Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2010 om 15:13 #17435508
origineel gepost door speaker
Vandaag een hele dikke dubbele ( Y ) uitlaat voor mijn vec gekocht ! Hij komt van een 3.0 V6TD en is gewoon ( bijna ) nieuw !!
De beste man heeft hem ook nog eens GRATIS bij me thuis bezorgd en dat voor een zacht prijsje !!Dus Kan ff niet meer stuk bij mij !
alleen tussenpijp of ook einddemperts peet???
19 maart 2010 om 15:15 #17435509origineel gepost door speaker
Vandaag een hele dikke dubbele ( Y ) uitlaat voor mijn vec gekocht ! Hij komt van een 3.0 V6TD en is gewoon ( bijna ) nieuw !!
De beste man heeft hem ook nog eens GRATIS bij me thuis bezorgd en dat voor een zacht prijsje !!Dus Kan ff niet meer stuk bij mij !
Peter, wat is hier het voordeel van? Alleen voor de looks of ok funcioneel?
Greetz Roel met een (PD)C
19 maart 2010 om 15:25 #17435510origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door speaker
Vandaag een hele dikke dubbele ( Y ) uitlaat voor mijn vec gekocht ! Hij komt van een 3.0 V6TD en is gewoon ( bijna ) nieuw !!
De beste man heeft hem ook nog eens GRATIS bij me thuis bezorgd en dat voor een zacht prijsje !!Dus Kan ff niet meer stuk bij mij !
alleen tussenpijp of ook einddemperts peet???
Een grote demper en een kleinere demper ( in een Y vorm )
origineel gepost door opel-limbo
Peter, wat is hier het voordeel van? Alleen voor de looks of ok funcioneel?
Greetz Roel met een (PD)C
Enige voordeel is dat er dan aan beide kanten een dikke roet-pluim uit komt als ik een dot gas geef !! :jerry
19 maart 2010 om 15:43 #17435511origineel gepost door speaker
Enige voordeel is dat er dan aan beide kanten een dikke roet-pluim uit komt als ik een dot gas geef !! :jerry
das handig als er iemand op je bumper gekleefd zit :jerry
19 maart 2010 om 15:48 #17435512origineel gepost door jraaf
origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door DOCTOR007
Wat is dat een boost sensor?
De nederlandse benaming zal wel de turbodruk sensor zijn.
Deze vervuilt op een 1.9 nogal snel door alle troep die uit de EGR komt. Regelmatig even schoonmaken doet wonderen voor de presaties van de motor.
210 heb ik aangetikt maar heb een snelheidscodering tot max 210 op m’n michelins dus heb niet doorgedrukt. Volgens mij is 220 of meer geen probleem :P
210 heb ik ook al eens gehaald met 150pk. Dus 220 zou wel haalbaar moeten zijn.
Maarja, banden met een hogere snelheids index zijn vaak ook duurder. Zat gister eens te kijken wat het zou kosten om eventueel toch op 18″ over te gaan.
Maar dat zou me per band al snel €60 meer kosten. :(Hey waar zit dat ding, kan ik er makkelijk bij?
Ben wel eens waar een EDS patient (egr uit) en klok 230 op de tellert maar die sensor is volgensmij nog nooit schoon gemaakt.Kan nooit kwaad om eens wat schoon te maken.
Safe driving JurgenGoed bezig trouwens Doctor, veiligheid voorop.
Tnx! Maar waar kan ik die sensor vinden zodat ik het ff schoon kan maken???
19 maart 2010 om 15:55 #17435513Ik heb Michelin Premacy 215/55 R16 93H. Hoogste snelheid gehaald een tijdje terug: 220 km/h! En het ging en kon steeds sneller/harder. Alleen begon het wel steeds meer te trillen de stuur. Maar goed volgens mij is dat dan wel normaal.
Voorbeeld : 195/65 R 15 91V
V = Indexsymbool voor de maximale snelheid van een band.
V = 240 km/uur. (zie tabel)Index snelheid
voor personen-, bestel- en vrachtwagen
Snelheidssymbool Snelheid in km/uur
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR >240Turbo sensor bevindt zich (volgens de afbeelding welke van internet is geplukt v.e. andere forum en de luitjes daar) helemaal links boven in. Wat weer rechtsboven de omlijning bij nummer 1 is. Blauwe geval.
http://www.uploadarchief.net/files/download/afbeelding187.jpg19 maart 2010 om 16:17 #17435514bij de 1.9cdti zit ie aan de bovenkant van het blok
19 maart 2010 om 16:23 #17435515vandaag een nieuwe aircocompressor gemonteerd en airco afgevuld :angel
19 maart 2010 om 16:35 #17435516Foto voor de liefhebber !!
:wub:wub:wub:wub I’m loving it !! :wub:wub:wub:wub
EDIT: en ik kom er net achter dat ie van RVS is !! :o
19 maart 2010 om 17:41 #17435517Greetz Roel met een (PD)C [/quote]
Wat lees ik nou,Roel met een PDC ??
19 maart 2010 om 18:12 #17435518origineel gepost door ahrend
Greetz Roel met een (PD)C
Wat lees ik nou,Roel met een PDC ?? [/quote]
Daar is ie NU mee bezig !! :P
19 maart 2010 om 18:12 #17435519origineel gepost door speaker
Foto voor de liefhebber !!
:wub:wub:wub:wub I’m loving it !! :wub:wub:wub:wub
EDIT: en ik kom er net achter dat ie van RVS is !! :o
alleen je ziet nog steeds niets achter de auto, dus wat is eigenlijk het nut??
19 maart 2010 om 18:20 #17435520origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door speaker
Foto voor de liefhebber !!
:wub:wub:wub:wub I’m loving it !! :wub:wub:wub:wub
EDIT: en ik kom er net achter dat ie van RVS is !! :o
alleen je ziet nog steeds niets achter de auto, dus wat is eigenlijk het nut??
Wait & see !
19 maart 2010 om 20:11 #17435521gisteren gewassen en gepoetst en morgen is de binnenkant aan de beurt
19 maart 2010 om 20:25 #17435522origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door DOCTOR007
Wat is dat een boost sensor?
De nederlandse benaming zal wel de turbodruk sensor zijn.
Deze vervuilt op een 1.9 nogal snel door alle troep die uit de EGR komt. Regelmatig even schoonmaken doet wonderen voor de presaties van de motor.
210 heb ik aangetikt maar heb een snelheidscodering tot max 210 op m’n michelins dus heb niet doorgedrukt. Volgens mij is 220 of meer geen probleem :P
210 heb ik ook al eens gehaald met 150pk. Dus 220 zou wel haalbaar moeten zijn.
Maarja, banden met een hogere snelheids index zijn vaak ook duurder. Zat gister eens te kijken wat het zou kosten om eventueel toch op 18″ over te gaan.
Maar dat zou me per band al snel €60 meer kosten. :(Hey waar zit dat ding, kan ik er makkelijk bij?
Ben wel eens waar een EDS patient (egr uit) en klok 230 op de tellert maar die sensor is volgensmij nog nooit schoon gemaakt.Kan nooit kwaad om eens wat schoon te maken.
Safe driving JurgenGoed bezig trouwens Doctor, veiligheid voorop.
Tnx! Maar waar kan ik die sensor vinden zodat ik het ff schoon kan maken???
Bij de 1.9CDTH zit hij aan de achtekant, links van de EGR.
Hij is herkenbaar aan grote stekker die er boven op zit, met een geel klipje beveiligd . Je hebt een Torx-30 nodig om hem los te draaien.
Schoonmaken doe je met remmenreiniger. Flink inspuiten en dan het vuil er uit laten lopen. Eventueel een beetje peuteren met een stopnaald, maar erg voorzichtig zijn dat je de voelers niet stuk maakt.
19 maart 2010 om 21:05 #17435523origineel gepost door speaker
origineel gepost door ahrend
Greetz Roel met een (PD)C
Wat lees ik nou,Roel met een PDC ??
Daar is ie NU mee bezig !! :P [/quote]
yeps ben inderdaad pdc aan het inbouwen. Sensoren zitten erin en de kabel doorgevoerd naar de dradenkast:cool:
Morgen ga ik verder met aansluiten en foto’s maken zodat ik een How-to bijdrage kan leveren.Greetz Roel met een C met bijna PDC.
19 maart 2010 om 21:18 #17435524origineel gepost door opel-limbo
origineel gepost door speaker
origineel gepost door ahrend
Greetz Roel met een (PD)C
Wat lees ik nou,Roel met een PDC ??
Daar is ie NU mee bezig !! :P
yeps ben inderdaad pdc aan het inbouwen. Sensoren zitten erin en de kabel doorgevoerd naar de dradenkast:cool:
Morgen ga ik verder met aansluiten en foto’s maken zodat ik een How-to bijdrage kan leveren.Greetz Roel met een C met bijna PDC. [/quote]
Heey mooie optie man! Ik heb het ook, maar ik heb het voor en achter. Maar nu is er een sensor kapot…dan schakelt ie meteen het hele systeem uit, zowel voor als achter. Weet jij toevallig waar je die sensoren kan halen per stuk? Of heb jij een kant en klaar setje gekocht?
Mijne is origineel Opel.Groet,
Eric met een WC
19 maart 2010 om 22:13 #17435525origineel gepost door opel-limbo
origineel gepost door speaker
origineel gepost door ahrend
Greetz Roel met een (PD)C
Wat lees ik nou,Roel met een PDC ??
Daar is ie NU mee bezig !! :P
yeps ben inderdaad pdc aan het inbouwen. Sensoren zitten erin en de kabel doorgevoerd naar de dradenkast:cool:
Morgen ga ik verder met aansluiten en foto’s maken zodat ik een How-to bijdrage kan leveren.Greetz Roel met een C met bijna PDC. [/quote]
das wel een leuk projectje:thumbup
heb ze zelf ook ingebouwd.
het zijn geen orginele maar wel in de orinele stijl;)19 maart 2010 om 22:18 #17435526Ik ben een set van Valeo aan het inbouwen dus niet de originele. Losse originele PDC sensoren kun je eventueel via eBay proberen en anders de VOD.
Greetz Roel.
19 maart 2010 om 22:46 #17435527origineel gepost door speaker
Foto voor de liefhebber !!
:wub:wub:wub:wub I’m loving it !! :wub:wub:wub:wub
EDIT: en ik kom er net achter dat ie van RVS is !! :o
Ziet er mooi uit :thumbup bij de station gaat dat ook een stuk makkelijker dan bij de GTS/Sedan, daar ben je dat dure Y stuk nog nodig ;)
Groetjes, Joche
20 maart 2010 om 01:04 #17435528Ik heb vandaag de velgjes die ik vorigeweek gekocht heb even schoon gemaakt en gepoetst.
vandaag(zaterdag) 2 nieuwe bandjes ophalen en dan kunnen ze eindelijk onder de vec:D
gr.Paul
20 maart 2010 om 14:40 #17435529Gisteren begonnen met parkeersensoren in te bouwen en vandaag alles aangesloten. Het schermpje met daarin de “beeper” heb ik weggewerkt en zit in het brillenvak in de dakhemel. Moet ik alleen nog even op een goede manier bevestigen. Ik heb van alle handelingen foto’s gemaakt en zal er een hoe-to van plaatsen.
[img]http://
[img]http://
Greetz Roel met een C.
20 maart 2010 om 14:51 #17435530Lekker bezig Roel ( met pdC )
21 maart 2010 om 08:32 #17435531origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door speaker
Foto voor de liefhebber !!
:wub:wub:wub:wub I’m loving it !! :wub:wub:wub:wub
EDIT: en ik kom er net achter dat ie van RVS is !! :o
alleen je ziet nog steeds niets achter de auto, dus wat is eigenlijk het nut??
Wait & see !
oke i’ll wait:hmmz:angel
21 maart 2010 om 10:12 #17435532origineel gepost door speaker
Vandaag een hele dikke dubbele ( Y ) uitlaat voor mijn vec gekocht ! Hij komt van een 3.0 V6TD en is gewoon ( bijna ) nieuw !!
De beste man heeft hem ook nog eens GRATIS bij me thuis bezorgd en dat voor een zacht prijsje !!Dus Kan ff niet meer stuk bij mij !
Goed bezig Peter. Dat is idd de manier om van enkel naar dubbel pijp te gaan. In principe kun je nu kiezen wat voor een eindstuk je er op gaat zetten. Als je voor de OPC oriineel gaat; Op markplaats biedt iemand het OPC opzetstuk aan voor de achterbumper.
Ben benieuwd wat het wordt.
Safe driving Jurgen. -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.