Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2009 om 10:12 #17365450
Kom niet aan Sjors zijn Catera gevoelens :jerry
26 januari 2009 om 11:17 #17365451Leuk om te lezen dat het chassis van de Omega nog tot en met 2007 is gebruikt!
26 januari 2009 om 14:44 #17365452nog niet ‘echt’ iets gedaan aan de omega vandaag maar wel in de weer geweest voor de omega :agent
na nen helen dag gans België te hebben rondgebeld (twas zelfs int Frans te doen op ne gegeven moment :) ), en prijzen te horen gekregen tot 225 euro voor nen originele bumper, heb ik er toch ene gevonden in Wetteren vor 50 euro, zelf te demonteren :lol:
dus normaal de zaterdagmorgen is tot ginder bollen en hopelijk ist de juiste bumper en hopelijk ist daar wa ‘proper’ zodak den bumper er makkelijk kan afhalen…
nu hebbek nog 1 ‘probleem’…
ofwel laat ik hem zo doen, dus enkel de nrplaat weg
ofwel ook de xenonsproeiers weg? maar hier hebbek gene pictune van ;)
enig ‘probleem’ zonder de sproeiers is dak elk jaar den bumper kan verwisselen voor de keuring natuurlijk :roll:
26 januari 2009 om 15:00 #17365453origineel gepost door astralogie
nog niet ‘echt’ iets gedaan aan de omega vandaag maar wel in de weer geweest voor de omega :agentna nen helen dag gans België te hebben rondgebeld (twas zelfs int Frans te doen op ne gegeven moment :) ), en prijzen te horen gekregen tot 225 euro voor nen originele bumper, heb ik er toch ene gevonden in Wetteren vor 50 euro, zelf te demonteren :lol:
dus normaal de zaterdagmorgen is tot ginder bollen en hopelijk ist de juiste bumper en hopelijk ist daar wa ‘proper’ zodak den bumper er makkelijk kan afhalen…
enig ‘probleem’ zonder de sproeiers is dak elk jaar den bumper kan verwisselen voor de keuring natuurlijk :roll:
amai das nogal wah :P
gr en s6 , ron
26 januari 2009 om 15:07 #17365454ja, sorry als ik wat té Vlaams typ maar dit is gewoon ne copy-paste van op andere fora :angel
26 januari 2009 om 15:16 #17365455origineel gepost door astralogie
ja, sorry als ik wat té Vlaams typ maar dit is gewoon ne copy-paste van op andere fora :angelgeeft niks , tis nog te volgen :thumbup
26 januari 2009 om 15:38 #17365456origineel gepost door astralogie
nog niet ‘echt’ iets gedaan aan de omega vandaag maar wel in de weer geweest voor de omega :agentna nen helen dag gans België te hebben rondgebeld (twas zelfs int Frans te doen op ne gegeven moment :) ), en prijzen te horen gekregen tot 225 euro voor nen originele bumper, heb ik er toch ene gevonden in Wetteren vor 50 euro, zelf te demonteren :lol:
Wa hedde gij toch tegen wiswasinstallaties :D Achterwisser is ook al verdwenen en nu de koplampsproeiers.
Hoe bedoel je, zonder voornummerplaat? kun je proberen, maar vrees dat de lol er snel af is na de eerste bekeuring.
26 januari 2009 om 16:10 #17365457origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
:wub
Niet origineel om na te apen, maar hier kan ik mij ook nog wel eens over nadenken.
Daarom ook: mooi werk Niels :D
Dat is NIET waar !! niet in de Omega weliswaar, maar wél in de Catera :vertag
Denk dat hier een mis opvatting is:
Ik bedoelde dat het van mij uit niet origineel is op het nu ook op de mijne te gaan zetten
26 januari 2009 om 16:10 #17365458zijn allemaal storende elementen die de lijnen van de auto ‘verneuken’ :thumbdown
zal zelfs meer zeggen, in de zomer reed ik zelfs zonder voorste ruitenwissers rond met de astra :angel
raam inwaxen en het water stroomt er gewoon af terwijl je rijdt ;)
binnenkort ook eens proberen met de omega of die voorruit het water snel weg laat glijden :jerrybedoel dat de nrplaatuitsparing wordt doorgetrokken…dus zoals bij mijn astra het geval was zodat de bumper mooi glad wordt ;)
nrplaat hang ik wel ergens onderaan met ‘spanbandjes’ ofzo zoals ik bij de astra deed ;)
veel strakker toch zonder die vervelende ruitenwissers? :wub
26 januari 2009 om 16:13 #17365459zonder wissers rijden????
jij durft:hmmz
26 januari 2009 om 16:20 #17365460gaat goed hoor…er zijn er ‘veel’ hier in België die dit doen/deden tijdens de zomer ;)
ik kon ze er nog opzetten in winter enzo maar er waren er zelfs die de gaatjes in de parafaan hadden dichtgewerkt :o
ik ben zonder wissers naar Oschersleben gereden en we hebben geregeld regen gehad onderweg…geen enkel probleem..hoe harder je rijdt, hoe sneller het water eraf loopt…
is een beetje zoals die wax die je in carwash kunt gebruiken als laatste optie…RainX is hiervoor een goed product en zelfs gewone wax werkt al goed…
26 januari 2009 om 16:23 #17365461ik denk dat je in nederland daar wel een bekeuring voor kan krijgen:hmmz
je krijgt hier voor alles een bekeuring namelijk:jerry
26 januari 2009 om 16:27 #17365462origineel gepost door 14XE
ik denk dat je in nederland daar wel een bekeuring voor kan krijgen:hmmzje krijgt hier voor alles een bekeuring namelijk:jerry
nu dat je het zegt, ik ging met de astra geregeld naar de OTT mac meet&greet in Prinsenbeek. Ik heb daar ook eens controle gehad van de politie…
best grappige mannen ;) hebben gewoon papieren nagekeken en eens rond de wagen gelopen en ze vonden hem best mooi en ze maakten zelfs een grapje over mijn mercedesvelgen: ‘nou, je hebt de velgen al, nu de wagen nog” :jerry (ofwel lachten ze mij gewoon uit :P)
+ heb in België ook eens controle gehad maar ze hadden het niet gezien denk ik want ze waren te druk bezig met naar de wielen en de verlaging te zien :argue
26 januari 2009 om 19:20 #17365463Vandaag de eerder aangekochte Omega weer in elkaar gezet.
verslag staat op opelomega.nl
26 januari 2009 om 19:38 #17365464origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Vandaag de eerder aangekochte Omega weer in elkaar gezet.verslag staat op opelomega.nl
Heb em gezien!!
Wat je noemt een pracht van een auto!:thumbupGrtzz Heut
26 januari 2009 om 20:15 #17365465origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Vandaag de eerder aangekochte Omega weer in elkaar gezet.verslag staat op opelomega.nl
Nette omega lars.
Je ouders veel plezier er mee gewenst (en jij veel poets plezier :P)26 januari 2009 om 20:17 #17365466origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Die past wel heel goed bij jou MV6 :wub
27 januari 2009 om 14:02 #17365467Merci,
Zal wanneer de zon schijnt eens een :kewlpics maken waar ze alle 3 op staan :wub
Op het werk konden ze mij al niet meer volgen :D:wors28 januari 2009 om 09:49 #17365468Zojuist een set verlagingsveren van 30mm besteld voor de Omega 3.2. :thumbup
28 januari 2009 om 18:19 #17365469Originally posted by opel_omega_steinmetz
origineel gepost door Sjors-V6
Niet origineel om na te apen, maar hier kan ik mij ook nog wel eens over nadenken.
Ik bedoelde dat het van mij uit niet origineel is op het nu ook op de mijne te gaan zetten
Hé Lars, ik begreep het wél hoor!!;)
En als je het mooi vind, dan moet je het ook vooral in je auto inbouwen!!
Is dan wel niet origineel, maar wel net zo mooi:vertagTrouwens, anders had ik het ook niet hier op het forum gepost!!
Groetjes,
Niels
29 januari 2009 om 19:04 #17365470origineel gepost door nielss
Originally posted by opel_omega_steinmetz
origineel gepost door Sjors-V6
Hé Lars, ik begreep het wél hoor!!;)
En als je het mooi vind, dan moet je het ook vooral in je auto inbouwen!!
Is dan wel niet origineel, maar wel net zo mooi:vertagTrouwens, anders had ik het ook niet hier op het forum gepost!!
Groetjes,
Niels
kun je die lichtjes ook via de vertrager laten branden ??
of geeft dat problemen?29 januari 2009 om 19:23 #17365471Heerlijk, lekker doorkarren en nog maar 3600 toeren. king:
31 januari 2009 om 11:29 #17365472Zow, gistermiddag begonnen met de klus van het vervangen van de draagarmen, schokdempers voor en het monteren van de verlagingsveren. Was een klus van 4,5 uur keihard doorwerken, maar alles is gelukt. :thumbup
Hij ligt een mooi stukkie dichter bij de grond. Morgen nog ff de achterveren monteren. Nu staat ie nogal voorover. :vertag
31 januari 2009 om 11:37 #17365473Ff snel een fotootje gemaakt
31 januari 2009 om 13:41 #17365474hoeveel ligt hij nu lager?
ik hoop binnen dit en 2 weken een cm of 10 lager te liggen als de KW schroefkit eronder steekt ;)mss nog een foto van opzij? dan heb ik al een gedacht…ik heb ook wat berekenigen gemaakt en de diameter van de 20ers verschilt maar 0,03 mm t.o.v. de diameter van de originele wielen :)
vandaag ook ruim 400km gereden om een voorbumper te gaan halen.
deze gaat maandag naar de carossier om te laten cleanen ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.