Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2010 om 14:23 #17435458
origineel gepost door sw_reijnders
ook bij een C is het toch niet echt Rocket Science?kijken of de rubbertjes goed zijn, filtertjes vervangen, etc.
He Bas, doe jij het onderhoud dan ook zelf?
15 maart 2010 om 14:29 #17435459Als je plek hebt dan is onderhoud zelf goed te doen.
Doe het onderhoud aan mijn motor ook zelf, maar voor het onderhoud aan de Vec heb ik helaas geen ruimte.Klein prutswerk doe ik zelf wel, gister nog even de boost sensor schoon gemaakt.
Maar oliewisselen is me al te veel werk bij de Vec.15 maart 2010 om 18:07 #17435460Het onderhoud van de vec doe ik ook zelf.
Maar ja het is ook mijn beroep.15 maart 2010 om 18:16 #17435461ik ga binnenkort zelf men vec een (grote)beurt doen en leek mij wel handig om er een how to van te maken.
ik heb het over:bougies/olie/interieurfilter/benzinefilter/oliefilter/luchtfilter en wat ik nog vergeet zo 123.leek me wel makkelijk voor ”de medemens”:angel
ben zelf timmerman maar zo’n beurt stelt niet veel voor.
mischien dat er mensen zijn die aanvullingen hebben op het lijstje van onderdelen wat ik bij de dealer overhandig,dan hoor ik het graag!
gr Tom
15 maart 2010 om 18:17 #17435462origineel gepost door sw_reijnders
ook bij een C is het toch niet echt Rocket Science?kijken of de rubbertjes goed zijn, filtertjes vervangen, etc.
Hej Bas … niet zo dégenererend hè ?! :P
origineel gepost door opel-limbo
Peter, doe jij het onderhoud aan je C zelf??
Jep, ik heb de mazzel dat een vriend van me een garagebedrijf heeft , met 2 bruggen ( en hij werkt alleen, dus ..regelmatig plaats voor mij ! )
15 maart 2010 om 18:20 #17435463origineel gepost door gts power
ik ga binnenkort zelf men vec een (grote)beurt doen en leek mij wel handig om er een how to van te maken.
ik heb het over:bougies/olie/interieurfilter/benzinefilter/oliefilter/luchtfilter en wat ik nog vergeet zo 123.leek me wel makkelijk voor ”de medemens”:angel
mischien dat er mensen zijn die aanvullingen hebben op het lijstje van onderdelen wat ik bij de dealer overhandig,dan hoor ik het graag!
gr Tom
Mits het natuurlijk nodig is:
Distibutieriem, waterpomp , bougie-kabels , stroomverdeler !15 maart 2010 om 19:14 #17435464– de bout van de accubevestigingsklem uitgeboord en een nieuwe bout erin
– beide lampjes van de kentekenplaatverlichting vervangen
– de ledlampjes vervangen voor normale stadslichtjeskan ie morgen voor de herkeuring :P
15 maart 2010 om 19:17 #17435465origineel gepost door speaker
origineel gepost door gts power
ik ga binnenkort zelf men vec een (grote)beurt doen en leek mij wel handig om er een how to van te maken.
gr Tom
Distibutieriem, waterpomp , bougie-kabels , stroomverdeler !tja dan kan ik er ook wel 4 nieuwe bandjes bijzetten:hmmz
het gaat meer om de ”standaard” beurt.
15 maart 2010 om 19:23 #17435466Van top tot teen gepoetst:D
Gr. Gts32v6
15 maart 2010 om 19:24 #17435467origineel gepost door gts power
origineel gepost door speaker
gr Tom
Distibutieriem, waterpomp , bougie-kabels , stroomverdeler !tja dan kan ik er ook wel 4 nieuwe bandjes bijzetten:hmmz
Een standaard “beurt” ….. :hmmz Gewoon.. liggen…. ff op en neer .. en klaar ! :P
15 maart 2010 om 19:26 #17435468origineel gepost door speaker
gr Tom
Een standaard “beurt” ….. :hmmz Gewoon.. liggen…. ff op en neer .. en klaar ! :P
ja die ja:P
maar we dwalen af.
15 maart 2010 om 19:36 #17435469Zonder al die extra dingen , heb je alles wel gehad in je eerste post hoor !
15 maart 2010 om 19:38 #17435470origineel gepost door opel-limbo
He Bas, doe jij het onderhoud dan ook zelf?
aan mijn B wel ja.
15 maart 2010 om 19:42 #17435471origineel gepost door speaker
Hej Bas … niet zo dégenererend hè ?! :P
doe ik ook niet,
mijn motor ligt ook in een C hoor ;)Maar basisonderhoud is redelijk eenvoudig.
Maar hoe nieuwer de auto, hoe moeilijker je erbij kan.Als ik kijk naar de zee van ruimte onder de kap van m’n vriendin d’r autootje (Corsa C14NZ)
15 maart 2010 om 19:47 #17435472origineel gepost door speaker
Zonder al die extra dingen , heb je alles wel gehad in je eerste post hoor !Let op dat het niet alleen vervangen van dingen is.
maar ook een algehele controle (vergelijk baar met apk)
En het loshalen van de remmen.
Deze schoonmaken. en in vetten.15 maart 2010 om 20:08 #17435473origineel gepost door arjontje
Zonder al die extra dingen , heb je alles wel gehad in je eerste post hoor !Let op dat het niet alleen vervangen van dingen is.
Deze schoonmaken. en in vetten.Weet ik , je loopt gewoon de hele auto na. Maar het ging over het onderdelenlijstje wat ie moest halen.
15 maart 2010 om 20:41 #17435474origineel gepost door speaker
origineel gepost door arjontje
Deze schoonmaken. en in vetten.Weet ik , je loopt gewoon de hele auto na. Maar het ging over het onderdelenlijstje wat ie moest halen.
is het loshalen en schoonmaken v/d remmen elk jaar nodig:hmmz
dat heb ik nog nooit gedaan eigenlijk
hoop eigenlijk met hulp van iedereen een complete how to te maken.16 maart 2010 om 07:33 #17435475Bij een grote beurt zit , bij de meeste garages tenminste , ook het geheel na lopen van de auto.
Controleren van de remmen rondom. Schokbrekers en veren. Wielen controleren op speling ( van lagers/stuurstang/ec. ) Ashoezen en rubbers checken op scheuren. Uitlaat na lopen. alle onderdelen controleren op roest ( overmatig roest ). en op lekkages van allerlei vloeistoffen.
Banden op spanning brengen.16 maart 2010 om 11:09 #17435476origineel gepost door speaker
Bij een grote beurt zit , bij de meeste garages tenminste , ook het geheel na lopen van de auto.Controleren van de remmen rondom. Schokbrekers en veren. Wielen controleren op speling ( van lagers/stuurstang/ec. ) Ashoezen en rubbers checken op scheuren. Uitlaat na lopen. alle onderdelen controleren op roest ( overmatig roest ). en op lekkages van allerlei vloeistoffen.
Banden op spanning brengen.is die bij mij de schokdempers vergeten na te kijken :P vraag maar aan blendjuh en blendjuh’s mate :D
16 maart 2010 om 15:28 #17435477De postbode heeft mij vandaag weer blij gemaakt :D
Omega koplamp sproeiers . . . de WEL in m’n bumper passen :wub
En nog de complete tank met slangen en beide pompen, waar ik geen reet aan heb . . . maar goed, die kan op MP :D
16 maart 2010 om 17:28 #17435478welke kleur gaan ze nou worden Bas, die sproeiertjes.
zilver/ chroom of Blauw?16 maart 2010 om 17:48 #17435479tja, ik denk dat als ik ze blauw maak, ze er het snelst in zitten :).
als ik het moet laten verchromen, duurt het allemaal weer zo lang.denk dat gewoon blauw um gaat worden.
Morgen nog even blauw spuitbusje laten mengen en een busje blanke lak halen. Dan zitten ze er donderdag al op denk :wub
16 maart 2010 om 19:59 #17435480origineel gepost door sw_reijnders
tja, ik denk dat als ik ze blauw maak, ze er het snelst in zitten :).
als ik het moet laten verchromen, duurt het allemaal weer zo lang.denk dat gewoon blauw um gaat worden.
Morgen nog even blauw spuitbusje laten mengen en een busje blanke lak halen. Dan zitten ze er donderdag al op denk :wub
Chroom:thumbdown Gewoon Blauw maken Bas
Jan
16 maart 2010 om 20:09 #17435481origineel gepost door janneman vectra c
tja, ik denk dat als ik ze blauw maak, ze er het snelst in zitten :).
Chroom:thumbdown Gewoon Blauw maken Bas
Jan
Jan de anti chroom neman
16 maart 2010 om 20:13 #17435482Chroom is voor Harley`s;)
Jan
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.