Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2014 om 18:25 #17643940
Aspraak gemaakt bij de spuiter… iemand op mn werk deur ertegen aan gegooid… gelukkig wel netjes gemeld..
26 juli 2014 om 21:39 #17643941Pioneer radio vervangen voor een Kenwood met DAB+ en blauwe tand voor handsfree bellen. Van alles geprobeerd helaas moest de DAB antenne op het voorruit. Kabel was 20cm tekort voor op het achterruit.
29 juli 2014 om 23:19 #17643942AnoniemLid sinds:
1 January 1970Deze week gedaan:
Nieuwe veerschotels, retourleiding en subframe rubber. Rubber en veerschotels dankzij Carlo!
Rubber was vrij simpel, rubber in de vriezer, oude aluminium ring eruit geslagen. Nieuwe rubber ingevet, en met een potkrik zo in het frame geduwd. Subframe blijft dus gewoon onder de auto zitten.
De veerschotels zijn ook vervangen gelukkig! Veerpoten eronder vandaan, en de nieuwe erop geschroefd. Waren zo roestig dat het wel ff voorzichtig en ook lastig losmaken was. Mocht je het gaan doen, wees heel voorzichtig met de veerpootlager, dat je die niet per ongeluk eraf trekt, dan kun je volgens de monteur kogeltjes gaan rapen. En bestel nieuwe clips, de oude zijn niet bepaald opnieuw te gebruiken..
Oud:
Nieuw:
Verder:
En de volgende updates zijn alweer onderweg!!
3 augustus 2014 om 17:30 #17643943
Mijn originele velgen geschuurd voor het klaar maken van mijn winterproject
daarna uni wit gespoten3 augustus 2014 om 17:39 #17643944vervolgens uni oranje gespoten
en toen sunbean pearl erover3 augustus 2014 om 17:47 #17643945Een megaklus aangevat en afgrond!
Van 14:02 tot 14:05 het luchtfilter uitgebouwd, restrictiebuizen eruit geramd en luchtfilterbox weer teruggezet
3 augustus 2014 om 17:47 #17643946
dan ff mooi in de blanke lak en klaar is rene
3 augustus 2014 om 17:48 #17643947Gister:
– Motorruimte en bak ff wat schoongemaakt als voorbereiding op het volgende punt,
– Astra een beurtje gegeven bestaande uit:
– Motorspoeling, oliewissel, sealconditioner toegevoegd, bakolie vervangen, bougietjes vervangen en luchtfilter vervangen(vandaag V-Power racing getankt, brandstofreiniger toegevoegd en klein stukje Autobahn :wors)
Dit was het resultaat van een uurtje flushen op onbelast verhoogd toerental en SCHONE! olie en een schone filter:
Het filmpje van Forté dat ik heb geprobeerd te repliceren is dus wel op waarheid berust! Ik moet opmerken dat de olie er in het filmpje volgens mij wat donkerder afgetapt wordt maar ik kan jullie verzekeren dat na een normale olie wissel de kleur van dezelfde olie pas na 4000 tot 5000 kilometer begint te lijken op wat ik gisteren heb afgetapt na het flushen. De exacte werkzaamheid is voor mij echter moeilijk te controleren. Ik zeg dan ook niet dat het een wondermiddel is maar het lijkt er op dat het wel WAT doet ;)
Maargoed, Vervolgens dus de normale minder spannende dingetjes als bougies, filters en schone olie toevoegen en daarma was de bakolie aan de beurt:
Schildje ff schoonmaken:
Uiteraard heb ik netjes de pakkingen vervangen en de vlakken schoongemaakt.
En zo stond de auto er gisteren het grootste gedeelte van de dag bij:
Wat ik vandaag heb gedaan:
– Het vervolg van de service van gisteren staat bovenin de post al beschreven
– En ik heb de linker remklauw ff wat gangbaar gemaakt omdat deze volgens mij wat piepte. Hierbij ben ik tot de ontdekking gekomen dat de blokken niet gelijkmatig af zijn gesleten(binnen verder dan buiten) en dat het blok aan de binnenkant ongelijk is versleten door roest op de schijf. Blokken heb ik glad geschuurd en de boel waar hoort ingesmeerd met vers kopervet. Wel zit ik over niet al te lange tijd dus aan nieuwe schijven en blokken.
Voor advies: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=1863563 augustus 2014 om 17:51 #17643948tja meteen buiten in de zon kijken naar t resultaat
3 augustus 2014 om 17:59 #17643949
Ook ff mn originele grill mee gespoten, met de zelfde stappen als de velgen.kleur is originele lamborghini kleur
3 augustus 2014 om 18:49 #17643950AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Vectra-rene; gaaf hoor, hoe heb jij dat plastic er zo strak omheen gekregen?
@Astra_R: Zo zien we het toch het liefst als autoliefhebber, een beurt goed aanpakken!Wat vragen… jij hebt dus eerst olie gewisseld, daarmee een uur laten draaien met flush erin, en vervolgens weer olie gewisseld? Wat is die seal conditioner?
En als laatste, had jij niet gewoon een aftapplug voor je bakolie? Lijkt me zo omslachtig en een troep om het met dat dekseltje te doen..3 augustus 2014 om 19:11 #17643951Fluitje van een cent of paar euro eigenlijk, band leeg laten, band los drukken 1 kant, dan speciale hoesje eromheen. :thumb
3 augustus 2014 om 19:17 #17643952AnoniemLid sinds:
1 January 1970ah, speciale hoesjes dus… dikke kleur, benieuwd naar een foto als ze eronder hangen..
4 augustus 2014 om 05:54 #176439534 augustus 2014 om 07:49 #17643954@pixels66 wrote:
@Astra_R: Zo zien we het toch het liefst als autoliefhebber, een beurt goed aanpakken!Wat vragen… jij hebt dus eerst olie gewisseld, daarmee een uur laten draaien met flush erin, en vervolgens weer olie gewisseld? Wat is die seal conditioner?
En als laatste, had jij niet gewoon een aftapplug voor je bakolie? Lijkt me zo omslachtig en een troep om het met dat dekseltje te doen..Nee helaas geen aftapplug :???: Het betreft een F17 bak. Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat het niet gebruikelijk is om je bakolie te wisselen.
Omslachtig vind ik het ook en zou het ook niet op de stoep willen proberen(hoewel het volgens andere forumleden mogelijk is). Wat betreft de troep. Het bakje stond er mooi onder, ik had handschoentjes aan en het dekseltje heb ik toch schoongemaakt met dasty en remreiniger. Toen het wat begon te lekken heb ik het mooi leeg laten lekken onder het genot van een bakje koffie om echt smeren te voorkomen :thumbJa inderdaad. Eerst olie en filter gewisseld met daarbij de juiste dosering Forté motorflush. Ik heb het zo aangepakt omdat ik denk dat schone olie(met hulp van een flush toevoeging) effectiever tegen vuil zou zijn dan bij de oude olie(wat wel mogelijk is). Bijkomend voordeel was dat ik het resultaat kon zien en het filmpje https://www.youtube.com/watch?v=z1EapygIux8 kon toetsen.
Na die behandeling idd weer schone olie.De sealconditioner heb ik in overleg met de VOD toegepast omdat het er op lijkt dat de klepsteelrubbers lekken en anders de kop er af moet. Het zou de rubbers weer soepel moeten maken.
Ik zou hem, en uiteraard jullie, op de hoogte stellen van of en hoe het werkt.4 augustus 2014 om 08:00 #17643955AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes hoor, lekker aan de slag geweest!
vwb die flush, ik zit er ook wel eens aan te denken maar ben bang dat vuiltjes die een evt. lekje afdichten dan ook weggespoeld worden…
Ben benieuwd naar je ervaringen na een paar weken..
4 augustus 2014 om 10:01 #17643956Ik ben gisteren druk geweest….
– Roestschade spatbord rechstsachter weggehaald, geplamuurd, geschuurd en gespoten!
– Hoofdsteunen achter geplaatst
– iPad dashboard houder gemaakt van 2 goedkope Action houders4 augustus 2014 om 19:31 #17643957Wat betreft die flush kun je misschien aan wim vragen ofzo.. hij heeft meer werkervaring met auto’s.. ik hoop in mijn geval gewoon op het beste:) en kan alleen mijn persoonlijke ervaring melden.. het kan ook verbruik verminderen door de olie veren weer los te maken
6 augustus 2014 om 09:15 #17643958Hierbij dan de foto’s!
6 augustus 2014 om 10:10 #176439596 augustus 2014 om 20:02 #17643960Vandaag rode vectra c wijzers in mn G gebouwd en weer de orginele gloeilampjes ipv leds.. de liefhebber mag ze voor een kleine bijdrage van me overnemen(3 stuks koel wit)
6 augustus 2014 om 21:13 #17643961AnoniemLid sinds:
1 January 1970Andere bestuurdersstoel geplaatst en nw mattenset erin en de rest flink schoon gemaakt
En het zilveren biesje weer in de bumper geplakt
Schakelpennetje nog vervangen en hij schakelt weer zoals het hoort
7 augustus 2014 om 06:00 #17643962SatNav met CID in de coupe gebouwd :D
8 augustus 2014 om 19:40 #17643963Ik ben vandaag mijn airco wezen vullen … tenminste dat was het idee, want het systeem bleek ergens lek.
Nu maar eens op onderzoek uit waar het lek zit, wat reparatie zou kosten en of ik dat het waard vind.Iemand nog tips in de regio Hoeksche Waard / Rotterdam / Dordrecht
8 augustus 2014 om 20:41 #17643964Check de onderkant van de condensor eens, die wil nog wel eens (zeer vaak!!) wegrotten!
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.