Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2009 om 14:17 #17365950
Nou, ik kan wel klagen, maar als er verder niks mee gebeurt dan heeft dat ook weinig zin, maar hierbij even wat er naderhand gebeurt is, volgens mij was de laatste keer dat ik er wat over gepost heb in de zomermaanden;
Op vakantie kregen we iedere keer weer motorstoring, de auto is bij 3 dealers geweest waar ze de storing eruitgehaalt hebben en vertelden dat de storing zat in de lambda bank 1 en 2, alle componenten zijn vervolgens doorgemeten en er was niks aan de hand, men begreep niet waarom deze storing erin zat want alles was verder goed, hoe de storing erook in kwam, aan de componenten van de auto (buiten het gassysteem) lag het zeker niet. :swear
Dus na afloop van de vakantie de auto voor de zoveelste keer bij Adri S. gebracht en deze beweerde dat mijn katalysatoren eraan zaten te komen en dus vervangen moesten worden, weer voor de zoveelste keer in discussie met die LUL dat dit echt niet kan want de lamp ging branden maar soms ook uitzichzelf wel weer es uit en als de katalysatoren het zijn, dan is hij stuk of heel en niet tussenin, maar hij trok zijn handen ervan af, eerst katalysatoren vervangen, dan wou hij er pas naar kijken. :mad:
Met behoorlijke moordneigingen ben ik toen weggegaan en besloten dat ondanks we nog een half jaar garantie hadden we niet meer naar die eikel toe gingen. :argue
Ik heb daarbij contact gehad met @Spoelie en hij zei net als alle andere monteurs, wat Adri S. beweerd kan niet, de kans was groot dat dit valse lucht was en/of verkeerde afstelling.
Dus heb ik zelf maar de boel gedemonteerd en alle rubbers rond het spruitstuk even nagelopen/vervangen en alles bekeken waar er nu valse lucht in het systeem kon komen.
Ik ontdekte dat van de 6 gasaansluitingen op het spruitstuk er 4 los zaten, 1 was zo los dat ik een nieuw gat heb moeten boren en alles 6 heb ik toen vastgezet met loctite, ook de slangaansluitingen op het gasdeel zaten bijna allemaal los. :oEenmaal dat vervangen heeft nog en kleine week de lamp gebrand en daarna niet weer, ik kan inmiddels ook veel verder komen met een tank gas, hij loopt hij weer aardig, enkel de dooie punten zitten er nog wat in, maar hij zal nog wel een keer goed afgesteld moeten worden door iemand met echte kennis en dat zal “gasspecialst” Adri S. zeker niet zijn.
Ik ga ook zeker geen contact meer zoeken met die zak, de man is niet voor rede vatbaar, strontarrogant en blind voor elke aanwijzing die gegeven wordt.
Of de monteurs onbenullen zijn kan ik niet zeggen, ik heb 1x meegemaakt dat wat ik tegen Adri S. zei weer anders overgebracht werd aan de monteurs, ik heb ook geprobeerd dit te omzeilen door het op te schrijven, maar ook dat heeft niks geholpen.Graag wil ik nog wel pagina’s doorgaan hoe ik denk over “Gasspecialist” Adri S., maar het is kerst en ik moet denken aan m’n bloeddruk.
Dus als laatste toegift richting deze knoeier :fy1 en zeker geen goede wensen voor 2010.
Verder ga ik ook niet meer in discussie hierover, ieder zal z’n eigen mening hebben maar ik heb in de 2 jaar praktisch 1,5 jaar ellende gehad, waarbij de klachtenafhandeling zeer te wensen overliet.
De “specialist” heeft in deze periode niks anders gedaan dan het probleem af te schuiven ipv. te verhelpen, als ik al zijn raad had opgevolgt dan was ik nog vele duizenden euro’s meer het schip in gegaan. De auto zou ook door de importeur bekeken worden en ook dat is nooit gebeurt.Ook vele keren ben ik weggestuurd met “het is verholpen meneer” en je komt er al achter dat het probleem niet verholpen is in de 1e paar honderd meter.
Ik vindt ook niet nodig dat ik me eerst kwaad moet maken voordat ik geholpen wordt, de 1e keren werd ik weggestuurd met er is niks aan de hand, terwijl de gastoevoerslangen er constant afknalden, de auto kut liep enz.Er zullen bosjes mensen zijn die hem adoreren, maar die hebben waarschijnlijk nog nooit echt problemen gehad.
Ik ben het zat, hij bekijkt het maar. :thumbdown20 december 2009 om 19:11 #17365951Gisteren de wielen met de winterbanden eindelijk gemonteerd :o inderdaad, rijkelijk laat. Maar ja, dat kwam doordat ik nog 2 fraaie Vredestein winterbanden via Marktplaats gescoord had voor een prikkie die nog om de velgen gelegd moesten worden. Gisteren bij een landelijke bandenboer (die “snelle monteerders”) dat laten doen, gelijk met nieuwe banden voor mijn vrouw haar Agila. Moest alleen wel ingrijpen, want die knuppel had niet in de gaten dat die banden een rolrichting hebben :fy1 en ik had toch heel duidelijk met krijt een L en een R erop gezet. Enfin, thuisgekomen rap de wielen gewisseld. Dat scheelt toch wel een heleboel in vergelijking met zomerbanden :thumbup
21 december 2009 om 15:38 #17365952vandaag een keer of 5 vastgezeten met de zomerbanden :jerry
auto is weer apk gekeurd en kan er weer ff tegen .naast de radiator zittend :
gr ron :thumbup
21 december 2009 om 19:10 #17365953origineel gepost door andrew2
Gisteren de wielen met de winterbanden eindelijk gemonteerd :o inderdaad, rijkelijk laat. Maar ja, dat kwam doordat ik nog 2 fraaie Vredestein winterbanden via Marktplaats gescoord had voor een prikkie die nog om de velgen gelegd moesten worden. Gisteren bij een landelijke bandenboer (die “snelle monteerders”) dat laten doen, gelijk met nieuwe banden voor mijn vrouw haar Agila. Moest alleen wel ingrijpen, want die knuppel had niet in de gaten dat die banden een rolrichting hebben :fy1 en ik had toch heel duidelijk met krijt een L en een R erop gezet. Enfin, thuisgekomen rap de wielen gewisseld. Dat scheelt toch wel een heleboel in vergelijking met zomerbanden :thumbupJezus, meen je dat nou?? Wist die mongool niet eens wat een rolrichting was??? Kwikshit zeker??
21 december 2009 om 19:21 #17365954Haha, kwikshit..
Of gemonteerd door Kwik en Flupke.. :P
21 december 2009 om 19:39 #17365955Ja gisteren en vandaag ook weer heerlijk geleden met den Omega, wel een leuk detail ervan was dat ik op mijn werk aan kwam en links van de weg een gaatje zag en hem daar in één keer in liet glijden.:D
Zo van stuur om gas erop en hopla prachtig naast de stoeprand (Bluffert he :cool:) nadeel is dat je dan ook een hoop sneeuw meeschuift en dat resulteerde in een vervelende wegrij stijl (blij dat er toen niemand stond te kijken :sleeping) vooruit achteruit vooruit achteruit vooruit achteruit vooruit achteruit enz enz. maar uiteindelijk toch weer weg en super rustig gereden en zonder brokken weer thuis.
@ Henk ik ben blij dat de storing eruit is want er is niets zo erg als een storing die er niet uit te krijgen is.
Zo had ik eigenlijk het laatste half jaar continue koelvloeistof lekkage eerst de koppakking toen de drieweg klep, en toen wilde ik voor de wintercheck en daar kreeg ik te horen dat ik een lekkage had aan de waterbuis rechts naast de chassis balk.
Dat konden ze ter plekke (vod) verhelpen zeiden ze voor €175,00!!!!!!!!!!!!:vertag
Ik dus naar een kennis die het systeem onder druk heeft gezet en wat bleek, de gasverdamper die boven de buis zat lekte iets!
De klem 1,5 slag gegeven en viola ….hij was dicht.Ik weer naar de VTDOD en vertelde daar wat de oorzaak was :argue ….euh tsjaaaa …maar dat hadden wij dan wel gezien hoor..echt niet!!!! ik had daar gewoon de hoofdprijs betaald en nog steeds met een lekkend systeem gezeten.:cry
Nu is er niets meer aan de hand en rijdt het weer voortreffelijk.:wubAls ik jullie hier niet meer hoor voor de Kerst: jongens en misschien wel meiden (who knows) allemaal een fijne Kerst en een voorspoedig en vooral gezond 2010 toegewenst vanuit Spijkenisse.
ohja…… en nog een heleboel fijne en veilige omegakilometertjes.
gr,
Aart22 december 2009 om 12:32 #17365956vanmorgen een xeonset opgehaald en er in gebouwd
hopelijk zie ik nu ook wat als het donker is:wors27 december 2009 om 16:20 #17365957Omega 3000 bumperset gekocht.. van de week er maar op zettn :agent
27 december 2009 om 19:53 #17365958De koppen van het blok gehaald :o zag me dat uit.
Gr Jack
2 januari 2010 om 16:38 #17365959Nieuwe pookhoes erin gezet, nu nog een nieuwe handremhoes vinden..
2 januari 2010 om 23:40 #17365960origineel gepost door ColinH
Nieuwe pookhoes erin gezet, nu nog een nieuwe handremhoes vinden..alstublieft amigo…. heb even gezocht voor je
5 januari 2010 om 14:53 #17365961lambda sonde ingebouwt want deze was naar de kl*te. Kostte me gewoon effe 170 eurie. gelukkig nieuwjaar!! dat begint weer goed!!!
5 januari 2010 om 18:45 #17365962Sport grill in het neusje geze (B2) geen irmscher, maar wel een super pasvorm.. lang leve skb tuning.:thumbup
Vandaag ook de 3000 (weer) sneeuw vrij gemaakt, wordt tijd om d’r weer onder de carport te zetten..:hmmz7 januari 2010 om 20:45 #17365963Vandaag een kapot lampje vervangen achter de klokkenwinkel.
Het was een hapje dankzij de how-to op het forum.:thumbup7 januari 2010 om 20:58 #17365964origineel gepost door Slurpy
Vandaag een kapot lampje vervangen achter de klokkenwinkel.
Het was een hapje dankzij de how-to op het forum.:thumbupYep,reuze handig:thumbup
Heb zelf wel een TIS maar ik kijk altijd hier even of het erbij staat,heb je er gelijk kleurenfoto’s bij:D
gr
Danny
9 januari 2010 om 23:42 #17365965De kenners zullen dit wel herkennen:
een afgebroken stelmechanisme van de koplamp :argue
Afgelopen week ontdekte ik dit euvel bij het vervangen van de stadslichtlampjes door LED’s, de reflector lag los en kon enkele centimeter heen en weer bewegen. Noodgedwongen er nog enkele dagen mee moeten blijven rijden. Vandaag de koplampunit van de omega afgehaald, met die wind en vrieskou had ik na een kwartiertje de koplamp eruit (en ook ontzettend kouwe klauwe :thumbdown)
Vervolgens de koplamp binnenshuis helemaal gedemonteerd, het glas kun je door verwarmen met een fohn eraf krijgen. Na wat nadenken en proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat dit niet meer echt reparabel was met het afgebroken deel. Dat hele zwarte blok is na enkele jaren behoorlijk bros geworden. Na een bezoekje aan de lokale doe-het-zelf-markt besloten om het op te lossen met 2-component “kneedbaar metaal”. Na mengen heb ik dit spul in dat zwarte blok geduwd en daarbij meteen het afgebroken deel ruwweg geboetseerd. Na uitharden (half uurtje) wordt dit spul knetterhard en kun je erin boren, vijlen en draad tappen. De ruwe vorm met de vijl bewerkt totdat het nagenoeg de vorm van het originele uiteinde had. Om het stelmechanisme van het koplamphuis er naderhand in te kunnen draaien heb ik een gat geboord over de volle lengte en vervolgens in het gat M5 draad getapt. Inmiddels ligt de koplamp weer helemaal gemonteerd en gekit naast me om morgen weer te monteren.
Overigens bleek de binnenkant van het glas behoorlijk smerig te zijn (het leek wel een beetje op roetaanslag), dat is nu tenminste 1 tint lichter geworden dan de andere kant, ik denk dat ik die dus ook maar een keer openmaak (maar niet voordat de thermometer weer ruim in de positieve getallen staat :D)
Andrew
10 januari 2010 om 01:19 #17365966Klopt Andrew,
Vorig jaar had ik ook zo’n geintje en daar had Metalrush een plossing voor in de vorm van RVS plaatjes gelast met schroefdraad en een kogeltje erop oid , maar er was ooit eens een how to voor geweest meen ik mij te herinneren.
Trouwens mooi dat het spul het weer doet en dat je glas weer schoon is …is een mooie bijkomstigheid toch?
Gr,
Aart10 januari 2010 om 08:28 #17365967origineel gepost door yoyo
een oplossing voor in de vorm van RVS plaatjes gelast met schroefdraad en een kogeltje erop oiddie “how-to” oplossing zou inderdaad handig zijn. Ik had ook aan zoiets gedacht maar kon gisteren geen geschikt kogeltje vinden om dat van te maken. De tijd zal het leren, maar mijn oplossing lijkt ook redelijk sterk, het hoeft alleen die reflector vast te houden dus erg groot zijn de krachten erop nou ook weer niet.
13 januari 2010 om 02:25 #17365968sow hehe, project zonnerollo is eindelijk gelukt met oa de hulp van Vega!
Maar uiteraard ging het natuurlijk weer niet zoals het zou moeten, allereerst gekeken of de rollo werkte.Het ding ging prima omhoog en naar beneden, maar één van de armpjes die de rollo doen bewegen was
wat geknikt en beschadigt net zoals het scherm wat op die plaats wat ook wat beschadigt was. :(Dus oude rollo (waarvan het motortje kapot was) zag er op zich mooier uit en ook de plank waarin het
geheel bevestigt zit was beter. ;)Dussssss… Peter kreeg het op zijn heupen en wilde van twee één maken motortje over zetten en klaar
is …..Peter…. :o niet dus!!! het mechaniek dat de draaiende beweging in een op en neergaande beweging
moet bewerkstelliggen paste niet op het net geplaatste motortje.Dus ook het mechaniek over gezet . en toen uitproberen….. juist het werkte dus…..Niet!:fy1
De armen gingen niet in!
Toen in een helder moment zag Peter dat het motortje opzij ging ipv het mechaniek ..dus vast gezet en
EUREKA!!!!!!!! :DAlles deed/doet het prima.
De hele handel weer geplaatst , alle beschermkappen weer geplaatst en toen moesten we weg omdat de
garage afgesloten werd waar wij terecht konden.Een beetje haasten en dus uiteraard de laatste vier hoofdsteun geleiders die in de hoedenplank gaan
verkeerd gemonteert (ja dat kan!) eer dat we die weer goed hadden waren we zeker weer een kwartier
verder. :mad:
Maar goed na een aantal bakken koffie en een avondje werk is de gehele operatie gelukt en heb ik een
werkende rollo (en geen punt 50) achterin mijn bolide zitten. :D:D:DBij deze wil ik zeker Peter bedanken en uiteraard ook Ruud en Jacco (http://www.opelomegaportal.nl) die op afstand ook al Operatie Rollo
waren begonnen dmv een niet werkende rollo te opereren en werkend te krijgen.
(That’s the Omega spirit)Jongens …..bedankt! :thumbup
Aart
13 januari 2010 om 05:28 #17365969Mooi werk:thumbup
En dat de zon nu maar knetterhard moge schijnen:cool:
gr
Danny
13 januari 2010 om 15:16 #17365970Ja mag helemaal, ik heb er nu toch wel weer een beetje genoeg van.(die kou):mad:
En zomers is een mooie gelegenheid om lekker te spelen met mijn rollootje.:agentVandaag de bolide laten keuren en hopla zonder problemen goedgekeurd.;)
gr,
Aart.13 januari 2010 om 15:29 #17365971Vandaag bosch aerotwin wissers gemonteerd.
Ziet er best goed uit en ze waren helemaal niet duur.16 januari 2010 om 18:00 #17365972Nu de sneeuw weer weg is gesmolten van de straat en de temperatuur weer boven nul is, heb ik eindelijk het klusje dat voor de kerstvakantie geplanned stond, kunnen doen: operatie voorwieldraagarm-rubbers.
Na demontage van de draagarmen (overigens per kant apart gedaan) de rubbers getracht eruit te drukken, maar dat is een roemloze missie geworden. Ik heb mijn toevlucht gezocht tot het betere handwerk, namelijk het rubberen binnenwerk eruit gesloopt en vervolgens de resterende metalen bus van binnenuit voorzichtig ingezaagd totdat deze met een klein beiteltje eruit getikt kon worden. Met name de achterste (vertikaal geplaatste) rubbers waren heel slap, die kon ik met mijn blote handen met gemak heen en weer bewegen. De voorste (horizontale) rubbers vielen wel mee. De draagarmen zijn vervolgens gereinigd en van een verse zwarte lak voorzien, de holle delen voor de zekerheid met wat tectyl ingespoten.
De nieuwe (originele) rubbers enige tijd in de vriezer gelegd, de draagarm even warmstoken met een verfbrander en de nieuwe rubbers er met een passend gemaakte ring in de bankschroef ingeperst, dat ging perfect. Na hermontage van de draagarmen meteen de voorremmen gereinigd en gecontroleerd. Het rijden en sturen voelt inderdaad een stukje strakker aan.
Andrew
16 januari 2010 om 19:42 #17365973Knappe aktie!
Toch handig om zoiets zelf te ondernemen.
Grtzz Heuti
16 januari 2010 om 20:31 #17365974origineel gepost door andrew2
Nu de sneeuw weer weg is gesmolten van de straat en de temperatuur weer boven nul is, heb ik eindelijk het klusje dat voor de kerstvakantie geplanned stond, kunnen doen: operatie voorwieldraagarm-rubbers.Na demontage van de draagarmen (overigens per kant apart gedaan) de rubbers getracht eruit te drukken, maar dat is een roemloze missie geworden. Ik heb mijn toevlucht gezocht tot het betere handwerk, namelijk het rubberen binnenwerk eruit gesloopt en vervolgens de resterende metalen bus van binnenuit voorzichtig ingezaagd totdat
deze met een klein beiteltje eruit getikt kon worden. Met name de achterste (vertikaal geplaatste) rubbers waren heel slap, die kon ik met mijn blote handen met gemak heen en weer bewegen. De voorste (horizontale) rubbers vielen wel mee. De draagarmen zijn vervolgens gereinigd en van een verse zwarte lak voorzien, de holle delen voor de zekerheid met wat tectyl ingespoten.De nieuwe (originele) rubbers enige tijd in de vriezer gelegd, de draagarm even warmstoken met een verfbrander en de nieuwe rubbers er met een passend gemaakte ring in de bankschroef ingeperst, dat ging perfect. Na hermontage van de draagarmen meteen de voorremmen gereinigd en gecontroleerd. Het rijden en sturen voelt inderdaad een stukje strakker aan.
Andrew
ik heb op de draaibank even een paar bussen gedraaid zodat je ze er met een pers eruit en erin kunt persen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.