Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2015 om 10:22 #17644463
Heel project zo te zien.
“even” een paar lampunits omwisselen :jerry
Rik
16 augustus 2015 om 11:32 #17644464@smoke_soldier wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
Ik moet zeggen, dat ziet er zeer mooi uit. en ook fel! Dus ik neem mijn woorden terug. :kewlpics
De mijne stoort ook totaal niet. Voorheen had ik wat ledjes van ebay. Die waren om te huilen. Leken net waxinelichtjes.
Heb jij je lichtschakelaar en raamknoppen kachelunit etc. ook gedaan? Voor het geheel wel zo mooi!
Bedankt Shane :agent En KRSA2000 op de foto ziet het er TE fel uit maar dat is niet zo, ik zei alleen aan de felle kant, ik word niet verblind hoor. :thumb
Nee die heb ik nog niet gedaan, die staan wel op de zogeheten to do list, :jerry Maar er moet gesoldeerd worden, ik kan solderen maar met die kleine raamschakelaartjes vind ik het toch een beetje aan de enge kant moet ik toegeven.Smoke
Ja je moet inderdaad een smalle soldeerbout hebben. Anders brand een deel van je schakelaar weg :jerry. Je kunt ze ook kant en klaar kopen bij crazyleds. Bij de verlichtingsschakelaar gaat dit een stuk makkelijker!
16 augustus 2015 om 21:05 #17644465@Nick-GSI wrote:
Xenon en mistlampen ingebouwd:
Ook de perfecte xenon projectors, originele look. Staat goed!
17 augustus 2015 om 07:12 #17644466Van t weekend de Astra even overhoop gehaald om de goodies van crazyleds.co.uk in te bouwen
:wub
17 augustus 2015 om 18:49 #1764446718 augustus 2015 om 04:29 #17644468@Step-han wrote:
@Byznovat wrote:
Gewassen zowel binnen als buitenkant.
En motorkaplifters gemonteerd.
Helaas mis ik de R en de T van mijn sport badge :p iemand een idee waar je dat los kunt kopen?
Ik heb laatst een Sport logo in een OPC grille gemonteerd. Plaatjes zijn ook los bij de dealer te krijgen.
Bestelnummer: 9201184
Je krijgt hem standaard in een lijstje die je zo in de deuren kan klikken. Bovenstaande foto is hij eraf omdat ik hem los in de grille heb verwerkt.
Wat koste dat ?
Ik heb ze ook nog nodig :)Michel
18 augustus 2015 om 10:44 #1764446931 augustus 2015 om 11:16 #17644470Afgelopen weekend eindelijk de Angel Eyes koplampen gemonteerd!
6 oktober 2015 om 01:19 #17644471vannacht toch eindelijk de Astra opc 2 voorbumper besteld bij Eugene. (gm tuning) Ben heel erg zenuwwappig dat ik hem na een jaar eindelijk in huis krijg :wub :wub
Foto’s volgen zodra hij binnen is :thumb
Smoke
11 oktober 2015 om 21:18 #17644472Vandaag even de interieur- en de luchtfilters van de Astra en de Corsa vervangen.
Van de Astra wel foto’s gemaakt, van de Corsa niet. Moet zeggen dat ik de filters van een Corsa liever vervang als die van de Astra..
Vies (actief koolstof) interieurfilter eruit:
Zoals te zien is, is het filter half gebroken. Waarschijnlijk is dit zo met het plaatsen de vorige keer gebeurd. Ik denk dan ook niet dat hij naar behoren gefunctioneerd heeft in de tijd dat hij erin heeft gezeten.
Vervolgens is er een fris nieuw pollenfilter voor terug gegaan, zodat ik eens kan kijken of er verschillen merkbaar zijn, anders komt er weer net zo snel een actief koolstof filter.
Luchtfilter was trouwens wel echt aan vervanging toe!
Ook het filterhuis was niet erg fris meer.
Nadat het hele filterhuis gereinigd was, zag ik ook nog het 2e restrictiepijpje zitten. Deze heb ik er ook maar uitgehaald, aangezien de eerste al een tijdje verwijderd is. Eens kijken of dat enigszins scheelt.
Daarna het frisse nieuwe filtertje gemonteerd. Het viel me op dat er een soort gaas/roostertje over het filter heen zit. Apart, heb ik nog niet eerder gezien bij een standaard filtertje. Ziet er best grappig uit.
12 oktober 2015 om 18:31 #17644473@HarrieAstra wrote:
Vandaag even de interieur- en de luchtfilters van de Astra en de Corsa vervangen.
Van de Astra wel foto’s gemaakt, van de Corsa niet. Moet zeggen dat ik de filters van een Corsa liever vervang als die van de Astra..
Vies (actief koolstof) interieurfilter eruit:
Zoals te zien is, is het filter half gebroken. Waarschijnlijk is dit zo met het plaatsen de vorige keer gebeurd. Ik denk dan ook niet dat hij naar behoren gefunctioneerd heeft in de tijd dat hij erin heeft gezeten.
Vervolgens is er een fris nieuw pollenfilter voor terug gegaan, zodat ik eens kan kijken of er verschillen merkbaar zijn, anders komt er weer net zo snel een actief koolstof filter.
Luchtfilter was trouwens wel echt aan vervanging toe!
Ook het filterhuis was niet erg fris meer.
Nadat het hele filterhuis gereinigd was, zag ik ook nog het 2e restrictiepijpje zitten. Deze heb ik er ook maar uitgehaald, aangezien de eerste al een tijdje verwijderd is. Eens kijken of dat enigszins scheelt.
Daarna het frisse nieuwe filtertje gemonteerd. Het viel me op dat er een soort gaas/roostertje over het filter heen zit. Apart, heb ik nog niet eerder gezien bij een standaard filtertje. Ziet er best grappig uit.
Merk je veel verschil met de restrictiebuisjes eruit + een nieuw luchtfilter?
Vind zelf namelijk dat zonder restrictiebuisjes mijn uitlaat net lek klinkt. Heb een Irmscher dubbele pijp btw13 oktober 2015 om 11:21 #17644474Eerlijk gezegd heb ik nog niet veel gereden sinds de modificatie.
Maar de ritten die ik heb gereden voelen wel soepeler aan. Zo ook met nog een koude motor. Minder horten en stoten.Moet ook wel bekennen dat het erg lang geleden is dat ik het luchtfilter vervangen heb, wat ik in het vervolg dus beter bij ga houden
Zelf heb ik geen last van een lek klinkende uitlaat. Heb zelf gewoon een originele pot.
Verder is er wel een gaatje wat open is in het luchtfilterhuis, zodra je dat dikkere restrictie pijpje weghaalt. Hier zou hij valse lucht op kunnen trekken, dus dit gat heb ik afgedicht om dat te voorkomen.
13 oktober 2015 om 22:44 #17644475Vandaag ff gekeken wat er dan mis was, blijkt het spruitstuk lek te zijn
18 oktober 2015 om 01:56 #17644476zoals beloofd de fotos van de vers gespoten OPC2 bumper en de vreselijke schade verholpen! :wub
voor:
na:
en bumpertje:
Smoke
18 oktober 2015 om 18:47 #17644477Strakke wagen hoor, complimenten :thumbup
18 oktober 2015 om 22:11 #17644478Sinds een maand trotse bezitter van mij 2e astra, 1.6 xel met 115 pk sport uit 99 met een hele mooie tellerstand van 94.000, dus hetb aardig wat te verbouwen eer het naar mijn zin is.
Vandaag led lampjes in het interieur geplaatst, 1200 watt sony woofer bekisting 4d carbon folie gewraped en geïnstalleerd samen met 300 watt jbl hoedies + nieuwe Sony radio erin.
Daarna asbak gerepareerd, bleef hangen, irritant getril uit middenconsole bij tid opgelost en daarmee gelijk mun display gemold dus gelijk maar gaan verdiepen in het plaatsen van een mid, maar dat wordt nog een pittige en prijzige klus zo te zien…
18 oktober 2015 om 23:31 #1764447919 oktober 2015 om 07:03 #17644480Radiator vervangen van mijn Opel Astra h gtc , wat een werkje zeg , hopelijk niet te dikwijls meer pppfff
21 oktober 2015 om 11:35 #17644481Kleine beurtje voor mijn Astra F ;):
– Bougies vervangen.
– Benzinefilter vervangen.
– Luchtfilter vervangen.
– Dynamo riem vervangen (multi v of iets dergelijks).21 oktober 2015 om 16:27 #17644482gister een nieuwe luchtfilter erin gestopt, liep daarna helemaal klote.
blijkt dat er langs de deksel een vaccuum leidinkje (oid) loopt dat los was geschoten. iemand enig idee waar deze precies voor is en waarom dit zo makkelijk los schiet?21 oktober 2015 om 16:28 #17644483Komt op je gasklep is een vacuüm leiding.
21 oktober 2015 om 18:18 #17644484@bertjuh wrote:
gister een nieuwe luchtfilter erin gestopt, liep daarna helemaal klote.
blijkt dat er langs de deksel een vaccuum leidinkje (oid) loopt dat los was geschoten. iemand enig idee waar deze precies voor is en waarom dit zo makkelijk los schiet?Is inderdaad vacuüm slangetje. Even dekseltje van je motor afhalen dan kun je hem terug stoppen. Als die van je gasklephuis los is geschoten.
Had hier in de astra g 1.6 8v ook last van dat die stampend en zuigend aan kwam rijden na een beurt… dus gelijk maar een nieuwe slang erop gezet omdat was uitgedroogt en gescheurd.
Hopelijk genoeg informatie!Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
22 oktober 2015 om 20:20 #17644485@bertjuh wrote:
gister een nieuwe luchtfilter erin gestopt, liep daarna helemaal klote.
blijkt dat er langs de deksel een vaccuum leidinkje (oid) loopt dat los was geschoten. iemand enig idee waar deze precies voor is en waarom dit zo makkelijk los schiet?Haha toevallig!
Is gekomen door dat kastje van de bovenkant van je luchtfilterhuis eraf te klikken en ergens achter proberen te stoppen zodat het niet in de weg zit.
Ik zag het gelukkig nog op tijd en had hem gelijk terug gestoken.
Raar inderdaad dat het zo makkelijk los schiet.
26 oktober 2015 om 13:37 #17644486Niet vandaag maar had afgelopen weekend geen tijd om het te plaatsen :angel
Afgelopen vrijdag: Astra tekst “logo” van de kofferklep gehaald.
Zaterdag: Auto gewassen, geen foto van gemaakt..27 oktober 2015 om 20:23 #17644487Leuke foto gemaakt. Even buiten gespeeld….. :thumb
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.