Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2008 om 17:29 #17365075
Vandaag een beetje troubleshooting gedaan ivm het stotteren van de nieuwe turbo.
Blijkt dat de intercooler de beperkende factor geworden is…
En zonder uitlaat klinkt ook niet zo slecht… :P
1 november 2008 om 18:20 #17365076Vandaag leek t wel kerstmis. Kreeg een pakje binnen van firma steinmetz.
Dus direct verlagingsparty fase 3 maar begonnen en nu eindelijk de zooi voor elkaar.
Nu dus te koop een set apex veren voor omega sedan ongeveer 7cm.
En een set jamex veren voor station. ong 4 cm.Vallen en opstaan, maar nu heb ik het fatsoenlijk en als gewenst.
Resultaat pics en on the job/how to pics later.Groet wim
1 november 2008 om 19:22 #17365077Ohja, ook nog, vanmorgen tussen de bedrijven door ff naar de VOD geweest. Die matten dat kon echt niet meer.
Voor:
Na:
Ik hou van velours deluxe.
Groet wim
1 november 2008 om 19:27 #17365078voorspeld veel goeds.
En die matten :wub:wub
1 november 2008 om 19:43 #17365079Staat veel beter die matten, en voelt vast ook wat luxer dan die standaard matten. Hier staan ze ook in bestelling ivm gaten in de huidige :D
Hier vandaag met de Omega de VOD eens bezocht aangezien het testdag was. Omega is prima geslaagd, alles goed op 2 banden na welke met het predikaat ‘redelijk’ nu hun leven gaan vervolgen.
2 november 2008 om 16:12 #17365080origineel gepost door Tukker sur meuse
Vandaag leek t wel kerstmis. Kreeg een pakje binnen van firma steinmetz.Dus direct verlagingsparty fase 3 maar begonnen en nu eindelijk de zooi voor elkaar.
Nu dus te koop een set apex veren voor omega sedan ongeveer 7cm.
En een set jamex veren voor station. ong 4 cm.Vallen en opstaan, maar nu heb ik het fatsoenlijk en als gewenst.
Resultaat pics en on the job/how to pics later.Groet wim
Mooi man. Hoeveel CM verlagen is dat dan ??
Wat kost zo’n set ongeveer ? (weet niet of je die bij de dealer besteld hebt…)dank je, grt. Jeroen.
2 november 2008 om 16:13 #17365081origineel gepost door Tukker sur meuse
Ohja, ook nog, vanmorgen tussen de bedrijven door ff naar de VOD geweest. Die matten dat kon echt niet meer.Voor:
Na:
Ik hou van velours deluxe.
Groet wim
Mooi man die matten.. Ik heb nu ook van die goedkopie uitziende matten, en dat velours staat wel heer erg sjiek, zou ik ook wel graag willen.
Waar kan je deze kopen, wat kosten ze, en zijn ze er dan ook voor achter ??
Grt. Jeroen.
2 november 2008 om 18:01 #17365082Mooi man die matten.. Ik heb nu ook van die goedkopie uitziende matten, en dat velours staat wel heer erg sjiek, zou ik ook wel graag willen.
Waar kan je deze kopen, wat kosten ze, en zijn ze er dan ook voor achter ??
Grt. Jeroen.
Gewoon bij de VOD, 60 euro en wat ex btw, en het is een complete set van 4. Het omega logo staat alleen in de bestuurdersmat.
Alleen zitten bij deze set alleen in de bestuurdersmat gaatjes voor t bevestigings systeem. Ik heb dat rondom en moet dus nog ff wat gaatjes bijmaken.En over dat verlagen, is ongeveer 3,5 á 4 cm. Heb de veren besteld op http://www.steinmetz.de Zo stond ze er vanmiddag bij.
Groet wim
2 november 2008 om 19:15 #17365083Staat mooi!
Zou denk ik achter een spoor verbreedertje toepassen.:hmmzgrtzz Heuti
2 november 2008 om 19:32 #17365084Wat Heuti zegt, een velg met een lagere ET-waarde of een spoorverbreder zou niet misstaan king:
Mooie matten heb je daar ook! Ik heb dezelfde, alleen zit in de bestuurdersmat wat gaten.. :hmmz Heb daar nu een Halfords-matje gelegd en gaatjes erin gesneden zodat ook die mooi vast ligt :D Die gaten kun je in de rest van de matten gewoon eruit snijden met een stanleymes oid ;)
2 november 2008 om 19:32 #17365085origineel gepost door Heuti
Staat mooi!
Zou denk ik achter een spoor verbreedertje toepassen.:hmmzgrtzz Heuti
Dank! Ja daar heb ik ook al over gedacht. Maarja volgende week komen de wintergummi’s erop dus dat zijn zorgen voor volgende lente. En een keer wassen zou ook geen kwaad kunnen. hahaha.
Groet wim
2 november 2008 om 19:56 #17365086Ik denk dat je die gaten het beste met een metalen pijp / buis + hamer kunt maken. Ronde gaten snijden lijkt me wat lastig.
Verder eens met Heuti @ verlaging. Ziet er goed uit, maar jammer dat het achterwiel zich zo verstopt.
2 november 2008 om 20:04 #17365087Een maat van me heeft daar op t werk een hele fijne set ponsjes voor. Dus dat met die ronde gaten komt wel goed.
Ik speel idd ook met de gedachte van die achterwielen. Toen ik ze eraf had gister zag ik dat rechts achter al tegen apk afkeur aanzit. Kwestie van minder powerslides maken, of rontondes tegendraads gaan nemen.
Maar als we daar volgende lente nou eens fijn een spoorverbreder van ong 30 mm tussen naaien en als die banden dan op zijn er een J bij tussen lassen. Dan gaan we praten over breedtes rond de 255 of 265. Daar zou ik mee kunnen leven. Maarja dat zijn zorgen voor het voorjaar, kan ik de hele winter over dromen.Groet Wim
2 november 2008 om 21:37 #17365088origineel gepost door Tukker sur meuse
Een maat van me heeft daar op t werk een hele fijne set ponsjes voor. Dus dat met die ronde gaten komt wel goed.
Ik speel idd ook met de gedachte van die achterwielen. Toen ik ze eraf had gister zag ik dat rechts achter al tegen apk afkeur aanzit. Kwestie van minder powerslides maken, of rontondes tegendraads gaan nemen.
Maar als we daar volgende lente nou eens fijn een spoorverbreder van ong 30 mm tussen naaien en als die banden dan op zijn er een J bij tussen lassen. Dan gaan we praten over breedtes rond de 255 of 265. Daar zou ik mee kunnen leven. Maarja dat zijn zorgen voor het voorjaar, kan ik de hele winter over dromen.Groet Wim
Hmm van dat rechter band afslijten heb ik ook:P
3 november 2008 om 15:18 #17365089Hád ik ook. Na uitlijnen voor en achter was dat gelukkig voorbij. :thumbup
Kga trouwens morgen naar Tunex http://www.tunex.nl voor het laten upgraden van de software van de 3.2. Alles wat erin zit wil ik graag onder mijn rechtervoet hebben. :P
3 november 2008 om 15:31 #17365090Dat voorspelt veel goeds Xedrah! king: Wat kunnen ze uit die 6-pitter halen van je? Staat namelijk niet op hun site..
Nou goed, dat horen we nog wel, net als de :kewlpics die we nog tegoed hebben :D
3 november 2008 om 17:40 #17365091Ik doe morgen verslag als ik er ben geweest!
Heb inderdaad telefonisch contact gehad, kon niets vinden op de site over de 3.2. Ben er al eerder geweest met mijn broer en weet daarom dat ze gewoon goed werk verrichten.Als je kijkt op deze site (als vergelijk) dan zal het +14pk en +20Nm zijn.
http://www.paulwitteveen.nl/chiptuning-van-uw-auto/chiptuning-van-opel/opel-tuning.htmlDoe binnenkort wel ff een run op de rollenbank bij FCG Engineering, dan weten we het zeker.
:vertag4 november 2008 om 20:54 #17365092Chippen is helaas niet gelukt. Ben vanmiddag bij Tunex geweest. Bleek dat mijn 3.2 alleen te chippen was met een Tech 2 en die hebben ze niet. :cry
Ik kan naar EDS in Duitsland, daar hebben ze wel een tech2 staan. Zij geven dan 235 pk en +30Nm op voor de Y32SE. Kosten zijn dan 400 euro en dat vind ik wel vrij prijzig. :hmmz
Helaas pindakaas. :(
Wel flink wat km’s gemaakt vandaag en dat is geen straf met deze bak! :angel
5 november 2008 om 00:29 #17365093origineel gepost door Xedrah
Chippen is helaas niet gelukt. Ben vanmiddag bij Tunex geweest. Bleek dat mijn 3.2 alleen te chippen was met een Tech 2 en die hebben ze niet. :cryIk kan naar EDS in Duitsland, daar hebben ze wel een tech2 staan. Zij geven dan 235 pk en +30Nm op voor de Y32SE. Kosten zijn dan 400 euro en dat vind ik wel vrij prijzig. :hmmz
Helaas pindakaas. :(
Wel flink wat km’s gemaakt vandaag en dat is geen straf met deze bak! :angel
Das wel jammer.
Maar op hun site wordt ook heel de Y32SE niet genoemd. :hmmz Uberhaupt geen benzine motor voor de Omega.Een telefoontje/mailtje naar die gasten had je dus een rit kunnen besparen. :)
EDS daarintegen zou idd. nog wel is een mogelijkheid kunnen zijn. Zowiezo kunnen ze wel de Z32SE (Vectra C / Insignia).
5 november 2008 om 07:56 #17365094origineel gepost door Tukker sur meuse
Maar als we daar volgende lente nou eens fijn een spoorverbreder van ong 30 mm tussen naaien en als die banden dan op zijn er een J bij tussen lassen. Dan gaan we praten over breedtes rond de 255 of 265. Daar zou ik mee kunnen leven. Maarja dat zijn zorgen voor het voorjaar, kan ik de hele winter over dromen.Wim,
Nette verlaging met mooie matten !!!
Nu je auto nog even proper maken :vertag
Over de velgen; spporverbreders is wel een optie, alleen het ertussen laten lassen van een J gaat niet !
Dit is alleen bij stalen velgen mogelijk ;)5 november 2008 om 08:03 #17365095Originally posted by Jerremy
Een telefoontje/mailtje naar die gasten had je dus een rit kunnen besparen. :)
Heb ik natuurlijk gedaan en expliciet gevraagd naar de Y32SE. Die stond gewoon in hun lijstje maar het ging dus niet lukken. Was aardig teleurgesteld maar ja wat doe je eraan?…
Gelukkig hebben ze voor mij naar EDS gebeld om te checken of het daar wel mogelijk is. En dat bleek zo te zijn.
Maar goed, vind 400 euro nogal veel voor 30Nm. :hmmz
5 november 2008 om 11:04 #17365096ok. Op de site van Tunex staat de Y32SE nl. NIET in de lijst.
Maar ja als ik hun site bekijk;
Het kan voorkomen dat nog niet alle rubrieken zijn aangevuld de webshop designers doen hun best om alles op korte termijn weer volledig te krijgen
Onderaan de site bij “NIEUWS” ;
Nieuws
14 augustus 2007
Nieuwe website onlineVanaf heden is de nieuwe website van Tunex Automotive online.
Hoedan ook, ‘korte termijn’ is in mijn optiek niet meer dan jaar. Ergens wel slecht als een bedrijf hun website zo verslonst. Dat kan klanten kosten nl. Maar ja, moeten ze zelf weten.
Afgezien daarvan, heb ik al vaker gemerkt dat veel bedrijven die zich bezighouden met chip-tunen vaak niet helemaal op de hoogte zijn van de verschillen binnen het motoren pallet van Opel.. Zo wordt vaak zat makkelijk geroepen dat de V6 te chippen is (uit Vectra A, B, Calibra, Omega, etc..) maar dat blijkt dus niet. Vaak weer afhankelijk van een code die op de ECU staat.
Laat bij mij een btje een indruk achter van een bepaalde manier van werken, die vaker wordt gehanteerd door bedrijven (en die ook niet helemaal verkeerd is ofzo, en begrijpelijk kan zijn, alleen niet helemaal eerlijk naar een potentiele klant toe). Bijvoorbeeld door de telefoon of per mail dingen roepen die allemaal mogelijk zijn, echter bij aankomst bij het betreffende bedrijf, ineens niet meer.. Jij wellicht teleurgesteld, maar de verkopende partij heeft jouw in zijn zaak, en ziet dus wellicht mogelijkheden je zaken te verkopen waar je (wellicht) niet voor gekomen bent.. :jerry
5 november 2008 om 11:10 #17365097Klopt. ;)
Hij wilde me met korting een setje xenon laten aanschaffen. Maar dat zit er natuurlijk al in! :jerry
Ach ja, tzijn ondernemers he… :P
5 november 2008 om 11:22 #17365098haha ! kijk kijk, zit ik er niet ver naast ! :D
Nou ja, nogmaals het is ook helemaal niet zo erg, en begrijpelijk dat dat zo gaat..
Korting geven op een xenon setje is dan nog onschuldig, en dat kan je gewoon weigeren.Maar als voorbeeld, ik ging is op ‘n regenachtige zaterdag een keer met me broer voor een Saab 9-5 Aero voor hem kijken, e.o.a. speciale uitvoering bla bla bla.. Maarg goed, het was bij een vrij grote (achter af zeer dubieuse) handelaar in Haarlem. Me broer had ‘m die vrijdag ervoor gebeld, want hij was echt serieus geintereseerd in die auto, mooie plaatjes op internet enzo, dus me broer vroeg ‘m telefonisch of een proefrit mogelijk was… Antwoord van Haarlemse handelsboef; ” Maar natuurlijk ! geen enkel probleem, hij staat klaar hoor ! ” Wij na een file rijke rit van uit R’dam in Haarlem aangekomen zag ik het al bij oplopen van het terrien.. GEEN Saab 9-5 aero die ‘proefrit’ klaar stond, maar dus helemaal achterin de showroom, en er moesten echt zonder overdrijven, minmaal 30 auto’s weggereden worden alvorens de Saab naar buiten te kunnen rijden… Dus me broer vroeg met een ietswat beteuterd gezicht aan de (te gladde) verkoper hoe het nou eigenlijk zat met de proefrit.. Waarop verkoper zei; “tja, haha eerst even babbelen en een deal sluiten met een krabbeltje onder aan een contract, met een lekker bakkie koffie erbij, en dan kan volgende week, vooruitlopend op de aflevering een proefrit gemaakt worden”..
– einde Haarlemse handelsbeunboef – Dan heb ik het echt gelijk gehad met dat soort mensen.. Echt.
Zelf overigens ook is meegemaakt jaren geleden bij een handelaar bij mij in de buurt. Ging voor een BMW 5 serie kijken. Gebeld; “Ja hoor, auto is er nog” Kom ik echt koud paar uur later aan, “Jammer, helaas, we hadden net een proefrit, en die gene heeft ‘m gelijk gekocht !!” Yeah right.. ‘ Maaarrrr… ‘ zegt de verkoper, “Ik heb voor jouw nog echt een heel ander mooi puik karretje staan, echt iets voor jouw”…
Dat soort zinnen zijn echt dodelijk… Ben ik zo op afgeknapt. Ben gelijk weg gegaan, niets eens gedag gezegd tegen die vent.. Helemaal toen ik die wagen zag. Een licht groene MB 190 van eerste type uit +/- 1987 en nog ingoeverd ook(welliswaar een 2.6 6 cilinder) met 3 spaaks velgen, groen interieur, ALLES handbediend, echt een verschrikkelijke turkenbak..
Dus tja, zo ben ik door schade en schande misschien een beetje ‘wijs’ geworden.. Nou, iig wat terughoudender of voorzichtiger..
5 november 2008 om 11:35 #17365099Wat een verhalen, maar allemaal zo bekent !!
Toen ik aan het kijken was naar een Omega ook een mooie MV6 opgezocht die mij aanstond (1998, zilver grijs met beige leder, Bose Nav, Xenon enz..) stond als een in perfecte staat verkerende Opel MV6 te koop.
Vol goede moed er naar toe, bij aankomst viel deze zo enorm tegen ! Navigatie was er gedeeltelijk uit gesloopt, overal roest ! accu dood..
Alles bekeken, ik wilde toch even een proefrit maken, ja nee dit en dat.. veel moeilijk gezeur.. ik vertelde hem nadien dat ik nog een andere Omega wilde bekijken voordat ik mijn keus maakte, toen was het inene wél mogelijk ! enfin proefrit gemaakt en dat viel mij niet tegen, reed ontzettend goed !
Ten einde gevraagd om zijn tel nr want ik wilde de andere Omega nog bekijken, en zou hem bellen. uiteindelijk is het ‘m niet geworden.
Maar zo zie je dat verkopers echt de meest rare dingen uithalen !
Groetend,
Sjors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.