Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2007 om 19:22 #17363650
vandaag binnengekomen :D morgen zet ik ze er waarschijnlijk in. zien er echt super uit!
heb ook nog een poster binnengekregen
28 november 2007 om 20:47 #17363651Vandaag eindelijk mijn 8000 k Xenon branders erin gezet naast een goede lichtbundel heb ik er een aardige gezichtsbruiner bij:D
28 november 2007 om 20:49 #17363652zitten ze achterstevoren dan ?:jerry
28 november 2007 om 21:33 #17363653Origineel gepost door 14XE
zitten ze achterstevoren dan ?:jerryNee Ronald, dan ga ik ervoor liggen natuurlijk:jerry
28 november 2007 om 21:36 #17363654Ik ben wel benieuwd naar het resultaat ( lees : lichtopbrengst) van die koplampen. Als dat goed gaat overweeg ik ook een keer zo’n setje te nemen. ( Immitatie, maar géén zwart)
De huidige koplampen vallen me kwa lichtopbrengst erg tegen! M’n corsa heeft 2x zoveel licht!28 november 2007 om 21:45 #17363655cliff, dringend fotosessie gevraagd :thumbup
29 november 2007 om 06:29 #17363656Origineel gepost door annerob
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat ( lees : lichtopbrengst) van die koplampen. Als dat goed gaat overweeg ik ook een keer zo’n setje te nemen. ( Immitatie, maar géén zwart)
De huidige koplampen vallen me kwa lichtopbrengst erg tegen! M’n corsa heeft 2x zoveel licht!Ik heb ook Depo koplampen erin zitten, en wanneer je ze goed afsteld krijg je er redelijk wat licht uit, met xenon is het echt :thumbup
29 november 2007 om 06:30 #17363657Zeg Cliff,
Hoe zit het eigenlijk met je Alleminium inleg ?
En zoals stijn zei :kewlpics29 november 2007 om 18:41 #17363658Origineel gepost door Illuminat0r
cliff, dringend fotosessie gevraagd :thumbupStijn ik zal het weekeind in de avonduren en met een statief even een paar foto’s maken en posten.
Ik moet zeggen dat de lichtbalans tussen wit en blauw licht met de 8000k Philips branders erg goed bevallen ,, ze zijn niet al te blauw moet ik zeggen,,, zowel op nat als droog weg dek is de zicht goed, en heb tevens naar schatting tussen de 10 en 15 meter verder zicht t.o.z.v. 4000k Xenon branders.Verder weet ik niet of de lampen nog witter gaan worden naarmate het aantal branduren.
Grzz Cliff29 november 2007 om 18:46 #17363659Origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Zeg Cliff,Hoe zit het eigenlijk met je Alleminium inleg ?
En zoals stijn zei :kewlpicsLars, de Alu inleg heb ik gisteren opgehaald, samen met de werkplaatsboek,, zodra ik weer eens een keer vrij ben ga ik het inbouwen,,
In januari komet er dan ook nog eens een Irmscher stuurwiel in het Aluminium met zwart..Grzz Cliff
29 november 2007 om 21:24 #17363660en bij wie heeft ie dat gehaald????
29 november 2007 om 21:39 #17363661Origineel gepost door cliff
Lars, de Alu inleg heb ik gisteren opgehaald, samen met de werkplaatsboek,, zodra ik weer eens een keer vrij ben ga ik het inbouwen,,
In januari komet er dan ook nog eens een Irmscher stuurwiel in het Aluminium met zwart..Grzz Cliff
Fijn dat onze Spoelie zo behulpzaam is hé ;) en dat hij de branders er voor je in gezet heeft, zeker gezien zijn momentele situatie.
En waneer komt het alu ? zal erg mooi staan :wub
Greetzzz, Sjors
29 november 2007 om 22:45 #17363662nog niets gedaan, maarrrrrrrrrr, ik heb de vr6 ingeruild voor een v5, en die heb ik dus met meguaire gedaan, klei, stap 1 en stap 3……….niet te geloven, wat een spierpijn de volgende dag:D
en het resultaat is:wors:wors:wors
dus de omega moet er ook aan geloven, maar het zijn wel even wat meer metersssssssssssssssssssss
maarrrrrrr…..eerst de distributie doen op zaterdag, en er komen 2 nieuwe sloffen onder……..ik ga dit x voor uniroyal rainsport, heb er goede reviews over gelezen, over de dunlop sp9000 ben ik zeer ontevreden helemaal met nat wegdek!:fy1
is het bij jullie overigens ook zo dat de achterwielen altijd aan de binnenkant afslijten?!
30 november 2007 om 07:32 #17363663Gisteravond lekker aan het sleutelen geweest aan de zwarte Omega. Had via Ebay een set nieuwe schokdempers voor en achter gekocht voor slechts 139 euries. Lang leve Ebay, damn, zelfs met maximale kortingen kom je nog niet aan dat soort bedragen hier in NL. Zo wordt rijden met een dikke bak veel goedkoper! :vertag
Dus gisteravond de achterschokdempers gemonteerd. Links was geen probleem, maar rechts wel, de gastank was namelijk bovenop het dekseltje gebouwd waaronder de schokdemper gemonteerd zit. Dus kon eerst de tank half uitbouwen… Toen alles gemonteerd zat, heb ik de aanlegvlakken van de naven en wielen machinaal schoongeborsteld, de spacers gemonteerd en de wielen er weer op.
Net naar mijn werk gereden en ben superhappy met de wegligging. Dit is dus zoals Opel het bedoelt heeft 10 jaar geleden! De voorschokdempers ben ik niet aan toe gekomen, maar dat kan dit weekend wel.
Originally posted by omega20000
is het bij jullie overigens ook zo dat de achterwielen altijd aan de binnenkant afslijten?!Nadat ik hem heb laten uitlijnen op een goede bank niet meer. Meestal hebben uitlijnboeren niet zo’n zin om de achterzijde aan te passen omdat alles stevig vastgerot/vastgeroest zit. Vaak moet de snijbrander eraan te pas komen om de boel ganbaar te maken. Voor die 15 euro extra willen ze niet zo hard werken… :thumbdown
30 november 2007 om 10:44 #17363664ik heb gehoord dat er bollen zijn van ik philips wat aardig in de buurt
komt van xenon deze schijnen niet goedkoop te zijn maar heeft iemand hier ervaring mee meer licht opbrengst ?? en is het de moeite waard heb er nu standaard in zitten en deze zouden er zo in moeten kunnen:hmmz:hmmz
vgr tonsr.30 november 2007 om 13:05 #17363665Origineel gepost door Xedrah
Gisteravond lekker aan het sleutelen geweest aan de zwarte Omega. Had via Ebay een set nieuwe schokdempers voor en achter gekocht voor slechts 139 euries. Lang leve Ebay, damn, zelfs met maximale kortingen kom je nog niet aan dat soort bedragen hier in NL. Zo wordt rijden met een dikke bak veel goedkoper! :vertagDus gisteravond de achterschokdempers gemonteerd. Links was geen probleem, maar rechts wel, de gastank was namelijk bovenop het dekseltje gebouwd waaronder de schokdemper gemonteerd zit. Dus kon eerst de tank half uitbouwen… Toen alles gemonteerd zat, heb ik de aanlegvlakken van de naven en wielen machinaal schoongeborsteld, de spacers gemonteerd en de wielen er weer op.
Net naar mijn werk gereden en ben superhappy met de wegligging. Dit is dus zoals Opel het bedoelt heeft 10 jaar geleden! De voorschokdempers ben ik niet aan toe gekomen, maar dat kan dit weekend wel.
Originally posted by omega20000
is het bij jullie overigens ook zo dat de achterwielen altijd aan de binnenkant afslijten?!Nadat ik hem heb laten uitlijnen op een goede bank niet meer. Meestal hebben uitlijnboeren niet zo’n zin om de achterzijde aan te passen omdat alles stevig vastgerot/vastgeroest zit. Vaak moet de snijbrander eraan te pas komen om de boel ganbaar te maken. Voor die 15 euro extra willen ze niet zo hard werken… :thumbdown
en bij wie was dat?!
30 november 2007 om 14:12 #17363666Hiemstra bandenservice in Drachten.
30 november 2007 om 15:19 #17363667Vandaag enige vorm van schade gereden :(
Nadat ik vandaag van een lange rit weer thuis ben gekomen, geconstateerd dat mijn rechter mistlamp beschadigd was. Zat namelijk een dikke buts in :thumbdown
Gelijk vanmiddag maar een nieuwe mistlamp geritseld, en gemonteerd ;)
Buts is ietwat slecht te zien maar zit rechts boven in de hoek.
Nieuw en oud
BTW kleur verschil komt door de invalshoek vanhet licht en is in het echt er gelukkig niet :D
30 november 2007 om 16:46 #1736366830 november 2007 om 18:16 #17363669Origineel gepost door Hans-V6
Origineel gepost door cliff
Lars, de Alu inleg heb ik gisteren opgehaald, samen met de werkplaatsboek,, zodra ik weer eens een keer vrij ben ga ik het inbouwen,,
Fijn dat onze Spoelie zo behulpzaam is hé ;) en dat hij de branders er voor je in gezet heeft, zeker gezien zijn momentele situatie.
Greetzzz, Sjors
Weet het nog niet Sjors,,, zodra ik vrij ben, en dat kan januari worden.
Maar momenteel heb ik weer storing met mijn Omega,,, al zit er net een nieuwe krukas sensor in.
vandaag deed de storing weer de kop op en weer bij nat weer
lekker aan het inhalen in zijn S,, dan horten en stoten, MM lamje gaat weer branden, dan stoppen herstarten en niks aan de hand, wordt er helemaal gek van.
:swear30 november 2007 om 18:24 #17363670@Lars: steenslag? [/quote]
Vermoed het wel, alhoewel ik niets heb gehoord.
Ben trouwens eigenlijk wel blij dat het de mistlamp is geweest en niet mijn bumper :vertag30 november 2007 om 18:25 #17363671Origineel gepost door cliff
Origineel gepost door Hans-V6
Origineel gepost door cliff
Greetzzz, Sjors
Weet het nog niet Sjors,,, zodra ik vrij ben, en dat kan januari worden.
Maar momenteel heb ik weer storing met mijn Omega,,, al zit er net een nieuwe krukas sensor in.
vandaag deed de storing weer de kop op en weer bij nat weer
lekker aan het inhalen in zijn S,, dan horten en stoten, MM lamje gaat weer branden, dan stoppen herstarten en niks aan de hand, wordt er helemaal gek van.
:swearDas minder Cliff,
Morgen uitlezen ?
Want mocht het weer die krukassensor zijn, dan heb je nog garantie, en anders een verkeerde diagnose waarna ze je wel wat tegemoed kunnen komen in de prijs.Neemt niet weg dat dit weer klote is :thumbdown
30 november 2007 om 18:53 #17363672Hey Lars,, zit er dik in dat ik morgen eerst maar even langs de VOD rijd om weer te laten uitlezen.
ben verleden week ook geweest, toen stonden er 3 meldingen in Krukas sensor (men dacht een oude melding die niet gewist was) nokkenas positie sensor, die is maart dit jaar vervangen en de bobine maar de boegies zagen er koffiebruin uit dus de verbranding is goed.
Ik moest terug komen indien de storing zich weer voor deed.
Grzz Cliff1 december 2007 om 14:00 #17363673xedrah nee ik bedoel ook niet origineel xenon maar bollen die een soort gelijk licht geven en veel meer licht opbrengst als wat er normaal standaard in zit schijnen van mijnheer plips tezijn maar ik weet niet presies welke type
vgr tonsr.1 december 2007 om 14:02 #17363674heb vrijdag verhuizingkje gedaan omi was tot zijn nek af geladen sjonge gaat erg veel in hoor moet wel ff stofzuigen en wassen en poetsen mooie klus voor zaterdag en zondag
vgr tonsr -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.