Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door
robert1701.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2009 om 08:43 #17365725
origineel gepost door Oedo
Kom op mannen, hou het gezellig, vrienden van de Omega hoeven niet per definitie vrienden van elkaar te zijn, maar dit gaat nergens over…Jerremy heeft wat mij betreft helemaal niets verkeerd gezegd. Ik flikkerde ook bijna van mijn stoel bij het zien van de foto’s van Sjors, het IS een geweldig blik! :thumbup
Als nu Jerremy dit het Walhalla vindt, dan lijkt me dat prima.Aan de andere kant lijkt me de grap van Martijn_maja ook niet zo’n drama. De opmerking ‘daar maak je geen vrienden mee’ is toch een uitdrukking en waarschijnlijk niet al te letterlijk bedoeld… Ik voelde me in elk geval niet echt beledigd met mijn ‘lullige’ B2 2.2 station… Even zo blij mee toch! :wub
Shake hands! :cool:
jerremy wel eens van woord spelingen gehoord? je moet niet alles zo letterlijk nemen. jij zegt duidelijk dat het jou mening is dat sjors de mooiste auto heeft op het forum. met zulke uitspraken kun je natuurlijk reacties verwachten. en jij mag je mening geven. graag zelfs. maar een ander ook. en als je niet tegen een geintje of kritiek kunt moet je niet op een forum gaan zitten. sjonge jonge de enigste die het snapt is oedo.:sleeping men moet hier tegenwoordig op zijn tenen lopen en eerst 10 keer nadenken voor je wat typt hier.
6 mei 2009 om 15:19 #17365726de volgende die zeurt krijgt een beurt :mad:
:jerry :jerry
nou is’t over he , we gaan weer vrolijk verder :thumbup
6 mei 2009 om 15:37 #17365727hmm lekker ik bij jou of jij bij mij:jerry
6 mei 2009 om 16:27 #17365728”Wat heb je vandaag in je Omega gedaan!!!”:D:D
6 mei 2009 om 16:30 #17365729Ja Heuti, zo is het maar net! :thumbup
Zouden ze nu zo langzamerhand begrijpen waarom wij voor de caravan gekozen hebben? king:
Oedo
6 mei 2009 om 23:36 #17365730Van de week airco gevuld bij de Omega, komend weekend distributie vernieuwen….
Grtzz
7 mei 2009 om 06:16 #17365731Tjee, best stoer :agent, zelf de distributie vervangen! Ik bedoel, hoe regel je de klep-timing zeker weten 100%? En moet er dan ook nog wat ingesteld worden aan de spanrol, of regelt zich dat zelf?
Moet je wel zeker weten waar je mee bezig bent! :vertag
Misschien kun je er een how to van maken, met :kewlpics enzo. Zou gaaf zijn!
Succes,
Oedo
7 mei 2009 om 09:06 #17365732origineel gepost door Oedo
Tjee, best stoer :agent, zelf de distributie vervangen! Ik bedoel, hoe regel je de klep-timing zeker weten 100%? En moet er dan ook nog wat ingesteld worden aan de spanrol, of regelt zich dat zelf?Moet je wel zeker weten waar je mee bezig bent! :vertag
Misschien kun je er een how to van maken, met :kewlpics enzo. Zou gaaf zijn!
Succes,
Oedo
De how-to kan ik je ook wel geven.
Echter heb ik er zelf dan nog niet het lef voor om dat te doen.
Als je dat verkloot ben je mooi genaaid.7 mei 2009 om 09:21 #17365733Ja, dat kun je zo wel stellen, dan ben je echt pas zwaar genaaid:(
De kleppen vliegen je letterlijk door de zuigers heen… :vertagZoals je zegt, daar heb ik het lef niet voor!
7 mei 2009 om 10:58 #17365734origineel gepost door Oedo
Ja, dat kun je zo wel stellen, dan ben je echt pas zwaar genaaid:(
De kleppen vliegen je letterlijk door de zuigers heen… :vertagZoals je zegt, daar heb ik het lef niet voor!
Ik weet niet wat voor motor Mantapower erin heeft liggen (V6 is een stuk lastiger dan een L4), maar bij de 4-cilinder motoren heb ik dat al diverse keren gedaan, en dan zonder dat gedoe met blokkeergereedschap van de nokkenaswielen, is bij deze motoren ook goed te doen zonder. Maar je moet inderdaad wel weten waar je mee bezig bent.
Andrew
7 mei 2009 om 15:26 #17365735Nou, andrew, dat klinkt wel relaxed zoals je het schrijft. Maar feit blijft dat ik het van bruut lef vind getuigen!! :wors:wors
En dan te bedenken dat het bij een V6 nog gekker kan… :afroOedo
7 mei 2009 om 17:18 #17365736Vandaag maar weer eens schoongemaakt. Gisteren een retourtje Friesland gedaan alwaar er verse schokdempers en 2 nieuwe banden zijn gemonteerd, de lambdasonde is vervangen en een beurt is uitgevoerd.
En dan kom je dus op de terugweg een kilometer lang een lading kamikazepiloten tegen…
Dat kon natuurlijk niet king:
7 mei 2009 om 17:30 #17365737Tjeetje J-Omega. Ik heb lang moeten piekeren, maar ik ben eruit: op de onderste foto ziet je trots er beter uit!:wors
Onzin natuurlijk. Good job! :agent Ziet er weer helemaal te wauw uit! :thumbup
Oedo
7 mei 2009 om 18:25 #17365738Ziet er weer netjes uit.
Hmm die blauwe gloed van de xenon lampen ziet er ook niet slecht uit.7 mei 2009 om 18:43 #17365739Heb de twee Omega’s en de Monterey zojuist met de hand gewassen. Pff wat een werk, maar het resultaat is goed! :P
7 mei 2009 om 18:46 #17365740Originally posted by Oedo
De kleppen vliegen je letterlijk door de zuigers heen… :vertag
Dat valt wel mee, al zijn waarschijnlijk wel alle kleppen krom, de zuigers kun je laten zitten.
Leuk is anders, dat ben ik met je eens!
Een V6 is lastig te doen zonder blokkeergereedschap. Een 4 cilinder is echt zo gebeurd. :thumbup
7 mei 2009 om 18:55 #17365741origineel gepost door Oedo
Tjeetje J-Omega. Ik heb lang moeten piekeren, maar ik ben eruit: op de onderste foto ziet je trots er beter uit!:worsOnzin natuurlijk. Good job! :agent Ziet er weer helemaal te wauw uit! :thumbup
Oedo
Hmm ja misschien had ik het toch een tijdje zo moeten laten :jerry
origineel gepost door arjontje
Ziet er weer netjes uit.:D
Hmm die blauwe gloed van de xenon lampen ziet er ook niet slecht uit.
Al waren ze daar net 20 sec. aan, dus nog ‘op kleur’ aan het komen. Zo oogt het als 8000K, maar het is 6000K ;)
Grtz
Jacco7 mei 2009 om 19:41 #17365742Hai,
distributie durf ik wel aan hoor, het is dan wel een V6 dus ff wat beter opletten wat je doet maar principe blijft hetzelfde.
@ J omega: Mooie OMega hoor, die staat er echt super knap bij
Weet iemand toevallig een onderdeelnummer van die drieweg klep van de koelvloeistof die achter het blok verscholen ligt??
Grtzz Marvin
7 mei 2009 om 20:19 #17365743Alweer een week geleden maar ik heb mijn omega ontdaan van de g3 installatie.
Ik ga tegenwoordig op de motor naar het werk dus staat ie veel stil en dan heeft lpg geen nut.Inmiddels is m’n krukassensor echt overleden heb al sinds ongeveer 2 maand nadat ik hem had gekocht een terugkerende foutmelding en nu gaat ie ook echt gek doen dus dit weekend komt er een ander in.
7 mei 2009 om 20:21 #17365744origineel gepost door MantaPower
@ J omega: Mooie OMega hoor, die staat er echt super knap bij
Grtzz Marvin
Dank je Marvin, dat is leuk om te lezen :)
Grtz
Jacco7 mei 2009 om 20:31 #17365745Vandaag m’n Omega trouwens nog even ‘de oren doorgespoten’.
Dat wil zeggen, ik heb het putje schoongemaakt. De bak onder de luchtinlaat dus. Daar stond me een partij ellende in zeg. En we weten allemaal wat er dan met een Omega gebeurt: natte voeten voor de bijrijder. Geen aanrader… :jerry:jerry
Dus: rubber eraf, deksel open, luchtfilter eruit. En toen paste m’n arm er niet zo diep in dat ik erbij kon (Jeetje, het lijkt wel of je een koe staat te helpen bij het bevallen, echt waar! :puke). Maar goed, wat dan?
Ik heb de tuinslang gepakt en de spuitlans in de drek geduwd, tot in de afvoerslang. Dochterlief bij de kraan gezet en verteld van ‘harder, iets minder A.U.B.’ enzo. Uiteindelijk alles door dat slangetje de motorruimte ingeblazen, het is weer brandschoon daar onderin. Gaat me niet weer gebeuren dat het zo vies wordt daar! :swearGreetz, Oedo
7 mei 2009 om 20:37 #17365746origineel gepost door Xedrah
Heb de twee Omega’s en de Monterey zojuist met de hand gewassen. Pff wat een werk, maar het resultaat is goed! :PJemig de pemig!Petje af zeg, drie auto’s met de hand wassen, dat is niet voor de poes! :o
Ik ben na mijn karretje echt helemaal klaar hoor! En jij doet er drie in eens. :wors8 mei 2009 om 03:37 #17365747origineel gepost door Xedrah
Dat valt wel mee, al zijn waarschijnlijk wel alle kleppen krom, de zuigers kun je laten zitten.
Een V6 is lastig te doen zonder blokkeergereedschap. Een 4 cilinder is echt zo gebeurd. :thumbup
Mee eens. Vorige week nog een dergelijke ravage mogen aanschouwen bij een bevriende automonteur. Diens aanstaande schoonzoon had het niet zo nauw genomen met onderhoud en dat is dus afgestraft met een gebroken distributieriem (een Alfa Romeo twinspark). De zuigers konden gewoon blijven zitten, zag je alleen een kras op. Maar de kleppen waren zo krom als een hoepel en de klepgeleiders waren ook goed geraakt. Kortom, die kop was niet meer te redden en er is een exemplaar van de sloop opgezet.
Naast de aanwezige merktekens bouw ik altijd wel een extra check in voor demontage. Ik draai de nokkenassen precies op de merktekens en tel dan het aantal tanden in de riem die ertussenin zitten. Dan weet je na montage van de nieuwe riem zeker dat de nokkenassen onderling goed staan en hoef je alleen nog maar de timing met de krukas goed in de gaten te houden. En altijd na een paar keer handmatig de krukas roteren (is ook onderdeel van de riem op spanning zetten) nogmaals alle merktekens nalopen.
Andrew
8 mei 2009 om 16:43 #17365748De zuigers laten zitten gaat niet altijd goed.
Soms is de klap zodanig dat de zuigerbodem(zo heet de bovenkant van de zuiger :hmmz) vervormd waardoor een motor olie kan gaan verbruiken.9 mei 2009 om 19:20 #17365749 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.