec, ik zag dat deze max naar 160pk ging, das best veel… denken jullie dat de versnellingsbak dat aankan? en de rest?
groetjes bj
Als je een 6-bak hebt dan heb je een F40-bak en die kan tot 400Nm hebben ( daar kom je pas op rond de 190pk )
Niet te veel stoplicht sprintjes;) maar de power gebruiken om te snel te accelereren, vooral altijd snel optrekken in 1-2 is dus funest voor koppeling en bak.
Wat betreft de motor gewoon goed warm rijden maar das wel bekend denk ik.
Ik rijd er zelf nu een jaar mee en nog geen problemen gehad.Jan
Dat klopt niet helemaal.
Jouw verhaal van de stoplicht sprintjes gaat op voor benzine auto’s waar de maximale kracht en koppel boven in het toerengebied liggen.
Doordat bij een diesel het maximale koppel en vermogen vrij laag liggen ben je bij een stoplicht sprintje vrij snel door het toerenbereik heen, en duurt de maximale belasting maar kort.
Ga jij bij een diesel lekker op maximaal koppel accelereren in de 3, 4 of 5e versnelling, dan heeft je bak veel meer te lijden, omdat je juist langdurig in het bereik van maximaal vermogen/koppel zit.
Het gaat dus niet alleen om de hoogte van de belasting, maar ook om de duur er van.
5 juli 2010 om 17:47 #17436693vandaag moest ik even auto uit laten lezen bij de opel, toen gelijk maar even een mattensetje gehaald voor de vec. De oude was versleten en achterin zaten vieze matten in die echt lelijk waren. Binnenkort zal ik effe foto van oud en nieuw posten :)
5 juli 2010 om 18:28 #17436694origineel gepost door yzf1kr
Waar ben je naar op zoek dan? Heb hier op zolder nog bakken vol van die ondingen liggen. (Mijn Opa was vroeger timmerman).
Hey, zijn zwart zitten voornamelijk in je auto om dashbord delen vast te zetten. Heb ze nodig om mijn nieuwe signum gril vast te zetten. 8 stuks 12mm lang kopje 10 mm diameter en waarschijnlijk m3 of m4 schroefdraad, vrij grof volgens mij zelftappende.
Als je ze hebt, kom maar op met die dingen zou je me heel mooi mee helpen.
safe driving Jurgen:jerry
5 juli 2010 om 18:28 #17436695origineel gepost door speaker
origineel gepost door Opel4all
Okeej, nee ik doelde eigenlijk op die 5 spaaks velgen met wieldop. Die zijn namelijk niet van staal maar van Aluminium !! :o
Weet je dat wel zeker, dat zijn toch allemaal stalen velgen :hmmz
Groetjes, Joche
[/quote]
Tja dat dacht ik ook , maar laat je niet misleiden door dat ze zwart gespoten zijn.
Ik zag ze van de week en m’n maat liet er eentje voelen, die dingen wegen echt niks.
Deze kwamen onder een Signum uit ! [/quote]Voor zo ver ik weet zijn ze van staal. En wegen ook een ton.
tot dus verre hebben alleen bmw en citroen alu staal look velgen.
5 juli 2010 om 19:51 #17436696Ik heb vanavond mijn auto gewassen plus velgen gepoetst. Was in december voor het laatst gewassen. Ikweet nu ook meteen weer waarom ik het haast nooit doe. Wat een :swear:swearwerk. Maar met al die droge dagen regende hij maar niet schoon :D
5 juli 2010 om 19:54 #17436697origineel gepost door Silverspeed
vandaag moest ik even auto uit laten lezen bij de opel, toen gelijk maar even een mattensetje gehaald voor de vec. De oude was versleten en achterin zaten vieze matten in die echt lelijk waren. Binnenkort zal ik effe foto van oud en nieuw posten :)was er nog een storing vaar voren gekomen??
5 juli 2010 om 19:55 #17436698origineel gepost door eddie V6 CDTI
Ik heb vanavond mijn auto gewassen plus velgen gepoetst. Was in december voor het laatst gewassen. Ikweet nu ook meteen weer waarom ik het haast nooit doe. Wat een :swear:swearwerk. Maar met al die droge dagen regende hij maar niet schoon :Dals je het vaker doet dan is het minder werk. :P
5 juli 2010 om 20:10 #17436699origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door bjn
gisteren ff een parrot gehaald, die ga ik er morgenaaf ff inbouwen, ik twijfel nog wel even waar ik hem ga plaatsen, dat lelijke ding in mn mooie c vec, mrja…Afgelopen week mn egr afgedopt op advies van dit forum, bevalt super!
ben nu ff op het forum aan het kijken naar chiptuning, ik heb een 1.9 cdti 120pk vec, ik zag dat deze max naar 160pk ging, das best veel… denken jullie dat de versnellingsbak dat aankan? en de rest?
groetjes bj
Als je een 6-bak hebt dan heb je een F40-bak en die kan tot 400Nm hebben ( daar kom je pas op rond de 190pk )
Niet te veel stoplicht sprintjes;) maar de power gebruiken om te snel te accelereren, vooral altijd snel optrekken in 1-2 is dus funest voor koppeling en bak.
Wat betreft de motor gewoon goed warm rijden maar das wel bekend denk ik.
Ik rijd er zelf nu een jaar mee en nog geen problemen gehad.Jan
Dat klopt niet helemaal.
Jouw verhaal van de stoplicht sprintjes gaat op voor benzine auto’s waar de maximale kracht en koppel boven in het toerengebied liggen.
Doordat bij een diesel het maximale koppel en vermogen vrij laag liggen ben je bij een stoplicht sprintje vrij snel door het toerenbereik heen, en duurt de maximale belasting maar kort.
Ga jij bij een diesel lekker op maximaal koppel accelereren in de 3, 4 of 5e versnelling, dan heeft je bak veel meer te lijden, omdat je juist langdurig in het bereik van maximaal vermogen/koppel zit.
Het gaat dus niet alleen om de hoogte van de belasting, maar ook om de duur er van.
Stoplicht:wtf= Verkeerslicht:D
5 juli 2010 om 20:12 #17436700origineel gepost door arjontje
origineel gepost door eddie V6 CDTI
Ik heb vanavond mijn auto gewassen plus velgen gepoetst. Was in december voor het laatst gewassen. Ikweet nu ook meteen weer waarom ik het haast nooit doe. Wat een :swear:swearwerk. Maar met al die droge dagen regende hij maar niet schoon :Dals je het vaker doet dan is het minder werk. :P
Dacht het ff niet. Ik was ooit een keer voor de lol de auto van me schoonvader gaan wassen met stalen velgen. Nou een jaar later was ik het nog steeds geregeld, maar die :fy1:swearvelgen zijn niet schoon te krijgen.
Trouwens mijn eigen velgen zien er ook niet uit maar die zijn ook wel lastig schoon te krijgen.
Bijna de hele dag vanuit de gesloten kamer naar de VECCIEking: gekeken.:agent
5 juli 2010 om 20:26 #17436701origineel gepost door eddie V6 CDTI
Ik heb vanavond mijn auto gewassen plus velgen gepoetst. Was in december voor het laatst gewassen. Ikweet nu ook meteen weer waarom ik het haast nooit doe. Wat een :swear:swearwerk. Maar met al die droge dagen regende hij maar niet schoon :Ddat doe ik altijd met een oude kwast:thumbup
lijkt wel stom maar het werkt wel:P
5 juli 2010 om 21:04 #17436702origineel gepost door DOCTOR007
Stoplicht:wtf= Verkeerslicht:D
Als je er voor stil staat is het een STOPLICHT :jerry
5 juli 2010 om 21:09 #17436703[/quote]
Als je er voor stil staat is het een STOPLICHT :jerry [/quote]
Strikt genomen is alleen een verkeerslicht dat op rood staat een stoplicht; bij groen moeten de weggebruikers immers niet stoppen, maar juist doorrijden. Het officiële Reglement verkeersregels en verkeerstekens heeft het over verkeerslicht. Bovendien is stoplicht dubbelzinnig: het heeft ook de betekenis ‘remlicht van een motorvoertuig’.
Dit vond ik even met Google :jerry :jerry ;)
Groetjes, Joche
5 juli 2010 om 21:13 #17436704Ik bedoelde ook ‘als ie op rood staat ‘ joche !
Maar bedankt voor de info !
ps. de NL-taal is toch één en al dubbelzinnigheid. Neem nu het woord ‘volledig’! Vol-Ledig … super tegenstrijdig !!:jerry
5 juli 2010 om 21:15 #17436705origineel gepost door jraaf
origineel gepost door yzf1kr
Waar ben je naar op zoek dan? Heb hier op zolder nog bakken vol van die ondingen liggen. (Mijn Opa was vroeger timmerman).
Hey, zijn zwart zitten voornamelijk in je auto om dashbord delen vast te zetten. Heb ze nodig om mijn nieuwe signum gril vast te zetten. 8 stuks 12mm lang kopje 10 mm diameter en waarschijnlijk m3 of m4 schroefdraad, vrij grof volgens mij zelftappende.
Als je ze hebt, kom maar op met die dingen zou je me heel mooi mee helpen.
safe driving Jurgen:jerry
Ze zijn niet zelf-tappend !
Ik heb er hier nog 8 liggen, zitten alleen in m’n oude grill !!
Kan morgen wel ff een fotootje maken , als je het wilt !
5 juli 2010 om 21:18 #17436706origineel gepost door speaker
Ik bedoelde ook ‘als ie op rood staat ‘ joche !Maar bedankt voor de info !
ps. de NL-taal is toch één en al dubbelzinnigheid. Neem nu het woord ‘volledig’! Vol-Ledig … super tegenstrijdig !!:jerry
:jerry:jerry:jerryGo Speaker!:jerry:jerry:jerryLOL
ps speaker weet jij iemand die een tech2 heeft?
5 juli 2010 om 22:10 #17436707origineel gepost door eddie V6 CDTI
Ik heb vanavond mijn auto gewassen plus velgen gepoetst. Was in december voor het laatst gewassen. Ikweet nu ook meteen weer waarom ik het haast nooit doe. Wat een :swear:swearwerk. Maar met al die droge dagen regende hij maar niet schoon :DAls ik mijn auto 2 weken niet gewassen heb voel ik mij er al niet meer lekker in.
Onder mijn vorige auto (astra F GSI) had ik 6 spaaks witte velgen en die waren elke week (zelfs in de winter)schoon en wit.en mijn kadettje:D
Dus vaker wassen,dan hou je ze wel makkelijk schoon:P
gr.paul
6 juli 2010 om 10:18 #17436708Inderdaad, dus net even weer lekker gewassen.:D
6 juli 2010 om 17:38 #17436709men vec een grote beurt gegeven:thumbup
pfffff wat kunnen dingen vastzitten zeg:mad:
ik draaide de aftapbout gewoon raal:o
maar is verder goed gelukt:thumbup
6 juli 2010 om 19:04 #17436710origineel gepost door DOCTOR007
Ja , de dealer !! :jerry Maar dat wilde je zeker niet horen !
Ik weet wel iemand. Waarvoor heb je hem nodig dan ??7 juli 2010 om 05:54 #17436711origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Silverspeed
vandaag moest ik even auto uit laten lezen bij de opel, toen gelijk maar even een mattensetje gehaald voor de vec. De oude was versleten en achterin zaten vieze matten in die echt lelijk waren. Binnenkort zal ik effe foto van oud en nieuw posten :)was er nog een storing vaar voren gekomen??
Nop helaas niet :(
7 juli 2010 om 07:05 #17436712origineel gepost door speaker
origineel gepost door DOCTOR007
Ja , de dealer !! :jerry Maar dat wilde je zeker niet horen !
Ik weet wel iemand. Waarvoor heb je hem nodig dan ??Voor het uitschakelen van de bandenspanningsensoren. Er was ooit 1 defect geraakt en het laten vervangen van zo een ding koste me keer op keer teveel:swear. En als de een net vervangen was ging niet lang erna een ander weer kapot:hmmz.
Kortom uitschakelen indien mogelijk.:cool:
7 juli 2010 om 07:07 #17436713Klein beetje uitgeleefd met de toeter! toen ORANJE de laatste en winnende goal scoorde en doorging.:D:D:D:D
7 juli 2010 om 08:27 #17436714origineel gepost door DOCTOR007
Klein beetje uitgeleefd met de toeter! toen ORANJE de laatste en winnende goal scoorde en doorging.:D:D:D:DOw.. was jij die herrie schopper die om 2 uur snachts nog aan het vuvuën was ?! :swear
u2u trouwens !
7 juli 2010 om 12:06 #17436715Zo dan, vanmorgen mijn dopje opgehaald voor in de bumper! Past perfect dus alles weer compleet nu gelukkig!! :D
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.