Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2009 om 19:46 #17365650
Hahaha! :D
Gelukkig heb ik velgen die oorstokjes niet noodzakelijk maken. Maar ik kan het me heel goed voorstellen en laat de buren maar mooi denken! :cool:
En dat tante Kaat staat mij inmiddels wel aan, auto’s zijn stoer, de mannen die zich er om bekommeren nog stoerder en het forum ‘how to’ is daar wel het ultimum van!:cool::agent
Maar hé, dat karretje moet ook glimmen en glanzen! En dat doen we dus ook nog even :angelHet devies: ‘POETSEN EN WRIJVEN MAG, ALS HET MAAR OP DE OMEGA IS’ :P
Oedo
9 april 2009 om 20:30 #17365651het was mooi weer vandaag, ik had een middag vrij en het is alweer hééééél lang geleden: ik ben vandaag eens over de sloop gesjouwd! :o
Overigens een erg groot en prima autodemontagebedrijf :thumbupLeuk om weer eens te doen. Maar aan de andere kant, het heeft ook iets droevigs. Zo werd ik heel triest :cry van het feit dat men zich om keurige interieurs helemaal niet bekommert. Deurpanelen worden gebruikt als loopplank door drassige plekken, keurige stoelen (ja, zo nodig met elektrische verstelling en geheugenfunctie) liggen losgeschroefd en teruggesmeten op hun kant in de karkassen. Zo zag ik een keurig interieur van een B1, die met de lichtgrijze bovenkant van de rugleuning – je weet wel -, dat echter door weer en wind, uitwerpselen van klein wild en mosgroei volledig naar de knoppen was geholpen. Wat zou iemand hier blij mee kunnen zijn als het op tijd gedemonteerd en doorverkocht zou worden.
Is dit nu sentimenteel geneuzel, of zijn er mensen die dit ook zo ervaren?
Trouwens, het was allemaal vooral leuk, maar ook net zo zinloos. Ik ben tegen niets zinnigs aangelopen…. :wtf
Grtz, Oedo
9 april 2009 om 21:21 #17365652Mja, erg is dat zoals sommige mensen omgaan met dat spul. Leg het dan netjes terug IN de auto als je klaar bent. Zoveel werk is dat niet.
Grtz
Jacco9 april 2009 om 22:06 #17365653Tja Jacco,
Maar het zijn niet alleen de ‘klanten’ die komen halen wat ze nodig hebben en daarbij een spoor van vernieling achterlaten :fy1, ik vind het ook vreemd dat de bedrijven kennelijk volgens (waarschijnlijk EU-) richtlijnen werken wat betreft wat wel en niet veilig te stellen. :vertag
Wielen, remmen, aandrijflijn, elektronica en andere zaken worden eruit gehaald. Maar heel veel dingen die volgens mij ook zeer waardevol (kunnen) zijn worden zo aan de kant gesmeten. En dat vind ik jammer! :hmmz
Zo schreef ik onlangs dat ik mijn hemelbekleding heb schoongemaakt. Als dat nou niet gelukt zou zijn, dan was het toch super geweest om voor een paar tientjes een vervangend exemplaar van de sloop te kunnen halen?10 april 2009 om 07:19 #17365654Dat was hopelijk toch niet bij Wesel in de Lutte ? want anders geef ik dat even door aan mijn contactpersoon :vertag
10 april 2009 om 10:51 #17365655origineel gepost door Sjors-V6
Dat was hopelijk toch niet bij Wesel in de Lutte ? want anders geef ik dat even door aan mijn contactpersoon :vertagKen je die mensen goed?
Ben daar pas ook geweest.
Staat heel véél, maar je ziet toch ook dingen die volgens mij ook nog bruikbaar waren, en die er gewoon nog in staan.
zoals stoelen…
vind dat ook altijd triest…10 april 2009 om 11:55 #17365656Nee Sjors, deze was het niet. Ik was bij Broekhuis in Albergen geweest.
Wesel in de Lutte kende ik niet eens. Ga ik ook een keer langs!Oedo
10 april 2009 om 15:51 #17365657Vanmorgen heb ik de twee grote ronde trillingsdempers tussen de achteras en de carrosserie (bij de krikpunten) vervangen. De rechter bleek bij de APK gescheurd met een afkeur tot gevolg :(
Inmiddels zit er weer ruim een jaar APK op de Omega.
10 april 2009 om 16:16 #17365658Vandaag APK en beurt,alleen blokken achter moesten vervangen worden,voor de rest was ‘tie goed(Uiteraard)
gr
Danny
10 april 2009 om 16:17 #17365659Oh ja, ook nieuwe kentekenplaten met oplegletters! laten bestellen en gemonteerd.
gr
Danny
10 april 2009 om 16:40 #17365660dat zijn tegenwoordig duren plaatjes geworden.gr,martijn
10 april 2009 om 17:02 #17365661origineel gepost door martijn_maja
dat zijn tegenwoordig duren plaatjes geworden.gr,martijnIk kan ze zelf voor dat geld niet maken:P
Mag ook niet trouwens,dat zijn van die dingen waar je geen grip op hebt.
gr
Danny
14 april 2009 om 14:56 #17365662vandaag spacers gaan bestellen van 2cm per kant voor den achterkant wa breder te zetten :)
14 april 2009 om 16:21 #17365663origineel gepost door Omega2.2-16v
origineel gepost door martijn_maja
dat zijn tegenwoordig duren plaatjes geworden.gr,martijnIk kan ze zelf voor dat geld niet maken:P
Mag ook niet trouwens,dat zijn van die dingen waar je geen grip op hebt.
gr
Danny
alles mag zegt oma fladder altijd:jerry:jerry:jerry
14 april 2009 om 16:25 #17365664origineel gepost door astralogie
vandaag spacers gaan bestellen van 2cm per kant voor den achterkant wa breder te zetten :)Hey Astralogie,
Gaaf! Kunnen er dus nog bredere sloffen onder! :o
Maar een vraagje: dat is ongeveer 2,5% toename in spoorbreedte achter. Denk je dat je dat in het weggedrag gaat merken? :hmmz Of is het je alleen om het optische te doen?
Greetz, Oedo
14 april 2009 om 18:09 #17365665origineel gepost door Oedo
origineel gepost door astralogie
vandaag spacers gaan bestellen van 2cm per kant voor den achterkant wa breder te zetten :)Hey Astralogie,
Gaaf! Kunnen er dus nog bredere sloffen onder! :o
Maar een vraagje: dat is ongeveer 2,5% toename in spoorbreedte achter. Denk je dat je dat in het weggedrag gaat merken? :hmmz Of is het je alleen om het optische te doen?
Greetz, Oedo
Kwa weg gedrag is het zeker te merken.
Maar Het wordt voor al voor de looks gedaan.14 april 2009 om 18:36 #17365666Righty doki! :thumbup Klinkt interessant!
En wat kost dat nou, zo’n setje spacers?
Hmmmm, :hmmz En dan de saaie vraag: is zoiets wijs om te doen qua schadelijkheid? Ik bedoel, heeft zoiets gevolgen voor wiellagers, ophanging e.d.? Door een verlengde ‘arm’ heb je natuurlijk grotere hefboomwerking op lagers, ophangpunten etc.
Brrrrr…. Ik krijg soms de rillingen van mezelf, altijd maar weer de serieuze kant bezien! :pukeGrtz, Oedo
14 april 2009 om 19:57 #17365667Zijn al wat topics over volgens mij.
Ik heb 2cm verbreders bij beide Omega’s, nergens last van qua slijtage voor zover bekend.
Je voelt wel meer bij extreme spoorvorming ja, maar de looks maken alles goed. :afro
15 april 2009 om 19:00 #17365668het is voor de looks te doen e ;)
ik hoop dat zo de achterste wielkas beter gevuld gaat lijken want nu lijken de achterste wielen veel kleiner dan 20 inch omdat ze zo ver naar binnen steken :cryhet zal zeer nipt worden om de wielkas niet te raken maar dan kan het randje nog altijd een beetje omgeplooid worden e :thumbup
ik kan de omega nu ook al met moeite op de weg houden als ik in de regen in spoorvorming terecht kom hier op de E19 in Rumst…hier is de spoorvorming dan ook schandalig diep en zelfs bij droog weer voel je het goed hoor ;)
maar als je dit weet, dan pas je je rijstijl hieraan aan e…net zoals het water bij hevige regenval vrij moeilijk wegkan van de voorste wielen dus dan rij ik gewoon wat rustiger in de regen :sleepingeen setje spacers kost 125 euro incl BTW maar ik denk dat als je gewoon 5×110 velgen hebt, dat dit zelfs goedkoper kan..ik zit met springbouten van 5×112 naar 5×110 en naar het schijnt bestaan er geen langere springbouten…
als ik het goed begrepen heb, dan worden de spacers eerst op de wagen bevestigd en daarna de velgen op de spacers…daarom ook dat de minimum breedte 2cm moet zijn…normaal gezien worden ze volgende week geleverd en meteen ook geplaatst dan als alles goed gaat :wors
vandaag ook even naar Schiphol gereden met de omega en daarna even naar de kust in Zandvoort gereden :angel
je mag op heel dat traject vanaf de Belgische grens bijna nergens sneller dan 120 rijden :wtf
we waren om 5u15 vertrokken en om 7u50 aangekomen op Schiphol (185km van hier) dus we hebben er wel vrij lang over gedaan :cry terug thuisgekomen de velgen eens goed gekuist want de voorste zagen helemaal zwart van het constant remmen, optrekken, remmen…. :cry
15 april 2009 om 20:01 #17365669Ik heb er pas geleden 2x 30 mm onder gejast, maar dat was ook omdat m’n velgen Et42 hebben, zit nu op Et 12. Das prima voor mij.
Tja slijtage… Mwoh. Misschien een keer een set wiellagers, maar dat zijn de kosten niet. Heb er sinds de winter nog geen echt lang stuk mee gereden. Maar zo ff op en neer naar arnhem is me niet slecht bevallen. Maarja had ook volle belading. Dan heb je minder last van sporen.
Heb deze spoorverbreders van FK automotive voor 81 euro (beursprijs). klik
Op desite Van H&R staat een tabel met de minimale ET waarde voor jouw auto. Voor B1 Limo met niet al te wilde verlagingsprojecten is dat volgens de tabel 8mm en zoals ik proefondervindelijk heb ondervonden klopt dat heel aardig.
Gr Wim
15 april 2009 om 20:12 #17365670Zo Wim, dat mag dan enige naam hebben! 6 cm extra spoorbreedte uit de verbreders en ook nog eens 6 cm uit je lagere ET waarde. :P
Je hebt dus al met al de spoorbreedte met 12 cm verbreed… :jerry:jerryBegin hier toch ook wel serieus zin in te krijgen….:wors
Oedo
15 april 2009 om 20:12 #17365671PS Gave foto’s trouwens!! :kewlpics
15 april 2009 om 20:51 #17365672origineel gepost door astralogie
*knip*
een setje spacers kost 125 euro incl BTW maar ik denk dat als je gewoon 5×110 velgen hebt, dat dit zelfs goedkoper kan..ik zit met springbouten van 5×112 naar 5×110 en naar het schijnt bestaan er geen langere springbouten…
als ik het goed begrepen heb, dan worden de spacers eerst op de wagen bevestigd en daarna de velgen op de spacers…daarom ook dat de minimum breedte 2cm moet zijn…*knip*
Er zijn al spoorverbreders van af 3 mm.
En loopt op naar 5,7,10,12,15,17,20 enz.En idd zijn er geen lange spring bouten.
De langste die we op mijn werk hebben zijn 30 mm lang.
en is dus al gouw te kort.15 april 2009 om 22:38 #17365673Beter laat dan nooit, nog even over het topic sloop.
Er werd gesproken over Wessel in de Lutte, en dat ik bij Broekhuis in Albergen ben geweest.
Nu heb ik eens even zitten google’n:
http://www.nederland-in-beeld.nl/Overijssel/De%20Lutte/Luttermolenweg.html
Als ik dat zo vanuit de lucht bekijk dan staat daar wel een berg auto’s, maar een deel zal slechts Opel zijn en daarvan nog eens een klein stukje Omega.
Nou wil ik uiteraard Wessel niet tekort doen! (Ik ken ze niet eens…), maar ik denk dat daar in Albergen minimaal tien keer zoveer auto’s staan. Kent niemand hier dat adres?
Ga ‘t maar eens maps.google’n: Broekhuisweg (er is een straat naar genoemd…:P) in Albergen.
Truste, Oedo
16 april 2009 om 08:49 #17365674Als je in de buurt woont, zou ik er gewoon eerst maar eens gaan kijken voordat je conclusies trekt. :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.