Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2008 om 17:50 #17364350
origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door big yin
Ik heb net het slot van de kofferbak even nagekeken omdat ik de kofferbak niet meer open kon krijgen.
Via de achterbank de koffer bak in gekropen en kofferbak in 10 seconden open kunnen krijgen.
Binnen bekleding weg gehaald en het was het mechanisme wat het slot moet openen dat los zat.
Ik dacht eerst dat er een schroef miste maar word normaal op zijn plek gehouden door vast te klikken in het slot mechanisme. Plastic onderdeel los gehaald en naar buiten gebogen en zo vast gehouden voor tien minuten.
Het zit nu weer op zijn plaats maar zal terzijnertijd wel verangen moeten worden denk ik.
Volgende keer als het weer gebeurd maar even langs een sloop of naar de dealer en hopen dat ze dit onderdeel los verkopen.
Heb geen zin om een heel slot mechanisme te kopen, die haal ik dan liever van de sloop.Goed werk ! :thumbup ik vind het moet een hobby blijven.. dus niet alles hoeft klauwen met geld te kosten.
Greetzzz, Sjors
Thanks.
Het blijft leuk om dat soort dingen zelf te doen, al helemaal als je hoort wat voor prijzen ze bij de dealer/garage vragen.
Dit waren allemaal kleine dingen, de grote dingen komen nog denk ik maar wacht de APK in oktober even af.
Auto rijd verder honderd procent maar de distributie riem komt nog en de water pomp laat ik dan ook meteen doen.
Ik hoor dan ook wel even wat de staat is van de triangles ( ik hoop dat dit de juiste vertaling is voor wishbones)
Als die vervangen moeten worden dan denk ik dat ik die ook laat doen omdat ik het niet echt prettig vind onder een auto te werken op een krik. Al is de krik stevig genoeg.30 april 2008 om 15:37 #17364351triangles, wishbones, ik denk dat je gewoon draagarmen bedoelt.
grtz
30 april 2008 om 16:52 #17364352maandag een ander deur slot gemonteerd ,deur wou niet meer open
bleef op t nachtslot zitten :cry30 april 2008 om 18:08 #17364353Gewassen, gezogen, gesopt en gewaxed! :cool:
30 april 2008 om 20:12 #17364354Teervlekken weggehaald met een hete sop:thumbup:thumbup
werk nog altijd het beste.1 mei 2008 om 09:02 #17364355Gewassen, en baantjes terug in de vloerbedekking/deurkaarten gezogen king:
1 mei 2008 om 09:21 #17364356Iemand nog een idee hoe ik dit schoon kan maken?:(
1 mei 2008 om 09:28 #17364357Mmm, wattenstaafjes? Ik noem maar iets geks. :vertag
1 mei 2008 om 09:30 #17364358origineel gepost door Heuti
Iemand nog een idee hoe ik dit schoon kan maken?:(
Moeilijke foto.. is dat het linker voorscherm en hoekje onder vooruit ?
Wasbenzine op een doekje ? ik kan moeilijk zien wat het is ;)
1 mei 2008 om 09:33 #17364359origineel gepost door big yin
Ik hoor dan ook wel even wat de staat is van de triangles ( ik hoop dat dit de juiste vertaling is voor wishbones)
Als die vervangen moeten worden dan denk ik dat ik die ook laat doen omdat ik het niet echt prettig vind onder een auto te werken op een krik. Al is de krik stevig genoeg.Bedoel je de draagarmen ? deze zijn bij mij pas vervagen, inclusief de rubbers en de fusee kogels. king:
1 mei 2008 om 10:28 #17364360origineel gepost door Xedrah
gewaxed! :cool:toch niet jezelf?:jerry:jerry:jerry
1 mei 2008 om 13:29 #17364361origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door big yin
Als die vervangen moeten worden dan denk ik dat ik die ook laat doen omdat ik het niet echt prettig vind onder een auto te werken op een krik. Al is de krik stevig genoeg.Bedoel je de draagarmen ? deze zijn bij mij pas vervagen, inclusief de rubbers en de fusee kogels. king:
Het zullen de draag armen zijn inderdaad :)
1 mei 2008 om 16:41 #17364362origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door Heuti
Iemand nog een idee hoe ik dit schoon kan maken?:(
Moeilijke foto.. is dat het linker voorscherm en hoekje onder vooruit ?
Wasbenzine op een doekje ? ik kan moeilijk zien wat het is ;)
Inderdaad Sjors dit vind ik wel eentje in de caterogie ”Moeilijke hoekjes”.
1 mei 2008 om 18:28 #17364363Tank leeggereden, gemiddeld 160 km/uur.
Was eigenlijk zo gepiept, in ieder geval leuker dan wassen.
Zag ik nog een vreselijk ouwe baas in een Omega B voorbij komen zeilen. Zijn Omega had een verschrikkelijk mooie gril. Gr Henk2 mei 2008 om 12:50 #17364364Afgelopen week bleek dat de nokkenassensor van de x20xev weer overleden was. Zo’n 50000 km geleden had ik al een nieuwe geplaatst (gemodificeerd type met nieuwe stekker) maar nu alweer kapot dus. Gelukkig kreeg ik van de zeer vriendelijke Opeldealer gratis een nieuwe. Er zou twee jaar garantie op zitten, komt mooi uit, want ik heb em pas ruim een jaar. Scheelt weer 80 euro of zo. Goede service van de dealer. Die dingen horen ook niet zo vaak kapot te gaan…
2 mei 2008 om 18:03 #17364365Vandaag de Omi gewassen en de diverse vloeistofniveaus gecontroleerd, tevens de koplampen omgezet naar “rijden aan de verkeerde kant van de weg” :D want morgenavond gaat ie op de boot naar Engeland voor een klus van een week in Schotland ;)
Groetjes,
Andrew
4 mei 2008 om 16:40 #17364366heb vandaag de parkeersensoren gemonteerd .
alleen die in de achterbumper want het was toch meer werk dan het op
het eerste gezicht leek .
jeetje je moet wel een boel loshalen om alles netjes weg te werken zeg .
maar oke achter zitten ze er in en nu de voorste nog .
nog ff de omi een verfrissend badje gegeven en nu maar hopen dat het volgend
weekend ook mooi weer is .
weekend is weer voorbij en morgen weer aan het werk .gr ron
4 mei 2008 om 17:54 #17364367origineel gepost door dopke
heb vandaag de parkeersensoren gemonteerd .
:kewlpics:kewlpics ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet, ik heb ze enkele weken geleden ook gemonteerd. Hoe ga je dat aan de voorkant oplossen met het activeren van het systeem, neem aan dat je niet altijd dat gepiep wil horen als je in een file staat.
Groetjes vanuit een bewolkt :( Schotland,
Andrew
4 mei 2008 om 19:08 #17364368Je hebt mazzel Andrew, Het weer gaat beter worden vanaf morgen en de temperatuur gaat omhoog.
We zijn net terug van een rond ritje door de Scottish Higlands en hebben heerlijk weer gehad en alleen vanmiddag regen gehad.
Waar zit je ergens in Schotland?
4 mei 2008 om 20:09 #17364369origineel gepost door andrew2
origineel gepost door dopke
heb vandaag de parkeersensoren gemonteerd .
:kewlpics:kewlpics ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet, ik heb ze enkele weken geleden ook gemonteerd. Hoe ga je dat aan de voorkant oplossen met het activeren van het systeem, neem aan dat je niet altijd dat gepiep wil horen als je in een file staat.
Groetjes vanuit een bewolkt :( Schotland,
Andrew
ja daar zeg je zowat !
:hmmz het systeem word geactiveerd als je op de rem trapt en idd in de file rem je nogal vaak …. :hmmz uhhh misschien maar niet in de file rijden ? … of voldoende afstand houden ?
:kewlpics yep die komen nog .
ze zijn nu nog zwart maar ik denk dat ik ze in de kleur van de auto ga spuiten .gr ron
4 mei 2008 om 20:36 #17364370origineel gepost door dopke
ja daar zeg je zowat !
:hmmz het systeem word geactiveerd als je op de rem trapt en idd in de file rem je nogal vaak …. :hmmz uhhh misschien maar niet in de file rijden ? … of voldoende afstand houden ?
ze zijn nu nog zwart maar ik denk dat ik ze in de kleur van de auto ga spuiten .gr ron
De omega heeft origineel voor zover ik weet aan de voorkant nooit parkeersensoren gehad, maar er zijn genoeg auto’s die dat wel hebben, weet iemand wellicht wat daar dan wordt gebruikt om de voorsensoren te activeren?
Gr.
Andrew
5 mei 2008 om 09:19 #17364371origineel gepost door big yin
Je hebt mazzel Andrew, Het weer gaat beter worden vanaf morgen en de temperatuur gaat omhoog.We zijn net terug van een rond ritje door de Scottish Higlands en hebben heerlijk weer gehad en alleen vanmiddag regen gehad.
Waar zit je ergens in Schotland?
Het is hier nu ook prachtweer ! deze week voorspellen ze temparaturen van 27Gr :o
5 mei 2008 om 15:05 #17364372origineel gepost door andrew2
origineel gepost door dopke
ja daar zeg je zowat !
De omega heeft origineel voor zover ik weet aan de voorkant nooit parkeersensoren gehad, maar er zijn genoeg auto’s die dat wel hebben, weet iemand wellicht wat daar dan wordt gebruikt om de voorsensoren te activeren?
Gr.
Andrew
een schakelaar in het dashboard
5 mei 2008 om 15:36 #17364373Vandaag de wagen van mijn ouwe lui een lak verzegeling gegeven, was der wel weer voor vond ik :wors
En om het af te maken de begeerde 17 inch ”Sport” velgen eronder geschroeft wat pa ook wel kon waarderen :kewlpics5 mei 2008 om 15:44 #17364374Mooie foto’s!!!
Lak verzegeling?? Wat kost zoiets??
Is dit zelf te doen als ijverig poetser??Grtzz de Heut
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.