Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2014 om 18:26 #17643890
@pixels66 wrote:
is dat echt zo goed dat spul? IMO is shampoo gewoon shampoo, ik had die Meguiars Ultimate wash & wax, maar als het eenmaal een sopje is, is alles hetzelfde, en schoon is schoon.. of kun jij me anders wijsmaken?
In mijn ogen is shampoo geen shampoo. Er zit daadwerkelijk verschil tussen verschillende soorten shampoo. Ik ken ook mensen die de auto met Dreft (afwasmiddel) wassen.. laten we daar verder niet over praten.
Net zoals dat je bij olie verschil in de kwaliteit hebt zitten, is dat ook zo het geval bij shampoo. Vuilwekers, glijmiddel, schuimvorming, noem het maar op. Ook heeft deze shampoo een heerlijke geur (naar mijn mening), waardoor je extra gemotiveerd wordt om te wassen, haha.
Daarbij komt ook nog om de hoek kijken dat sommige shampoos duurder in verbruik zijn als anderen. Ik was regelmatig mijn auto en heb meer als 2 jaar gebruik kunnen maken van bijna één liter Poorboys SS&S, dus tel uit je winst!
Ik raad je aan hem eens te gaan proberen.
@midnight black wrote:
Zooo, daar kun je wel even mee vooruit, ik heb zelf de halve liter (473ml) fles Poorboys Super Slick & Wax en daar doe ik al lang mee….
Bevalt de Poorboys SS&Wax ook goed dan? Heb hier nog niet echt verhalen over gehoord.
@RemcoV wrote:
Idd, het is ook zeer belangrijk hoeveel schampoo je gebruikt. Sommige knijpen maar wat in de emmer, maar een overschot aan shampoo vernietigd je waxlaag.
Ik heb ook de 1l Poorboys SS & Suds, ik doe er ook al ruim 2 jaar mee. king:
Daar heb je helemaal gelijk in. Een juiste verhouding, aantal delen shampoo met aantal delen water, is belangrijk om een ‘goed’ sopje te brouwen.
Ik heb nu dan de gallon uitvoering. Als ik bereken hoelang ik al met die één liter doe, zal ik er nu zo’n 8 jaar mee kunnen doen. Dan valt de prijs nog gigantisch mee.
@thereaper wrote:
De stabilisator stangen vervangen. Van rubber bij de bevestiging was weinig sprake meer… nu weer een vers setje eronder
Wat voor stabilisatorstangetjes zaten erop? Heb je nu voor de gemodificeerde uitvoering gekozen? Die zijn namelijk van staal.
6 juli 2014 om 19:17 #17643891vandaag op mijn astra g station 2003, 4 nieuwe schokdempers er onder gedaan van het merk sachs Advantage die zijn speciaal voor slechte wegen, heb ik besteld in Duitsland kosten daar 88,98 voor voorkant en hier in Nederland 115 euro en achterkant 56 euro dus is daar stukken goed koper meer waar voor minder geld, paar uur werken en hij rijd weer als een tank, alleen even morgen laten uitlijnen me stuur stond een beetje scheef maar dat komt goed.
oja die site is voor de belanghebbende / onderdelenshop24.com6 juli 2014 om 19:20 #17643892@harryastra nee gewoon de kunstof uitvoering. Wist niet dat de stalen ook zouden passen en de gene die er uit kwamen waren nog de originele van 14 jaar oud. Als deze dat ook volhouden dan ben ik happy. .
7 juli 2014 om 17:17 #176438938 juli 2014 om 20:00 #1764389411 juli 2014 om 19:25 #17643895Ik ben dus sinds vandaag bezig om mn inlaatspruitstuk te vervangen.
Waarom ?
Omdat ene kloot*ongool die zich een keer monteur heeft genoemd, de bout van de onderste steunbeugel van de dynamo zodanig scheef en beroerd heeft draadgetapt, dat ie dus helemaal gaar is he :fy1 :fy1
Ik ben erheen geweest met mn klacht maar de monteur zei dat ie alleen de bout heeft omgewisseld en samen met de rubbertjes weer terug gemonteerd heeft :agent :agent :agent
Nu ken ik mn auto heel goed en ik weet toch 99 % zeker dat het niet zo was voordat ik de auto daarheen bracht.
Er is afgesproken dat ik maandag weer kom om met de baast erover te praten maar daar wacht ik niet op.
Spulletjes zoals pakkingen, INlaatspruitstuk, rekbouten en moeren zijn al aanwezig, dus morgen maar even kijken of de missie slaagtRik :swear
12 juli 2014 om 10:00 #17643896Verse koplampen (gister)
12 juli 2014 om 10:49 #17643897depo’s :wors
12 juli 2014 om 11:19 #17643898Donderdag mijn bestuurdersstoel maar eens gelast, de bovenste lassen in de stoel waren gebroken en was de stoel niet helemaal recht meer, maar nu is hij weer goed :D
12 juli 2014 om 12:12 #17643899@turbootje wrote:
depo’s :wors
Klopt idd, zijn depo’s maar staat geen tekst (helemaal niks) op het glas.
Geen goede ervaring mee?Verstuurd vanaf mijn M9 met Tapatalk
12 juli 2014 om 12:18 #1764390012 juli 2014 om 13:35 #17643901Ahh dat klinkt goed haha:D, die jij er in hebt zitten zou ik ook krijgen…. ma goed haha, das allemaal even wat anders gelopen.
12 juli 2014 om 18:44 #17643902USB lader ingebouwd en de kabels van de dashcam en tom-tom netjes weggewerkt.
12 juli 2014 om 19:35 #1764390313 juli 2014 om 09:52 #17643904Zo, ik heb dus mn inlaatspruitstuk vervangen.
Ook voorzien van een nieuwe pakking tussen inlaat en motor en tussen inlaat en gasklephuis.
Ook nieuwe (koperen) moeren erop dus alles weer gangbaar gemaakt voor nu en in de toekomst.Maar nu de reden waarom ik dit moest doen:
De plaats van de bovenste dynamo steunbeugel:
De 2 pogingen om een nieuw gaatje te boren maar 2x mislukte blijkbaar.
Daarom maar een 3e keer helemaal aan de zijkant geboord zodat het lekker kan uitlubberen:Daarom heb ik ook zo’n hekel aan dat andere “monteurs” aan mn auto sleutelen.
je ziet, het zijn profs maar kom op, als het mislukt en het is een zeer belangrijke plaats voor de werking van de dynamo, zet er dan een andere spruitstuk op. Die zijn zat te krijgen.Extra kosten voor mij:
9,18 voor pakking inlaat-motor
7,76 voor inlaat-gasklephuis + 9 koperen moeren.
20,00 inlaatspruitstuk, zelf gedemonteerd uit een Kadett E :)
Totaal : 37,14 Euro.Alleen moet ik maandag wederom naar de sloop want de dynamo is stuk, laat niet meer op dus die heeft de tijdelijke verhuizing niet overleeft.
De dynamo moest ik loshalen, anders kon ik niet bij de onderste bout van het inlaatspruitstuk.Goed, tot zover maar weer van mijn bezigheden :)
Rik :)
13 juli 2014 om 11:37 #17643905Jeetje rick, wat is er gebeurd dat ze dat zo hebben verpest?
13 juli 2014 om 16:48 #17643906Ja, dat weet ik ook niet.
Ik ben er heen geweest om verhaal te halen maar de monteur zegt dat ie alleen “een andere bout” erin gedraaid heeft. Jaja :(Ik heb geen zin aan een “welles nietes” verhaal, dit regel ik zelf wel.
Maar ik probeer wel die 40 Euro kosten (afgerond) op hen te verhalen.
Rik :)
13 juli 2014 om 16:53 #17643907de astra maar eens gewassen, nu ff poetsen voor zo ver als dat zin heeft met al die krassen.. :swear
hoe vaker je poetst hoe meer je er tegen komt ;)13 juli 2014 om 19:44 #17643908Auto gewassen.. nieuwe koplampen en xenonset besteld.. laatste plannen voor de kofferbak inbouw kwa audio rond gemaakt. Week 36 kon ik helaas pas vrij krijgen.. dus dan alles maar is erin
bouwen! Ondertussen ook nog bezig met nieuwe velgen.. maar 1900 euro zonder banden haha.. nog even wachten!
14 juli 2014 om 20:18 #17643909Zo, de “laderij” van de dynamo doet het weer.
Oorzaak, een draadbreuk (blauw-wit) die van de dynamo naar de instrumentenpaneel gaat.het verhaal:
Ik ging eerst vanmorgen naar de sloop voor een andere dynamo.
Immers, alles wees erop dat de dynamo gewoon kapot was.Ik die er dus inzetten en weer proberen.
Maar (weer) geen lampjes op het dashbord. (acculampje en remvloeistof)dat kan geen toeval zijn en daarom heb ik dus de dynamo van de Kadett (waar ik net in gereden heb) in de Astra gezet.
Deze dynamo moet het doen dus de lampjes ook.Nou, mooi niet dus. hoe kan dat nou ????
het gekke was, als ik even gas gaf, toen begon hij te laden !
maar niet als ik het contact aan zet en daarna ga starten, dan laadde hij niet !Ik dus de dynamo weer in mn Kadett gezet en op internet gaan struinen.
daar stond: leg de blauw-witte draad op de massa van de dynamo, de 2 lampjes moeten dan gaan branden.
Ik dat dus proberen maar weer geen lampjes te zien.Toen kreeg ik al een vermoeden dat ik wel eens een draadbreuk kon hebben.
Ik heb ook nog de dynamo, die ik van de sloop gehaald had, in mn E gezet en alle lampjes deden het zoals het hoort.Nou, ik wist wel genoeg toen.
Ik heb het stekkertje van de blauw-witte draad afgeknipt en vervangen voor een “krimpkousje”
Dit is tijdelijk hoor, de professionele manier doe ik later even.Toen de hele handel weer aansluiten en hopla, alles deed het weer.
Zowel laden van de accu als de lampjes op contact.Blijkbaar heb ik met het losmaken van de bedrading net een verkeerde beweging gemaakt waardoor die kapot ging :(
het waren 2 enerverende dagen waarin ik weer een hoop geleerd heb, en dat alleen :jerry
Rik :D
14 juli 2014 om 21:07 #17643910Accu vervangen door een nieuwe. deed van de winter op die ene vorstnacht die we gehad hebben al moeilijk. uiteraard weer een Originele GM accu met 30% korting. de oude was van ’99 dus toch nog 2 jaar langer mee gegaan als de garantie king:
14 juli 2014 om 21:13 #17643911AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat kostte die accu bij de dealer? Wel bijzonder ook dat ze korting geven..
14 juli 2014 om 21:16 #17643912Zit er zolang garantie op een GM accu dan ?
Rik :)
14 juli 2014 om 21:18 #17643913AnoniemLid sinds:
1 January 1970In 2012 ook een nieuwe GM accu gekocht, met winterplan was ik iets van 112 euro kwijt ofzo.
Ook incl korting, ;)14 juli 2014 om 21:22 #17643914147,50 euro -30%=103,25 +21% =124.93 66 Ampère. Korting moet je gewoon vragen/eisen. het was niet eens mijn vaste Opel dealer. daar had ik wel 40% gehad maar die 10% extra verbrand ik dan op de A7 :angel Garantie is 3 jaar
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.