Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2008 om 16:39 #17364650
Stickertie. :P
6 juli 2008 om 17:17 #17364651origineel gepost door Xedrah
Kijk:Hmm lijkt net of de foto wat verkleurt.
tussen 8000 en 10000 k zie ik geen verschil namelijk.6 juli 2008 om 19:25 #17364652Copie van de site van pilot.
Candela (CD)
Internationale rekeneenheid voor lichtsterkte. 1 CD (kaars vlammetje) verlicht een vlak op een afstand van 1 meter met 1 lux. Hoe hoger de waarde hoe meer licht.Lumen (Lm)
Rekeneenheid voor lichtstroomsterkte (de bundeling van licht). Hoe hoger de waarde hoe meer licht.Kelvin (K)
Notatie voor thermodynamische temperatuur oftewel kleurtemperatuur. Kelvin wordt gebruikt om de hoeveelheid wit licht aan te geven. Hoe hoger de waarde hoe witter het licht6 juli 2008 om 19:48 #17364653Tja ze kijken idd wel een beetje blauw aan maar de projectors maken veel goed, m’n mistlampen zijn daarom ook blauwer dan de koplampen. Op deze foto kun je dat redelijk zien
Ik heb inderdaad een aparte set voor de mistlampen, dus vier ballasten in het vooronder, ligt ie weer een centimeter lager hahahasjeune gruusse wim
6 juli 2008 om 19:50 #17364654origineel gepost door Tukker sur meuse
@jackIk heb inderdaad een aparte set voor de mistlampen, dus vier ballasten in het vooronder, ligt ie weer een centimeter lager hahaha
sjeune gruusse wim
Dat wordt dus drempel schuren:jerry
Zijn er dan ook kabels voor de mistlamp stekkers
Heb jij ook pilot??Maar goed moet eens gaan kijken voor een mooie set:wub
Gr Jack6 juli 2008 om 20:05 #17364655Jawel alles pilot hier, in principe zit in de mistlamp dezelfde stekker als in de koplamp, je gebruikt namelijk de stekkertje die normaal op je originele H1 halogeenlamp zitten. Dat was bij de mistlamp echter allemaal wat krap omdat je volgens pilot de stroom uit de originele kabels (die dus in het lamphuis zitten) naar buiten moet halen en dan via de ballast weer terug.
Dat was me allemaal wat teveel in de krappe mistlampen, dus heb ik het doorvoer gat wat groter gemaakt. de draden die normaal het huis in gaan eruit getrokken en direct aan de ballast gehangen. En daarna de draden van de ballast het lamphuis in gejaagd. Ff creatief zijn met een trapeziumboor, doorvoer rubbers en kabel verbinders en t werkt.
Bij de koplampen heb je daarvan geen last, je snijdt gewoon een gat in de rubber afdek dop en alles past omdat daar de stroom via de centrale stekker het lamphuis binnenkomt.Ik heb overigens nooit problemen gehad met misfires en meldingen op t dash.
sjeune gruusse
wim
7 juli 2008 om 17:38 #17364656en wie was er zaterdag avond om 19:30 zijn zwarte omega station aan het wassen.
het was in friesland.
nee ik rijd geen omega
theun
8 juli 2008 om 07:10 #17364657:P
8 juli 2008 om 09:15 #17364658origineel gepost door Omega2.2-16v
:cool:Wat voor waarde zit er eigenlijk standaard in de Omega:cool:gr
Danny
4300K Osram / Philips
Greetzzz, Sjors
8 juli 2008 om 16:48 #17364659origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door Omega2.2-16v
:cool:Wat voor waarde zit er eigenlijk standaard in de Omega:cool:gr
Danny
4300K Osram / Philips
Greetzzz, Sjors
En is deze waarde dan vergelijkbaar met de Pilots en andere merken??
Qua kleur?
Want ik wil het wel een keer aanschaffen, maar wil absoluut niet zo’n foute blauwe schijn zeg maar.
Dus dan zou ik volgens bovenstaande voorbeeld
de 5000K moeten nemen??
En hoe is het vergelijkbaar met het normale halogeen??
Is de 5000k dan wel genoeg qua verzien/helderheid??En, moet er nog wat veranderd worden aan mijn koplampen?
(Omi van 2002 met heldere koplampen)
Of kan het zo geplaats worden.
Tijd om eens leuke dingen aan de Omi te doen!!Gegroet Heuti
8 juli 2008 om 16:54 #17364660Is een redelijk standaard lichtkleur. Ik denk niet dat er veel afwijking tussen zal zitten, aangezien Kelvin gewoon een maat is waarmee je die lampen meet. Hoort dus allemaal overeen te komen.
Misschien dat er merken zijn die er op hun eigen wijze invulling aan geven, maar dit zou in ieder geval niet zo mogen.
8 juli 2008 om 18:24 #17364661origineel gepost door Heuti
origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door Omega2.2-16v
:cool:Wat voor waarde zit er eigenlijk standaard in de Omega:cool:gr
Danny
4300K Osram / Philips
Greetzzz, Sjors
En is deze waarde dan vergelijkbaar met de Pilots en andere merken??
Qua kleur?
Want ik wil het wel een keer aanschaffen, maar wil absoluut niet zo’n foute blauwe schijn zeg maar.
Dus dan zou ik volgens bovenstaande voorbeeld
de 5000K moeten nemen??
En hoe is het vergelijkbaar met het normale halogeen??
Is de 5000k dan wel genoeg qua verzien/helderheid??En, moet er nog wat veranderd worden aan mijn koplampen?
(Omi van 2002 met heldere koplampen)
Of kan het zo geplaats worden.
Tijd om eens leuke dingen aan de Omi te doen!!Gegroet Heuti
Kun je zo inbouwen, zonder poes pas.
Wat betreft de foutmeldingen; wanneer je een pilot set goed inbouwd geeft dit geen foutmeldingen. Ik heb er tot nu toe geen enkele gehad ! Wanneer er wordt gezegd dat je een extra kabel moet hebben is dat ook onzin, is beslist niet nodig !
Wat betreft het aantal K, wanneer jij zo dicht mogelijk het origineel wilt benaderen zou ik gaan voor 5000K van Pilot ipv 4300K. Dit omdat de kleur ook nog heel iets zal veranderen op den duur, en 5000K gewoon echt spier wit is.
Mocht je hulp nodig hebben bij een eventuele inbouw; ik zit ”om de hoek” ;)
8 juli 2008 om 18:48 #17364662Ok!! perfect.
Dit is echt een van de eerste dingen wie ik dan ook wil hebben op onze Omega
omdat het licht nu in het donker wel wat tegenvalt.
En dus ook het dichts bij origineel in de buurt komt.
Maar eerst ga ik een drukke tijd tegemoet gezien fam uitbreiding.
Maar zodra ik hulp kan gebruiken weet ik je te vinden!!;)Groet Heuti
9 juli 2008 om 07:26 #17364663Nou komt mijn lijstje met vervangen onderdelen en wat er nog gedaan moet worden.
onlangs laten vervangen
1x bobine
1x nokken-as postie sensor
1x nieuwe accu 55 A/u a
1x kruk-as positie sensor reedsin mijn bezit, echter nog niet te monteren omdat de aircopomp los moet om deze sensor te demonteren en de nieuwe te monteren.Dit betekend dus ook weer dat het airco systeem opnieuw moet worden gevuldblijkt ook nog dat mijn radiateur vervangen moet worden.
daarnaast blijkt dat mogelijk mijn dynamo weer defect is laadspanning 13.71 volt
kosten die gemaakt zijn
1x nokken-as sensor
1x kruk-as sensor
1x bobine
1x accu 55 A/u
+
357,-nog te maken kosten
1x radiateur
1xairco vulling
1x koelvloeistof
+
310,-1x dynamo 183,- mogelijk deels garantie
Nou welkom bij Opel
Grzzz Cliff
9 juli 2008 om 10:15 #17364664Het is me gelukt om bij de X20XEV de krukassensor te vervangen zonder de aircopomp eraf te hebben gehad. Was heel lastig, maar het kan wel! :thumbup
9 juli 2008 om 14:41 #17364665Airco gevuld. ‘t is weer heerlijk koel in m’n Omega!:afro
9 juli 2008 om 17:22 #17364666origineel gepost door cliff
Nou komt mijn lijstje met vervangen onderdelen en wat er nog gedaan moet worden.onlangs laten vervangen
1x bobine
1x nokken-as postie sensor
1x nieuwe accu 55 A/u a
1x kruk-as positie sensor reedsin mijn bezit, echter nog niet te monteren omdat de aircopomp los moet om deze sensor te demonteren en de nieuwe te monteren.Dit betekend dus ook weer dat het airco systeem opnieuw moet worden gevuldblijkt ook nog dat mijn radiateur vervangen moet worden.
daarnaast blijkt dat mogelijk mijn dynamo weer defect is laadspanning 13.71 volt
kosten die gemaakt zijn
1x nokken-as sensor
1x kruk-as sensor
1x bobine
1x accu 55 A/u
+
357,-nog te maken kosten
1x radiateur
1xairco vulling
1x koelvloeistof
+
310,-1x dynamo 183,- mogelijk deels garantie
Nou welkom bij Opel
Grzzz Cliff
Heb je je Omega nog steeds :o :o :o
Wat is dit dan voor misleidende informatie ?! :jerry
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=88014&page=1#pid1186241
Greetzzz, Sjors
9 juli 2008 om 20:51 #17364667origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door cliff
Nou komt mijn lijstje met vervangen onderdelen en wat er nog gedaan moet worden.onlangs laten vervangen
1x bobine
1x nokken-as postie sensor
1x nieuwe accu 55 A/u a
1x kruk-as positie sensor reedsin mijn bezit, echter nog niet te monteren omdat de aircopomp los moet om deze sensor te demonteren en de nieuwe te monteren.Dit betekend dus ook weer dat het airco systeem opnieuw moet worden gevuldblijkt ook nog dat mijn radiateur vervangen moet worden.
daarnaast blijkt dat mogelijk mijn dynamo weer defect is laadspanning 13.71 volt
kosten die gemaakt zijn
1x nokken-as sensor
1x kruk-as sensor
1x bobine
1x accu 55 A/u
+
357,-nog te maken kosten
1x radiateur
1xairco vulling
1x koelvloeistof
+
310,-1x dynamo 183,- mogelijk deels garantie
Nou welkom bij Opel
Grzzz Cliff
Heb je je Omega nog steeds :o :o :o
Wat is dit dan voor misleidende informatie ?! :jerry
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=88014&page=1#pid1186241
Greetzzz, Sjors
Sjors niet ouwe hoeren jag :P
ik heb in een eerder tpic al aangegeven dat ik de omega eerst blijf rijden hoor duh!!!9 juli 2008 om 20:55 #17364668origineel gepost door Xedrah
Het is me gelukt om bij de X20XEV de krukassensor te vervangen zonder de aircopomp eraf te hebben gehad. Was heel lastig, maar het kan wel! :thumbupOk nou vertel:vertag zou ik zeggen!!! en vanaf welke kant kom je er het beste bij???
Grzzz Cliff9 juli 2008 om 21:57 #17364669origineel gepost door cliff
Sjors niet ouwe hoeren jag :P
ik heb in een eerder tpic al aangegeven dat ik de omega eerst blijf rijden hoor duh!!!op het Renault forum zeker :P
10 juli 2008 om 05:35 #17364670:jerry
10 juli 2008 om 06:49 #17364671origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door cliff
Sjors niet ouwe hoeren jag :P
ik heb in een eerder tpic al aangegeven dat ik de omega eerst blijf rijden hoor duh!!!op het Renault forum zeker :P
Sjors eikel :P
10 juli 2008 om 08:00 #17364672Weet je wat ik denk,
Dat Cliff gewoon niet zonder ons kan, en belangrijker; zonder zijn Omega :jerry
10 juli 2008 om 09:06 #17364673origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Weet je wat ik denk,Dat Cliff gewoon niet zonder ons kan, en belangrijker; zonder zijn Omega :jerry
Juist dat is het ja ! eidelijk gerechtigheid :vertag
origineel gepost door cliff
Nou geen kapsones krijgen jah Lars :P
maar ondertussen moet wel mijn machinekamer worden aangepakt van mijn Omi en daar baal ik behoorlijk van verdorie. :jerry:cry
:cry:cry:cryKapsones ? dat is de keiharde realiteit ! geef nou maar toe :jerry
Is inderdaad een behoorlijke lijst ! m’n Pa heeft 8 Omega’s gehad ik heb er nu zelf een.. maar nooit dit soort kosten gehad.. wat doe je toch met die arme Omega :cry :jerry
10 juli 2008 om 09:37 #17364674En zo stond de mijne er vanmorgen bij, voetjes van de vloer
Nu weer met verse olie e.d. king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.