Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2014 om 19:19 #17644115
@gose91 wrote:
Zonet de spullen besteld om al het zwarte plastic (GL-uitvoering, dus bijna de halve auto :???: ) weer netjes te krijgen.
Negeer de aanduiding “spray”. Hier zit als het goed is wat agressiever spul in dat langer volhoudt. Op aandringen van diverse forumleden zal ik er tegen die tijd een apart topic voor openen.
Ja, leuk, wijdt er maar een topic aan. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Rik :D
26 september 2014 om 15:42 #17644116Dynamo vervangen en het controle lampje op het dashboard.
De dynamo was pas 31/2 jaar oud maar deed niets meer.
Het lampje was ook kapot waardoor ik er te laat achter kwam dat de accu niet meer geladen werd.
Gelukkig had de a.n.w.b. mij weer op weg geholpen door met zijn laadinrichting mijn accu zover te laden dat ik genoeg stroom in de accu had om thuis te komen.27 september 2014 om 13:45 #17644117AnoniemLid sinds:
1 January 1970Door heel ff achterom te kijken band kapot gereden dus setje winterwielen er ff onder gezet.
Dinsdag nieuw bandje erop :(27 september 2014 om 18:38 #17644118Xenon HID kit geinstalleerd & DVD speler gemonteerd voor de kleine (ook stiekem een beetje voor ons haha)
27 september 2014 om 18:39 #17644119MrF:
Hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen in zo’n korte tijd ?
Mooie meid gezien zeker :thumb
Rik :D
27 september 2014 om 21:50 #17644120EGR klep is vervangen en afgedopt. Helaas flinke schade aan de kreukelzone rechts ontdekt :cry
28 september 2014 om 16:35 #17644121Vandaag schakelaar electrischespiegel bediening vervangen.
:DAstra G HB 2.0 sport BJ 2000
28 september 2014 om 19:35 #1764412228 september 2014 om 19:46 #17644123Oh ?
heeft de veroorzaker zich gemeld ?Rik :(
28 september 2014 om 20:55 #17644124Ja het was gebeurd toen ik richting me auto liep, dus was mooi optijd
29 september 2014 om 15:53 #17644125Insignia ruitensproeiers geinstalleerd :)
29 september 2014 om 21:32 #17644126@DutchJ wrote:
Insignia ruitensproeiers geinstalleerd :)
Goed bezig DutchJ, foto camera stuk? :jerry
29 september 2014 om 23:10 #17644127Poetsen (dit afgelopen weekenden) ben enorm veel aan het poetsen want had de meest smerige Astra F Caravan van Nederland gekocht voor een habbekras, uit nood, maar vind het een heel leuk karretje. Dus eerst alles uitsoppen, bekleding reinigen, stofzuigen, cleaneren, ML behandelen, Hemel op nieuw bekleden, dakdrager en winterbanden aangeschaft. Het is een oude gebruikte wagen met nogal wat gebruikssporen maar als hij netjes gepoetst is dan vind ik hem echt wel mooi. Probeer hem gewoon netjes te maken en te houden, hij bevalt ons goed. To do: Olie en filter, luchtfilter, roestplekjes rond o.a. tankdop fatsoeneren, defecte lampjes dashboard fixen, rubber”lagers” schokbrekers voor vernieuwen, eens kijken voor een ongedeukte achterklep of strip, banden, rammeltje oplossen.
29 september 2014 om 23:59 #17644128@NoFear1696 wrote:
@DutchJ wrote:
Insignia ruitensproeiers geinstalleerd :)
Goed bezig DutchJ, foto camera stuk? :jerry
Helaas geen foto’s, had vandaag niet veel tijd. Maar misschien dat ik wel stappen kan vastleggen van de koplampen die ik binnenkort ga plaatsen ;)
30 september 2014 om 07:41 #17644129@Knutselsmurf wrote:
Poetsen (dit afgelopen weekenden) ben enorm veel aan het poetsen want had de meest smerige Astra F Caravan van Nederland gekocht voor een habbekras, uit nood, maar vind het een heel leuk karretje. Dus eerst alles uitsoppen, bekleding reinigen, stofzuigen, cleaneren, ML behandelen, Hemel op nieuw bekleden, dakdrager en winterbanden aangeschaft. Het is een oude gebruikte wagen met nogal wat gebruikssporen maar als hij netjes gepoetst is dan vind ik hem echt wel mooi. Probeer hem gewoon netjes te maken en te houden, hij bevalt ons goed. To do: Olie en filter, luchtfilter, roestplekjes rond o.a. tankdop fatsoeneren, defecte lampjes dashboard fixen, rubber”lagers” schokbrekers voor vernieuwen, eens kijken voor een ongedeukte achterklep of strip, banden, rammeltje oplossen.
hartsikke mooi dat je een F red van de sloop.
dat was het toch geworden als ik je zo hoor.
Respect voor je moeite en tijd :wors :wors :wors :worsRik :D
30 september 2014 om 09:34 #17644130@Knutselsmurf wrote:
Poetsen (dit afgelopen weekenden) ben enorm veel aan het poetsen want had de meest smerige Astra F Caravan van Nederland gekocht voor een habbekras, uit nood, maar vind het een heel leuk karretje. Dus eerst alles uitsoppen, bekleding reinigen, stofzuigen, cleaneren, ML behandelen, Hemel op nieuw bekleden, dakdrager en winterbanden aangeschaft. Het is een oude gebruikte wagen met nogal wat gebruikssporen maar als hij netjes gepoetst is dan vind ik hem echt wel mooi. Probeer hem gewoon netjes te maken en te houden, hij bevalt ons goed. To do: Olie en filter, luchtfilter, roestplekjes rond o.a. tankdop fatsoeneren, defecte lampjes dashboard fixen, rubber”lagers” schokbrekers voor vernieuwen, eens kijken voor een ongedeukte achterklep of strip, banden, rammeltje oplossen.
foto’s?
toevallig een rooie of zwarte?
al zagen die er nog wel redelijk netjes uit.30 september 2014 om 19:45 #17644131AnoniemLid sinds:
1 January 1970pakketje ontvangen, binnenkort monteren.
1 oktober 2014 om 01:56 #17644132Dit zijn een paar photo’s. moest 400 kosten, – Colt = 300 betaald.
zit nog lange APK op, nieuw uitlaatje, rijd goed maar banden zijn niks meer. paar lampjes kapot in dashboard, lek aan dakdrager, wat roest puntjes…zeer nette motorruimte, veel kilometers ca.366K. Had vplgens beschrijving pas beurt gehad en nieuwe Distributieriem…maar dat klopt niet. Bougies waren op olie zwart en stinken. luchtfilter zwart. Reservewiel was leeg, lek en uitgedroogd. Hemel vol spik, bekleding heel erg vuil, overal mos op de wagen, stinken naar humus in de wagen. Heb 6 emmers sop (ca 50 liter) gebruikt om het interieur enigzins schoon te krijgen. (Met de waterzuiger uitgezogen). Hemel heb ik opnieuw bekleed, lek aan dakgoot (zal wel de kitnaad zijn) flink met ML ingespoten, hoop dat het nu dicht zit. Bougies vervangen, olie en filter gewisseld. Auto een paar uur gewassen en afgespoten om alle mos en rommel weg te krijgen uit de naden. Dashboard enz diverse malen met cockpit spray behandeld, black diamond op het zwart en gecleanerd. Daarna hier en daar begonnen met de ML. Een paar winterbanden geregeld…rij nu nog maar even deze bandjes verder af maar denk dat hun profiel al beneden toegestaan is maar nog even dan wordt het toch kouder. Daarna denk ik dat ik voor een setje LM velgen met nieuwe banden of goede gebruikte ga. Heb ook nog ergens een rammeltje in een plaat, in de motorruimte bij een bepaald toerental en moet de rubber lagers boven aan de sachokdempers voor vervangen, deze zijn doorgescheurd. Verder starten lopen en heel netjes rijden, super zuinig.
Voorheen reed ik min of meer gelijktijdig Mercedes 250D, Citroen C15, Mitsubishi Colt, 3 maal Alfa 164. Ik moet een ruime economische, redelijk betrouwbaar werkpaard hebben. De C15 was helaas apk afkeur en de dagelijkse trouwe Alfa 164 kreeg een storing die zich af en toe voordeed welke ik niet kon oplossen. De Opel Astra heeft de taak deze twee auto’s min of meer te vervangen, Dus Hondentaxi, versleepauto en gewoon redelijk vervoermiddel te zijn. Het bleek een heel goed compromis. Het roest minder als de C15 maar weer minder als de Alfa 164 (echt wel! :wors ) Het heeft minder ruimte dan de c15 maar meer als de Alfa 164. Het is eigenlijk net zo comfortabel. Ik kan gewoon mee in het verkeer, het is geen Snelle auto maar ook niet langzaam maar ik kan de lange 5 wel waarderen. Het is zuiniger als mijn 2 tact snorscooter en volgens mij de zuinigste auto die ik ooit in bezit heb gehad (lange lijst van voertuigen) De staat was beduidend beter als mijn C15 maar weer slechter dan mijn Alfa 164. Het ding heeft een prima radio cd van Grundig met 6 speakers, Had blauwpunkt met 6 speakers in de Alfa, en 2 opbouwboxen in de C15 maar de Opel heeft gewoon een fijn geluid en radiootje. Bovendien trekt de Blauwpunkt de accu leeg als je het front erop laat zitten.
Kortom we zijn gewoon tevreden met de keuze en de honden ook. Bijna alles kan mee, behalve de scooter (die paste wel in de c15 maar daar kon je maar met 2 personen in zitten).Vergelijk met de andere auto’s komt ongeveer op hetzelfde neer. De Mercedes 250 D is gewoon loom en degelijk roest ook hier en daar en kent net zo weinig luxe als de Opel, nou ja iets meer dan. En is beter afgewerkt. De Alfa 164 is een sportievere en luxere auto maar heeft ook diverse nadelen. ( is heel complex en moeilijk om aan te sleutelen, design van de wagen heeft ook een paar onpraktische zaken) V6 24v of een 20 liter twin spark machine is natuurlijk niet te vergelijken. De Colt was wel te vergelijken. De Colt was net zo geschikt maar is slechts hatchback, had ook hier en daar beginnende roest. de 1.3 carburateurversie was loom, de 1.5i was pittig. Colt voelde zich overal fragielere aan. Ik heb ook heel lange tijd een Ford Taurus wagon gehad, de Astra doet me nog het meest denken aan mijn Taurus. En kleintje dan, zonder cruise controle, airco, stuurbekrachtiging, automaat en met 2 cilinders minder en vooral minder dorst en schijnbaar veel betrouwbaarder. Ook kan ik van deze Astra onderdelen vinden dat was bij de US Taurus ellende. Bovendien remt de Astra beter…lol. Nou laat ik het zo stellen, ondanks de goedkopere materialen en simpelere constructies is de Astra F een heel leuke lekkere auto. Ik ben er nu al aan verknocht geraakt. Ik bedoel anders ga je zo’n ding niet poetsen en voorzien van nieuw dagbekleding. Dat het een oude bak is maakt mijn geen donder uit. Nieuwere dure auto’s bleken vaak uiteindelijk slechter te zijn dan mijn oude auto’s die ik van de sloop redde. Ik heb in een kadett, jaren 80 gelest en die reed lekker, ik herinner me de nieuwe kadett van mijn broer, die reed lekker. Mijn vader had vroeger de Vauxhall vx 4/90, uit de begin jaren 60 en reed in Canada in een Chevy bell air, ik denk een 57-er. Ik stond vroeger wel eens bij de oudere jaren 70 Opels te kijken. En nu…na een periode van bah, Opel zijn roestbakken daar heb ik niks mee, heb ik me dan toch uit nood een oude aangeschaft voor weinig in een arbarmelijke staat. (wees maar niet boos Opel fans want ik had na mijn Alfa 33 ook Alfa verbannen uit mijn lijstje, uiteindelijk kocht ik 3 stuks 164) Maar goed Opel heeft me toch heel aangenaam verrast moet ik zeggen. We gaan hem gewoon in orde maken, netjes maken en zo lang mogelijk rijden. Daarnaast ben ik van het design van Opel gaan houden, ook van de nieuwere modellen.
Bij aanschaf…zag in het echt er slechter uit dan op de foto’s.
Verwijderen kapot, los en beschimmeld hemelstof:
oud stof detail van spik, het liet hier en daar los en had scheuren. Dit los getrokken.
Onder het stof zat een dunne laag oud en verweerd foam deze helemaal weggeschuurd met zeer grof schuurpapier
schuren was verdomde veel werk
nieuw stof geplakt…met goede maar eigenlijk gedeeltelijk ongeschikte lijm . Watergedragen vloerbedekkingslijm van Bison. 2 potje nodig gehad…maar deze bruine lijm kwam daar wat het dik was door het stof en maakte vieze bruine vlekken, deze waren wel weer makkelijk te verwijderen met water maar dan kwam er vervolgens een nog grotere vlek terug. Ook droogde de lijm meerdere dagen en de dauw zorgde ook weer voor vlekken…Het gekozen stof is synthetisch en bestaat uit diverse lagen. het lijkt op de ochtenjassen die de vrouwen graag drogen in de jaren 70. De kleur past perfect net als het design. Wel was het duur. In totaal 25 euro en de potjes lijm kostten ook nog eens zo’n bedrag. Alles zit nu muur vast en de stank van de lijm is weg getrokken. De hemel zit er weer in en het iedee is de hemel nu eens te rolleren met watergedragen verf, kleur grijs mat van de Action (dus lekker goedkoop) Dit zou in theorie het dak ook meer afwasbaar maken. Hoe dan ook het hemeltje zit er weer in en het was ff priegelen om de gaatjes en uitsparingen te vinden. Het lijkt nu orgineel, helaas jammer van de vieze bruine vlekken :ass . Het lijkt nu of een volle pamper ontploft is tegen mijn plafond, achter :???: :D . maar komt denk ik helemaal goed.
1 oktober 2014 om 04:40 #17644133Volgende keer gewoon spuitlijm van bison of bij je lokale meubel bekleder halen. Beter en makkelijker werken.
1 oktober 2014 om 09:09 #17644134@sleutel13 wrote:
Volgende keer gewoon spuitlijm van bison of bij je lokale meubel bekleder halen. Beter en makkelijker werken.
Spuitlijm hebben ze ook bij de action, lekker voordelig prutsen :D
1 oktober 2014 om 10:24 #17644135Das vaak niet de juiste.
1 oktober 2014 om 12:06 #17644136Leuke station! Ik heb ook een 1.6 8v alleen dan de 75pk versie. Zijn zeker niet de snelste maar wel onverwoestbaar. En als je hem wat luxer wilt maken is dat met goedkope dingen best te doen ;)
1 oktober 2014 om 14:13 #17644137eigenlijk gister, Maar heb de waterpomp vervangen, toen ik deze auto kocht was net de distributie vervangen.
nu 35.000 kilometer verder was de waterpomp kapot.1 oktober 2014 om 14:23 #17644138ik heb vandaag de distributie-riem, de waterpomp en thermostaat en de koelvloeistof-sensor vervangen. De radiateur fan ging weer draaien (en dat heeft hij een hele tijd niet gedaan) maar wel constant.
Dus nu even uitzoeken of dat normaal is. Ik kan mij heugen daar eens een topic over te hebben gezien.groetjes,
marco
1 oktober 2014 om 14:54 #17644139@sleutel13 wrote:
Volgende keer gewoon spuitlijm van bison of bij je lokale meubel bekleder halen. Beter en makkelijker werken.
Dat had ik dus ook gedaan, spuitlijm halen bij de meubelmaker.
Nou, dat zat maar een paar weken goed, toen begon het weer te hangen :swearIk heb het dus nu zo gedaan een het werkt perfect:
Rik :angel
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.