Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???
- Dit onderwerp bevat 2,761 reacties, 131 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 maart 2017om 00:52 door robert1701.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2010 om 06:39 #17366175
origineel gepost door Botho
Ik wilde toch weer een powerfilter hebben maar geen open aangezien die dan de warme lucht aan zou trekken. Inlegfilters ben ik niet kapot van dus heb ik een gesloten cold air setje gemonteerd met een slang in de bumper. Lekkere verse lucht zonder warmte. Voordat ik er commentaar op krijg… nee dat is geen verse sludge. Was nog van voor de kopvlak en pakking verversing. Heb het inmiddels wel schoongemaakt.Merk je er iets van tijdens het rijden dat de motor meer lucht krijgt?
Andrew
19 juli 2010 om 14:28 #17366176Ziet er netjes uit:thumbup
19 juli 2010 om 16:10 #17366177origineel gepost door andrew2
origineel gepost door Botho
Ik wilde toch weer een powerfilter hebben maar geen open aangezien die dan de warme lucht aan zou trekken. Inlegfilters ben ik niet kapot van dus heb ik een gesloten cold air setje gemonteerd met een slang in de bumper. Lekkere verse lucht zonder warmte. Voordat ik er commentaar op krijg… nee dat is geen verse sludge. Was nog van voor de kopvlak en pakking verversing. Heb het inmiddels wel schoongemaakt.Merk je er iets van tijdens het rijden dat de motor meer lucht krijgt?
Andrew
Yep,hij pakt beter op en sneller op toeren. En het geluid blijft beschaafd omdat het filter natuurlijk gesloten is. Ben er zeer over in mijn nopjes!!!:P
19 juli 2010 om 18:10 #17366178Mag ik vragen waar je dat speledingetje gehaald hebt ??
19 juli 2010 om 20:01 #17366179ben vandaag op zoek geweest voor een extra AB, heb maar een bij mijn Omega B mv6 uit 95, volgens de dealer ongeveer € 350,-
Ben bij een sleutel boer gewwest heeft me voor € 10,- een sleutel gemaakt op de oude zat volgens hem geen code.
hoe kom ik aan nog een AB????
20 juli 2010 om 08:15 #17366180@ Botho, raakt je lmm door zo’n filter niet in de war, als bij een open filter?
20 juli 2010 om 08:29 #17366181Het electrische circuit gemaakt, lederen interieur erin gezet.
20 juli 2010 om 18:20 #17366182Afgelopen week heb ik de achterremmen een “beurtje” gegeven. Via de VOD de diverse onderdelen besteld: schijven, blokken, handremschoenen inclusief montageset voor de handremschoenen.
Het losmaken van de ankerplaten heeft wel wat conversatie met HEM van boven :argue opgeleverd, die zaten ehhh….. nogal vast.
Overigens was het wel nodig om de stiften te vervangen waarmee de schoentjes vastzitten, die waren behoorlijk dun weggeroest. De zichtbare delen van de nieuwe schijven had ik vooraf netjes zwart gespoten (waarschijlijk niet origineel maar wel zo mooi :thumbup)
Zie hier een kleine impressie compilatie :DAndrew
20 juli 2010 om 18:55 #17366183origineel gepost door Slurpy
Mag ik vragen waar je dat speledingetje gehaald hebt ??aber naturlich mein freund….
hiero..
Sorry maar weet niet hoe ik de link kleiner maak..
@2ec14nz heb geen problemen met de lmmeter hoor. Hij loopt als een trein… misschien omdat hij compleet gesloten is.
20 juli 2010 om 20:01 #17366184origineel gepost door gierka
ben vandaag op zoek geweest voor een extra AB, heb maar een bij mijn Omega B mv6 uit 95, volgens de dealer ongeveer € 350,-Ben bij een sleutel boer gewwest heeft me voor € 10,- een sleutel gemaakt op de oude zat volgens hem geen code.
hoe kom ik aan nog een AB????
Heb je een u2u gestuurd.
20 juli 2010 om 23:56 #17366185Vandaag lekker druk geweest met schoonmaken vd auto, heb net een a omega gekocht en toen ik hem net thuis had staan was het echt een uitgeleefd hok. Heb de orginele stoffen vieze bekleding eruit gehaald en vervangen voor een lederen setje. Het hele tapijt gereinigd, leder ingevet en het dashboard ingespoten. De omi ziet er weer keurig verzorgd uit en ruikt weer heerlijk.
Vandaag ook de leren hoesjes van de pook en handrem vervangen omdat die echt helemaal versleten en kapot waren. Het electrisch circuit was ook een puinhoop, spiegels en ramen achter defect, make up lampjes kapot en boardcomputer werkte niet helemaal 100 punten wegens slecht contact. Alles nagelopen en gerepareerd en gelukkig werkt alles weer. Ook xenon gemonteerd wegens nachtblindheid bij mezelf
Morgen weer druk bezig met nog wat kleine dingen zoals windschermen monteren en ramen schoonmaken.
Zo zie je maar weer met een beetje aandacht heb ik weer een omi gered van de ondergang. De auto zag er niet uit maar nu weer auto waar je weer helemaal vrolijk van wordt.
Dit was het voor vandaag
groetjes Frank
21 juli 2010 om 08:07 #17366186origineel gepost door center
Vandaag lekker druk geweest met schoonmaken vd auto, heb net een a omega gekocht en toen ik hem net thuis had staan was het echt een uitgeleefd hok. Heb de orginele stoffen vieze bekleding eruit gehaald en vervangen voor een lederen setje. Het hele tapijt gereinigd, leder ingevet en het dashboard ingespoten. De omi ziet er weer keurig verzorgd uit en ruikt weer heerlijk.Vandaag ook de leren hoesjes van de pook en handrem vervangen omdat die echt helemaal versleten en kapot waren. Het electrisch circuit was ook een puinhoop, spiegels en ramen achter defect, make up lampjes kapot en boardcomputer werkte niet helemaal 100 punten wegens slecht contact. Alles nagelopen en gerepareerd en gelukkig werkt alles weer. Ook xenon gemonteerd wegens nachtblindheid bij mezelf
Morgen weer druk bezig met nog wat kleine dingen zoals windschermen monteren en ramen schoonmaken.
Zo zie je maar weer met een beetje aandacht heb ik weer een omi gered van de ondergang. De auto zag er niet uit maar nu weer auto waar je weer helemaal vrolijk van wordt.
Dit was het voor vandaag
groetjes Frank
:o:o en dat allemaal in 1 dag :o:o
21 juli 2010 om 21:47 #17366187origineel gepost door andrew2
origineel gepost door center
Vandaag lekker druk geweest met schoonmaken vd auto, heb net een a omega gekocht en toen ik hem net thuis had staan was het echt een uitgeleefd hok. Heb de orginele stoffen vieze bekleding eruit gehaald en vervangen voor een lederen setje. Het hele tapijt gereinigd, leder ingevet en het dashboard ingespoten. De omi ziet er weer keurig verzorgd uit en ruikt weer heerlijk.Vandaag ook de leren hoesjes van de pook en handrem vervangen omdat die echt helemaal versleten en kapot waren. Het electrisch circuit was ook een puinhoop, spiegels en ramen achter defect, make up lampjes kapot en boardcomputer werkte niet helemaal 100 punten wegens slecht contact. Alles nagelopen en gerepareerd en gelukkig werkt alles weer. Ook xenon gemonteerd wegens nachtblindheid bij mezelf
Dit was het voor vandaag
groetjes Frank
Ja gewoon vroeg op staan, weinig pauze nemen, snel werken en lang doorgaan dan kom je een heel eind.
gr Frank
22 juli 2010 om 15:57 #17366188origineel gepost door center
origineel gepost door andrew2
origineel gepost door center
Dit was het voor vandaag
groetjes Frank
Ja gewoon vroeg op staan, weinig pauze nemen, snel werken en lang doorgaan dan kom je een heel eind.
gr Frank
Goed bezig :thumbup
23 juli 2010 om 16:50 #17366189Heb gistere nieuwe velgen onder me auto gezet.
Info velgenmaat 18ince*10J*ET35 met 1cm spacer.
groetjes
23 juli 2010 om 18:42 #17366190vandaag ff een omega gesloopt en afgevoerd naar de oud ijzer bult
24 juli 2010 om 10:13 #17366191Stadslicht van Philips Blue Vision naar PILOT L.E.D.
Blue Vision:
PILOT L.E.D.
25 juli 2010 om 11:56 #17366192Goed bezig tinus
Velgen staan zeer goed.
Gr Jack
26 juli 2010 om 19:40 #17366193sodefl!kker dat zijn brute velgen zeg!!! kwijl kwijl!! prijzig zeker??
27 juli 2010 om 12:23 #17366194Vandaag maar eens aan het slijpen en lassen geweest. Licht vorm van lasogen opgelopen!! auw! Maar hij brult als een jekko. Stationair wel een beschaafd geluid. Sportdemper en middendemper vervanger!!
27 juli 2010 om 14:37 #17366195Ziet er goed uut spiegelt wel een beetje.
Gr Jack
27 juli 2010 om 14:56 #17366196Nice!
DTM :D
maarre, eigenlijk nu trekhaak wel weg he :P
27 juli 2010 om 15:53 #17366197of een afneembare. zoals ik heb.
Handig maar je ziet hem niet.
Gr Jack
12 augustus 2010 om 21:44 #17366198Vandaag de caravan achter de omega gehangen en even op de plaats gezet. :Y :b
Moet zeggen dat de omega minder moeite ermee had dan de trekker hier ter plaatse.
Maar samen met een mede 6 pitter was het zo gepiept.
Gr Jack
13 augustus 2010 om 06:06 #17366199He Jack,
Toch wel stoer dat jij foto’s kan maken in de toekomst :thumbup Vandaag jaja vrijdag de 13e en jij zet al foto’s neer van zondag de 15e en maandag de 16e. :o:P
Maar goed leuke foto’s zo beesd van een caravan met jou bolide ervoor.
Groet Martijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.