Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2011 om 07:52 #17635526
Heb je mn mega takel nog niet gezien dan hahaha
koste nog geen 80 euro :jerryomdat ik met het dilemma zit zoals je ziet nog op de stoep te moeten sleutelen
vond ik een gewone motortakel niet handig, past niet door de schuurdeur :D
de lier hangt normaal in de schuur kan met katrol max 250kg hebben geloof ik
ik denk dat een v8 met bak er aan daar ver overheen komt
als ik echt iets zwaars wil hijsen heb ik op mn werk op een productielijn 2 takels van 2500kg max naast mekaar hangen, wat weegt een tank eigenlijk? hahaha
ben nog steeds zoekende naar sleutelruimte
heb een heeeeeeele mooie plek op het oog
maar moet 500 eu per maand kosten :(13 december 2011 om 07:54 #17635527Sleutelhokken zijn duur, en niet iedereen is er happig op als je wilt gaan sleutelen.
Wij zitten op een terrein waar meerdere schuren worden verhuurd aan sleutelaars.
Wij zitten er, naast ons, iemand die VW’s en Porsches restaureerd, en tegenover ons zitten echtePeugeot 104 mannen.
een gezellige boel op zaterdag!! dat is het dan zeker.
Willem
13 december 2011 om 08:02 #17635528Ja, same here, ik heb lange tijd gesleuteld met een vriend (vooral aan VW Kevers en Buggy’s en verder kleine beurtjes voor alle auto’s en dingen zoals jukeboxen, fruitautomaten, flipperkasten enzvoort) in een oude boerenschuur. De huurprijs was het bijhouden van het grasveld op een zitmaaier :D . Maar goed, nu is dat helaas over, aangezien er een nieuwe eigenaar kwam en die wilde niets in van auto’s in z’n schuur. Dus alles maar verkocht: vierkolomsbrug, compressor, balanceermachine, bandenlegapparaat, motortakel, enzovoort en maar verder sleutelen op straat…
13 december 2011 om 08:11 #17635529ik heb gelukkig een aardige opslag gekregen
nu nog kijken of ik met die opslag de opslag kan huren hahaha
http://link.marktplaats.nl/487575263″ onclick=”window.open(this.href);return false;
kleiner is er niets te vinden in mn omgeving, ja garageboxen zonder stroom :???:13 december 2011 om 08:17 #17635530Vandaag nieuwe accu geplaatst, 50Ah, origineel GM.
Blij mee! Had al weken start problemen en afgelopen week zelfs een keer startkabels nodig gehad.13 december 2011 om 08:31 #17635531@Baas J. wrote:
Merk je veel verschil met die lichte pully, of zit het tussen de oren?
merk wel degelijk verschil, ook omdat ik er elke dag wel ff mee rij.
maar vooral onderin me toeren voordat de turbo inkickt looptie soepeler, en het uitlopen op de motor is ook fijner.
ik vin het een aanrader, maar tis niet dat ie veel harder gaat ofzo13 december 2011 om 08:34 #17635532@ Mario, wie weet kun je een deel onderverhuren en zo de kosten gedeeltelijk dekken?
13 december 2011 om 09:49 #17635533Of eventueel met meerdere deze plek huren, net als wij dat doen.
Wij kunnen 2 auto’s kwijt, nu er een 2koloms brug staat, dit waren er 6 zonder brug, we zijn bezig met een 2e 2koloms brug.
Willem
13 december 2011 om 10:32 #17635534heb al wel eens zitte prakkedenke met een maat van me
die is lasser/plaatwerker van beroep, ook opel rijder
om opeltjes die het waard zijn, te redden van de hamer
en weer de weg op te helpen
ook zouden we dan willen aanbieden om auto’s in opdracht te herstellen
denk bijvoorbeeld aan herstellen van wielkastrandjes kokerbalken en bodemplaten
ik vind dat er te veel mooie opels op de sloop belanden die met een beetje liefde nog lang mee kunnen
het is dat ik nog net niet ga huilen als ik bv een astra gsi op de sloop zie :jerry
welke vaak te redden zijn met nog geen 200 eurie aan plaatwerk
het strakzetten en spuiten zijn ook de kosten en het werk niet
wel ben ik heel nuchter en verwacht er geen hopen geld mee te verdienen
mijn grootste drijfveer is mn :wub voor Opel en niets anders
maar wie weet wat er dan ooit van terrecht kan komen
zie verhaal van DHZ Twente bijvoorbeeld :D
je moet toch ergens mee beginnen nietwaar?Gr. Mario
ps sorry voor de lange -offtopic
13 december 2011 om 10:56 #17635535niets…. gisteravond stond hij nog voor de deur, en vanmorgen ook weer. Kijk altijd voor slapen gaan ff naar de Astra, en bij opstaan ook. Kan dit fenomeen niet verklaren, doe dit mijn hele leven al. Ben benieuwd wie dat ook heeft…. ;)
Ga wel, als het weer, het toelaat ff de tips van de condens-koplamp nader bekijken. Nu waait het te hard ben bang dat de motorkap ongewilde remparachute neigingen ga krijgen, net als destijds mijn eerste auto in 1977, de Opel Kadett B, gekocht voor 400 gulden, moest wel direct koppelingsplaten vervangen, maar heb er een pracht auto aan gehad, de motorkap sloot niet meer goed en bij de brug over de Haarlemmermeer (woonde toen in het westen) vloog de motorkap door de wind altijd open, maar daar had ik iets opgevonden: spin onder de motorkap aangebracht en zo zag je hem tijdens het rijden, wel eens “praten”… open en weer dicht… grappig gezicht en helarisch als iemand voor het eerst bij mij in de auto zat;
….. héé Luc, heb je dat gezien?
Wat dan?
…. je motorkap ging open en weer dicht! :shock:
O, ja?
…. ja echt waar! :hmmz
Niks gezien!
15 minuten later…
…. nou doet hij het weer!
Sorry lette ff op die inhaler.. wat een vrouw! :wub
…. echt waar! Motorkap ging open en direkt weer dicht! :fy1
Alles goed met je? :thumbup
…. je gelooft me niet he! zag het voor de tweede keer! :fy1
Bij drie keer zal ik wel ff stoppen op een parkeer plaats!
15 minuten verder…
….. Kijk!, kijk!… nu weer! gezien! :swear
oh, ja inderdaad, weet het al! Denk dat Kees nog onder de motorkap zit te sleutelen..
…. onder het rijden? je meent het niet? :shock:
Hij wil altijd proefritjes, maken.. maar dat is eigenlijk bedoeld om zg langs de snackbar te gaan..
…. je neemt mij in de zeik! :hmmz
Inderdaad! :agentnote: Opel Kadett B type had een mega groot motorruimte.. en met zo’n piepklein 1.2 motortje er in… die je moest zoeken met een vergrootglas. Er paste makkelijk 2 kratten bier er naast en dan nog ruimte over :thumb
13 december 2011 om 11:08 #17635283@trashmetal wrote:
Heb je mn mega takel nog niet gezien dan hahaha
koste nog geen 80 euro :jerryZo’n Opel motor… net je eigen kindje! geef je hem toch een schommel! ;)
13 december 2011 om 14:30 #17635536Lijkt me niet dat je je eigen kindje ophangt he ;)
Zonder gekheid, vandaag niks gedaan.. gisteren de 3drs getectyleerd :)
14 december 2011 om 12:02 #17635538@Mr.F wrote:
Lijkt me niet dat je je eigen kindje ophangt he ;)
nou, ik denk dat mn jong aardig adhd zal hebben :jerry
14 december 2011 om 12:14 #17635539maar weer is de astra gewassen was die wel aan toe !!
:D
14 december 2011 om 16:12 #17635540@Mr.F wrote:
Lijkt me niet dat je je eigen kindje ophangt he ;)
Ho ho, rustig aan maar !!!
Ik heb het druk dus nu even niet :jerryMaare, ik heb gisteren een CDR500 Opel radio binnengekregen die ik via dit forum gekocht heb.
deze gaat in de Blauwe Astra F. Even geklooid met de code maar dat was na 2 uur ook klaar.
Dit met behulp van http://www.problemcar.nl. :thumbRik :)
17 december 2011 om 13:57 #1763554117 december 2011 om 16:07 #17635542De GTC gewassen en later aan de 350Z van mn maat sleutelen. Plenum spacer gemonteerd, levert in de hogere regionen tot 10pk extra met redelijk wat koppel.
17 december 2011 om 17:22 #17635543stoelverwarmingschakelaar en spiegelverstelschakelaar open gemaakt, schoongemaakt en hopen dat ze het dadelijk beter gaan doen.
17 december 2011 om 21:02 #17635547oliekoeler klaargemaakt motorsteun astra f x16xel geplaatst
resultaat van de voorwielbakken…
Mario
17 december 2011 om 21:11 #17635546De 3drs verkocht, maar die is heel goed terecht gekomen :thumbup
18 december 2011 om 11:55 #17635548:swear ben er net achter dat de multiriem van een x16sz een paar cm korter is dan van een x16xe
en als ik naar buiten kijk wordt het weer er weer niet beter opMario
19 december 2011 om 16:00 #17635552kleppendekselpakking vervangen, was wel weer nodig king:
19 december 2011 om 16:03 #17635553@trashmetal wrote:
:swear ben er net achter dat de multiriem van een x16sz een paar cm korter is dan van een x16xe
Kan kloppen, er is een verschil tussen 5 of 6 robben…
19 december 2011 om 16:14 #17635555wielen weer veranderd :P
voor op 13 inch staal met doppen en achterop de velgen die ik laatst onder de vec weg heb gehaald die zijn 14 inch :P
de andere 2 liggen in de garage, worden gepolijt, 1 bijna klaar, zat ongeveer een halve centimeter plamuur onder de verf dus verfafbuit wou niet echt.
ben er met de slijptop en lammelen schijf over geweest NOOIT DOEN!!!! allemaal krasjes nu :P
de andere vandaag ff stukje geprobeerd, korrel 240 op de schuurmachine, schuurmachine er ligt overheem laten gaan, daarna korrel 400 daarna 1000 en toen de polijst pasta.
pff dat gaat toch aardig wat beter haha, het tset stukje kan ik me haar haast in kammen :Pben der al een tijdje mee bezig met die eerste, ik schuur me dood joh :jerry
als ik in huis kom maakt me arm haast nog schuur bewegingen :P
maar ja gaat goed komen, alleen dus op 1 velg iets krasjes, maja, misschien komt dat ook wel weer goed :P19 december 2011 om 16:23 #17635556@koenelsenaar wrote:
@trashmetal wrote:
:swear ben er net achter dat de multiriem van een x16sz een paar cm korter is dan van een x16xe
Kan kloppen, er is een verschil tussen 5 of 6 robben…
nope, ribben zijn allebei 6
het verschil is dat bij de x16sz de spanner dichterbij de dynamo zit en op het blok gemonteerd
en bij de x16xe zit de spanner op de motorsteun
hierdoor een kleine 4cm verschil in lengte van de riem
pulleys zijn het zelfdeMario
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.