Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2007 om 11:40 #17363700
Origineel gepost door BYM
Vandaag, vanavond eigenlijk, gekeken waar dat irritante gepiep vandaan komt.Dit blijkt uit de ventilatiemotor vandaan te komen, zit me alleen af te vragen wat dat kan zijn, misschien een lager ofzo?
2002 2.5 DTi 157500 km gelopen pas :hmmz
Maakt hij dit geluid alleen met een koude start ?
Greetzzz, Sjors
5 december 2007 om 12:08 #17363701Vanmorgen de auto terug naar de garage gebracht, het wiel waar de lager was vervangen een tijdje terug, maakt nu een schrapend geluid, alsof het ijzer op ijzer is.. :hmmz
Dat was het minder goede nieuws, het betere is dat ik gister het relais binnen heb gehad voor Tagfahrlicht, een vrij kostbaar relais ( € 65,- ) dat ik op Ebay voor een zacht prijsje heb gekocht. Het is weliswaar voor een Astra G, maar ik hoop dat het ook in mijn Omega past! ;)
Ik laat het resultaat nog wel zien als het meevalt en horen als het tegenvalt :P
5 december 2007 om 18:20 #17363702Origineel gepost door Hans-V6
Origineel gepost door BYM
Vandaag, vanavond eigenlijk, gekeken waar dat irritante gepiep vandaan komt.Dit blijkt uit de ventilatiemotor vandaan te komen, zit me alleen af te vragen wat dat kan zijn, misschien een lager ofzo?
2002 2.5 DTi 157500 km gelopen pas :hmmz
Maakt hij dit geluid alleen met een koude start ?
Greetzzz, Sjors
Maakt niet uit of het koude of warme start is, ik hoor het alleen als ik een bocht omga, en het lijkt op het geluid van een slippende v-snaar, maar stopt als ik de clima uitzet, als in OFF.
Ook lijkt het alsof het geluid uit mijn dashboardkastje komt :hmmzVentilator standen heb ik nog niet geprobeerd.
5 december 2007 om 21:42 #17363703Origineel gepost door maxim102
Vanmorgen de auto terug naar de garage gebracht, het wiel waar de lager was vervangen een tijdje terug, maakt nu een schrapend geluid, alsof het ijzer op ijzer is.. :hmmzBericht gehad van de garage, het wiel bleek los te zitten :o En ja, hij is goed vastgedraaid :P Ze gaan nog kijken wat de oorzaak is..
6 december 2007 om 14:54 #17363704Origineel gepost door maxim102
Vanmorgen de auto terug naar de garage gebracht, het wiel waar de lager was vervangen een tijdje terug, maakt nu een schrapend geluid, alsof het ijzer op ijzer is.. :hmmzDat was het minder goede nieuws, het betere is dat ik gister het relais binnen heb gehad voor Tagfahrlicht, een vrij kostbaar relais ( € 65,- ) dat ik op Ebay voor een zacht prijsje heb gekocht. Het is weliswaar voor een Astra G, maar ik hoop dat het ook in mijn Omega past! ;)
Ik laat het resultaat nog wel zien als het meevalt en horen als het tegenvalt :P
ja doe dat, ik ben benieuwd of het werkt
groeten, hans
7 december 2007 om 18:34 #17363705Uitgelijnd vanmiddag! Rijdt als een trein met nieuwe draagarmen, banden, schokdempers en remmen. :thumbup
7 december 2007 om 19:08 #17363706ah!
even in drachten bij simon geweest.
afgelopen weekend stond mijn auto daar ook op de brug
theun
7 december 2007 om 19:27 #17363707Omega gewassen en afgezeemd + Meguiars waxlaag ;)
Ja Ronald, alweer :P ;)
Greetzzz, Sjors
7 december 2007 om 19:44 #17363708‘t werd ‘s tijd zeg :swear
:D
8 december 2007 om 00:01 #17363709Vandaag de auto opgehaald bij de garage, er bleek een braampje te zijn overgebleven van de vorige kapotte wiellager.. Hiermee was ook de nieuwe kapot gegaan en zo kwam er speling op het wiel te staan.. Gelukkig niets hoeven te betalen, was hun fout :P
Ik ga morgen eens naar het relais kijken! :thumbup
@ Sjors, zou je nog foto’s willen maken? :angel
8 december 2007 om 07:47 #17363710Originally posted by theunm
check mijn site http://www.mrp-racing.nlLast update: 06-05-2004
Je mag je site wel us updaten. :P
8 december 2007 om 15:25 #17363711Ik heb vandaag:
Eerst m’n achterbank zitting er uitgehaald, wat daar allemaal onderlag! :o
Netjes schoongemaakt met een daarvoor bestemde vacuüm cleaner:P
Ook de rest natuurlijk gelijk gestofzuigd!!Daarna het gehele lederen interieur schoongemaakt met Auto-Glym!!
Het dashboard (subtiel) met cockpitspray (Mat)…Ziet er echt weer super uit vanbinnen, ruikt lekker en het leer is weer heerlijk zacht! :wub
Daarna heb ik de auto gewassen, ook weer met Auto-Glym…
En daarna behandeld met Aqua-Wax van Auto-Glym….De velgen gepoetst, en de bandjes netjes zwart gemaakt….
Daarna heb ik er een half uur naar staan kijken:wubVerder heb ik pas nog nieuwe Flat-blade ruitenwissers geplaatst:thumbup
Groetjes,
Niels
8 december 2007 om 16:10 #17363712gewoon gewassen :D
8 december 2007 om 17:07 #17363713Origineel gepost door nielss
Ik heb vandaag:Eerst m’n achterbank zitting er uitgehaald, wat daar allemaal onderlag! :o
Netjes schoongemaakt met een daarvoor bestemde vacuüm cleaner:P
Ook de rest natuurlijk gelijk gestofzuigd!!Daarna het gehele lederen interieur schoongemaakt met Auto-Glym!!
Het dashboard (subtiel) met cockpitspray (Mat)…Ziet er echt weer super uit vanbinnen, ruikt lekker en het leer is weer heerlijk zacht! :wub
Daarna heb ik de auto gewassen, ook weer met Auto-Glym…
En daarna behandeld met Aqua-Wax van Auto-Glym….De velgen gepoetst, en de bandjes netjes zwart gemaakt….
Daarna heb ik er een half uur naar staan kijken:wubVerder heb ik pas nog nieuwe Flat-blade ruitenwissers geplaatst:thumbup
Groetjes,
Niels
Zal der wel weer sjiek uit zien Niels ;)
En ook nog eens met auto-glym, eindelijk iemand die der verstand van heeft :jerry:P8 december 2007 om 17:49 #17363714wie wil mijn auto eens wassen???
:D
8 december 2007 om 19:18 #17363715Origineel gepost door maxim102
Vanmorgen de auto terug naar de garage gebracht, het wiel waar de lager was vervangen een tijdje terug, maakt nu een schrapend geluid, alsof het ijzer op ijzer is.. :hmmzDat was het minder goede nieuws, het betere is dat ik gister het relais binnen heb gehad voor Tagfahrlicht, een vrij kostbaar relais ( € 65,- ) dat ik op Ebay voor een zacht prijsje heb gekocht. Het is weliswaar voor een Astra G, maar ik hoop dat het ook in mijn Omega past! ;)
Je moet wel een zekring plaatsen op de plaats waar je een lamp teken met een ovaaltje met S erin hebt op je dekseltje
ik heb dankzij deze foto (waar de PIN codes op het relais staan) zelf een systeem ontwikkeld om het dagrijlicht aan de gang te krijgen, alleen kostte het mij 1 euro materiaal.
en………………………………. Het werkt.
Als ik het contact aan draai, gaan de statdslichten aan (achter ook dus)
als ik de motor start gaan de Dimlichten aan :D
Zo hoort het relais ook te werken dat je gekocht hebt
mijn constructie:
Willem
8 december 2007 om 19:24 #17363716Hee Willem zou je dit eens willen uileggen :kewlpics
bv met schema of zo :wors
Alvast bedankt voor de moeite
groeten, hans
8 december 2007 om 19:25 #17363717oke bedankt willem ik was te vlug met mijn vraag
:wors:wors:wors
groeten, hans
8 december 2007 om 19:26 #17363718Schema zit er nu bij
Willem
10 december 2007 om 16:18 #17363719Heb zondag de
2.5 gewassen, afgezeemd, gestofzogen
de
3.0 gewassen, afgezeemd, gestofzogen
Mijn bedrijfsbakkie (VW Golf) gewassen, afgezeemd, gestofzogen en in de was gezet :o
10 december 2007 om 18:15 #17363720Origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Mijn bedrijfsbakkie (VW Golf) gewassen, afgezeemd, gestofzogen en in de was gezet :o
Dan doe jij iets niet goed hoor:vertag:hmmz
Bij mij worden altijd mijn bedrijfswagens gewassen.
Stofzuigen laat ik mijn collega doen, omdat ie meestal smiddags weg kan als ik nog werk krijg dat ik alleen moet doen.
:jerry:jerry
Willem
11 december 2007 om 09:33 #1736372111 december 2007 om 09:37 #17363722die schade aan de bumper begint mij wel te storen…. iemand een idee wat het zal kosten? of iemand misschien een adresje?!
11 december 2007 om 09:38 #17363723Origineel gepost door Hans-V6
Origineel gepost door omega20000
hey sjors, wat doe ik nou fout, zo wil ik de foto’s plaatsen!:thumbupHé Gregory,
Pak deze uploader: http://www.imageshack.us/
En pak na het uploaden de bovenste link van het onderste blok (dus de 5e link van onder ) ;)
Greetzzz, Sjors
tnnxxxx sjors!:thumbup
11 december 2007 om 09:46 #17363724Origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Heb zondag de2.5 gewassen, afgezeemd, gestofzogen
de
3.0 gewassen, afgezeemd, gestofzogen
je werkt toch bij een opeldealer??? rijden die vw ?? :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.