Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2009 om 11:32 #17365425
gister naar almelo geweest met de omi en vandaag weer terug
lekker ritje weer :D19 januari 2009 om 23:34 #17365426terug wat beschermende lak op de opkrikpunten gespoten van de Omega A.
Na de grote beurt aan de remmen hebben die dat wel verdient…Wat ik vandaag nog gedaan heb is me ge-ergert aan de ellendige bureaucratie
om een voertuig ingeschreven te krijgen :fy1:fy1:fy1
Daar een mens met alles in orde wil zijn, keuring, verzekering en inschrijving,
ook al is het een vervangwagen!
De Omega A staat dus nog op men pa zen naam (laatste inschrijving)
maar de nummerplaat staat reeds op mijn naam.Dus Eerst een administratieve keuring (wss gewoon een handtekening)
Dan volmacht van men pa dat de auto op mijn naam komt,
uittreksel uit de geboorte-akte om te bewijzen dat ik de zoon van mijn pa ben,
dan oud inschrijvingsformulier opsturen naar Dienst Inschrijvingen,
dan wachten op nieuw inschrijvingsformulier (roze formulier)
dan wachten om naar de keuring te MOGEN gaan om de Omega te laten keuren.Soms vraagt een mens zich af waarom hij toch zo geen ‘loser’ is
die dit allemaal negeert en zonder rijd,
en toch niets te verliezen heeft :wtf20 januari 2009 om 16:46 #17365427Tja valt niet veel op te zeggen. Typisch belgisch zeker…:hmmz
20 januari 2009 om 21:57 #17365428nog 2 bouten van de motorsteunen en het blok is deruit. Best rap zo
21 januari 2009 om 06:42 #17365429origineel gepost door GlennGSI
nog 2 bouten van de motorsteunen en het blok is deruit. Best rap zoEn dan? Komt er een merlin 22l V12 van een spitfire in of wat?
Gr wim
21 januari 2009 om 15:51 #17365430Het grote Opel logo achterop de achterklep van de zwarte was nogal lelijk geworden, sinds vanmiddag zit er een splinternieuw logo op van een B2. Staat superstrak, maar durf ff geen foto’s te plaatsen, want de achterklep is best smerig.. :angel
21 januari 2009 om 15:54 #17365431origineel gepost door Xedrah
Het grote Opel logo achterop de achterklep van de zwarte was nogal lelijk geworden, sinds vanmiddag zit er een splinternieuw logo op van een B2. Staat superstrak, maar durf ff geen foto’s te plaatsen, want de achterklep is best smerig.. :angelDie zijn toch het mooist:angel
21 januari 2009 om 19:39 #17365432Vandaag voor de Omega 2.3D een aanvraag tot inschrijving ingediend king:king:
22 januari 2009 om 22:21 #17365433origineel gepost door Tukker sur meuse
origineel gepost door GlennGSI
nog 2 bouten van de motorsteunen en het blok is deruit. Best rap zoEn dan? Komt er een merlin 22l V12 van een spitfire in of wat?
Gr wim
Ik zat meer te denken aan een Allison.
23 januari 2009 om 22:27 #17365434Vandaag de Alu velgen van de 2.5DTI “gecleaned” en in de was gezet.
Deze mogen nu voor langere tijd in de kruipkelder logeren…24 januari 2009 om 14:33 #17365435Vanmiddag nieuwe kaarsjes in de koplampen gezet.
En nee , ik heb nog geen xenon gedaan.
1 lamp was kapot, en er zit op moment nog ff geen xenon aan.
Misschien als de volgende keer de kaarsjes stuk zijn dat ik dan is ff ervoor
ga kijken.:)Net ook de buurman opgestart met zijn Hiejundai Ekssjel:P
Zijn accu is bijna overleden:cry
Dus de aankomende dagen zal ik nog wel eens gevraagd worden!!
Geen probleem , mag graag iemand zo helpen.Grtzz Heut
24 januari 2009 om 16:49 #17365436Hé gasten,
Dit is niet iets wat ik vandaag gedaan heb, maar al een tijdje terug…
Eigenlijk heeft Sjors het voor mij ingebouwd, en heb ik zelf geholpen!! ben er best blij mee, en bedacht me ineens dat ik het hier nog nooit had laten zien!!
Dus bij deze;
Groetjes,
Niels
24 januari 2009 om 17:17 #17365437is dit alleen met de deuren open?.. of kun je ze ook zo aanschakelen?
verder nice :D24 januari 2009 om 17:38 #17365438Had het voor het eerst in een volle V70 gezien!!:wub
ECHT IETS VOOR HET ”HOW’S TO” GEDEELTE!!!:wub
Grtzz Heuti
24 januari 2009 om 18:32 #17365439Netjes Niels. een mooie upgrade.
24 januari 2009 om 20:02 #17365440De klus van vorige week (kleppendekselpakking) heeft nog een onverwachts vervolg gekregen. Deze week begon de motor weer te stotteren wanneer ik bij een lager toerental wat meer het gaspedaal indrukte. Vandaag de ontstekingsmodule verwijderd en wat ik daar aantrof :cry de schacht van de vierde bougie stond halfvol met water :o voor de duidelijkheid dus geen olie of koelvloeistof. Dat vocht heb ik met een injectienaald en spuit opgezogen, het leek me niet zo handig om dat de cilinder in te laten lopen.
Dat vocht verwijderen en de boel droog maken is niet zo moeilijk, maar waar komt het vandaan :wtf Dat bleek dus de isolatie onder de afdekplaat van de parafaan, die had zich helemaal volgezogen met regenwater en stond precies boven de ontstekingsrail boven de vierde bougie te druppelen. Er zat niks anders op dan om de parafaanplaat te demonteren en dat isolatiemateriaal boven de motor weg te halen :cry
En dan nog een kleine stupiditeit van mezelf, was gisteren in de hondestront getrapt :fy1 en dat zat dus ruimschoots op de linker voormat. Die mat is eerst met de waterslang schoongespoten, vervolgens met Vanish tapijtreiniger alle vier de matten maar even opgefrist. Tot slot de auto gewassen, gezogen en een snelle “in de was zet”-beurt. Daarmee was mijn zaterdag weer welbesteed :D
Gr.,
Andrew
24 januari 2009 om 20:13 #17365441bekend kwaaltje met dat water via de parafaan :swear
24 januari 2009 om 20:28 #17365442Supergave mod Niels, echt heel leuk. Had al wat van Sjors gezien tijdje terug. Toen al erg enthousiast over. Deze foto’s laten het nog mooier zien. :thumbup
24 januari 2009 om 20:29 #17365443origineel gepost door nielss
Hé gasten,Dit is niet iets wat ik vandaag gedaan heb, maar al een tijdje terug…
Eigenlijk heeft Sjors het voor mij ingebouwd, en heb ik zelf geholpen!! ben er best blij mee, en bedacht me ineens dat ik het hier nog nooit had laten zien!!
Dus bij deze;
Groetjes,
Niels
Mja is alweer even geleden ja !! maar heel graag gedaan ! was gezellig dagje king:
Mag het nóg 2x toepassen :D
origineel gepost door andrew2
De klus van vorige week (kleppendekselpakking) heeft nog een onverwachts vervolg gekregen. Deze week begon de motor weer te stotteren wanneer ik bij een lager toerental wat meer het gaspedaal indrukte. Vandaag de ontstekingsmodule verwijderd en wat ik daar aantrof :cry de schacht van de vierde bougie stond halfvol met water :o voor de duidelijkheid dus geen olie of koelvloeistof. Dat vocht heb ik met een injectienaald en spuit opgezogen, het leek me niet zo handig om dat de cilinder in te laten lopen.Dat vocht verwijderen en de boel droog maken is niet zo moeilijk, maar waar komt het vandaan :wtf Dat bleek dus de isolatie onder de afdekplaat van de parafaan, die had zich helemaal volgezogen met regenwater en stond precies boven de ontstekingsrail boven de vierde bougie te druppelen. Er zat niks anders op dan om de parafaanplaat te demonteren en dat isolatiemateriaal boven de motor weg te halen :cry
En dan nog een kleine stupiditeit van mezelf, was gisteren in de hondestront getrapt :fy1 en dat zat dus ruimschoots op de linker voormat. Die mat is eerst met de waterslang schoongespoten, vervolgens met Vanish tapijtreiniger alle vier de matten maar even opgefrist. Tot slot de auto gewassen, gezogen en een snelle “in de was zet”-beurt. Daarmee was mijn zaterdag weer welbesteed :D
Gr.,
Andrew
WOW ! dat is niet mis zeg !!
Je bent wel goed bezig geweest !! :vertag
Groetjes,
Sjors
24 januari 2009 om 21:44 #17365444Ambientebeleuchtung,
vond je tot nu toe enkel in S-klasse volgens mij :P
24 januari 2009 om 22:46 #17365445origineel gepost door Heuti
Had het voor het eerst in een volle V70 gezien!!:wubECHT IETS VOOR HET ”HOW’S TO” GEDEELTE!!!:wub
Grtzz Heuti
idd heuti wel een leuke mod
25 januari 2009 om 16:46 #17365446zie topic tunen en flowen
25 januari 2009 om 20:37 #17365447Gisteravond heen en weer geweest naar Arnhem vanuit Friesland met de zwarte 2.0 16V voor een gezellige avond. De hele heenweg 140 km/u op de cruise en terug zelfs 150 tot dik 160 op de cruisecontrol. Echt heerlijk om zo’n eind lekker vlot door te rijden. Bijna geen auto’s op de weg en geen flitser gezien gelukkig. :agent:
Morgen gaat ie weer ff gewassen worden. :vertag Misschien ook ff olie en filter vernieuwen als ik zin heb.
26 januari 2009 om 08:48 #17365448origineel gepost door nielss
Groetjes,
Niels
:wub
Niet origineel om na te apen, maar hier kan ik mij ook nog wel eens over nadenken.
Daarom ook: mooi werk Niels :D
26 januari 2009 om 09:10 #17365449origineel gepost door opel_omega_steinmetz
:wub
Niet origineel om na te apen, maar hier kan ik mij ook nog wel eens over nadenken.
Daarom ook: mooi werk Niels :D
Dat is NIET waar !! niet in de Omega weliswaar, maar wél in de Catera :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.