Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2013 om 21:00 #17642317
Standaard bumper, dan kan ie makkelijk 85 omlaag voor en 60 achter
28 juli 2013 om 21:01 #17642318Zo laag wil ik hem voorlopig niet.. Alleen pas als ik ander werk heb. Dan kan ik de 15/30zones vermijden.
28 juli 2013 om 21:16 #17642319@astraTD wrote:
Zo laag wil ik hem voorlopig niet.. Alleen pas als ik ander werk heb. Dan kan ik de 15/30zones vermijden.
Oja, heb me kat er tussenuit gefiets, rijdt bij laag toeren wat prettiger:
28 juli 2013 om 21:27 #17642320Vandaag men astra terug verlaagd :D , morgen uitlijnen en knallen maar ;) .
Mss binnenkort is horen voor een schroefset ofwel mss de astra verkopen ben er nog niet uit :(
Is heel goed nadenken over wat ik nog wil met mijn astra :sleeping … :hmmz28 juli 2013 om 21:28 #17642321Kat weg!!
Willem
28 juli 2013 om 21:29 #17642322Ik?
28 juli 2013 om 21:31 #17642323ja, waarom niet haha… heb je weer wat te hobbiën
28 juli 2013 om 21:35 #17642324Gekke Wim, vind de keuring niet leuk hier :D
28 juli 2013 om 21:38 #17642325Ben je een Bels dan??
en staat ie op Kenteken????
zo nee, no problem, zelfs niet voor Belgen…
Meting Diesel is alleen roetwaarden, laat die nou lager worden zonder NoX kat..
Willem
28 juli 2013 om 21:43 #17642326Ja ben belg ;), keuring kan moeilijk doen als je geen katalysator hebt steken, verbouwing zonder attesten hebben ze niet graag hier…
28 juli 2013 om 21:48 #17642327ja maar is deze vermeld in voertuig dokument???
hier word bij een diesel niet op aanwezigheid van een katalysator gelet bij diesels, deze zijn dan ook niet verplicht, als je je roetuitstoot maar haalt.
Bij mij staat ie ook niet op kenteken,http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx?kenteken=54dffz” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo ook de Astra van Phil heeft geen vermelding hiervoor:
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx?kenteken=rbbn10″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zowel de X15DT als X17DT zijn in den beginne ook zonder kat geleverd geweest..
Willem
28 juli 2013 om 22:00 #17642328Klopt bij jullie in NL word er niet op gelet, hier wel namelijk, euro3 norm halen zonder katalysator doet bij hun ook wel een belletje rinkelen denk ik, laat staan dat hij mss al dan niet luider klinkt :???:
Hier is de keuring een catastrofe, geloof me, je mag hier echt niks meer. :sleeping28 juli 2013 om 22:01 #17642329Vanmiddag een gsi interieur erin gezet.
De bekende met blauwe en rode streep.
Alleen wat moeten zweten om de hoezen van de achterbank om te doen.28 juli 2013 om 22:03 #17642330@marco_tds wrote:
Klopt bij jullie in NL word er niet op gelet, hier wel namelijk, euro3 norm halen zonder katalysator doet bij hun ook wel een belletje rinkelen denk ik, laat staan dat hij mss al dan niet luider klinkt :???:
Hier is de keuring een catastrofe, geloof me, je mag hier echt niks meer. :sleepingEuro 3 halen zal ie inderdaad niet, is namelijk een euro 2 motor zowel met als zonder kat….
Willem
28 juli 2013 om 22:05 #17642331Of euro 2 excuses
28 juli 2013 om 22:13 #17642332Heb het even voor je opgezocht, kat is dus wel degelijk verplicht hier.
http://www.lne.be/themas/milieu-en-mobiliteit/milieuvriendelijke-voertuigen/ecoscore-en-euronormen/euronormen-voor-voertuigen/euronormen-voor-voertuigen/#Emissienormen_voor_personenwagens_en_lichte_bedrijfsvoertuigen28 juli 2013 om 22:22 #17642333Vanaf 1 januari 1993 werd de katalysator verplicht.
ook leuk, en dan een Belgiesch dieseltje in onderhoud gehad hebben van 1995 (Astra-F 1.7D) origineel! ZONDER!! Kat…
Dieselkat werd pas standaard van 1996 bij de Duitse diesels…Als ie zijn NOx waarde maar haalt….
Katalysator voor de BENZINE!! motor werd wel verplicht vanaf 1993, die moet ook hier in NL er onder zitten..
Willem
28 juli 2013 om 22:24 #17642334Ik lees ook maar wat ik lees he ;)
29 juli 2013 om 08:43 #17642335@wim-v6 wrote:
Vanaf 1 januari 1993 werd de katalysator verplicht.
ook leuk, en dan een Belgiesch dieseltje in onderhoud gehad hebben van 1995 (Astra-F 1.7D) origineel! ZONDER!! Kat…
Dieselkat werd pas standaard van 1996 bij de Duitse diesels…Als ie zijn NOx waarde maar haalt….
Katalysator voor de BENZINE!! motor werd wel verplicht vanaf 1993, die moet ook hier in NL er onder zitten..
Willem
Dus ik kan hem ook zonder problemen weghalen ?
Uit mn E van 1990 op benzine,
en mn F uit 1992 op LPG ??
Met name mn F maakt ietsje meerlawaai onder de auto nu de kat leeg is :)Rik ;)
29 juli 2013 om 18:23 #17642336@KadAstra-EF wrote:
@Astra F Vaassen wrote:
was onder de kap bezig, carterontluchting slangen even gecheckt en schoon gemaakt. Zag ook dat het vacuüm slangetje van de egr, ja dat heeft een c16nz haha, die was zo uitgedroogd dat ik hem maar los heb gehaald van de egr en gelijk afgedopt. Merk toch wel verschil in positieve zin!
Wat is het positieve verschil dan ?
En wil je een fto posten van de afgedopte EGR ?Rik ;)
als je op Google kijkt vind je het zo, het is dat ronde soort paddestoeltje bij je uitlaatspruitstuk. Zit een slangetje aan die naar je gasklephuis daar loopt. Die heb ik van de egr afgehaald en een schroefje ingedaan, kan netter hoor. Wat op internet stond zit nu het klepje van de egr altijd dicht. Vind de auto wat soepeler rijden ook in lage toeren en met overschakelen.
29 juli 2013 om 20:22 #17642337Jaja, ik weet het weer.
Ik ga het zeker proberen, eens kijken of het ook beter wordt bij mij.
Niet dat er klachten zijn ofzo maar je leest het vaker inderdaad :angelRik :thumb
30 juli 2013 om 13:48 #1764233830 juli 2013 om 14:46 #17642339@turbootje wrote:
duurt ff maar dan zit het er ook onder spacers van 1 cm
is ook wel de max wat kan. qua inveren enzo ken het net wel !
i love it !! :wub
Ziet er vet uit zo :thumb
31 juli 2013 om 02:42 #17642340Gisteren nog even stress gehad met de astra… vandaag over een uurtje vertrekken we op vakantie en gister bleken de motorsteunen het te hebben begeven.
alles last minute nog vervangen en vandaag met gerust hart naar Parijs
en de motorsteun voor miste gewoon heel wat ijzerwerk, vorige eigenaar was niet zo van het veilig rijden volgens mij :swear
wish us luck :thumb tot binnenkort :D31 juli 2013 om 07:33 #17642341Prettige vakantie :thumb :thumb :thumb :thumb
Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.