Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2009 om 17:00 #17365550
dan heb jij een apk keur meester die heel goed van vertrouwen is lars. of heb je zelf apk papieren?
10 februari 2009 om 18:08 #17365551origineel gepost door martijn_maja
dan heb jij een apk keur meester die heel goed van vertrouwen is lars. of heb je zelf apk papieren?Heb zelf geen apk papieren.
Is gewoon collegialiteit onderling.
Ik help zelf ook wel mee tijdens de keuring, en als ik zeg dat iets goed is, dan gaan ze daar vanuit.Daar lieg ik ook niet over, want gaat het dan mis (steekproef en het werkt niet), dan zijn ze het vertrouwen in mij ook kwijt.
Op deze manier is iedereen gewoon tevreden: ik hou hun niet lang van het werk, en ik sta met een kwartier weer buiten.
10 februari 2009 om 18:29 #17365552Dus als jullie een vrachtwagen in tegen komen die vieze spray geeft op de voorruit zodat je
geen bal meer zien kunt, rijden jullie dan gevaarlijk zonder dan wat fatsoenlijks te zien naar de eerste beste parkplatz om daar de ruit schoon te vegen??????
En hoe doen jullie dat op de autosnelweg???Als het half aan droog word maar de weg nog wel vochtig is?? Vluchtstrook op??
Ik twijfel niet aan jullie liefde om de Omi schoon te houden, maar om nu zo te handelen?
Stel dat je niets ziet en je krijgt ongelukken, word een duur verhaal zo.Verder moeten je het natuurlijk zelf weten, maar zoals zo vaak met dit weer heb ik liever gelijk een schone voorruit.:wors
Of jullie rijden met dit weertype niet, kan ik me ook goed voorstellen hoor:D
Grtzz Heuti
10 februari 2009 om 18:53 #17365553origineel gepost door Heuti
@Lars en @Sjors,Dus als jullie een vrachtwagen in tegen komen die vieze spray geeft op de voorruit zodat je
geen bal meer zien kunt, rijden jullie dan gevaarlijk zonder dan wat fatsoenlijks te zien naar de eerste beste parkplatz om daar de ruit schoon te vegen??????
En hoe doen jullie dat op de autosnelweg???Als het half aan droog word maar de weg nog wel vochtig is?? Vluchtstrook op??
Ik twijfel niet aan jullie liefde om de Omi schoon te houden, maar om nu zo te handelen?
Stel dat je niets ziet en je krijgt ongelukken, word een duur verhaal zo.Verder moeten je het natuurlijk zelf weten, maar zoals zo vaak met dit weer heb ik liever gelijk een schone voorruit.:wors
Of jullie rijden met dit weertype niet, kan ik me ook goed voorstellen hoor:D
Grtzz Heuti
1. Die van mij moet ook gewoon werken, dus die wordt wel smerig.
2. Die ruit wordt bij mij nooit zo smerig (en nee rijdt niet 2 km, ding moet vaak genoeg meer als 250 km op een dag maken) dat ik niets meer kan zien. Wanneer het mij gaat storen rij ik een parkeerplaats of iets op, maak ik de ruitschoon, en rij weer verder.
Smerige ruiten storen mij ook, wanneer ik ze niet tussendoor schoonmaak, doe ik dat savonds wel.
Zeg ook niet dat ik de ruitenwissers niet gebruik, gebruik dus geen sproeier.
10 februari 2009 om 22:18 #17365554mijn voorruit is lekker ingewaxed dus ik hoef mijn ruitenwissers bijna niet te gebruiken ;)
het water loopt er netjes af king:
sproeiers gebruik ik ook niet graag omdat dan alles volhangt met die smurrie :puke11 februari 2009 om 05:17 #17365555O.k, ik snap em!!;)
Grtzz Heut
11 februari 2009 om 20:38 #17365556Hele discussie :D
Spray van de vrachtwagens gaat bij mij door de sproeier eraf.
simpel. (ander vuil ook, allez op de ruit en koplampen toch :P)Ik heb de Omega A 2.3D gisteren en eergisteren op en af Berlijn gesleurd.
Hele trip, maar mijn trouwe vierwieler heeft zich nogmaals bewezen :agent
20jaar stopt hem niet :vertagOok nog ‘betrekkelijk’ zuinig, 7.45l/100km
Wat dus 946km op een tank maakt :PNiet slecht voor het rauwe vier-cilinder-dieseltje :afro
zoals jullie Nederlanders het zeggen:
“plaatje bij het praatje”…
11 februari 2009 om 20:51 #17365557Zal ‘ie vast heerlijk gevonden hebben, weer een lange rit met z’n eigenaar :thumbup
Maar wel respect voor die prestatie :)
11 februari 2009 om 21:07 #17365558das netjes :P
ik zit rond de 9 a 9,5l met mijn 2.2 DTI :hmmz
11 februari 2009 om 21:07 #17365559Net dashboard ook, mist alleen een radio ?
11 februari 2009 om 21:11 #17365560origineel gepost door Xedrah
Net dashboard ook, mist alleen een radio ?Ja dat is standaard bij hem :P
12 februari 2009 om 09:32 #17365561origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Xedrah
Net dashboard ook, mist alleen een radio ?Ja dat is standaard bij hem :P
:jerry:jerry:jerry
Vindt het trouwens wel stoer dat je hem gewoon zo weer naar Berlijn heen rijdt met dat monster !!!
12 februari 2009 om 15:00 #1736556214 februari 2009 om 15:25 #17365563De omega verwend met een beurt en gelijk twee nieuwe achterbanden.
Had hem op de brug staan en een collega zei je rechterband is ook aardig glad he.
Ik “doe normaal gek” en ga gelijk kijken maar het profiel was idd exit dus bij de bevriende bandenboer even twee dunlop’s in de aanbieding laten doen en gemonteerd.14 februari 2009 om 16:34 #17365564in de week een boompke meegepakt met dit als gevolg :oops:
vandaag bumper nog rap gaan binnensmijten zodat dieje nog kan hersteld worden en samen met de voorbumper gespoten kan worden…
deze lag klaar om de maandag te spuiten maar dit wordt nog ff uitgesteld..int verlof worden de bumpers terug gemonteerd ;)‘voordeel’ is nu ook dat de reeds aanwezige kleine blutskes en kraskes er ook ineens uitgehaald worden :lol:
14 februari 2009 om 16:45 #17365565Zonde, vervelende schades.
Zag je parkeeroog hem niet?
14 februari 2009 om 16:49 #17365566jawel, maar ik dacht dat het voor de linkse boom was, maar blijkbaar stond er rechts ook ene :hmmz
14 februari 2009 om 19:08 #17365567origineel gepost door manus
Ik “doe normaal gek” en ga gelijk kijken maar het profiel was idd exit dus bij de bevriende bandenboer even twee dunlop’s in de aanbieding laten doen en gemonteerd.
Het zijn dus bridgestone’s die nu rond mijn achtervelgen zitten:sleeping
19 februari 2009 om 20:04 #17365568Net even de vloeistoffen nagelopen (beetje olie en ruitensproeiervloeistof), de banden en de achterschokbrekers op “vakantiespanning” gezet en de auto even gewassen met de waterslang en borstel. Morgen op naar de Alpen voor een weekje skieen king:
Andrew
20 februari 2009 om 20:55 #17365569origineel gepost door astralogie
jawel, maar ik dacht dat het voor de linkse boom was, maar blijkbaar stond er rechts ook ene :hmmz:hmmz
Vandaag heb ik samen met Peter1 de motor en boite uitgenomen uit de crash-Omega…
Een hele klus die ik niet zonder een autotech had kunnen klaren!Voor foto’s gedurende de demontage van de Omega heb ik jammer genoeg geen tijd.
Er zitten echt onnoemelijk veel onderdelen in de wagen! :o
Kan wel verklappen dat de slijpschijf er aan te pas gekomen is :jerry
> Neus is toch krom :P21 februari 2009 om 13:11 #17365570De afgelopen week de auto APK klaar gemaakt, in mijn geval betekende dat 4 nieuwe banden, Uniroyal R550 en een nieuwe uitlaat vanaf de kat. Dus twee nieuwe tussendempers en een nieuwe einddemper.
Na de carnavalsweek naar de garage voor de keuring. Al met al kan ik er weer tegenaan.:wors21 februari 2009 om 18:55 #17365571Wassuh!!:P
23 februari 2009 om 17:23 #17365572vandaag gecleanede voorbumper geplaatst, alsook de herstelde achterbumper…
ben ook naar de keuring geweest om de schroefkit te laten keuren en ben er zonder opmerkingen doorgeraakt :)morgen als het wat beter weer is de schroefdraad opgebruiken denk ik :wors
24 februari 2009 om 12:49 #17365573Originele claxon vervangen door twee astra hoorntjes, eindelijk een deftig geluid passend bij het formaat van de wagen.:thumbup
24 februari 2009 om 14:03 #17365574origineel gepost door Slurpy
Originele claxon vervangen door twee astra hoorntjes, eindelijk een deftig geluid passend bij het formaat van de wagen.:thumbupKijk aan goed werk king: maar je had ze ook van een Omega Benzine kunnen nemen !!
De Fanfare is bij de benzine versies niet zo bijzonder, deze hebben ze standaard ! ik snap niet waarom ze de Diesel met zo’n simpel ding hebben geleverd :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.