Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2008 om 21:15 #17364700
Wat een werk man ! klasse ! :wors
Whahah die Pontiac :jerry
18 juli 2008 om 13:59 #17364701Vandaag m’n rammelende spanrol vervangen. Het eerste plan was om ook de multiriem direct te doen, maar toen ik dat wilde aanpakken bleek dat die riem om een leiding van de airco heen zit. Dat was dus best wel ff balen.
Zie hier het beeld.Het gaat dus om de leiding in cirkel 1 of het vervolg ervan wat rechts uit het apparaat in cirkel 2 komt. Duidelijk ik bedoel die leiding die je niet op de foto kunt zien maar die thv de pijl eruit komt.
Wat ik nu wil weten: Wat zit er in die leidingen en wat gebeurt er als ik ze loshaal, want er zitten punten waar dat kan, echter ik heb momenteel weinig zin om m’n airco te gaan laten vullen, naar ik weet zijn dat namelijk geen goedkope grappen.
sjeune gruusse wim
18 juli 2008 om 16:24 #17364702Dat is geen airco leiding,dat is een leiding voor de lucht injectie in de uitlaat,die kun je ongestraft loshalen.
18 juli 2008 om 16:28 #17364703Daar ben ik nu ook achter, m’n kameraad in auto crime kwam ff langs en was wat minder voorzichtig dan ik. Rats alles los, tien minuten later was dat omega’tje ook weer gewassen.
Maar toch bedankt voor je reactie, weer wat geleerd.gr wim
18 juli 2008 om 19:36 #17364704origineel gepost door Omega2.2-16v
Uit laten lijnen,hij wil(nog steeds) naar rechts toe.
Dacht eerst dat het misschien aan de banden lag maar er zitten al een paar maanden nieuwe onder dus die sluit ik uit.
Toch maar even de brug op bij de VOD om de rubbers,stangen e.d. na te laten kijken.
Missschien dat de banden moeten inslijten omdat linksachter en rechtsvoor afgesteld zijn?gr
Danny
Misschien een beetje laat, (vakantie:P) maar banden kunnen wel de oorzaak zijn van trekken.
Maak ik vaak genoeg mee, zelfs met nieuwe banden.mijn tip is dan ook wissel de banden voor van links naar rechts.
Maar doe dit pas wanneer de uitlijning weer nagekeken is.18 juli 2008 om 20:03 #17364705Ik had nog een foto voor je gemaakt Wim
Je hebt hem nu niet meer nodig maar ja ik heb hem niet voor niks gemaakt :P
Vanavond lekker bezig geweest met het scheppen van orde in de chaos die onder de motorkap van mijn omega heerste.
In mijn vorige reply is die chaos te zien dit zijn de vorderingen tot nu toeEn zo liet ik de omega vanavond achter
Morgen moet ik werken en daarna ga ik mijn vriendin plagen dus er word pas maandag weer aan gewerkt.
De vorderingen lezen jullie dan wel weer.
Oh ja, HIJ LOOPT!!!!!!!!! :wors :thumbup :D :jerry
18 juli 2008 om 20:14 #17364706origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Omega2.2-16v
Uit laten lijnen,hij wil(nog steeds) naar rechts toe.
Dacht eerst dat het misschien aan de banden lag maar er zitten al een paar maanden nieuwe onder dus die sluit ik uit.
Toch maar even de brug op bij de VOD om de rubbers,stangen e.d. na te laten kijken.
Missschien dat de banden moeten inslijten omdat linksachter en rechtsvoor afgesteld zijn?gr
Danny
Misschien een beetje laat, (vakantie:P) maar banden kunnen wel de oorzaak zijn van trekken.
Maak ik vaak genoeg mee, zelfs met nieuwe banden.mijn tip is dan ook wissel de banden voor van links naar rechts.
Maar doe dit pas wanneer de uitlijning weer nagekeken is.Van links naar rechts gaat niet(ivm rijrichting) maar wel van voor naar achter(gisteren laten doen)
Is ook op de brug geweest en niks gevonden(Wat een auto he)
Het naar rechts trekken is nu wel wat minder maar nog niet naar m’n zin(Zeikerd die ik ben)
Zal nog eens in de TIS neuzen,zag eens een keer iets over afstellen stuurbekrachtiging.gr
Danny
18 juli 2008 om 20:52 #17364707Hey manus, de reden waarom we lucht in de uitlaat geïnjecteerd willen hebben is me nog steeds niet helemaal duidelijk maarja t werkt weer en ik vind het allemaal wel prima. Bedankt voor de tips en beelden.
Daar ook goede vorderingen zie ik, proficiat met het tot leven wekken van je donorblok. T is toch altijd ff spannend met zo’n sloop blok maargoed t werkt.
Ik hoop dat t maandag een beetje voor je wil vlotten zodat je die pontiac aan de kant kunt zetten. Wat een bak man, geweldig, maar mijn droomauto zal t niet worden.
succes nog en veel goede omega kilometers
gr wim
18 juli 2008 om 21:19 #17364708Goed bezig Manus! :vertag
18 juli 2008 om 22:28 #17364709origineel gepost door Tukker sur meuse
Hey manus, de reden waarom we lucht in de uitlaat geïnjecteerd willen hebben is me nog steeds niet helemaal duidelijk maarja t werkt weer en ik vind het allemaal wel prima. Bedankt voor de tips en beelden.gr wim
Dat is om de Katalysator sneller op te warmen (warm werkt deze beter)
Een onderdeel van de ‘Eco-Tec” stempel (milieu)
Groetend,
Sjors19 juli 2008 om 04:06 #17364710origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door Tukker sur meuse
Hey manus, de reden waarom we lucht in de uitlaat geïnjecteerd willen hebben is me nog steeds niet helemaal duidelijk maarja t werkt weer en ik vind het allemaal wel prima. Bedankt voor de tips en beelden.gr wim
Dat is om de Katalysator sneller op te warmen (warm werkt deze beter)
Een onderdeel van de ‘Eco-Tec” stempel (milieu)
Groetend,
SjorsKijk ,en daarom doet mij dat een beetje pijn om met
4000 toeren gas s’morgens (alleen bij de koude start) de buurt uit te rijden, het lijkt wel dat je er geen controle over krijgt met
een automaat.
Maar na afgelopen weken hou ik het s’morgens maar halfgas,
en dan schakelt ze optijd (zoals ik het wil) wel normaal over.:D (potverdorie ik ben de baas!!!:P)
Keb geen zin in nog meer garage bezoek:P:P
Want het lijkt me niet best met een koude motor zo de wijk uit te sturen als een oma met volgas;)Gegroet Heuti
21 juli 2008 om 19:30 #17364711En zo ziet mijn omega er nu uit onder het grote deksel aan de voorkant
Technisch is ie nu zo goed als klaar ik moet alleen de waterslangen van de gasklephuisvoorverwarming nog een keer aansluiten,een van de slangen is lek dus heb ik de slang rechtstreeks van de koelvloeistofbrug tussen de koppen naar het expansievat gelegd.
De omega heeft zijn gezicht ook weer terug met de nieuwe koplampen
Cosmetisch heb ik ook nog het een en ander te doen zoals roest bovenaan de portieren en een andere voorbumper en wat krassen hier en daar maar voorlopig ga ik eerst maar is een beetje rondrijden,ben de lange dagen nu wel ff zat.
21 juli 2008 om 19:37 #17364712Ah Manus,
Machtig mooi werk, en vooral ook omdat je mooi alles zelf hebt gedaan :thumbup
21 juli 2008 om 19:41 #17364713^^ met hem. Grote vooruitgang zo, letterlijk en figuurlijk :)
21 juli 2008 om 19:42 #17364714Ik weet nu wel hoe ie onder de kap in elkaar zit :D
Maar nu is ie technisch ook weer fijn,alles aan onderhoud is gedaan distributie is nieuw achterremmen zijn nieuw voorbanden zijn nieuw klepdeksels zijn nieuw.
Het heeft wel een leuk centje gekost maar als ik alles bij elkaar optel dan koop ik voor hetzelfde geld geen omega die in dezelfde tecnische staat is.
21 juli 2008 om 19:42 #17364715Netjes.:thumbup
Nu maar hopen dat je lekker zonder problemen kan genieten van de omie.22 juli 2008 om 20:22 #17364716Zo, weer eens bezig gegaan met een grote schoonmaak van de buitenkant. De vakantiesporen weer uitgewist.
Wederom in de was gezet. Dit keer voorgewassen met de bijbehorende autoglym shampoo en de was ingewreven met een padje. Gaat veel beter dan met een oud afgedankt shirt uit de mand met poetslappen en had veel minder was nodig.
En begin nu het verschil wel te merken na de 2e keer in de was gezet te hebben. Lak knapt er zichtbaar van op. Dit keer ook de motorkap gedaan trouwens, de meetinglaag was onderhand wel uitgewerkt.
Tevens een potje van meguiars gehaald voor de chroomstrips (zie foto 2), en de stootlijsten weer flink ingesmeerd (nog niet gedaan toen ik de foto nam, toen ik daarmee klaar was was het al bijna donker :P )
22 juli 2008 om 21:04 #17364717Blijft toch mooi he , glimmende Omega’s!!!:D:D
24 juli 2008 om 06:35 #17364718Niet zo zeer wat heb je aan je Omega gedaan,
maar wat heb je met de Omega gedaan.En dus op en neer rijden naar en van het ziekenhuis t/m Vrijdag a.s.
Guus is gisteren gekomen
Grtzz Heut
24 juli 2008 om 07:17 #17364719!! :wors !!
Gefeliciteerd Heut! Alles goed met vrouw en kind?
24 juli 2008 om 11:33 #17364720Ff ploatie , ja alles is goed met de vrouw en Guus.
En hem nu maar Opel gek maken:P:P:P
Grtzz Heuti
24 juli 2008 om 14:02 #17364721Omega ingepakt,dakkoffer ingepakt,volgetankt en vanavond op weg.
Tot over 3 weken;)
@Heuti,Gefeliciteerd met de kleine24 juli 2008 om 14:58 #17364722Goede reis en fijne vakantie Danny :)
24 juli 2008 om 15:02 #17364723van harte heuti:D
24 juli 2008 om 15:20 #17364724Heuti van harte gefeliciteerd.
Alles goed gegaan???Zo te zien wel.
We zullen je spoedig volgen.
Gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.