Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2010 om 22:16 #17436566
origineel gepost door sjaakmans3
Ik heb beetje de rommel uit mijn Vectra A gehaald. Morgen of overmorgen even wassen en dan de laatste bende eruit halen.Ik ga hem vrijdag omruilen vooreen Vectra B. Hier heb ik maandag al naar gekeken, eigenlijk ook gelijk gekocht.
De Vectra B is een X2.0XEV. Uit 1997 zilvergrijs 133000 op de teller.
Als ik de auto zaterdag mee krijg gelijk even fotootjes maken en hier er posten :)
ben benieuwdking:
23 juni 2010 om 22:23 #17436567origineel gepost door jorisor
ik heb vandaag niet gedaan, alleen is vandaag wel de autoweek op de mat gevallen met de Rubriek Klokje rond.Het artikel staat nog niet op de website, maar voor de geïnteresseerden heb ik wel een foto gemaakt.
http://img821.imageshack.us/img821/4313/dsc9241.jpg
(weet niet of het mag, anders verwijder ik de link)
Leuk om te zien dat ze toch nog bepaalde zaken zwaar aanhalen. Oliesporen vielen 100% mee, en na het schoonmaken zijn ze niet terug gekomen (waarschijnlijk hoog olie peil).
Mijn eigen garage zegt dat het remverschil binnen de normen valt, de auto is 3 weken geleden terug APK goedgekeurd. (en de remschijven waarnog voldoende). momenteel staat de km stand op 191500.
Ik zit er alleen zelf aan te denken nieuwe schijven en blokken te monteren. het ene blok is sneller op dan het andere, en bij veelvuldig remmen op hoge snelheid maakt het wiel rechtsvoor een bepaalde resonatie/geluid dat er niet is als de remmen niet warm/heet zijn.
Vet toevallig,
Ik mag maandag met de Astra op komen draven, ik kom er ook in! Lachen.
24 juni 2010 om 09:06 #17436568origineel gepost door vectra208v
Ik heb beetje de rommel uit mijn Vectra A gehaald. Morgen of overmorgen even wassen en dan de laatste bende eruit halen.Ik ga hem vrijdag omruilen vooreen Vectra B. Hier heb ik maandag al naar gekeken, eigenlijk ook gelijk gekocht.
Als ik de auto zaterdag mee krijg gelijk even fotootjes maken en hier er posten :)
ben benieuwdking:
idd ik ben ook wel benieuwd, alleen wel zonde van de vec A dan :P
24 juni 2010 om 09:09 #17436569origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door vectra208v
ben benieuwdking:
Ja achja, die vind vast wel een goed baasje :-p. Maar ik ben zelf ook wel heel benieuwd of deze net zoals de Vectra A mij gaat bevallen :)
24 juni 2010 om 09:16 #17436570haha dat gaat wel goed komen hoor :D het rijd wel net effe iets anders maar rijd ook echt super. Maar dat is per auto verschillend natuurlijk. Je hebt toch wel een testrit gemaakt he…
24 juni 2010 om 09:16 #17436571origineel gepost door sjaakmans3
origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door vectra208v
ben benieuwdking:
Ja achja, die vind vast wel een goed baasje :-p. Maar ik ben zelf ook wel heel benieuwd of deze net zoals de Vectra A mij gaat bevallen :)
Ik heb een A gehad en nu een B1 maar beide rijden super.
24 juni 2010 om 09:23 #17436572Ja ik heb een test rit gemaakt. Zat op zich wel beter. Auto liep netjes. Stuurde en schakelde heel soepeltjes :-).
Waar we gaan het zien zaterdag..
24 juni 2010 om 09:51 #17436573origineel gepost door jraaf
origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door jraaf
Vandaag de 12V voorin geplaatst en er helaas achter gekomen dat ik geen kabel in de motorruimte heb liggen voor verwarmde ruitensproeiers. Da’s mooi balen :(safe driving Jurgen
Verwarmde ruitensproeiers:wtf? Betekent dat als het buiten vriest dat je je reservoire NIET een “blok ijs” wordt ofzo????
Wil later nog 12V achterin en kofferbak met usb inbouwen. Maar dat duurt wel nog ff voor ik daar aan toe kom.
Dat zorgt er voor dat de rijwind je sproeierkop niet bevriest. Reed afgelopen winter op de Duitse snelweg en moest ‘m tot drie keer op de vluchtstrook zetten om met een antivries spuitbus(gelukkig bij me) de sproeikoppen te ontdooien. Dat wil je echt niet meemaken. Het ene moment rijd je honderd en doet de ruitenwissers aan om de sneeuw kwijt te raken….alles wit en dan met drie kinderen achter in op de linker baan, daar wordt je nniet vrolijk van:o
Safe driving Jurgen.
1xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx% met je eens en succes.
Vectra best smerig gereden met al die insecten op de snelwegen(voornamelijk op de A1,A2,A4,A6 A9 enA10)!
VEC staat al middels dik 19U47MxxS stil te bakken:cool:
24 juni 2010 om 12:06 #17436574origineel gepost door DOCTOR007
Vandaag de 12V voorin geplaatst en er helaas achter gekomen dat ik geen kabel in de motorruimte heb liggen voor verwarmde ruitensproeiers. Da’s mooi balen :(safe driving Jurgen
Verwarmde ruitensproeiers:wtf? Betekent dat als het buiten vriest dat je je reservoire NIET een “blok ijs” wordt ofzo????
Wil later nog 12V achterin en kofferbak met usb inbouwen. Maar dat duurt wel nog ff voor ik daar aan toe kom.
Dat zorgt er voor dat de rijwind je sproeierkop niet bevriest. Reed afgelopen winter op de Duitse snelweg en moest ‘m tot drie keer op de vluchtstrook zetten om met een antivries spuitbus(gelukkig bij me) de sproeikoppen te ontdooien. Dat wil je echt niet meemaken. Het ene moment rijd je honderd en doet de ruitenwissers aan om de sneeuw kwijt te raken….alles wit en dan met drie kinderen achter in op de linker baan, daar wordt je nniet vrolijk van:o
Safe driving Jurgen.
Vectra best smerig gereden met al die insecten op de snelwegen(voornamelijk op de A1,A2,A4,A6 A9 enA10)!
@ Jurgen :die insignia-sproeiers bevriezen ook niet. Althans … afgelopen winter niet gebeurd!
@ doc007 :Usb aansluiting achterin? die 12v. snap ik wel , heb ik zelf ook gedaan !
24 juni 2010 om 12:10 #17436575vandaag : Bullit-ontvanger aangesloten. Nu kunnen we onderweg Digitenne kijken !
( foto’s volgen nog ) :angel24 juni 2010 om 12:52 #17436576origineel gepost door speaker
Safe driving Jurgen.
@ Jurgen :die insignia-sproeiers bevriezen ook niet. Althans … afgelopen winter niet gebeurd!
@ doc007 :Usb aansluiting achterin? die 12v. snap ik wel , heb ik zelf ook gedaan !
Ja dat kan als je die 12V verdeler met usb zowel achterin en in de kofferbak plaats. Waarom? Simpel! Ik heb weleens wat USB-apparatuur in de auto die opgeladen moeten worden. Basis: Laptop+PDA op de voorste, nabij asbak 12v aansl.
Achter: DVD scherm voor de kids die er geregeld in/uit gaan.
Koffer: IPod’s,MP3-spelers etc.Door een kennis een pakking late brengen voor me INTERGASJE:D
24 juni 2010 om 13:28 #17436577origineel gepost door jraaf
Safe driving Jurgen.
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel antivries je in je vloeistof gooit.
Als je als een echte Hollander een vingerhoedje antivries op een hele tank sproeivloeistof gebruikt, dan vraag je om problemen.Nooit problemen gehad, niet met mijn oude Astra, niet met de Opels van mijn familieleden in Oostenrijk, en nu ook niet met mijn Vec.
Gewoon flesje geconcentreerde vloeistof er in en afvullen met water. Niet van die pre-mix gebruiken, want die is niet geschikt voor echt lage temperaturen.
24 juni 2010 om 16:30 #17436578Yep, had er -15 van de Brezan in zitten. Bleek niet afdoende. Heb toen in Denemarken -60 gekocht, dat helpt wel:sleeping
Safe driving Jurgen
@Peet, had Ahrend geen Insignia sproeiers te koop, laatst in de Meern?24 juni 2010 om 17:12 #17436579Ja volgens mij wel.
Maar die dingen kosten 4,50 bij de dealer !25 juni 2010 om 00:24 #17436580vandaag de vec even uitgelaten over de A12 :D vond die wel weer leuk, ik iets minder weer halve tank leeg nu :P maar heb wel een hele dag schik gehad in Den Haag en savonds NL elftal zien spelen daar :)
25 juni 2010 om 07:14 #17436581Mijn afdekdop voor het sleepoog in de voorbumper is gewoon foetsie :wtf:wtf:wtf:wtf
25 juni 2010 om 07:21 #17436582origineel gepost door speaker
Ja volgens mij wel.
Maar die dingen kosten 4,50 bij de dealer !:hmmz:wtfWerk jij bij de KVOD ofzo?;) Je weet vrijwel elke onderdeel e.d. een prijs:jerry.
25 juni 2010 om 07:23 #17436583origineel gepost door Silverspeed
vandaag de vec even uitgelaten over de A12 :D vond die wel weer leuk, ik iets minder weer halve tank leeg nu :P maar heb wel een hele dag schik gehad in Den Haag en savonds NL elftal zien spelen daar :):hmmz DURE GRAP:o
25 juni 2010 om 07:24 #17436584ligt eraan hoe groot zijn hele tank is ;)
25 juni 2010 om 07:25 #17436585origineel gepost door OPC-lijntje
Mijn afdekdop voor het sleepoog in de voorbumper is gewoon foetsie :wtf:wtf:wtf:wtf:wtf! Bij mij zit het gewoon vast anders zou ik het allang kwijt zijn.
Wel:thumbdown25 juni 2010 om 07:26 #17436586origineel gepost door Erwin1987
ligt eraan hoe groot zijn hele tank is ;)Ik doe een gok en kom uit op kleiner of gelijk aan 50Ltr.
25 juni 2010 om 07:35 #17436587origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door speaker
Ja volgens mij wel.
Maar die dingen kosten 4,50 bij de dealer !:hmmz:wtfWerk jij bij de KVOD ofzo?;) Je weet vrijwel elke onderdeel e.d. een prijs:jerry.
Neej man, ik weet alleen de prijzen van wat ik gekocht hebt ( of geinformeerd ! ) :P
25 juni 2010 om 08:38 #17436588origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door Erwin1987
ligt eraan hoe groot zijn hele tank is ;)Ik doe een gok en kom uit op kleiner of gelijk aan 50Ltr.
haha bijna goed :P maak er maar 62 liter van en 3 liter reserve dus 65 liter in totaal :P maar heb nu ook alweer iets van 300 tot 350 kilometer gereden gister dus dan mag het wel :P
25 juni 2010 om 09:09 #17436589Vanmorgen alle vloeistoffen gecheckt en een beetje koelvloeistof bijgevuld.
Straks nog ff de uitlaat lassen en ff kijken of ik een buis door de middendemper heen kan maken (mis een beetje DB’s)
2 Nieuwe banden bestelt en straks even folie ophalen om de achterste ramen de blinderen.
De rand van de velgen ff opnieuw polijsten en daarna nog ff de auto wassen.
LEKKER ZO’N LANG WEEKEND:D
gr.paul
25 juni 2010 om 14:04 #17436590origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door Erwin1987
haha bijna goed :P maak er maar 62 liter van en 3 liter reserve dus 65 liter in totaal :P maar heb nu ook alweer iets van 300 tot 350 kilometer gereden gister dus dan mag het wel :P
Had het moeten weten zelf heb ik een 2.0, 65Ltr. inc reserve.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.