Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2011 om 22:48 #17635627
Niemand rijd in mn f, zelfs ik niet :(
Ik wil…… buiten mn f-je houden
een manta b2 gsi (paars of zwart), kadett c1 coupe gt/e zwart/geel, 70’s GT, vectra a 2000 4×4 turbo, corsa a1 TR met a3 joy interieur
ff mn top 5
nu nog de ruimte, en de staatsloterij dit te bekostigen :jerryMario
26 december 2011 om 22:49 #17635628Als ik de staatsloterij win wil ik ook wel even het e.a. gaan aanschaffen hoor :D
26 december 2011 om 22:51 #17635629@Mr.F wrote:
Als ik de staatsloterij win wil ik ook wel even het e.a. gaan aanschaffen hoor :D
Zoals? :jerry
26 december 2011 om 22:53 #17635630Kuch :jerry
Nog meer Astra Fjes natuurlijk! :P
26 december 2011 om 23:05 #17635631Dat wou ik toch zeggen :jerry
Voorlopig voor mij nog geen nieuwe astra, schaam me totaal niet in mijn Fje station als jonge gast.
Hoop nog heel lang erin te mogen en kunnen rijden.26 december 2011 om 23:10 #17635632morgen interieurfilter vervangen, afgelopen weken: nieuwe ruitenwissers,achterruitsproeierslang vervangen, zetels gereinigd met HG zetelreiniger, roest aan deur verwijderd, lampjes display vervangen ;D
26 december 2011 om 23:11 #17635633Tja…. je “schamen” in een Astra F, gezien de betrouwbaarheid van deze wagens is hier voor mij geen sprake van, ik moet stiekem altijd wel lachen als ik iemand hoor praten over storingen aan zn auto ;)
26 december 2011 om 23:18 #17635634@koenelsenaar wrote:
Tja…. je “schamen” in een Astra F, gezien de betrouwbaarheid van deze wagens is hier voor mij geen sprake van, ik moet stiekem altijd wel lachen als ik iemand hoor praten over storingen aan zn auto ;)
Precies un vriend van mij rijd een Aygo staat nu bij de dealer,heeft nog geen 50,000km en nu al de koppelingsplaten en drukgroep op. Aygo heeft meer bij de garage gestaan als mijn Fje in de 3jaar dat ik hem heb.
27 december 2011 om 00:01 #17635635@astraTD wrote:
@koenelsenaar wrote:
Tja…. je “schamen” in een Astra F, gezien de betrouwbaarheid van deze wagens is hier voor mij geen sprake van, ik moet stiekem altijd wel lachen als ik iemand hoor praten over storingen aan zn auto ;)
Precies un vriend van mij rijd een Aygo staat nu bij de dealer,heeft nog geen 50,000km en nu al de koppelingsplaten en drukgroep op. Aygo heeft meer bij de garage gestaan als mijn Fje in de 3jaar dat ik hem heb.
de astra f is ook gebaseerd op de bewezen kwaliteit van de kadett e
ik denk dat die aygo over 5 jaar al meer garage heeft gezien als jouw f in zn hele leven :jerryik vind de f aerodynamisch beter gevormd als de latere modellen
ook het gewicht is een stuk lager
had ook een astra g makkelijk kunnen betalen
zelfs lease en krediet maatschappijen zouden mij graag zien komen :puke
maar wilde per se een roestvrije astra f sportive in het zwart, en dat ie e-266 (gsi zwart) bleek te zijn was voor mij een welkome bonus, 4 maanden gespeurd :D
iemand die vind dat je je zou moeten schamen in een f is niet goed wijs :jerry27 december 2011 om 09:16 #17635636@trashmetal wrote:
ik denk dat die aygo over 5 jaar al meer garage heeft gezien als jouw f in zn hele leven :jerryik vind de f aerodynamisch beter gevormd als de latere modellen
maar wilde per se een roestvrije astra f sportive in het zwart, en dat ie e-266 (gsi zwart) bleek te zijn was voor mij een welkome bonus, 4 maanden gespeurd :D
iemand die vind dat je je zou moeten schamen in een f is niet goed wijs :jerryIk heb collega’s wel eens recht in het gezicht uitgelachen toen ze een soortgelijk verhaal aan kwamen zetten :P
Niet dat het geen reden is om zo’n verkoopargument te hebben, me broertje heeft (op een koppakking en 1 weigerende deur m.b.t. centrale vergrendeling na) 7 jaar en 50.000km nog steeds plezier van zijn roestvrije 1.6 8v astra gls van ’94>. Auto heeft in de loop van de jaren rondom schades, maar hij ziet (en terecht) geen reden om ook maar afscheid te nemen van zijn betrouwbare astra.
27 december 2011 om 10:42 #17635637Hoe kom je bij schamen AstraTD?
Je moet eens weten hoeveel er van die Astra F’s je ziet rijden hier, meer dan de nieuwere modellen!Schamen doe ik me absoluut niet erin en zal ook nooit gebeuren!
Ik ben hartstikke blij met m’n roestvrije Astraatje met 71.500 km :wub27 december 2011 om 11:36 #17634844afgezet voor onderhoud, en straks terug ophalen :)
27 december 2011 om 11:52 #17635638Vanmiddag ff een plankje maken voor in me dashboard kastjes
27 december 2011 om 16:06 #17635639@EppeRRR wrote:
@trashmetal wrote:
iemand die vind dat je je zou moeten schamen in een f is niet goed wijs :jerryIk heb collega’s wel eens recht in het gezicht uitgelachen toen ze een soortgelijk verhaal aan kwamen zetten :P
Niet dat het geen reden is om zo’n verkoopargument te hebben, me broertje heeft (op een koppakking en 1 weigerende deur m.b.t. centrale vergrendeling na) 7 jaar en 50.000km nog steeds plezier van zijn roestvrije 1.6 8v astra gls van ’94>. Auto heeft in de loop van de jaren rondom schades, maar hij ziet (en terecht) geen reden om ook maar afscheid te nemen van zijn betrouwbare astra.
ik snap hem niet helemaal, denk je dat het bullshit is dat ik geen nieuwer model makkelijk kan veroorloven?
mijn bruto salaris begint met een 2 krijg 28% ploegentoeslag en eens per kwartaal 250 tot 300 prestatiebonus, ff lachen :D
ik zou maar eens een rekenmachine pakken en natellen wat ik er allemaal in heb gestopt
ben hem aan het klaarstomen om over het circuit te kunnen gooien
vind je het gek dat ik de f verkies boven de latere modellen?
een astra f is het fijnste om aan te sleutelen, lekker de ruimte
licht in gewicht, toch veel ruimer dan een corsa
mijn astra f is schadevrij, roestvrij en het interieur is ook als nieuw
er zijn er maar weinig over die vergelijkbaar zijn met mijnenogmaals, ik snap em niet :jerry
27 december 2011 om 16:14 #17635640Zo zijn er meerdere, geef mij maar een Astra F heb ik liever dan een Astra G of wat dan ook :)
Waarom? Geen idee.. :D
27 december 2011 om 16:16 #17635641terug opgehaald na een onderhoud. Blijkbaar een groot onderhoud, dus een groot bedrag onderaan de rekening :puke :mrgreen:
27 december 2011 om 16:26 #17635642@Mr.F wrote:
Hoe kom je bij schamen AstraTD?
Je moet eens weten hoeveel er van die Astra F’s je ziet rijden hier, meer dan de nieuwere modellen!Schamen doe ik me absoluut niet erin en zal ook nooit gebeuren!
Ik ben hartstikke blij met m’n roestvrije Astraatje met 71.500 km :wubIk schaam me totaal niet, maar je hebt wel eens mensen erbij, oh astra ouwelullen bak of roestbak blabla.. Als ik dan zeg heeft al 4,6ton achter zich liggen en amper roest zijn ze wel stil :jerry Amper roest bedoel ik dan beginnende roestblaasjes bij de wielkast randen, en van onder is die kei en kei hard. Sta ik wel van de tekijken is toch tenslotte 16jaar oud :wors
Hier in Maastricht ook zat Fjes. Mijn tante heeft precies de zelfde uitvoering kleur alles het zelfde compleet 2ling broertje, 1.6je met 280.000km op de klok al.
27 december 2011 om 16:27 #17635643Vandaag de 2lampjes vervangen van het kenteken verlichting.
27 december 2011 om 16:29 #17635644Oh ja, op school zeggen ze dat ook wel eens ja, maar dat intereseert me werkelijk niks.. ik weet wel beter! :)
Mijn Astra heeft geen roest maar zit ook flink in de tectyl.27 december 2011 om 16:43 #17635645Volgende week wordt mn schatje achtien
krijgt nog een simons uitlaat voor dr verjaardag :D
Voor degene die niet weten hoe mn roestige ouwe lullenbak er uit ziet :wub27 december 2011 om 16:55 #17634261Ziet er nog goed uit en geen roest tezien :thumbup
27 december 2011 om 16:55 #17634262Die oude rotte bak van je ziet er toch goed uit :D
27 december 2011 om 17:35 #17635646haha, fjes liefhebbers hoor.
even eerlijk op een rijtje.
-de astra f is een ouwe lullenbak, kun je niet op heen, zet hem maar naast de nieuwere astra’s. tis allemaal behoorlijk achterhaald
-gsi is wel leuk:D
-astra fjes rotten als een gek, net als de corsa b en de calibra’s en vectra a en b. heb er nog geen 1 gezien op de sloop die nog goed is.
-meestal rijden er oudere mensen in, vandaar term: ouwe lullenbakastra g is en zal nog heel lang tijdloos blijven. je kan zeggen wat je wilt, maar het ontwerp, zowel binnen als buiten is gewoon erg goed gelukt.
-astra gtjes roesten een stuk minder tot bijna niet. mijne heeft wel geteld 2 blaasjes van 1 mm bij elkaar. al 2 jaar en gaat niet verder
heb op de sloop nog nooit een roestende astra g gezien.
astra g heeft veel snellere blokjes geleverd dan in de f. die denk ik ook nog wel beter zijn.
zie heel veel 1.6 16v ecotec blokjes staan met 2 ton of meerzoveel verschilt een f niet met een g, zijn beide met 16v en 8v blokjes geleverd, beide evenveel ruimte onder de kap, en kofferbak zal ook even groot zijn. daarnaast oogt een g ook een stuk sportiever dan een f. zitten mooiere en veel betere lijnen in.
@mr.f: zal wel lekker ingereden zijn dan met 71dkm :jerryverder zijn de fjes niet lelijk ofzo. alleen mag er niet gesproken worden over een ”goede” auto vind ik. een goede auto roest niet, kent weinig onderhoud, gaat lang mee.
de meeste op het forum wonen in het zuiden, of in belgie. daar roesten de auto’s al een stuk minder. hier in noord holland heb je toch te maken met een zoute lucht. dus eerder kans op roest.
mn corsa b kwam uit den helder, die had behoorlijk wat roestschade. helaas…..even ontopic: vandaag de astra eens gewassen, en de sloop opgezocht.
nog 2000km rijden, en ik heb de auto dan 2 jaar, 4 maanden en 60.000 km :wors27 december 2011 om 17:41 #17635647Vergeet niet dat de Astra F uit 1991 stamt he, en een Astra G uit half 1998 ;)
En dat er meer oudere mensen in rijden kan ik je geen ongelijk in geven, mijne komt van een oude dame uit Belgie.
Maar hier rijden ook Astra G’s die van oude mensen zijn..Dat alle Astra F’s rotten is geen waar!
Mijn Astra van Modeljaar 1994 roest NIET en de meeste vanaf MY94 niet, en hier rijden er genoeg roestvrij!
Ook op de sloop staan hier harde Fjes.Op de roest na bij de 1e serie vindt ik het toch erg goede auto’s, kijk maar eens hoeveel er nog van rijden ;)
27 december 2011 om 17:42 #17635648@Mr.F wrote:
Hoe kom je bij schamen AstraTD?
Ik ben hartstikke blij met m’n roestvrije Astraatje met 71.500 km :wubMr F: Ik denk dat je AstraTD niet helemaal goed begrijpt.
Hij zegt juist dat ie er trots op is dat ie F rijdt…..Rik :)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.