Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2010 om 13:39 #17435358
origineel gepost door gts power
origineel gepost door DOCTOR007
Toemaar nou weet ik het niet meer wat ik moet hebben en of het wax achtige is of verf :wtf ?! ff google…
13.23: het wordt bandenzwart.action rulezzzzzz:wors:wors:wors
:D
Idd geweldige winkel.:jerry
7 maart 2010 om 13:39 #17435359Vandaag voor het eerst een ritje kunnen maken met de Bilstein B6 en Eibach veren er onder.
De dempers zijn nog niet ingereden, dat heeft een weekje of 2 nodig.
Maar ik kan nu al zeggen dat het een enorme verbetering is tov het originele onderstel.De verlaging is minimaal, de monteur dacht zelfs helemaal geen vershil te zien.
Ik zal straks nog een paar foto’s maken als de zon vergelijkbaar staat met mijn andere foto’s.De vering is een stuk stugger, waardoor hij minder deint. Maar absorbeert oneffenheden wel een stuk beter.
De auto neemt drempels een stuk beter. Doordat hij een minder doorzakt bij een afrijden van de drempel en meteen weer stabiel is. Dus minder dat hobbelpaard gevoel.
Ik was bang dat hij rijcomfort achteruit zou gaan, maar ondanks dat oneffenheden in de weg beter voelbaar zijn is het comfort zelfs verbeterd. Voorheen veerde hij altijd iets na na een richteltje of hobbeltje op de weg, nu is dat weg.
Ook nog even een klinkerweggetje gezocht om overheen te rijden, ook dat is stuken beter geworden. :)
Kortom, het was de investering meer dan waard. :thumbup
7 maart 2010 om 15:05 #17435360Vandaag heb ik mijn auto van binnen en van buiten gewassen :D was wel weer hard nodig :P
owja heb nog effe wat :kewlpics:kewlpics:kewlpics gemaakt speciaal voor jullie :D
7 maart 2010 om 15:48 #17435361Zichtbaar resultaat! Mooi hè, zo’n Vectra A hatchback!:wub
7 maart 2010 om 16:05 #17435362origineel gepost door yzf1kr
Vandaag voor het eerst een ritje kunnen maken met de Bilstein B6 en Eibach veren er onder.De dempers zijn nog niet ingereden, dat heeft een weekje of 2 nodig.
Maar ik kan nu al zeggen dat het een enorme verbetering is tov het originele onderstel.De verlaging is minimaal, de monteur dacht zelfs helemaal geen vershil te zien.
Ik zal straks nog een paar foto’s maken als de zon vergelijkbaar staat met mijn andere foto’s.De vering is een stuk stugger, waardoor hij minder deint. Maar absorbeert oneffenheden wel een stuk beter.
De auto neemt drempels een stuk beter. Doordat hij een minder doorzakt bij een afrijden van de drempel en meteen weer stabiel is. Dus minder dat hobbelpaard gevoel.
Ik was bang dat hij rijcomfort achteruit zou gaan, maar ondanks dat oneffenheden in de weg beter voelbaar zijn is het comfort zelfs verbeterd. Voorheen veerde hij altijd iets na na een richteltje of hobbeltje op de weg, nu is dat weg.
Ook nog even een klinkerweggetje gezocht om overheen te rijden, ook dat is stuken beter geworden. :)
Mijn andere foto`s? wie is da op deze foto?
Jan
7 maart 2010 om 16:12 #17435363origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door yzf1kr
Vandaag voor het eerst een ritje kunnen maken met de Bilstein B6 en Eibach veren er onder.De dempers zijn nog niet ingereden, dat heeft een weekje of 2 nodig.
Mijn andere foto`s? wie is da op deze foto?
Jan
Dat is borat uit Kazachstan.
google maar eens :P7 maart 2010 om 16:21 #17435364Dacht dat het Chris zelf was:angel
Jan
7 maart 2010 om 17:03 #17435365Even snel 2 foto’s genomen:
Voor en Na
Zoals te zien is het verschil minimaal.
Precies wat ik wilde. :)7 maart 2010 om 17:11 #17435366is het standaard weggedrag van een C station zo slecht dan?
kan het me haast niet voorstellen.7 maart 2010 om 17:26 #17435367origineel gepost door Navy
Zichtbaar resultaat! Mooi hè, zo’n Vectra A hatchback!:wubhaha echt wel :D en het is gewoon een genot om in te rijden zo’n A vec :D
7 maart 2010 om 18:15 #17435368origineel gepost door Silver
is het standaard weggedrag van een C station zo slecht dan?
kan het me haast niet voorstellen.Tja, wat is slecht.
Zoals we op de motor zeggen: “The best you have ridden, is the best you know!”
Ik weet niet of het standaard weggedrag slecht te noemen is, maar ik was niet te vreden.
7 maart 2010 om 19:48 #17435369ja duidelijk verhaal dan:thumbup
zit dat net te lezen over het breken van de voorveren..
dan kan je idd beter een hoge kwaliteitssetje net als jouw nemen.8 maart 2010 om 07:05 #17435370Ja, ik wilde sowieso de dempers vervangen omdat ik de auto nogal vond rollen in bochten, en op hoge snelheid (150+) begint hij te deinen. Ik ben veel in Duitsland, dus die hoge snelheden rij ik regelmatig.
Na alle verhalen over brekende veren en aangezien ik nu al 170.000 op de klok, was ik sowieso van plan meteen de veren mee te vervangen.
Mijn twijfel was of ik voor origineel of voor een ander merk moest gaan. Blijkbaar is de Eibach set de meest comfortabele met de minste verlaging, daarbij kost hij voor 4 stuks minder dan 2 losse voorveren van Opel.Vandaag de eerste keer naar mijn werk gereden (ca 100 km autoweg). Ik moet zeggen dat het goed bevalt. Je voelt wat meer van oneffenheden in het wegdek, vooral de middelgrote hobbels zijn duidelijk voelbaar. Maar van de auto ligt wel een stuk beter op de weg. In snelle autoweg bochten ligt hij vaster, inhaalbewegingen gaan stukken vloeiender, en ook bij het remmen is hij een stuk stabieler.
Met de oude dempers/vering had zeker geen slechte wegligging, maar hij is toch meer gebouwd op comfort (volgens mij meer als de Vec B).
Ieder heeft zijn eigen voorkeuren en eisen aan een auto, een collega rijdt een dikke Amerikaan met luchtvering. Hij vind het fantastisch comfortabel, terwijl ik er bijna zeeziek in wordt.Maar het belangrijkste: Mijn vriendin heeft afgelopen weekend ook nog een stuk er mee gereden, en vind de auto nu een stuk prettiger rijden. De investering is dus weer goedgekeurd. :P
8 maart 2010 om 16:15 #17435371en de spoorvorming, heb je daar nu meer last van, of juist niet.
denk bv. aan het remmen voor rontonde etc.
ben wel benieuwd wat stugere veren/dempers daar voor invoelt op hebben.8 maart 2010 om 16:43 #17435372Heb je het verschil niet gemeten?
op de foto lijkt het achter minimaal maar voor zie je toch wel enkele cm verschil of nie?
Jan
8 maart 2010 om 18:43 #17435373origineel gepost door rooiepeet
en de spoorvorming, heb je daar nu meer last van, of juist niet.
denk bv. aan het remmen voor rontonde etc.
ben wel benieuwd wat stugere veren/dempers daar voor invoelt op hebben.Over spoorvorming kan ik weinig zeggen, hij staat nog op de 195’er winterbanden. Die hebben sowieso weinig last van spoorvorming. Pas na de pasen gaan de zomervelgen er op, dan ben ik de laatste keer op wintersport geweest.
Maar ik weet wel dat je er behoorlijk aso van gaat rijden. Iedere bocht die ik tegen kom probeer ik sneller en scherper te nemen, kijken hoe veel grip ik heb. Het is gewoon ongelofelijk hoe hard je een rotonde 3/4e kan nemen. Hij stuurt nu heel direct in en uit zonder dat je het gevoel hebt de achterkant er een beetje achteraan zwabbert.
origineel gepost door janneman vectra c
Heb je het verschil niet gemeten?op de foto lijkt het achter minimaal maar voor zie je toch wel enkele cm verschil of nie?
Jan
Helaas vergeten te meten.
Maar hij is inmiddels nog iets verder gezakt, ik zal dit weekend nog eens foto’s nemen. Ik was net in de garage en die vonden zaterdag dat hij niet veel gezakt was, en nu viel het ze op dat hij toch lager lag.
8 maart 2010 om 19:03 #17435374heb hem gisteren eindelijk weer eens kunnen wassen was hard nodig ook zowel binnen als buitenkant zien er nu weer spik en span uit
8 maart 2010 om 19:31 #17435375– originele achterlichten er in gezet
– nieuwe wissers gemonteerd
– gewassenmorgen met een schone auto naar de APK
8 maart 2010 om 20:29 #17435376Grmbl….:mad:
Dit weekend nieuwe voorruit gekregen, want in de vorige zat een ster en een scheur.
Loop ik vanmiddag naar mijn auto, denk ik wat ziet die ruit er vreemd uit. Hij hoort toch een rode gloed te hebben en niet groen te zijn.Zojuist even mijn oude gps gepakt en achter de ruit gehouden, en ja hoor…. hij doet het…. :mad:
Hebben de prutsers er een normale voorruit in gezet ipv een zon-/warmtewerende. :fy1
8 maart 2010 om 20:31 #17435377Terug dus..
Wat ik gedaan heb..
Mijn gewassen Veccie even staan bewonderen.
dat ze na 14jaar en bijna 2 maanden en bijna 200.000km nog zo netjes erbij staat.
Willem
8 maart 2010 om 20:56 #17435378vandaag gebaald dat ik gister de auto heb gewassen aangezien er vanochtend sneeuw lag en verder sneeuwde :S
owja ik reed op de snelweg vanochtend en wat zag ik op de vluchtstrook staan? een dikke mercedes met de neus de verkeerde kant op en de kont tegen de vangrail. moet vrij hard gegaan zijn aangezien zijn neus ook behoorlijk geraakt was, blij dat het niet mijn auto was :wors
8 maart 2010 om 20:57 #17435379Mercedes is Achter aangedreven..
Mercedes bestuurder/ster vaak overmoedig door hun veiligheids opties..
voeg deze 2 bij elkaar en je gaat ondanks alle elktronica in de rondte.
heb er moet die dikke sneeuw zat met de neuys verkeerd zien staan..
Willem
8 maart 2010 om 21:07 #17435380mercedes achter aangedreven jah? dat wist ik niet, wist dat bmw dat had maar mercedes dus ook? weer wat geleerd :D toen ik hem daar zag staan heb ik mijn snelheid ook maar wat naar beneden bijgesteld aangezien ik hem niet na wou doen :P
8 maart 2010 om 21:14 #17435381Net even langs De Meern gereden was druk man op de parkeerplaats :o hoop dat ze zondag opgedonderd zijn:fy1
Jan
9 maart 2010 om 07:29 #17435382Door alle drukte geen tijd gehad om naar de action te gaan en vandaag zal het denk ik ook niet lukken. Maar ik geef het niet op, dan maar SNEAKY tussen door.:agent
Gisteren precies 98 km heen en weer gereden. Voorzijde VECCIE heeft meer troep erop zitten dan als hij hier lokaal rijdt. Echt:puke
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.