Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2011 om 19:58 #17635578
4 haringen houden echt niet die partytent op zijn plaats hoor als de wind er onder komt.
Of jij moet heipalen gebruiken, dan heb ik niks gezegd :jerryRik :)
20 december 2011 om 20:03 #17635579jij woont ook haast tegen de zee aan he:P is de wind vaak wat harder dan daar bij mario in tilburg:P
mja, ook daar zal vast een oplossing voor zijn hoor.
als ik eens kijk hoe handig mario een motortakel maakt zal dit ook niet veel voorstellen voor hem :P
haha en ik denk als hij hem op de zelfde balken vast schroeft er aarig wat wind mag zijn :P20 december 2011 om 21:13 #17635580hier kan het soms ook best tekeer gaan hoor
wel minder als aan de kust, opgegroeid in de provincie zeeland dus weet er alles van :D
maar om ff ontopic te komen
ik heb vandaag bij de astra van sandra de originele opel radio verwisseld met een sony radio cd speler
met gepast geweld er schadevrij uitgekregen king:
heb die pennetjes nergens meer :???:
toen de multiriem die ik gisteren gehaald had op mn x16xe gelegd
en alles weer terug gebout
laatste slangen aangesloten, koelsysteem gevuld met kvs
brandstof aanvoer aangesloten
prakkedenke hoe ik een adaptertje ga maken voor de instelbare brandstofdrukregelaar
morgen eens het een en ander proberenMario
21 december 2011 om 14:20 #17635192Nieuwe thermostaat op de z16se :D Hij doet weer perfect !!!
Probleem was al sinds dat we de auto opgehaald hadden, maar gelukkig kostenloos vervangen :D
21 december 2011 om 17:37 #17634397Vandaag nieuwe inlaat + kleppendeksel pakking erop gezet auto loopt weer stationair op 4 cilinders :thumb
Alleen nu piept er iets met stationair :???: Als je gas geeft is het weg of ik hoor het denk niet meer.
Moet ook nog me bijrijders kant subframe gedoe vervangen -.-21 december 2011 om 18:26 #17635412adaptorretje gemaakt icm een wijnkurk :D
plaatsje gevonden voor de brandstofdrukregelaar en aangesloten
ben het niet helemaal eens met de plaats :hmmzdit karweitje wacht nog
Mario
22 december 2011 om 09:47 #17635582mooie brandstofdrukregelaar :P ik heb de zelfde thuis liggen.. moet nog even gemonteerd worden
22 december 2011 om 14:24 #17635583Merk je nou echt het verschil met een brandstofdruk regelaar?
Vandaag me mini antenne geplaatst met paar druppels loctite :D
22 december 2011 om 14:31 #17635584even grondig gepoetst & alle vloeistoffen even nagekeken. Ook een afspraak gemaakt voor een klein onderhoudje. :D
22 december 2011 om 15:47 #17635585@Laserlite wrote:
Merk je nou echt het verschil met een brandstofdruk regelaar?
Vandaag me mini antenne geplaatst met paar druppels loctite :D
ik ga geen verschil merken omdat ik nog geen meter met dit blok heb gereden
moet nog een paar draden aansluiten en een 54mm freeflow uitlaat bestellen
als je een blokje gaat tunen zijn het alle veranderingen bij mekaar die het verschil maken
een verstelbare brandstofdrukregelaar op een standaard blok is vrijwel nutteloosGr. Mario
22 december 2011 om 15:49 #17635586AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nieuwe rubberen afsluitdop gehaald voor de tankdop.
23 december 2011 om 22:32 #17635588heb em een paar keer laten kuchen :D
toen kwam ik er achter dat er nog een paar massa draden lagen te bengelen
helaas heb ik het ook (te) druk met andere dingen
hoop dat ik morgen tijd kan vinden om een massakabel te leggen vanaf accu naar blok en kabelboomdan eens kijken wat ie doet, zonder uitlaat :jerry
24 december 2011 om 13:48 #17635590massaprobleempje opgelost, dikke kabel van een oude boom afgepakt :thumb
de motor gaat nu vrolijk in het rond, maar ben bang dat mn brandstofpomp geen stroom krijgt
als het contact aan staat moet deze toch aangaan? meet niets op de stekker
starten en meten in je eentje is beetje lastig :swear
de 2 draden op de volgende foto zaten in een stekker die ik over had
ga er van uit dat het een geschakelde en constante plus is
als op allebei 12v staat zou hij toch moeten starten, hier ligt het probleem denk ik niet
de rode heb ik in de kabelboom bijgeknoopt die vanuit zekeringkast de motorruimte inkomt
de zwarte moet ik nog een definitieve plek geven, had hem om te proberen rechtstreeks aan de accu gelegd
wie heeft er tips voor me?24 december 2011 om 13:56 #17635591Mario, ik kan je helaas niet helpen.
Maar heb net wel nog de auto goed gewassen voor ik op vakantie ga. Wat was dat hard nodig zeg, heel de auto zat onder het zand, de achterkant zal vol met zwarte spikkels en de voorkant zat vol met zwarte vegen…
En uitgevonden waar dat gerammel vandaan komt, hitteschild boven de einddemper ligt los. Kan ik een popnagel naast het originele popnagel gat zetten of moettie per sé in hetzelfde gat?
24 december 2011 om 15:03 #17635592Waarom haal je het hitteschild er niet gewoon compleet onder vandaan ?
Doen ze bij de lokale Opel dealer hier ook…24 december 2011 om 15:16 #17635593vandaag ff mijn pa mee genomen.
ff autobaan geblazen.
was wel onder de indruk.
hihi :jerrykomende dagen heeft de Astra rust…
24 december 2011 om 15:31 #17635594@trashmetal wrote:
massaprobleempje opgelost, dikke kabel van een oude boom afgepakt :thumb
de motor gaat nu vrolijk in het rond, maar ben bang dat mn brandstofpomp geen stroom krijgt
als het contact aan staat moet deze toch aangaan? meet niets op de stekker
starten en meten in je eentje is beetje lastig :swear
de 2 draden op de volgende foto zaten in een stekker die ik over had
ga er van uit dat het een geschakelde en constante plus is
als op allebei 12v staat zou hij toch moeten starten, hier ligt het probleem denk ik niet
de rode heb ik in de kabelboom bijgeknoopt die vanuit zekeringkast de motorruimte inkomt
de zwarte moet ik nog een definitieve plek geven, had hem om te proberen rechtstreeks aan de accu gelegd
wie heeft er tips voor me?Als ik jou was zou ik er een eigen topic voor aanmaken.
respect voor alles wat je doet :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbupRik :)
24 december 2011 om 15:34 #17635589Vandaag sinds 3 weken eindelijk eens goed de buitenkant onder handen kunnen nemen.
Auto even goed gewassen in de wasbox en daarna in de loods bij Paul (Matador) geclayed en voorzien van een vers laagje Dodo wax :Hopelijk komende week ook even tijd voor de binnenkant…
24 december 2011 om 15:44 #17635595Oh ja,
Ik heb vandaag ook nog wat klusjes aan mn 2 F-jes gedaan.
Bij de blauwe heb ik de elektrische antenne gemaakt.
een complete was niet meer te krijgen bij de VOD maar heb wel een onderdeel gekregen die bij mij kapot was.
Hier een foto van de elektrische antenne:Om deze te kunnen demonteren heb ik eerst de linkerbinnenpaneel van de kofferbak moeten verwijderen en vervolgens ook nog het paneel onder de achterklep.
Daarna weer alles weer gemonteerd waardoor als je de radio aandoet automatisch de antenne uitschuift. Mooi mooi mooi !!
Bij mn Zwarte F heb ik de klepdeksel vervangen door een van kunststof.
Ik was het beu om elke 3 maanden die kurken pakking te moeten vervangen omdat die begon te zweten.
Via tips van dit prachtige forum en persoonlijk advies van Wim-V6 :thumbup heb nu dus een rubberenpakking + deksel gemonteerd.
Hier alweer een foto:Ben nu erg benieuwd hoe dit gaat om de lekkage tot het verleden te laten behoren.
dit heb ik dus gedaan vandaag……….Doei !
Rik :)
24 december 2011 om 16:50 #17635596AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb ook zo’n klepdeksel op mn C16SE, maar dan in het zilver.
Volgens mij ook rubberen pakking, maar lekt helemaal niks :)24 december 2011 om 16:57 #17635597@Juffer1, zou dat hitteschild geen zin hebben dan? Uiteindelijk hangt de einddemper er inderdaad een heel eind onder…
24 december 2011 om 17:13 #17635598Vanochtend auto naar Wim-V6 gebracht en zojuist opgehaald.
Wat is er aan gedaan?
– distributieriem vervangen
– span- looprollen vervangen
– waterpomp vervangen
– schakelwegverkorter gemonteerd:afro
24 december 2011 om 17:44 #17635599Wat een eer dat Wim-V6 aan je auto gesleuteld heeft :D
Rik :)
25 december 2011 om 10:03 #17635600@Juffer1 wrote:
Vandaag sinds 3 weken eindelijk eens goed de buitenkant onder handen kunnen nemen.
Auto even goed gewassen in de wasbox en daarna in de loods bij Paul (Matador) geclayed en voorzien van een vers laagje Dodo wax :Hopelijk komende week ook even tijd voor de binnenkant…
looking good! king: :thumb
25 december 2011 om 11:00 #17635601@trashmetal wrote:
massaprobleempje opgelost, dikke kabel van een oude boom afgepakt :thumb
de motor gaat nu vrolijk in het rond.Maar ben bang dat mijn brandstofpomp geen stroom krijgt
als het contact aan staat moet deze toch aangaan? meet niets op de stekker
starten en meten in je eentje is beetje lastig :swearde 2 draden op de volgende foto zaten in een stekker die ik over had
ga er van uit dat het een geschakelde en constante plus isals op allebei 12v staat zou hij toch moeten starten, hier ligt het probleem denk ik niet
de rode heb ik in de kabelboom bijgeknoopt die vanuit zekeringkast de motorruimte inkomtde zwarte moet ik nog een definitieve plek geven, had hem om te proberen rechtstreeks aan de accu gelegd
wie heeft er tips voor me?
Ja ik heb wel een tip voor je:
Je bent met een modernere motor bezig. Deze stuurt de benzinepomp pas aan als je start.
Wil je dit eenvoudig controleren, Zet een lampje tussen de stuurdraden van het brandstofpomp relais.
Zo kan je zien dat je pomp aangestuurd word.
om te testen of de pomp spanning krijgt, kan je een lampje over de blauw-rode draad vanaf brandstof relais en aan massa (Schroefje deurschakelaar bijvoorbeeld).
Willem
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.