Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2009 om 23:03 #17432477
origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door wim-v6
Gister de Vec even uit gelatenstond al een tijd eenzaam op de Parkeerplaats
Willem
SCHANDE WIM!!!
Zomaar je vecje laten weg kwijnen voor een combo ;)
ik rijdt liever niet in de vec dan dat ik korte ritten moet maken in deze vectra.
heb een V6 onder de kap in bijzonder goede staat.
dat wil ik graag zo houden.
de korte ritten blijven dus voor de Combo
Willem
7 januari 2009 om 16:00 #17432478Vandaag ruiten wezen krabben met 40 graden boven 0 volgens de klok…
Heeft dat ding altijd in de winter..
Auto netjes uitgezogen, de broodkruimels van de kids uit alle hoekjes laten verdwijnen :)Maar Peter? Ik wil graag meer aan me Vectra doen?
Wat doen we daaraan? :)7 januari 2009 om 17:09 #17432479origineel gepost door mschobel
Vandaag ruiten wezen krabben met 40 graden boven 0 volgens de klok…
Heeft dat ding altijd in de winter..
Auto netjes uitgezogen, de broodkruimels van de kids uit alle hoekjes laten verdwijnen :)Maar Peter? Ik wil graag meer aan me Vectra doen?
Wat doen we daaraan? :)Je hebt een u2utje :P
8 januari 2009 om 17:37 #174324808 januari 2009 om 18:14 #17432481ramenvloeistof was op, langs benzinesation om even de ruitjes met zo’n wisser van hun schoon te maken. Was geen succes, met deze temperaturen……maar ja.:P
8 januari 2009 om 18:35 #17432482Jaja ik ben gewaarschuwd voor problemen als ik mijn gts 5cm zou verlagen ,vandaag voor het eerst m`n lip van de voorbumper afgereden maar het was nog geen probleem kon hem nog terug klikken.
Jan
8 januari 2009 om 18:38 #17432483O ja ook nog een momentsleutel gekocht om de moeren van mijn velgen aan te draaien.
Klopt het trouwens dat je die moet aandraaien met 11kg?Jan
8 januari 2009 om 18:52 #17432484als jou momentsleutel 1 meter is wel ja ;)
wielbouten moeten (volgens irmscher specs) met een moment van 110 nm aan gedraaid worden.
Ben er eigenlijk ook nog wel op zoek naar een.
wat was je kwijt aan die van jou? want die krengen kunnen me toch een partij belachelijk duur zijn!!!!!8 januari 2009 om 22:41 #17432485hoi Bas,
Ik zag hem in de aanbieding bij conrad voor 19,99 en ik gebruik hem alleen voor mijn velgen dus ik dacht dan hoeft ie ook niet zo duur te zijn.
En dan had ik het wel goed met die 11kg want dat is hetzelfde als 110 nm volgens de schaalverdeling op de sleutel.;)Jan
8 januari 2009 om 22:49 #1743248611 kg op 1 m afstand is gelijk aan 107,91 Nm om precies te zijn :P:P
8 januari 2009 om 22:57 #17432487Ja maar die sleutels zijn maar 50 cm ,maar die schaalverdeling is daar toch op ingesteld?
9 januari 2009 om 16:35 #17432488Ik heb vandaag naar mijn Vectra gekeken, en moest bijna janken: wat ziet die eruit!
In de bijna 4 jaar dat ik ‘m nou heb is-t-ie nog nooit zo smerig geweest!:o
Maar ja, wassen terwijl het overdag -4° blijft? Nou nee dus. Ben bang dat ik er dan alléén nog maar naar kan kijken en er niet meer in kom!:D
9 januari 2009 om 16:41 #17432489wil de mijne ook graag wassen maar ik wacht nog wel effe:hmmz
straks rij ik met een grote ijspegel rond:D9 januari 2009 om 17:19 #17432490ik heb hem wel even met klappertanden gewassen .
gelijk alle deuren drooggemaakt en ingevet.
poeh wat koud :)9 januari 2009 om 18:07 #17432491origineel gepost door chrisvocht
ik heb hem wel even met klappertanden gewassen .
gelijk alle deuren drooggemaakt en ingevet.
poeh wat koud :)Ik heb me auto van de week gewassen en ben toen daarna ff over de A6 laag gaan vliegen en me auto was droog nog steeds behoorlijk schoon en geen gevroren deuren ofzo. Invetten heb ik ooit 1 keer in me leven gedaan maar dat vond ik geen succes.
10 januari 2009 om 16:15 #17432492Ik durf het ook niet aan,wacht nog wel een paar daagjes.:mad:
Jan
10 januari 2009 om 21:29 #17432493vandaag even een stoer raid pookje gemonteerd
wel koud dat aluminium:mad:10 januari 2009 om 22:06 #17432494oke, hoe heb je dat gedaan?
altijd al benieuwd geweest hoe je die originele opel pookknop eraf krijg. zonder de boel te slopen.10 januari 2009 om 22:35 #17432495origineel gepost door Silver
oke, hoe heb je dat gedaan?
altijd al benieuwd geweest hoe je die originele opel pookknop eraf krijg. zonder de boel te slopen.je moet de knop even flink draaien
hij zit vast gelijmt.
wees niet te bang met trekken :)10 januari 2009 om 22:48 #17432496origineel gepost door chrisvocht
origineel gepost door Silver
oke, hoe heb je dat gedaan?
altijd al benieuwd geweest hoe je die originele opel pookknop eraf krijg. zonder de boel te slopen.je moet de knop even flink draaien
hij zit vast gelijmt.
wees niet te bang met trekken :)oke hij zit dus vastgelijmd.. dus draaien aan de knop zodat ie
zegmaar ”afbreekt”..?10 januari 2009 om 22:52 #17432497origineel gepost door Silver
origineel gepost door chrisvocht
origineel gepost door Silver
oke, hoe heb je dat gedaan?
altijd al benieuwd geweest hoe je die originele opel pookknop eraf krijg. zonder de boel te slopen.je moet de knop even flink draaien
hij zit vast gelijmt.
wees niet te bang met trekken :)oke hij zit dus vastgelijmd.. dus draaien aan de knop zodat ie
zegmaar ”afbreekt”..?hij breekt niet af
hij zit diep in de dop
op je schakel stang zitten boven karteltjes / ribbeltjes en lijm
als je dan van links naar rechts draait met de dop komt hij zo los
.
als je toch al een nieuwe hebt kunje hem ook los zagen11 januari 2009 om 07:02 #17432498Gisteren even m’n EGR af laten doppen door een maatje van me… heb nog niet kunnen testen hoe dat rijd, want zit met de longpleuris thuis.
11 januari 2009 om 09:19 #17432499origineel gepost door janneman vectra c
Ja maar die sleutels zijn maar 50 cm ,maar die schaalverdeling is daar toch op ingesteld?Ja daar is de schaal verdeling op in gesteld.
Vergeet allen niet de moment sleutel terug te draaien naar de rust stand.Laat je hem op 11 kilo of 110NM staan dan verslapt de veer die er in zit.
Waar door dus de moment sleutel niet meer betrouwbaar is.11 januari 2009 om 10:39 #17432500origineel gepost door vectra_bro
Gisteren even m’n EGR af laten doppen door een maatje van me… heb nog niet kunnen testen hoe dat rijd, want zit met de longpleuris thuis.Niet schrikken als zo nu en dan het motorlampje oplicht tijdens rijden.
Dit is bij een afgedopte EGR een normaal verschijnsel.
als je later de auto uit zet en weer start is hij weer uit.
ik hoop wel dat die Vriend van jouw de stekker op de EGR heeft terug geduwd.
Willem
12 januari 2009 om 11:10 #17432501origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door vectra_bro
Gisteren even m’n EGR af laten doppen door een maatje van me… heb nog niet kunnen testen hoe dat rijd, want zit met de longpleuris thuis.Niet schrikken als zo nu en dan het motorlampje oplicht tijdens rijden.
Dit is bij een afgedopte EGR een normaal verschijnsel.
als je later de auto uit zet en weer start is hij weer uit.
ik hoop wel dat die Vriend van jouw de stekker op de EGR heeft terug geduwd.
Willem
De EGR is gedemonteerd, vervolgens heeft hij een plaatje gemaakt en deze ertussen gezet, daarna is alles weer aangesloten zoals het was. Geen last gehad van een lampje hoor ;)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.